Watch Dogs – 30 fps till PS4 och XB1

Robot
Medlem
Medlem
Watch Dogs – 30 fps till PS4 och XB1

Dem som förhandsbokade tycker jag får skylla sig själva. Förhandsboka ALDRIG spel. Korkat.

Medlem
Skrivet av Rentah:

Dem som förhandsbokade tycker jag får skylla sig själva. Förhandsboka ALDRIG spel. Korkat.

Man kan avboka sin förhandsbokning...?

Medlem

Vad hände med 1080p och 60 FPS till PS4?
http://i.imgur.com/L4UjSzo.jpg

Det börjar nästan bli lite plågsamt att läsa om alla förändringar varje gång man får höra någonting om spelet. Om jag inte vetat bättre själv hade jag vägrat trott på att detta är två klipp från samma spel:


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Moderator | Testpilot

"Next-gen" klarar inte ens 60 fps. Great...


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

k3m
Medlem
Medlem

Jag ska köpa spelet, och spela det, men, i vissa fall ser gta V snyggare ut än detta. Grafik är inte allt, men, i vissa fall ser detta spelet last gen ut, mer än next gen, men tillräckligt snyggt för att kunna spelas iaf. But still ....... what happened to 2012 watch dogs.

Medlem
Skrivet av Rentah:

Dem som förhandsbokade tycker jag får skylla sig själva. Förhandsboka ALDRIG spel. Korkat.

Det är väl upp till var och en att avgöra?
Min spelupplevelse avgörs av så mycket mer än vilken upplösning spelet har. Var jag intresserad av spelet innan, är jag fortfarande det efter denna nyheten. Dessutom kan jag med ett enkelt knapptryck avbeställa min förhandsbeställning, förutsatt att jag gör det innan dom har skickat spelet.

Medlem

Hur kan man bli besviken? vi visste ju redan att de nya konsolerna va så pass klena, dessutam lär watch dogs bli ett av de mest krävande spelen.

Medlem

Så länge pc porten är bra optimerad så är jag nöjd

Medlem
Medlem

köper det till PC så inget jag personligen bryr mig om, men ärligt talat trodde folk som sitter på klena konsoler att dom skulle driva spel i 60 fps och se bra ut samtidigt?

Sorry to say men nya konsolerna är så långt i från nextgen det bara kan bli om man snackar prestanda.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

"Next-gen" klarar inte ens 60 fps. Great...

Jo, men utvecklarna är lata.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Vad hände med 1080p och 60 FPS till PS4?
http://i.imgur.com/L4UjSzo.jpg

Det börjar nästan bli lite plågsamt att läsa om alla förändringar varje gång man får höra någonting om spelet. Om jag inte vetat bättre själv hade jag vägrat trott på att detta är två klipp från samma spel:
http://cdn2-www.craveonline.com/assets/uploads/2014/03/iboqqH...

Är båda verkligen från Watch Dogs? Dom har ju skalat bort asmycket i den sämre verisionen!

Medlem
Medlem

30 Fps spelar väl ingen roll på konsol, det upplevs inte som hackigt eller nåt. Men värre tycker jag är att de inte ens kan leverera Full HD upplösning :/

Medlem
Skrivet av nils45:

Jag ska köpa spelet, och spela det, men, i vissa fall ser gta V snyggare ut än detta. Grafik är inte allt, men, i vissa fall ser detta spelet last gen ut, mer än next gen, men tillräckligt snyggt för att kunna spelas iaf. But still ....... what happened to 2012 watch dogs.

Det som dom visade 2012 var på pc med maxade inställningar enligt en intervju med spelets "animation director". Enligt honom så kan man förvänta sig den grafiken när man sitter på en fläskig pc burk och maxar inställningarna medans konsol versionerna motsvarar pc versionens lägre inställningar:

Medlem
Skrivet av cyzed:

30 Fps spelar väl ingen roll på konsol, det upplevs inte som hackigt eller nåt. Men värre tycker jag är att de inte ens kan leverera Full HD upplösning :/

Beror inte på om det är konsol eller inte. Allt beror på spelet.

