Mer kraft i Xbox One utan Kinect

Robot
Mer kraft i Xbox One utan Kinect

Microsoft menar att de förmodligen kan frigöra mer kraft utan kameran inkopplad.

#microsoft


Medlem
Mer kraft i Xbox One utan Kinect

"Mer kraft" Misstänker att det blir som att köra moppen på reserven, den är lite lättare.

Medlem

Blir nog lite dålig stämmning ifall dom som redan köpt sin inte kan koppa ur kinect och få den extra krämen med

Inaktiv
Skrivet av bavver:

Blir nog lite dålig stämmning ifall dom som redan köpt sin inte kan koppa ur kinect och få den extra krämen med

Tror att det blir i praktiken att spelutvecklare kan "stänga av" Kinect under tiden spelet körs för att använda denna kraften i spelet istället om nu spelet tex inte behöver Kinect.

Så tolkade iaf jag det.

Medlem

Ja, det är väl bra att utvecklare kanske kan få tillgång till mer kraft. Det behövs eftersom att PS4 är starkare även på pappret, så Microsoft behöver göra allt för att pressa ur mer prestanda ur sin maskin.

Medlem

"förmodligen" is the word

Medlem
Skrivet av bavver:

Blir nog lite dålig stämmning ifall dom som redan köpt sin inte kan koppa ur kinect och få den extra krämen med

Man behöver inte koppla in sin kinect, så varför bli sur. Visst har man betalt lite mer, men nu har jag iaf en kinect som jag förmodligen inte köpt annars. Förmodligen utnyttjar man den mindre och mindre så då passar det bra att man kan få lite mer prestanda


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

xbox one har ju THE CLOUD så w/e!

Medlem

Jepp nu kommer man kunna spela Watchdogs i 793p istället för 792p...

Medlem

Xbox med krav på kinect: Folk klagar på det.
Microsoft tar bort kravet: Folk klagar på annat.

Man måste bara älska de som klagar för klagandets skull.

Medlem

Man kan ju undra hur krävande den där kinecten är...

Xbox One är ju för tusan lika stark som 32st Xbox360s enligt microsoft själva!

http://www.cinemablend.com/games/Microsoft-Claims-Xbox-One-Po...

Medlem
Skrivet av Zappa:

Jepp nu kommer man kunna spela Watchdogs i 793p istället för 792p...

ojoj gamechanger!

Inaktiv

Alla dessa svängningar, exempelvis då Kinecten från att vara något obligatoriskt till att vara något vi faktiskt kan vara utan, till att tom bli en liten prestandaboost om den kopplas ur känns ju sådär förtroendeingivande för framtiden.

Synd att det blev så fel redan från början. Men visst är det bra med förändringar, det kan vi inte klaga på.

Skribent

Microsoft är inte särskilt förtroendeingivande den här konsolen, men vem tackar nej till en billigare Xbox One? Inte jag i alla fall.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Microsoft är inte särskilt förtroendeingivande den här konsolen, men vem tackar nej till en billigare Xbox One? Inte jag i alla fall.

Men har konsollen verkligen blivit billigare egentligen? De har bara tagit bort ett dyrt tillbehör. Konsollen i sig är fortfarande för dyr anser jag iaf.

Medlem
Skrivet av Zappa:
Skrivet av Johan Olander:

Microsoft är inte särskilt förtroendeingivande den här konsolen, men vem tackar nej till en billigare Xbox One? Inte jag i alla fall.

Men har konsollen verkligen blivit billigare egentligen? De har bara tagit bort ett dyrt tillbehör. Konsollen i sig är fortfarande för dyr anser jag iaf.

Konsolen kostade mer förrut, så JA den har blivit billigare oavsett vad du tror och tycker


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Vet inte om jag håller med. Det är ju ett enkelt val att köpa tex Titanbundle för 4500 ink Kinect istället för Kinect utan spel och kinect för 4000. Tycker inte den har blivit ett dugg billigare.

Medlem
Skrivet av Zappa:

Vet inte om jag håller med. Det är ju ett enkelt val att köpa tex Titanbundle för 4500 ink Kinect istället för Kinect utan spel och kinect för 4000. Tycker inte den har blivit ett dugg billigare.

Du kan köpa den utan Kinect för 4000 och dra ner Titanfall på amerikanska Live för drygt 300 så jo, det är billigare...

Medlem
Skrivet av pubisboy:
Skrivet av Zappa:

Vet inte om jag håller med. Det är ju ett enkelt val att köpa tex Titanbundle för 4500 ink Kinect istället för Kinect utan spel och kinect för 4000. Tycker inte den har blivit ett dugg billigare.

Du kan köpa den utan Kinect för 4000 och dra ner Titanfall på amerikanska Live för drygt 300 så jo, det är billigare...

Då betalar jag nog hellre 200 mer och får kinect påköpet. Min poäng är att jag tycker inte prissäkningen är tillräcklig. 3500 hade varit ett mer rimligt med tanke på hur mycket svagare den är än PS4.

Medlem

Det låter alldeles förträffligt då den där lådan är i skriande behov av varje litet uns prestandaförbättring den kan få!!


signatur

More COOP for the masses

Medlem
Skrivet av IceTeus:

Det låter alldeles förträffligt då den där lådan är i skriande behov av varje litet uns prestandaförbättring den kan få!!

