Watch Dogs – 30 fps till PS4 och XB1

Medlem

- Man ska ha höga krav!


signatur

autograph

Medlem

Next-gen my ass...

Medlem
Medlem

- Tillverkare ska hålla vad de lovar!


signatur

autograph

KoP
Medlem

30 duger. Har inget problem om det vandrar ner till 20 till å med. Har inte lagt på mig sådana "fisförnäma" vanor som att spel måste flyta silkeslent för att jag ska kunna njuta av dem. Fokuserar på att njuta av andra kvalitér i spelen istället.

Medlem

Snacka om att många console ägare har fått stockholmssyndrom.

Skrivet av Verdurakh:
Skrivet av mapamapa:
Skrivet av kingleafanders:

Jag kanske är helt tekniskt retarderad, men handlar inte fps och upplösningen om vad tillverkarna kan prestera mer än konsolerna? Både Ps4 och Xbone har väl visat att de kan köra spel i 60fps 1080?
Kanske är helt ute och cyklar.

Det handlar mer om hur pass krävande spelen är. Man kan inte skylla på utvecklarna, spelen är knappast i sub-1080p för att utvecklarna är lata.
Ett open-world spel med väldigt bra 3d-grafik är såklart svårare att köra i högre upplösning med en hög fps än ett 2d-spel.

Folk som klagar om att det inte är "next-gen" att ha spel med mindre än 60 fps vet inte vad de pratar om.
Det är inte bara upplösning och bilder per sekund som kan öka när det kommer en ny kraftfullare konsol, man kan även slänga in fler polygoner, partiklar, bättre texturer, längre draw distance, mer avancerad fysik etc etc.
En utvecklare kan lätt göra ett spel som körs i 60fps och 1080p om den gör ett low-poly spel med lågupplösta texturer.
Det är en ständig balansgång mellan bra grafik och hur bra man kan köra spelet.
Det skulle förmodligen gått att få Watch Dogs att köras i 1080p och 60fps men då skulle det sett mycket sämre ut än vad det gör nu.

Tack! Detta måste fler fatta.

Vill man ha max grafik och hastighet så får man dra ner på något annat.

Bra summering, då är jag med lite

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Vad hände med 1080p och 60 FPS till PS4?
http://i.imgur.com/L4UjSzo.jpg

Det börjar nästan bli lite plågsamt att läsa om alla förändringar varje gång man får höra någonting om spelet. Om jag inte vetat bättre själv hade jag vägrat trott på att detta är två klipp från samma spel:
http://cdn2-www.craveonline.com/assets/uploads/2014/03/iboqqH...

Ingen från Ubisoft lovade någonsin 1080p och 60fps. Din bild är från Sonys hemsida.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

"Next-gen" klarar inte ens 60 fps. Great...

Men lugna ner dig. Det har gått vad, 7 månader sen PS4 släpptes? vad är det för fel på den här generation ADHD?

Medlem
Skrivet av KoP:

30 duger. Har inget problem om det vandrar ner till 20 till å med. Har inte lagt på mig sådana "fisförnäma" vanor som att spel måste flyta silkeslent för att jag ska kunna njuta av dem. Fokuserar på att njuta av andra kvalitér i spelen istället.

Eller så har du långsamma ögon bara...

Jag märker skitstor skillnad på 30 eller 60 fps, spelar aldrig spel som har en cap på 30.
Tacka gudarna för att jag bara spelar på datorn, där är 30fps problemet nästan icke existerande

Medlem

Kan alla glorifierade pc-elitister lämna fps-argumentet snart. Ja, vi vet pc klarar 60 galant och konsoler gör det inte.
Fattar inte att det ska ta mig fan nämnas i varenda nyhet.. 69 inlägg och säkert 50 av dem kommer från pc-elitister.
Ganska självklart att konsoler inte är lika kraftfulla när de går att säljas för 399 dollar.

