Medlem
Processor fråga.

Hej, jag skapade häromdagen en tråd angående min nya dator och en spelrelaterad fråga. Detta är nu löst, men när jag spelar spelet (Total War: Rome 2) så händer det det något;

Får en varning ifrån mitt Norton system om att en lr flera processorer arbetar 100%.

Min processor:

AMD FX-6300 6C 3.5Ghz Black Edition

1. Ska inte processorn fördela arbetsbelastningen sinsemellan?

2. Om det skulle vara fel, hur åtgärdar jag det?


signatur

Pfc Allen - So how do I look?
Shepherd - Like one of the bad guys.

Medlem

Kärnorna kommer aldrig arbeta helt lika. Vanligtvis jobbar en kärna 100% och sen ligger de andra något lägre. 100-80-50-50% på en fyrkärnig propp t.ex.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Kärnorna kommer aldrig arbeta helt lika. Vanligtvis jobbar en kärna 100% och sen ligger de andra något lägre. 100-80-50-50% på en fyrkärnig propp t.ex.

Aha! Tack för svaret. Inte lätt när det är svårt ^^
Jag ska ta och börja läsa lite om datorn i sig.


signatur

Pfc Allen - So how do I look?
Shepherd - Like one of the bad guys.

Medlem
Skrivet av Denka90:

Hej, jag skapade häromdagen en tråd angående min nya dator och en spelrelaterad fråga. Detta är nu löst, men när jag spelar spelet (Total War: Rome 2) så händer det det något;

Får en varning ifrån mitt Norton system om att en lr flera processorer arbetar 100%.

Min processor:

AMD FX-6300 6C 3.5Ghz Black Edition

1. Ska inte processorn fördela arbetsbelastningen sinsemellan?

2. Om det skulle vara fel, hur åtgärdar jag det?

Men vänta här nu, tror att du läste fel på meddelandet från Norton. Det sa nog att en lr flera processer arbetar 100%, inte processorer. Eller hur?

Ta upp task manager så kan du se vilka processer som drar mest.

Medlem
Skrivet av cyzed:
Skrivet av Denka90:

Hej, jag skapade häromdagen en tråd angående min nya dator och en spelrelaterad fråga. Detta är nu löst, men när jag spelar spelet (Total War: Rome 2) så händer det det något;

Får en varning ifrån mitt Norton system om att en lr flera processorer arbetar 100%.

Min processor:

AMD FX-6300 6C 3.5Ghz Black Edition

1. Ska inte processorn fördela arbetsbelastningen sinsemellan?

2. Om det skulle vara fel, hur åtgärdar jag det?

Men vänta här nu, tror att du läste fel på meddelandet från Norton. Det sa nog att en lr flera processer arbetar 100%, inte processorer. Eller hur?

Ta upp task manager så kan du se vilka processer som drar mest.

Javisst, så sant så. Haha, missade helt och hållet det.

Det står: "En eller flera processer jobbar 100%" Sen gick jag in och såg att fördelningen på min processor var helt som vanligt, även när jag spelade TW.

Program i bakgrunden: Mozilla, Spotify, VLC och sen stod det arbetsfördelning och lite annat som jag inte förstod.
Men jag ska gräva mer i detta med processorer och lite annat!

Tack för hjälpen!


signatur

Pfc Allen - So how do I look?
Shepherd - Like one of the bad guys.

1
Skriv svar