The Sims 4 – så skapar du din sim

Robot
Medlem
The Sims 4 – så skapar du din sim

Ser nästan precis ut som The Sims 3.

Medlem
Skrivet av Securion:

Ser nästan precis ut som The Sims 3.

Håller med. De borde använda Frostbite-motorn i stället. Då kan man åtminstone spränga sina simmar med hus och hund åt helvete.

Medlem

Man kan nog spendera ganska lång tid med att skapa en sim.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
MrX
Medlem
Medlem

"They're unique and they have real personalities!"

Man kan till och med vara sjukligt spelberoende!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Nej usch vad sexistiskt det har blivit! Bröst och rump-storlekar! [/sarcasm]

Medlem

Rent generellt har jag alltid varit mest förtjust i karaktärsskapandet i The Sims. Framförallt The Sims 2 kunde man göra helt onaturligt fula människor med texturer som buggade ut totalt vilket var mycket roande. Speciellt när de skulle avla sin avkomma och de fick vissa drag och såg ut som fan.

Tråkigt nog ändrade dom det i The Sims 3 och nu kan man inte göra gubbar som är i närheten lika fula....


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Sims 4 kanske blir det första Sims-spelet jag köper sen Sims 1. KANSKE.

Medlem

Sims karaktärseditor kommer, i vanlig ordning, att missbrukas totalt av användarna för att skapa detaljerade digitala kloner av deras secret crushes, fast med förstärkta secondary sexual characteristics.

Vart är lagstiftarna!?

Medlem

Blir sugen på att skapa en drägg-karaktär som är tjock, dricker öl, kastar burkar överallt och pissar på husfasader, allmänt jobbig typ bara. Hade varit skoj. Eller varför inte en Walter White med methlab i källaren, så får man köpa till nya grejer till labbet osv.

Medlem

Jag är nyfiken på hur den automatiska valfriheten har utvecklats. Jag drömmer om dagen då jag kan styra en enda sim och ställa in resten av familjen att de ska styra sina egna liv automatiskt utan att kissa ner sig framför kylskåpet minst en gång i veckan.

Skribent
Skrivet av FL3JM:

Eller varför inte en Walter White med methlab i källaren, så får man köpa till nya grejer till labbet osv.

Själv gör jag nog en Saul Goodman!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Vad är det egentligen som saknas för att spelet ska sluta se ut som sina föregångare och TF2? Är det för simpel ljussättning nu eller är det bara de platta texturerna?

Medlem
Skrivet av FL3JM:

Blir sugen på att skapa en drägg-karaktär som är tjock, dricker öl, kastar burkar överallt och pissar på husfasader, allmänt jobbig typ bara. Hade varit skoj. Eller varför inte en Walter White med methlab i källaren, så får man köpa till nya grejer till labbet osv.

Haha just min tanke! Ska skapa en riktigt jävla odräglig typ som ingen gillar. Hmm... kanske blir ett köp

Medlem

Problemet med att köpa ett The Sims spel är att man går bankrutt. Det kommer komma 1000 expansioner (minst!) och har man en gång köpt ett av spelen så är man fast! Man måste bara ha den där expansionen!

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Securion:

Ser nästan precis ut som The Sims 3.

Håller med. De borde använda Frostbite-motorn i stället. Då kan man åtminstone spränga sina simmar med hus och hund åt helvete.

Inte hunden

Medlem

Synd att allt ska kännas så tecknat och barnsligt. De borde verkligen göra en vuxnare version med bättre grafik och mer frihet

Medlem
Skrivet av EGS8877:

Synd att allt ska kännas så tecknat och barnsligt. De borde verkligen göra en vuxnare version med bättre grafik och mer frihet

Maxis har fullständig koll på sin målgrupp och det är barn och ungdomar som spelar de här spelen överlägset mest. Därför görs spelet därefter.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Dom ändringarna jag ville se från 3an till 4an...

Bättre grafik
Riktigt språk, (ja, engelska.)
Inget övernaturligt...
ARBETSLIV FRÅN SIMS 2 <3

Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av EGS8877:

Synd att allt ska kännas så tecknat och barnsligt. De borde verkligen göra en vuxnare version med bättre grafik och mer frihet

Maxis har fullständig koll på sin målgrupp och det är barn och ungdomar som spelar de här spelen överlägset mest. Därför görs spelet därefter.

Ja precis! Men de första fansen från 1:an och 2:an som jag själv har ju hunnit bli mycket äldre och därför så tycker jag en sådan version skulle vara välkommen. Om inte Maxis så gärna någon annan med ett visst nytänk

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av EGS8877:
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av EGS8877:

Synd att allt ska kännas så tecknat och barnsligt. De borde verkligen göra en vuxnare version med bättre grafik och mer frihet

Maxis har fullständig koll på sin målgrupp och det är barn och ungdomar som spelar de här spelen överlägset mest. Därför görs spelet därefter.

Ja precis! Men de första fansen från 1:an och 2:an som jag själv har ju hunnit bli mycket äldre och därför så tycker jag en sådan version skulle vara välkommen. Om inte Maxis så gärna någon annan med ett visst nytänk

Jag inbillar mig att spelen skulle vara mycket mer krävande då, särskilt med alla jävla expansioner. Tänk bara hur lång laddningstiden är i Sims 3, även med dagens datorer.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av EGS8877:
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av EGS8877:

Synd att allt ska kännas så tecknat och barnsligt. De borde verkligen göra en vuxnare version med bättre grafik och mer frihet

Maxis har fullständig koll på sin målgrupp och det är barn och ungdomar som spelar de här spelen överlägset mest. Därför görs spelet därefter.

Ja precis! Men de första fansen från 1:an och 2:an som jag själv har ju hunnit bli mycket äldre och därför så tycker jag en sådan version skulle vara välkommen. Om inte Maxis så gärna någon annan med ett visst nytänk

Jag inbillar mig att spelen skulle vara mycket mer krävande då, särskilt med alla jävla expansioner. Tänk bara hur lång laddningstiden är i Sims 3, även med dagens datorer.

Går rätt fort för mig när jag kör från ssd.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

1. Släpp ett spel med lite innehåll
2. Släpp 11 expansioner på 5 år som fyller spelet med innehåll.
3. Släpp en uppföljare som innehåller lite bättre grafik men inget av innehållet från expansionerna.
4. Släpp samma expansioner en gång till för att fylla uppföljaren med samma innehåll.
5. Skratta hela vägen till banken.

1
Skriv svar