Medlem
Skrivet av Rasmus96:

Så länge pc porten är bra optimerad så är jag nöjd

Det är ingen port, enligt utvecklarna är PC grunden.


signatur

I drank what?

Inaktiv
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Aresz:
Skrivet av totte1015:

Frågan är vilken version av spelet man ska ha?
Special edition... season pass...vafan?

Kotaku har en "guide" för det..

http://kotaku.com/video-game-preorders-are-out-of-control-157...

http://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/xkwxuua59ymp...

Haha...
Eller, visst är det där på låtsas?

Tydligen inte

"Note that there's nothing new here. Most of this information was released last year. But images of this chart started doing the rounds today, and most of us hadn't seen it all laid out like this until they had, and hoo boy."
"The saddest part is that there'll be people out there who have surveyed this chart and seen that they only have to buy four copies of the same game to get everything. Score!"

Sen kanske det har blivit lite förändringar som gör att charten inte stämmer, och jag får luta mig mot uttrycket "men ändå".

Det är lite knas, det här. Får hoppas på ett bra spel hursomhelst. Önskar själv att hackningen hade varit diverse varianter av minigames (Bioshock, Mass effect) hade gjort stor skillnad i mina ögon.

Medlem
Skrivet av autograph:

- Tillverkare ska hålla vad de lovar!

De har väl aldrig gett ett löfte hur det ska se ut på konsoller? Det som visats innan var på kraftiga PCs.

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Rasmus96:

Så länge pc porten är bra optimerad så är jag nöjd

Det är ingen port, enligt utvecklarna är PC grunden.

Byggs inte alla spel i grunden på en pc?
Jag sitter med en 60" tv, fps låst till 30 kan jag leva med, men upplösning på 900p kommer att synas och svida. Redan under ps3 tisen var vi lovade 1080p spel..... 7 år senare och utvecklarna kan fortfarande inte fixa det. Pinsamt


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Next gen klarar visst 1080p men du hade de fått dra ner detaljerna en del. Tyvärr så koncentrerar sig utvecklarna bara på att få så fet grafik som möjligt med 30fps.

Hade nog hellre sett spelet i 720p i 60fps.

Det blir PC versionen för min del då jag kan få den i 1080p i 60fps. Extra upplösningen är välkommen på min 117" duk.

KoP
Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av KoP:

30 duger. Har inget problem om det vandrar ner till 20 till å med. Har inte lagt på mig sådana "fisförnäma" vanor som att spel måste flyta silkeslent för att jag ska kunna njuta av dem. Fokuserar på att njuta av andra kvalitér i spelen istället.

Eller så har du långsamma ögon bara...

Jag märker skitstor skillnad på 30 eller 60 fps, spelar aldrig spel som har en cap på 30.
Tacka gudarna för att jag bara spelar på datorn, där är 30fps problemet nästan icke existerande

Jag sa aldrig att jag inte märker någon skillnad emellan 30 eller 60 fps. Jag sa att en silkeslen bilduppdatering inte är något jag lägger någon större tyngd vid när det kommer till att avnjuta ett spel.

Och det är ju tråkigt om man väljer bort ett potentiellt bra spel (som är låst i 30 fps) bara för att man har så låg tolerans tröskel.

Medlem
Skrivet av Spit:
Skrivet av Rentah:

Dem som förhandsbokade tycker jag får skylla sig själva. Förhandsboka ALDRIG spel. Korkat.

Det är väl upp till var och en att avgöra?
Min spelupplevelse avgörs av så mycket mer än vilken upplösning spelet har. Var jag intresserad av spelet innan, är jag fortfarande det efter denna nyheten. Dessutom kan jag med ett enkelt knapptryck avbeställa min förhandsbeställning, förutsatt att jag gör det innan dom har skickat spelet.

Ja och nej. Igen, hela hypen som skapades runt Nextfailgen var ju att nu äntligen skulle de kunna köra på samma hårdvara och på samma vilkor som PC. Utvecklingskostnader och tid skulle sparas genom att unifiera konsollerna med PC. Detta skall enligt alla ekonomiska teorier leda till billigare och bättre spel. Men vad har hänt?