Skrivet av Seraium:
Skrivet av uberpwnage2.0:

"Next-gen" klarar inte ens 60 fps. Great...

Jo, men utvecklarna är lata.

Kan nog inte säga att dom är lata när dom gör samma spel till 6 olika platformar.

Att dom inte lyckas göra spelet i 1080p 60 fps till PS4 ligger nog inte i att dom är lata utan lagt ribban mycket lägre för att slippa optimera och lägga resurser på porta spelet mellan alla system.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Lolflakes:
Skrivet av Puscifer:

Vad hände med 1080p och 60 FPS till PS4?
http://i.imgur.com/L4UjSzo.jpg

Det börjar nästan bli lite plågsamt att läsa om alla förändringar varje gång man får höra någonting om spelet. Om jag inte vetat bättre själv hade jag vägrat trott på att detta är två klipp från samma spel:
http://cdn2-www.craveonline.com/assets/uploads/2014/03/iboqqH...

Är båda verkligen från Watch Dogs? Dom har ju skalat bort asmycket i den sämre verisionen!

De visade upp en s.k vertical slice där man visar en vision av hur spelet kan komma att se ut. Både Jim Sterling och TB har pratat en del om detta och hur det är att lura sina köpare, kan inte annat än att hålla med det är dags att de slutar upp med det här. Förut så var det ofta tvärtom, det som visades var inte lika bra som den färdiga produkten.

http://www.escapistmagazine.com/videos/view/jimquisition/8876...

Medlem

Frågan är vilken version av spelet man ska ha?
Special edition... season pass...vafan?

Medlem

Dröjer några år till utvecklarna kan få mer ut från maskinerna. Allt klagande garanterer också att det kommer att komma ut bättre konsoler så småningom också.

Jag kanske är helt tekniskt retarderad, men handlar inte fps och upplösningen om vad tillverkarna kan prestera mer än konsolerna? Både Ps4 och Xbone har väl visat att de kan köra spel i 60fps 1080?
Kanske är helt ute och cyklar.

Medlem

"Next gen"

Jovisst.

Jag undrar hur mycket det har med att det fortfarande portas till PS3 och 360.

Oh well, som andra påpekat, så länge portarna blir bra till PC.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Givetvis ska alla PC-fanboys hoppa in direkt och skrika "PC, PC, PC!".

Grejen är att många av oss som har konsol har det för det är bekvämt, vi vill peta in en skiva och spela direkt. Jag personligen bryr mig inte så mycket om det är 1080p eller 720p för ett spel som är bra är roligt oavsett vilken av de två som väljs.

Jag har förbokat Watch Dogs till PS4 för att jag i dagsläget är trött på det smala utbud som finns till PS4 (har spelat det mesta) och ser fram mot ett roligt spel.

Det säger sig själv att PC är starkare och har mer kräm, men det säger sig självt också att en PC krånglar mer än en konsol gör (släng in en länk om krånglande konsoler nu).

Kontentan av det hela, om ni älskar PC och "det är det enda rätta" så kan ni väl hålla er till PC-delen av FZ och skita i att gå in på konsol-delen och förpesta för oss som gillar konsoler. Annars är ni ju precis som Sverigedemokrater som tycker "vi är bäst, vi har rätt".

Skärpning. Spel är spel och vi alla älskar spel för vad det är - från mobilspel och gameboy till next-gen konsoller och maxade PC's.

Mvh BoxUne

Medlem
Skrivet av kingleafanders:

Jag kanske är helt tekniskt retarderad, men handlar inte fps och upplösningen om vad tillverkarna kan prestera mer än konsolerna? Både Ps4 och Xbone har väl visat att de kan köra spel i 60fps 1080?
Kanske är helt ute och cyklar.

Klart de kan. De kan t.ex. välja att använda sig av färre polygoner eller minska på drawdistance för att få upp bilduppdateringen. Man får kompromissa sig fram. Det finns säkert 60fps 1080 spel till 360 också men de är av enklare variant men de nya maskinerna ger lite mer utrymmer för bättre kvalité. Utvecklarna till Arkham Knight (som görs till PC, One och PS4) säger att de kan nu i stort sett göra vad de vill till skillnad från tidigare spel där konsolerna inte räckte till.

