The Walking Dead: Season Two Episode 3 – In Harm's Way

Robot
The Walking Dead: Season Two Episode 3 – In Harm's Way

Inget kan stoppa Telltale just nu. Halvvägs genom den andra säsongen levererar spelvärldens vassaste pennor en berättelse som är lika omistlig som skitjobbig.

#telltale-games


Medlem
The Walking Dead: Season Two Episode 3 – In Harm's Way

Sjukt bra episode, tråkigt att det tar så lång tid tills nästa :/

Redaktör
Ponny
Skrivet av Defon:

Sjukt bra episode, tråkigt att det tar så lång tid tills nästa :/

Faktiskt! Vi borde starta en stödgrupp.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Ska bli kul att lira! S2 har inte imponerat mig lika mycket som första än, men förhoppningsvis blir det ändring nu!

Medlem

Märkte även att några karaktärerna hos carver är karaktärer från DLCt 400 days, tror man kommer få se mer av dom i nästa avsnitt.

På tiden man får se något från 400 days.

Annars, helt sjukt nice avsnitt! Håller helt med betyget "Mästerligt!"

Inaktiv

Trevligt trevligt. Jag kommer dock inte röra spelet förens alla 5 episoder finns ute

Medlem

Då vet jag vad jag ska göra ikväll


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av cinort:

Trevligt trevligt. Jag kommer dock inte röra spelet förens alla 5 episoder finns ute

Samma här. Tänker inte läsa recensionerna heller, med risk för spoilers.

Medlem

Helt klart den bästa episoden

Medlem

"SPOILER""SPOILER""SPOILER""SPOILER""SPOILER"!
Vince är asiaten man träffar i Twd s1 e1? Eller har jag fel?
"SPOILER""SPOILER""SPOILER""SPOILER""SPOILER"!!

Medlem

När Steam summer sale kommer då ska jag köpa alla avsnitt!
Har undvikit alla videos och liknande från det hittils.

Medlem
Skrivet av Joppenator:

"SPOILER""SPOILER""SPOILER""SPOILER""SPOILER"!
Vince är asiaten man träffar i Twd s1 e1? Eller har jag fel?
"SPOILER""SPOILER""SPOILER""SPOILER""SPOILER"!!

Vince är från 400 Days. Det är Glenn du träffar i säsong 1

Medlem

Denna episode var väldigt kort, linjär och den hade inga som helst utmaningar, kändes som en film, lite besviken faktiskt, även om storyn är otroligt spännande.

hade gärna sett lite mer hub områden som i Säsong 1, pussel m.m, känna någon sorts utmaning och inte bara 1.5h lång film som du själv går omkring i.

Medlem

Jag blev besviken över hur lite gameplay det var i den här episoden men annars var det en hur bra episod som helst!


signatur

Game long and prosper

Moderator | Testpilot

Jag måste ärligt säga att jag är besviken. Avsnittet och allt du fick göra var i säg trevligt, men det här är ändå ett ställe som blivit "hypad" upp till skyarna. Hela 400 days gick ut på att karaktärerna skulle ta sig till det här stället och vad fick man göra? Fick man prata och göra något med alla 400 days karaktärer? Nej. Var det ens många som bodde och levde där som man trodde och såg ut? Nej.

Hela episoden kändes otroligt fattig på alla plan, gameplay, story, karaktärer. Många (samt mig själv) trodde ärligt att det här skulle vara ett stort avsnitt där man fick gå runt (förhoppningsvis smyga) hela stället, utforska, höra med alla 400 days karaktärer som kom dit. Vissa av dem for dit för att hitta sina försvunna släktingar eller vänner, hur blev det med det då? Känns bara som en sådan grej som blev missad och man inte kommer få svar på i senare avsnitt när man verkar ha lämnat allt bakom sig.