Ett satans gnällande och inte i närheten vad som utlovades. Och dyrare har det blivit också.

Vad det gäller Watchdogs så kommer det att bli en episk fail. Det har INGENTING som inte de andra spelen har. Hacka genom att trycka på en knapp så att 12-åringar kan känna sig som übercyberhackers. Så nerdummat att till och med Uwe Boll måste få smak av galla i munnen.
Grafiska problem som får GTA IV att framstå som optimerat.

Nej, folk som förbokat detta och köpt näxtjenkonsoller har bara gjort sig själva en otjänst.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Ni som köpt ps4 och xbone, är ni nöjda ?

Medlem

Alltså mitt PS4-köp jämför jag med det här:

När jag var liten och blev lovad godis av morfar om jag följde med honom på hans morgonpromenad. När vi väl kom hem efter promenaden så plockar min kära morfar fram "Marianne"-godis. Ni vet de där tantiga pralinerna som ligger invirade i röd-vita papper. Tjock äcklig hård mint innan man kom in till de där 1,5g choklad av värsta sort.

Beeeeeeeeeeeesviken!

De borde ersätta alla som med all rätt räknade med 60fps i sina spel (som dessutom kostar ganska mycket).

Nä nu ska jag gå och få fatt i en Ferarri som accelererar från 0-100km/h på 29 sekunder. Kan vän inte förvänta mig nått annat av den.... eller?

Medlem
Skrivet av stolpajesus:

Alltså mitt PS4-köp jämför jag med det här:

När jag var liten och blev lovad godis av morfar om jag följde med honom på hans morgonpromenad. När vi väl kom hem efter promenaden så plockar min kära morfar fram "Marianne"-godis. Ni vet de där tantiga pralinerna som ligger invirade i röd-vita papper. Tjock äcklig hård mint innan man kom in till de där 1,5g choklad av värsta sort.

Beeeeeeeeeeeesviken!

De borde ersätta alla som med all rätt räknade med 60fps i sina spel (som dessutom kostar ganska mycket).

Nä nu ska jag gå och få fatt i en Ferarri som accelererar från 0-100km/h på 29 sekunder. Kan vän inte förvänta mig nått annat av den.... eller?

Fast det är ju inte direkt ferarri klass på en ps4'a i hårdvaru världen, och det visste man ju innan.

Medlem
Skrivet av BoxUne:

Det säger sig själv att PC är starkare och har mer kräm, men det säger sig självt också att en PC krånglar mer än en konsol gör (släng in en länk om krånglande konsoler nu).

Mvh BoxUne

http://en.wikipedia.org/wiki/Xbox_360_technical_problems
http://community.us.playstation.com/t5/PlayStation-3-Support/...
http://www.ign.com/wikis/playstation-4/PS4_Problems
http://www.ign.com/wikis/xbox-one/Xbox_One_Problems

Fanns ungefär 600 länkar till....

Skämt o sido, jag har kör pc hela livet och har faktiskt inte haft något strul. Jag har X360, PS3, Wii U och Xbox one också.

Tycker dock det är jävligt pissigt att klara skräpet för Next Gen.

Medlem
Skrivet av BoxUne:

Det säger sig själv att PC är starkare och har mer kräm, men det säger sig självt också att en PC krånglar mer än en konsol gör (släng in en länk om krånglande konsoler nu).

Mvh BoxUne

En pc är ju bara automatiskt starkare om man har köpt en starkare pc.
Alla sitter inte på en high-end pc och har aldrig gjort det.

Grejen med konsoler är att man får väldigt mkt för pengarna utan att behöva krångla med operativsystem, drivrutiner osv.

köp, plugga in och sen spela!

Kan vi inte bara släppa alla pc vs konsol argument?


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Avbokade detta spel för ett par månader sedan. Trött på allt de sagt och sedan visar det sig vara annorlunda. Ubisoft är skräp imo.