Medlem
Skrivet av BoxUne:

Givetvis ska alla PC-fanboys hoppa in direkt och skrika "PC, PC, PC!".

Grejen är att många av oss som har konsol har det för det är bekvämt, vi vill peta in en skiva och spela direkt. Jag personligen bryr mig inte så mycket om det är 1080p eller 720p för ett spel som är bra är roligt oavsett vilken av de två som väljs.

Jag har förbokat Watch Dogs till PS4 för att jag i dagsläget är trött på det smala utbud som finns till PS4 (har spelat det mesta) och ser fram mot ett roligt spel.

Det säger sig själv att PC är starkare och har mer kräm, men det säger sig självt också att en PC krånglar mer än en konsol gör (släng in en länk om krånglande konsoler nu).

Kontentan av det hela, om ni älskar PC och "det är det enda rätta" så kan ni väl hålla er till PC-delen av FZ och skita i att gå in på konsol-delen och förpesta för oss som gillar konsoler. Annars är ni ju precis som Sverigedemokrater som tycker "vi är bäst, vi har rätt".

Skärpning. Spel är spel och vi alla älskar spel för vad det är - från mobilspel och gameboy till next-gen konsoller och maxade PC's.

Mvh BoxUne

LOL, så nu är man som en SD-supporter bara för att man tycker att PC är en överlägsen plattform? Skärpning - som du själv säger.

Inaktiv
Skrivet av kingleafanders:

Jag kanske är helt tekniskt retarderad, men handlar inte fps och upplösningen om vad tillverkarna kan prestera mer än konsolerna? Både Ps4 och Xbone har väl visat att de kan köra spel i 60fps 1080?
Kanske är helt ute och cyklar.

Det handlar mer om hur pass krävande spelen är. Man kan inte skylla på utvecklarna, spelen är knappast i sub-1080p för att utvecklarna är lata.
Ett open-world spel med väldigt bra 3d-grafik är såklart svårare att köra i högre upplösning med en hög fps än ett 2d-spel.

Folk som klagar om att det inte är "next-gen" att ha spel med mindre än 60 fps vet inte vad de pratar om.
Det är inte bara upplösning och bilder per sekund som kan öka när det kommer en ny kraftfullare konsol, man kan även slänga in fler polygoner, partiklar, bättre texturer, längre draw distance, mer avancerad fysik etc etc.
En utvecklare kan lätt göra ett spel som körs i 60fps och 1080p om den gör ett low-poly spel med lågupplösta texturer.
Det är en ständig balansgång mellan bra grafik och hur bra man kan köra spelet.
Det skulle förmodligen gått att få Watch Dogs att köras i 1080p och 60fps men då skulle det sett mycket sämre ut än vad det gör nu.

Medlem

Har förbokat mitt på pc. men kommer säkert att bli bra på ps4an och xbox one med allt.

Medlem

Klart att PC kanske får ut mer av grafiken och ett bättre flyt i spelet... good for you guys..

Jag personligen söker mer spelkänslan av att hålla i en kontroll än ett tangentbord och mus... eller i värsta fall en handkontroll till PC... hmm

PS4 exlusive spel har alltid och kommer alltid att vara bättre än spel som görs till multiplatformar... just sayin. Sen att PS4 eller XBone inte klarar över 30Fps.. stör inte mig i första taget.

Kommer säkertligen läggas till vid en patchning av spelet... tror dom söker sig till vad folk egentligen tycker och tänker återigen.. Kan vissa spel strypa från 60 till 30fps för bättre grafik.. tror jag man kan göra åt andra hållet med om man bara vill..

Varför ens göra Watch dogs till PS3 och 360 eller till det värsta Wii pointless! Usssshhhh


signatur

Don't be a fanboy, if you can't afford more than one console, respect the others and their opinions.

123
Skriv svar