Har du testat One eller töntar du dig bara som alla andra ungar här?
Har en One och har lirat PS4 hos en vän en del och skillnaden är lika stor som mellan PS3 och Xbox 360, dvs typ 0.

Medlem
Skrivet av pubisboy:
Skrivet av IceTeus:

Det låter alldeles förträffligt då den där lådan är i skriande behov av varje litet uns prestandaförbättring den kan få!!

Har du testat One eller töntar du dig bara som alla andra ungar här?
Har en One och har lirat PS4 hos en vän en del och skillnaden är lika stor som mellan PS3 och Xbox 360, dvs typ 0.

Sorry om jag gjorde dej ledsen i ögat men kort svar,ja jag har testat båda.Köpte till och med en Ps4 till sonen men sålde den ganska snabbt då jag anser krav på full hd upplösning i spel inte är för mycket begärt 2014.

Båda s.k "next gen"(nu räknar jag inte ens med nintendos senaste alster) konsoler är ett skämt hårdvarumässigt och BÅDA är i sorgligt behov av prestandaförbättringar.

Kan ju tillägga att jag byggde en htpc/speldator till sonen istället och vi båda är riktigt nöjda...steam big picture > "next gen"konsol alla dagar i veckan!

Så om du med "töntar mej" menar att jag beskriver den krassa verkligheten så,ja, jag "töntar mej.


signatur

More COOP for the masses

Inaktiv
Skrivet av Zappa:
Skrivet av pubisboy:
Skrivet av Zappa:

Vet inte om jag håller med. Det är ju ett enkelt val att köpa tex Titanbundle för 4500 ink Kinect istället för Kinect utan spel och kinect för 4000. Tycker inte den har blivit ett dugg billigare.

Du kan köpa den utan Kinect för 4000 och dra ner Titanfall på amerikanska Live för drygt 300 så jo, det är billigare...

Då betalar jag nog hellre 200 mer och får kinect påköpet. Min poäng är att jag tycker inte prissäkningen är tillräcklig. 3500 hade varit ett mer rimligt med tanke på hur mycket svagare den är än PS4.

Det är ju du som säger att den kostar 4000 kr utan Kinect. Jag tror du är fullt medveten om att det priset inte kan stämma.

Inaktiv
Skrivet av Johan Olander:

Microsoft är inte särskilt förtroendeingivande den här konsolen, men vem tackar nej till en billigare Xbox One? Inte jag i alla fall.

De gör ju allt majoriteten ber om, så det verkar ju inte vara så svårt att veta vad de ska göra. Eller?

Medlem
Skrivet av IceTeus:
Skrivet av pubisboy:
Skrivet av IceTeus:

Det låter alldeles förträffligt då den där lådan är i skriande behov av varje litet uns prestandaförbättring den kan få!!

Har du testat One eller töntar du dig bara som alla andra ungar här?
Har en One och har lirat PS4 hos en vän en del och skillnaden är lika stor som mellan PS3 och Xbox 360, dvs typ 0.

Sorry om jag gjorde dej ledsen i ögat men kort svar,ja jag har testat båda.Köpte till och med en Ps4 till sonen men sålde den ganska snabbt då jag anser krav på full hd upplösning i spel inte är för mycket begärt 2014.

Båda s.k "next gen"(nu räknar jag inte ens med nintendos senaste alster) konsoler är ett skämt hårdvarumässigt och BÅDA är i sorgligt behov av prestandaförbättringar.

Kan ju tillägga att jag byggde en htpc/speldator till sonen istället och vi båda är riktigt nöjda...steam big picture > "next gen"konsol alla dagar i veckan!

Så om du med "töntar mej" menar att jag beskriver den krassa verkligheten så,ja, jag "töntar mej.

Ja jag det väldigt hårt och blev väldigt ledsen -.-
Du är bara en sån som bara gillar spel med höga prestandasiffror att skryta med med andra ord.
Bra att ni blev nöjda iallafall, det är det viktiga.

Medlem

Samtliga spel kommer väl ändå anpassas för den "långsammare" Xbonen. Dvs, spelet blir låst till 30FPS oavsett.

Medlem

Fattar inte varför det snackas om att folk blir eller förväntas bli sura över att man "tvingats" köpa kinect. Det är priset som brukar betalas när man vill ha det senaste.


signatur

[spoiler] mööp[/spoiler]

Medlem
Skrivet av zilke:

Fattar inte varför det snackas om att folk blir eller förväntas bli sura över att man "tvingats" köpa kinect. Det är priset som brukar betalas när man vill ha det senaste.

Det är dock en skillnad på att köpa det nyaste d.v.s Xbox One + Kinect för att kinect är en nödvändighet för konsolen till att senare göra en hel vändning och sälja konsolen utan kinect (och dessutom kanske få ut mer prestanda) billigare.

Och Microsoft har ju velat köra så mycket som möjligt med kinecten som en del i spelen i framtiden, hur ska de försöka fokusera på det nu när folk kan köpa den utan kinect billigare. Folk kommer ju inte ha kinect och då känns det som om det inte kommer vara speciellt många utvecklare som läger någon större fokus på den heller. Den kommer sluta som en liten gimmick till Xbox One precis som det blev till 360'n.

Medlem

The Mitt Romney of Consoles

12
Skriv svar