Medlem
Skrivet av Kacklon:

Skämt o sido, jag har kör pc hela livet och har faktiskt inte haft något strul. Jag har X360, PS3, Wii U och Xbox one också.

Då kanske du inte spelar äldre spel. Om man gillar att spela äldre spel som arcanum, Baldurs gate osv osv osv och har Windows 8 får man fan sitta och googla i flera timmar för att hitta olika lösningar.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Spit:
Skrivet av Rentah:

Dem som förhandsbokade tycker jag får skylla sig själva. Förhandsboka ALDRIG spel. Korkat.

Det är väl upp till var och en att avgöra?
Min spelupplevelse avgörs av så mycket mer än vilken upplösning spelet har. Var jag intresserad av spelet innan, är jag fortfarande det efter denna nyheten. Dessutom kan jag med ett enkelt knapptryck avbeställa min förhandsbeställning, förutsatt att jag gör det innan dom har skickat spelet.

Ja och nej. Igen, hela hypen som skapades runt Nextfailgen var ju att nu äntligen skulle de kunna köra på samma hårdvara och på samma vilkor som PC. Utvecklingskostnader och tid skulle sparas genom att unifiera konsollerna med PC. Detta skall enligt alla ekonomiska teorier leda till billigare och bättre spel. Men vad har hänt?

Ett satans gnällande och inte i närheten vad som utlovades. Och dyrare har det blivit också.

Vad det gäller Watchdogs så kommer det att bli en episk fail. Det har INGENTING som inte de andra spelen har. Hacka genom att trycka på en knapp så att 12-åringar kan känna sig som übercyberhackers. Så nerdummat att till och med Uwe Boll måste få smak av galla i munnen.
Grafiska problem som får GTA IV att framstå som optimerat.

Nej, folk som förbokat detta och köpt näxtjenkonsoller har bara gjort sig själva en otjänst.

Nja, alltså, jag känner mig varken korkad, eller tycker att jag har gjort mig själv en otjänst genom att ha förbokat Watch Dogs och köpt PS4 & Xbox One. Åter igen, det är väl för fanken upp till var och en att bedöma vad man vill lägga pengar på? Och trots speltorka har jag haft förbannat roligt med dom nya konsolerna, speciellt med min Xbox One, och ångrar definitivt inte mina köp.

Jag varken tror, eller har påstått att Watch Dogs kommer bli något super-duper-spel, men jag har läst rätt många artiklar, och tittat på trailers och klipp som finns tillgängliga, jag känner att jag har realistiska förväntningar av hur det färdiga spelet kommer bli och att jag vill spela det. Gör jag mig själv en otjänst, eller är korkad för det? Knappast, inte första gången jag förbokar ett spel, jag klarar av att göra den bedömningen själv. Dessutom kan jag med ett knapptryck välja att avboka om något negativt skulle dyka upp som gör att jag ångrar mig. Att spelet körs i 900p respektive 792p med 30fps till dom nya konsolerna är inget som gör att jag vill avboka, jag räknade med något liknande när jag la förhandsbokningen.

Och du, det här med att hackandet är nerdummat till en knapptryckning?
Du flyr från polisen i en bil och vill skapa kaos i en gatukorsning genom att ändra trafikljusen, tror du det hade varit roligare om ett slags "mini-spel", eller något liknande, dykt upp som man ska lösa i den situationen? Eller alla andra gånger man ska hacka för den delen. Visst, det låter rätt tråkigt att man hackar med en knapptryckning, men hur fanken skulle utvecklarna lösa det annars?

Medlem
Skrivet av Spit:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Spit:
Skrivet av Rentah:

Dem som förhandsbokade tycker jag får skylla sig själva. Förhandsboka ALDRIG spel. Korkat.

Det är väl upp till var och en att avgöra?
Min spelupplevelse avgörs av så mycket mer än vilken upplösning spelet har. Var jag intresserad av spelet innan, är jag fortfarande det efter denna nyheten. Dessutom kan jag med ett enkelt knapptryck avbeställa min förhandsbeställning, förutsatt att jag gör det innan dom har skickat spelet.