Igen, jag gillar det men fick men det kunde ha varit så mycket mer. Riktigt linjärt avsnitt om inte annat.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Thane:
Skrivet av Joppenator:

"SPOILER""SPOILER""SPOILER""SPOILER""SPOILER"!
Vince är asiaten man träffar i Twd s1 e1? Eller har jag fel?
"SPOILER""SPOILER""SPOILER""SPOILER""SPOILER"!!

Vince är från 400 Days. Det är Glenn du träffar i säsong 1

Hur kan jag ta fel på det... När det är 2 asiater i hela spelet -.-

Medlem

det känns värt att vänta 2 månader när de fortsätter leverera bara bättre och bättre episoder. Håller med betyget fullständigt!

Medlem

Hur kan blod och gore vara minus i ett zombiespel?

Medlem
Skrivet av Javas:

Jag blev besviken över hur lite gameplay det var i den här episoden men annars var det en hur bra episod som helst!

Enda kommentaren som jag kände mig träffad lite av här (har inte spelat denna episod). Alltså, jag har hela säsong 1, men jag har fortfarande inte mäktat med att "spela" igenom denna interaktiva film. Storyn, skådespelarna, musik m.m. är såklart bra, men jag känner mig så otroligt låst i denna typ av spel. Det här är "A Fork In The Tale" för mig, bara mer raffinerat, humorbefriat och utan självdistans. Jag är lite avundsjuk över denna eufori som alla verkar känna över denna serie!

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Denna episode var väldigt kort, linjär och den hade inga som helst utmaningar, kändes som en film, lite besviken faktiskt, även om storyn är otroligt spännande.

hade gärna sett lite mer hub områden som i Säsong 1, pussel m.m, känna någon sorts utmaning och inte bara 1.5h lång film som du själv går omkring i.

Kan inte annat än hålla med. Storyn var väl sådär i denna delen men rent gameplaymässigt var den horribel.


signatur

I drank what?

Medlem

Det är ett zombiespel. Blod & slafs hör till.
Så det är ett plus snarare än minus.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Spectral:

Hur kan blod och gore vara minus i ett zombiespel?

Vad jag menar är att det blev too much, till slut. Less is more, helt enkelt. När man staplar liknande effekter på varandra är det svårt att bli lika berörd andra, tredje eller fjärde gången. Telltale lyckas alltjämt drabba men hade kunnat gjort det ännu mer om "teh gore" kommit mer sällan på sina ställen i det här avsnittet.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av Spectral:

Hur kan blod och gore vara minus i ett zombiespel?

Vad jag menar är att det blev too much, till slut. Less is more, helt enkelt. När man staplar liknande effekter på varandra är det svårt att bli lika berörd andra, tredje eller fjärde gången. Telltale lyckas alltjämt drabba men hade kunnat gjort det ännu mer om "teh gore" kommit mer sällan på sina ställen i det här avsnittet.

För mig var det tvärtom. Jag fick en "holy shit, dat´s aweful bro" känsla

När Kenny slog in Carvers ansikte och jag lät Clementine succomb to the hate och lät henne stanna och titta på så tyckte jag le gore uttryckte hur mycket hat dom kände för Carver. När jag högg av Kennys nya älskarinnas hand efter hon blev biten så tyckte jag le gore gav en extra boost till hur panikartat och hemskt det var för henne


signatur

Game long and prosper

Herr rygg

Precis klar med episoden. Storyn och stämmningen är en 5:a! Men håller med som många andra att man fick inte göra så mycket. Men för min del gjorde det inte så mycket eftersom jag spelar för storyns skull(där man ändå är med och påverkar lite)


signatur

"When I grow up, I want to be a Blitzball!" -Kid in Kilika
http://alxeskapader.bloggplatsen.se/

Medlem

Kort, tråkig, linjär, enkla val... Håller inte alls med om betyget. Förra episoden tyckte jag också innehöll för enkla val men där tog man sig nån vart iaf, här stod man mest och trampade på samma ställe. 1,5h för hela episoden var också i kortaste laget. Nä säsong två har inte alls kunnat mäta sig med första tyvärr

1
Skriv svar