Dayz-kodarna hackade – källkoden stulen?

Robot
Dayz-kodarna hackade – källkoden stulen?

Inga användaruppgifter stulna, säger Bohemia. Men läckan kan i värsta fall leda till nya problem.

#nyhetstips, #dayz, #bohemia-interactive


Medlem
Dayz-kodarna hackade – källkoden stulen?

Låter som 2003 igen - det ger dom ett extra års utveckling.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Bra ursäkt för att försena det ännu mer. Ni kommer inte få mina pengar i alla fall.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

MEG
Medlem

Synd att det finns sådana idioter som Hackar...


signatur

Death is only the beginning

Medlem

ångrar som fan att jag köpte det här spelet i early access ^^

MEG
Medlem
Skrivet av sgt_lol:

ångrar som fan att jag köpte det här spelet i early access ^^

Är det dåligt och på vilket sätt?


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Sql injection är ju rätt lätt att skydda sig mot...

Medlem
Skrivet av MEG:
Skrivet av sgt_lol:

ångrar som fan att jag köpte det här spelet i early access ^^

Är det dåligt och på vilket sätt?

Det är bara väldigt väldigt buggigt och förstör spelkänslan mycket som det är nu.

Medlem

Köpte early acces för ett bra tag sedan, ångrar mig, för jag ställer mig tvekande till att spelet någonsin kommer bli klart. Det skulle ju vara färdigt för typ ett år sedan...

Hoppas spelet kommer på fötter. Det är många som vill se det klart.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

"Hitta bästa pris på Gränsfors Vildmarksyxa (Yxor)"

Ganska passande till DayZ

Medlem

Jag förstår inte vad som tar så lång tid mellan uppdateringarna. I den här takten så kommer spelet vara dött för länge sedan tack vare brist på saker att göra samt alla hackers innan spelet är släppt.

Många spelare har redan gett upp och gått tillbaka till modden istället.

Medlem
Skrivet av sgt_lol:
Skrivet av MEG:
Skrivet av sgt_lol:

ångrar som fan att jag köpte det här spelet i early access ^^

Är det dåligt och på vilket sätt?

Det är bara väldigt väldigt buggigt och förstör spelkänslan mycket som det är nu.

Jag köpte också det i Early Access, mest för att spara in lite pengar, då det är garanterat att det blir dyrare då det verkligen släpps.

Och varför spela det NU då man tycker det förstör spelkänslan?
Är väl bara att lägga det på hyllan och vänta tills betan, som förhoppningsvis dom går in i vid slutet av året.


signatur
Medlem

120 kb kod är ju lätt att få med sig på en sticka.

Medlem
Skrivet av sgt_lol:
Skrivet av MEG:
Skrivet av sgt_lol:

ångrar som fan att jag köpte det här spelet i early access ^^

Är det dåligt och på vilket sätt?

Det är bara väldigt väldigt buggigt och förstör spelkänslan mycket som det är nu.

Vad förväntar du dig? Helt ditt eget fel om du trodde du skulle lira en färdig version.

Medlem
Skrivet av Torakan:
Skrivet av sgt_lol:
Skrivet av MEG:
Skrivet av sgt_lol:

ångrar som fan att jag köpte det här spelet i early access ^^

Är det dåligt och på vilket sätt?

Det är bara väldigt väldigt buggigt och förstör spelkänslan mycket som det är nu.

Jag köpte också det i Early Access, mest för att spara in lite pengar, då det är garanterat att det blir dyrare då det verkligen släpps.

Och varför spela det NU då man tycker det förstör spelkänslan?
Är väl bara att lägga det på hyllan och vänta tills betan, som förhoppningsvis dom går in i vid slutet av året.

Ja men det är ju precis det jag gjort, sen skulle dom väl bara ta 300kr för det vid full release tror jag så hade inte blivit nån stor förlust på 70kr precis. Men visst billigare är väl bättre hur som helst ändå.