Ja och nej. Igen, hela hypen som skapades runt Nextfailgen var ju att nu äntligen skulle de kunna köra på samma hårdvara och på samma vilkor som PC. Utvecklingskostnader och tid skulle sparas genom att unifiera konsollerna med PC. Detta skall enligt alla ekonomiska teorier leda till billigare och bättre spel. Men vad har hänt?

Ett satans gnällande och inte i närheten vad som utlovades. Och dyrare har det blivit också.

Vad det gäller Watchdogs så kommer det att bli en episk fail. Det har INGENTING som inte de andra spelen har. Hacka genom att trycka på en knapp så att 12-åringar kan känna sig som übercyberhackers. Så nerdummat att till och med Uwe Boll måste få smak av galla i munnen.
Grafiska problem som får GTA IV att framstå som optimerat.

Nej, folk som förbokat detta och köpt näxtjenkonsoller har bara gjort sig själva en otjänst.

Nja, alltså, jag känner mig varken korkad, eller tycker att jag har gjort mig själv en otjänst genom att ha förbokat Watch Dogs och köpt PS4 & Xbox One. Åter igen, det är väl för fanken upp till var och en att bedöma vad man vill lägga pengar på? Och trots speltorka har jag haft förbannat roligt med dom nya konsolerna, speciellt med min Xbox One, och ångrar definitivt inte mina köp.

Jag varken tror, eller har påstått att Watch Dogs kommer bli något super-duper-spel, men jag har läst rätt många artiklar, och tittat på trailers och klipp som finns tillgängliga, jag känner att jag har realistiska förväntningar av hur det färdiga spelet kommer bli och att jag vill spela det. Gör jag mig själv en otjänst, eller är korkad för det? Knappast, inte första gången jag förbokar ett spel, jag klarar av att göra den bedömningen själv. Dessutom kan jag med ett knapptryck välja att avboka om något negativt skulle dyka upp som gör att jag ångrar mig. Att spelet körs i 900p respektive 792p med 30fps till dom nya konsolerna är inget som gör att jag vill avboka, jag räknade med något liknande när jag la förhandsbokningen.

Och du, det här med att hackandet är nerdummat till en knapptryckning?
Du flyr från polisen i en bil och vill skapa kaos i en gatukorsning genom att ändra trafikljusen, tror du det hade varit roligare om ett slags "mini-spel", eller något liknande, dykt upp som man ska lösa i den situationen? Eller alla andra gånger man ska hacka för den delen. Visst, det låter rätt tråkigt att man hackar med en knapptryckning, men hur fanken skulle utvecklarna lösa det annars?

Såja såja. För all del. Köp du vad du vill. Men glöm inte att dina köp som ger företag pengar för dåliga produkter resulterar i ännu värre produkter. Kommer dem undan med att inte ens kan uppna kravet dem lagt på alla konsumenter. Vad tror du då kommer att hända med kvaliteten på spelen i framtiden? "bara 100 buggar, ingen fara. Fanboys köper ju allt iallafall".
Så för att tala klarspråk. Förstör inte andras spelframtid bara för att du har dåligt omdöme.

Medlem
Skrivet av Rentah:
Skrivet av Spit:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Spit:
Skrivet av Rentah:

Dem som förhandsbokade tycker jag får skylla sig själva. Förhandsboka ALDRIG spel. Korkat.

Det är väl upp till var och en att avgöra?
Min spelupplevelse avgörs av så mycket mer än vilken upplösning spelet har. Var jag intresserad av spelet innan, är jag fortfarande det efter denna nyheten. Dessutom kan jag med ett enkelt knapptryck avbeställa min förhandsbeställning, förutsatt att jag gör det innan dom har skickat spelet.

