The Sims 4 förbjuds för unga i Ryssland

Medlem

Orkade inte läsa längre än hälften av inläggen. Skämskudden ger mig andningsbesvär.

Och angående nyheten så vill jag bara ge mig själv en stor facepalm, men avstår då jag är rädd att jag skulle slå ihjäl mig.

Jag tycker alla oroliga Ryssar skulle göra en Tokyo, gå med munskydd tillsammans med skygglappar så dom inte blir smittade av "galnabögsjukan". Är dom verkligen så rädda för att deras "inre bög" ska slippa ut att dom måste lagstifta om det för att inte hela landet ska avbefolkas? Jag kan ju bara dra slutsatsen att det isåfall måste vara världens homotätaste land.

Kanske ett internationellt pris för detta kunde vara på sin plats

Inaktiv
Skrivet av Hymer:

Du måste ju vara idiot. Du tolkar ju saker helt fritt ur det jag skriver alt att jag är jävligt dålig på att få fram det som jag vill ha sagt.

Nej jag sökte absolut inte en massa uppmärksamhet, Sen att ni inte gillar mina åsikter det är ju en annan femma.

Vart likställer jag homo med tjockisar?

Jag skrev ordagrant att jag ogillar dom som söker uppmärksamhet oavsett om du är homo,hetro,tjock eller va fan som helst.

Tex En stolt homo som måste visa upp sin sexuella läggning för hela världen, En tjockis som grinar i tv över sin självförvållade övervikt, Någon duckface brud på FB som raggar likes med någon sunkig bild osv osv.

Jag har övervägt er kritik men min åsikt står fast om att jag ogillar homokulturen starkt men har fortfarande inga problem med deras läggning.

Sen om ni inte gillar mina åsikter rör inte mig i ryggen, Ni får hata hur mycket ni vill och jag respekterar det för jag vet att mina åsikter är provocerande.

Vi kan ta en träff irl så kan vi diskutera saken men det kanske du inte vågar? Lite lättare att uttrycka sig med ord än på nätet.

Annars får du ha en bra dag.

Sedär ja,här kommer vi nog inte längre, men hursomhelst så har användaren KatOne har skrivit ett inlägg till dig ovan, jag föreslår att du läser det med öppet sinne.

Nej jag har verkligen ingen lust att träffa dig, folk som skriver "ska vi ta det IRL" i internetdiskussioner ska man nog hålla sig borta ifrån. Låter obehagligt.

Ha en trevlig dag du med, det behöver du!

Edit: snyggade till inlägget lite

Medlem

Skärpning! Flertalet inlägg raderade. Bann/varning för folk som fortsätter med personangrepp.


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Hymer:
Skrivet av lordsinner:

Vet ni hur rysk lag är utformat då? Eller har ni alla Aftonbladet som källa? Det är antipropaganda lag som inte tillåter sådant innebörd för mindre åriga! Det finns ingenting om hat? Finns ingenting om förtryck eller förbud att vara homosexuell! Så länge du inte offentlig framför barn försöker föra fram ditt budskap så är allt frid o fröjd... Sedan att det finns folk som vill misshandla homosexuella etc., väl det finns gott om sådana i Sverige med, tyvärr.

Där har vi en kille med koll på läget. Kul att se

@ Hymer:

Du kommer förmodligen inte läsa eller svara på detta, du kan ju alltid svara i ett PM om du orkar. I alla fall så har jag förståelse för att man kan störa sig på vissa saker eller ogilla ett visst beteende som någon har men jag tycker du tar det så långt när du aktivt ska gå och hata och vara motståndare till något, bara för att du inte tycker om det, som några redan innan mig i tråden har påpekat och gett så fina exempel på.

Du säger du hatar tjockisar etc. och brudar som lägger upp sunkiga bilder på sig själva med duckface? Jag tar upp ett fenomenen som jag har sett blivit allt vanligare nu för tiden som ett exempel. När folk lägger upp spännings/träningsbilder från gymmet och skryter om hur mycket de kan ta i bänkpress då? Eller folk som inte kan skriva om annat än att de var på gymmet idag och körde stenhårt och som lägger ut information i detalj om sin träning och om vad det äter etc. De kan ju också uppfattas som en form av uppmärksamhetssökande och ett beteende som skriker "titta på mig" beroende på hur man uppfattar saker och ting. Men det kan också vara att det är stolta över sig själv och vill visa progress, inspirera och dela med sig av ett stort intresse.

Och det med homosexuella är stolta över sin läggning? Varför skulle de inte kunna få vara det? Jag har sett träffat så många grabbar som skryter om att han minsann fick sätta på henne/ligga med den och den och det kan ju uppfattas som att de är stolta över sin heterosexuella läggning så varför skulle de inte vara okej åt andra hållet? I så fall ska det ju vara lika för alla, tycker jag.

Jag förstår att du inte gillar homo kulturen som du redan har skrivit, men du skriver också att du inte har något emot deras läggning, så länge du slipper se/höra om det/vara medveten om det - dvs. så vill du i princip diskriminera homosexuella för du vill inte att de inte ska ha samma rätt som vilken heterosexuell människa som helst får visa sin kärlek öppet och stolt.

Och ifall du umgås med några som är homo (vilket jag betvivlar rätt starkt) så kan dessa människor väl aldrig vara med sin partner framför dig om de vill t.ex. pussa varandra eller kramas. Kan de ens prata om hur stolta och lyckliga de är i sitt förhållande eller är det enligt dig att vara stolt homo = fel? Jag är väldigt lycklig i mitt förhållande till min sambo och jag är stolt över att vara i ett förhållande med honom men jag antar att det enligt dig skulle vara fel och tillhöra en fjollig kultur om det nu skulle vara så att jag var tillsammans med en tjej istället för en kille? Vem är du att säga och bestämma vad en människa får vara stolt över och inte? Jag förstår inte hur du kan tro dig ha den rättigheten ens.

Jag tror inte det skulle spela någon roll om jag träffade dig irl för jag skulle fortfarande inte få några vettiga svar eller argument från din sida i alla fall. Du har all rätt att tycka som du gör men du kanske borde självrannsaka dig själv och verkligen fundera över VARFÖR du tycker och tänker som du gör och ifall det är rimligt. Jag tycker som jag skrev innan att det känns som ett tidsslöseri att gå och hata så mycket som du gör. Sen tycker jag också du kan ta dig en ordentlig titt i spegeln och döma dig själv också innan du dömer ut andra människor så förbannat hårt.

MVH.


signatur

If you can't convince them, confuse them!

Skrivet av Brain:

Skärpning! Flertalet inlägg raderade. Bann/varning för folk som fortsätter med personangrepp.

änltigen


signatur

New life, New hope

Medlem
Skrivet av Brain:

Skärpning! Flertalet inlägg raderade. Bann/varning för folk som fortsätter med personangrepp.

Hmm, såg att ett par av mina inlägg vart raderade, tror inte jag uttryckte några personangrepp i dom ('host' inga onödiga sådana iallafall!)

Edit. Fast med tanke på hur mycket som blivit raderat (hetsig diskussion, denna) så kan det nog varit citat jag besvarat i dom förstås.

Skriv svar