Medlem

Så enormt mycket gnäll hela tiden. Spelet är inte på långa vägar färdigt och ändå förväntar sig folk att de ska få en buggfri upplevelse. Ni får skylla er själva helt enkelt. Det förklaras klart och tydligt vad man får för pengarna. Själv har jag lagt ner 150+ timmar på ett spel som inte ens är i beta än så jag är inte ett dugg orolig att jag inte ska få valuta för pengarna (flera gånger om t.o.m.)

Sen så klagar folk över att det går långsamt och att det borde gå snabbare i och med alla miljoner de har fått in hittills. Vad man får tänka på är att man har gått och köpt ett spel ~ två år innan det är tänkt att vara klart. Jag ser gärna att de tar sin tid och ser till att spelet faktiskt blir "färdigt", en term vars mening verkar ha blivit lite luddig inom spelbranschen de senaste åren. Bör också tillägga att utvecklarna faktiskt har anställt externa grupper som sköter jakt-systemet och zombies osv. Vilket visar på att försäljningspengarna kommer till nytta för oss.


signatur

"When there is no more room in hell, the dead will walk the earth."

Medlem

Finns det inte mer intressanta mål för dem att hacka och förstöra för, de hade kunnat lägga sin tid på att förstöra pedofilnätverk istället för att sabba för oss gamers.

Medlem
Skrivet av sgt_lol:
Skrivet av MEG:
Skrivet av sgt_lol:

ångrar som fan att jag köpte det här spelet i early access ^^

Är det dåligt och på vilket sätt?

Det är bara väldigt väldigt buggigt och förstör spelkänslan mycket som det är nu.

Det heter early access av en anledning....


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Seraium:
Skrivet av sgt_lol:
Skrivet av MEG:
Skrivet av sgt_lol:

ångrar som fan att jag köpte det här spelet i early access ^^

Är det dåligt och på vilket sätt?

Det är bara väldigt väldigt buggigt och förstör spelkänslan mycket som det är nu.

Det heter early access av en anledning....

Ja det vet väl jag med och jag förväntade mig inte att spelet skulle vara klart när jag köpte det. Visste mycket väl att det var i alpha stage. Men det är ju ändå inget "NYTT" Spel. Det har varit i utveckling länge nu och utvecklingen går segt som fan det är jag inte ensam om att tycka. Det enda dom gör nu är att lägga till nya saker Vapen, Mat, kläder osv medans alla andra vill att dom ska fixa dom värsta buggarna som förstör spelet. H1z1 kommer snart som tur är ändå och är helt gratis. ^^

Medlem
Skrivet av sgt_lol:
Skrivet av Seraium:
Skrivet av sgt_lol:
Skrivet av MEG:
Skrivet av sgt_lol:

ångrar som fan att jag köpte det här spelet i early access ^^

Är det dåligt och på vilket sätt?

Det är bara väldigt väldigt buggigt och förstör spelkänslan mycket som det är nu.

Det heter early access av en anledning....

Ja det vet väl jag med och jag förväntade mig inte att spelet skulle vara klart när jag köpte det. Visste mycket väl att det var i alpha stage. Men det är ju ändå inget "NYTT" Spel. Det har varit i utveckling länge nu och utvecklingen går segt som fan det är jag inte ensam om att tycka. Det enda dom gör nu är att lägga till nya saker Vapen, Mat, kläder osv medans alla andra vill att dom ska fixa dom värsta buggarna som förstör spelet. H1z1 kommer snart som tur är ändå och är helt gratis. ^^

wow.... Du har verkligen noll koll på spelutveckling och vad dom faktiskt gör.

Här kan du läsa mer om den pågående utvecklingen
http://forums.dayzgame.com/index.php?/topic/195924-the-curren...

Dom som faktiskt har kunskapr och har följt dayz utvecklingen vet vad som tar tid, vad dom gör, och vad dom gjort.

Istället för klaga på ett forum kanske du ska kolla upp fakta innan du spottar ut dig idiotiska klagomål.