Ja och nej. Igen, hela hypen som skapades runt Nextfailgen var ju att nu äntligen skulle de kunna köra på samma hårdvara och på samma vilkor som PC. Utvecklingskostnader och tid skulle sparas genom att unifiera konsollerna med PC. Detta skall enligt alla ekonomiska teorier leda till billigare och bättre spel. Men vad har hänt?

Ett satans gnällande och inte i närheten vad som utlovades. Och dyrare har det blivit också.

Vad det gäller Watchdogs så kommer det att bli en episk fail. Det har INGENTING som inte de andra spelen har. Hacka genom att trycka på en knapp så att 12-åringar kan känna sig som übercyberhackers. Så nerdummat att till och med Uwe Boll måste få smak av galla i munnen.
Grafiska problem som får GTA IV att framstå som optimerat.

Nej, folk som förbokat detta och köpt näxtjenkonsoller har bara gjort sig själva en otjänst.

Nja, alltså, jag känner mig varken korkad, eller tycker att jag har gjort mig själv en otjänst genom att ha förbokat Watch Dogs och köpt PS4 & Xbox One. Åter igen, det är väl för fanken upp till var och en att bedöma vad man vill lägga pengar på? Och trots speltorka har jag haft förbannat roligt med dom nya konsolerna, speciellt med min Xbox One, och ångrar definitivt inte mina köp.

Jag varken tror, eller har påstått att Watch Dogs kommer bli något super-duper-spel, men jag har läst rätt många artiklar, och tittat på trailers och klipp som finns tillgängliga, jag känner att jag har realistiska förväntningar av hur det färdiga spelet kommer bli och att jag vill spela det. Gör jag mig själv en otjänst, eller är korkad för det? Knappast, inte första gången jag förbokar ett spel, jag klarar av att göra den bedömningen själv. Dessutom kan jag med ett knapptryck välja att avboka om något negativt skulle dyka upp som gör att jag ångrar mig. Att spelet körs i 900p respektive 792p med 30fps till dom nya konsolerna är inget som gör att jag vill avboka, jag räknade med något liknande när jag la förhandsbokningen.

Och du, det här med att hackandet är nerdummat till en knapptryckning?
Du flyr från polisen i en bil och vill skapa kaos i en gatukorsning genom att ändra trafikljusen, tror du det hade varit roligare om ett slags "mini-spel", eller något liknande, dykt upp som man ska lösa i den situationen? Eller alla andra gånger man ska hacka för den delen. Visst, det låter rätt tråkigt att man hackar med en knapptryckning, men hur fanken skulle utvecklarna lösa det annars?

Såja såja. För all del. Köp du vad du vill. Men glöm inte att dina köp som ger företag pengar för dåliga produkter resulterar i ännu värre produkter. Kommer dem undan med att inte ens kan uppna kravet dem lagt på alla konsumenter. Vad tror du då kommer att hända med kvaliteten på spelen i framtiden? "bara 100 buggar, ingen fara. Fanboys köper ju allt iallafall".
Så för att tala klarspråk. Förstör inte andras spelframtid bara för att du har dåligt omdöme.

Såja såja, på dig med. Om DU är besviken och känner att Watch Dogs är en dålig produkt och inte uppnår vad som lovats, rösta då med DIN plånbok. JAG känner inte så. Du skriver precis som om det numera är allmänt känt att Watch Dogs är en dålig produkt. Spelet är inte släppt och det finns inte ens en recension ute, att det är en dålig produkt är knappast fastställt än.
Har själv följt spelets utveckling sen det visades första gången på E3, och som jag skrev tidigare känner jag att jag har realistiska förväntningar. Tror absolut inte att det blir något revolutionerande next-gen mästerverk, men är riktigt sugen på att spela det. Man har väl knappast dåligt omdöme, eller förstör andras spelframtid bara för att man köper ett spel man är intresserad av och vill spela.

Skrivet av Rentah:

Kommer dem undan med att inte ens kan uppna kravet dem lagt på alla konsumenter.

Va? Vad är det för krav dom lagt på konsumenter?

Inaktiv
123
Skriv svar