Musen och T-bordet fryser efter inloggning.

Medlem
Musen och T-bordet fryser efter inloggning.

Jag har fått ett konstigt problem. Under uppstarten och vid den blå inloggningsskärmen så fungerar allting som det ska, men när jag väl loggar in så dröjer det ca 10 sekunder och så fryser musen fast och tangentbordet slutar att fungera. Datorn i sig är inte frusen, utan den kör på och startar upp alla autoprogram osv.
Allting fungerar när jag har tangentbordet i BIOS-läge och loggar in, men inte när jag har den inställd på normalt läge.

Det enda som jag har gjort är att kopplat ur allt och flyttat på datorn och sedan kopplat in alla saker igen.

Tangentbordet är ett Corsair K70 och musen är en Steelseries Ikari.

Vad ska jag göra för att få det att fungera igen? Någon som har något tips?

Medlem

uppdatera dina chipset drivare

Medlem

Håller med ovan, jag hade även testat i felsäkert läge och sedan i enhetshanteraren för konflikter. Nog sopat dem helt där och sedan provat att installera om.

Hoppas det löser sig för dig, berätta gärna vad som var fel.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Jag skulle behöva lite assistans om hur man går till väga. Jag har försökt att uppdatera allting genom något program från MSI, men jag har ingen aning om ifall de rätta sakerna har uppdaterats. Sen så vet jag inte vad det är för saker jag ska ta bort i enhetshanteraren, allting som har med USB att göra?

I vilket fall som helst så har jag kommit fram till att det är tangentbordet som trälar. Nu har jag kopplat in mitt gamla t-bord som knappt fungerar och då startar allting upp normalt.

Medlem

sjukt. hade samma besvär igår. Fick formatera. Gick inte att göra nåt på datorn.

1
Skriv svar