Medlem
Skrivet av Rakoon:
Skrivet av sgt_lol:
Skrivet av Seraium:
Skrivet av sgt_lol:
Skrivet av MEG:
Skrivet av sgt_lol:

ångrar som fan att jag köpte det här spelet i early access ^^

Är det dåligt och på vilket sätt?

Det är bara väldigt väldigt buggigt och förstör spelkänslan mycket som det är nu.

Det heter early access av en anledning....

Ja det vet väl jag med och jag förväntade mig inte att spelet skulle vara klart när jag köpte det. Visste mycket väl att det var i alpha stage. Men det är ju ändå inget "NYTT" Spel. Det har varit i utveckling länge nu och utvecklingen går segt som fan det är jag inte ensam om att tycka. Det enda dom gör nu är att lägga till nya saker Vapen, Mat, kläder osv medans alla andra vill att dom ska fixa dom värsta buggarna som förstör spelet. H1z1 kommer snart som tur är ändå och är helt gratis. ^^

wow.... Du har verkligen noll koll på spelutveckling och vad dom faktiskt gör.

Här kan du läsa mer om den pågående utvecklingen
http://forums.dayzgame.com/index.php?/topic/195924-the-curren...

Dom som faktiskt har kunskapr och har följt dayz utvecklingen vet vad som tar tid, vad dom gör, och vad dom gjort.

Istället för klaga på ett forum kanske du ska kolla upp fakta innan du spottar ut dig idiotiska klagomål.

Har han inte rätt att ha en åsikt? Jag tycker också att utvecklingen känns långsam, det spelar ingen roll om de kodat om hela systemet från scratch, ser man ingen direkt förbättring i spelet som spelare så är det väl ganska klart att det känns segt. Jag hade en bild av hur dayz skulle se ut när det är klart, och den bilden tror jag i dagsläget är mkt orealistisk att förvänta sig så tidigt som i slutet av året. Men visst, om de börjar fokusera på saker i spelet istället för bakgrundsoptimeringar så kanske det känns rappare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Låter som 2003 igen - det ger dom ett extra års utveckling.

Nej:

We have recently detected an attack on some of our servers, the precise nature and scope of this attack is currently being extensively investigated. There were no user data on any of the servers. Current development goals and schedules for our games will not be affected by this attack.”

More information will follow as our investigation continues.

- Bohemia.

Medlem

personligen så vart less när jag hörde Rocket inte skulle stanna, kändes som att han inte skulle ge sitt allt för fixa spelet efter jag hört det.

Medlem
Skrivet av Natrium:

personligen så vart less när jag hörde Rocket inte skulle stanna, kändes som att han inte skulle ge sitt allt för fixa spelet efter jag hört det.

Dean har ingen funktion efter alphan. Han är varken grafiker eller programmerare. Han är bara projektledare, och efter alphan är det bara polering kvar.

Medlem
Skrivet av BeeJac:

Sql injection är ju rätt lätt att skydda sig mot...

HAHA, ja låter ju helt fantastiskt att deras källkod eventuellt blivit stulen pga en sån sak. Detta bör man ha koll på, speciellt när man är av deras kaliber.

Medlem
Skrivet av MEG:

Synd att det finns sådana idioter som Hackar...

Tänk så mycket bättre världen var om alla delade fritt

Medlem

Vet inte om det bara är jag, men jag är närmast övertygad spelet aldrig blir klart och om det nu blir klart kommer det aldrig ens vara i närheten av vad orginal visionen är utan bara kvarstå som ett mediokert pvp spel.

Medlem

Köp
aldrig
early
access

NEVER

- Fan. Att jag aldrig lär mig!?


signatur

autograph

MEG
Medlem
Skrivet av cruuse:
Skrivet av MEG:

Synd att det finns sådana idioter som Hackar...

Tänk så mycket bättre världen var om alla delade fritt

Är nog jag som är seg nu på morgonen men vad menar du?


signatur

Death is only the beginning

12
Skriv svar