Sexism i spel - Media/Aftonbladet har gått för långt

Inaktiv
Sexism i spel - Media/Aftonbladet har gått för långt

Jag läste just aftonbladets rescension av Infamous 2

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/recensioner/artic...

Efter att ha läst denna "recension" så mår jag lite illa,, En skymf för spelutvecklarna som lagt ner flera år av sitt yrkesliv till att göra ett så bra spel de kan för att bli hånad med med ett + i sveriges största tidning.

Jag har pratat tidigare om att spelmedia har blivit helt rabiat och ser allt genom sina genus-glasögon och kan inte banne mig göra ordentliga rescensioner längre. De lämnar ut grafik, ljud, kontroller osv för att vrida allt till att handla om kvinnors förtryck av oss hemska män.

Jag avskyr den här förbannade utvecklingen och tyvärr har även min favorit-spelsida (FZ) gått en liknande utveckling till mötes.

Medlem

Jag läste den för ett tag sen. Känns som att Jakob Svärd letar efter PK-poäng där det inte finns några. Jag läser inte Aftonbladet så jag vet inte om det här är något som finns i fler av hans recensioner.

Istället för att faktiskt rikta in sig på problemen som faktiskt finns så gör många en stor sak av att leta sexism med ljus och lykta där den faktiskt inte finns. Allt är inte menat som ett inlägg mot feminism och allt behöver inte relateras till genusdebatten.

Medlem

Jag ser inte alls hur han "lämnar ut grafik, ljud, kontroller osv för att vrida allt till att handla om kvinnors förtryck av oss hemska män". Tvärtom berör han främst sexismen i de två första paragraferna och går sedan på storyn, grafiken, speldesignen, de dåligt implementerade moraliska valen, och så vidare.

Om man som recensent uppfattar att ett spel har en påfrestande sexistisk ton måste man ju få ta med det i beräkningarna när man ger det ett omdöme. Ett spels helhet innefattar inte bara det ytliga, eller hur lång tid utvecklarna har lagt på det.

Recensenter är nämligen inte skyldiga utvecklare någonting. De utvecklare spel - det är deras jobb som de får betalt för - och vi testar och recenserar dem - vilket vi (om man har tur) får betalt för. Den enda skyldigheten vi har till dem är att inte tala osanning om deras spel. Vår skyldighet är främst till läsarna och att ge en personlig genomgång av ens upplevelse är precis vad vi är anställda för att göra.

Inaktiv
Skrivet av Rocky Dennis:

Jag ser inte alls hur han "lämnar ut grafik, ljud, kontroller osv för att vrida allt till att handla om kvinnors förtryck av oss hemska män". Tvärtom berör han främst sexismen i de två första paragraferna och går sedan på storyn, grafiken, speldesignen, de dåligt implementerade moraliska valen, och så vidare.

Om man som recensent uppfattar att ett spel har en påfrestande sexistisk ton måste man ju få ta med det i beräkningarna när man ger det ett omdöme. Ett spels helhet innefattar inte bara det ytliga, eller hur lång tid utvecklarna har lagt på det.

Recensenter är nämligen inte skyldiga utvecklare någonting. De utvecklare spel - det är deras jobb som de får betalt för - och vi testar och recenserar dem - vilket vi (om man har tur) får betalt för. Den enda skyldigheten vi har till dem är att inte tala osanning om deras spel. Vår skyldighet är främst till läsarna och att ge en personlig genomgång av ens upplevelse är precis vad vi är anställda för att göra.

Om han anser att spelet är sexistiskt (dock är det fasen INTE det) så ska det stå i nån notis vid sidan av och ej dra ned ett spel i samma smutsnivå som Aliens: Colonial Marines. Det är ohederligt mot spelarna och spelutvecklarna att fokusera en rescension så mycket åt hans prefix angående sexism som inte ens många delar.

Kan vi förvänta oss att God War, Gears of War och Ninja Gaiden kommer få bottenbetyg i fortsättningen oavsett hur innovativa spelmekanik osv blir? Det är en utveckling jag förkastar.

Medlem

Du vet väl att aftonblaskan klassas som en vänstertidning, så bli inte förvånad om du ser radikala vänsteråsikter som ett filter över allt i deras verksamhet. Du missade väl inte vad som vann Euroschlagern heller? Det finns ett genomskinligt mönster, det sjuka skall normaliseras och det sunda skall avhumaniseras samt söndras för att uttrycka enkelt vad som sker.

Sverige är värst av övriga länder i världen att agera "korrekt" enligt egen utsago. Det är bara luta sig tillbaka och njuta av freakshowen, den faller snart under eget grepp

Mensritualer är nästa "hype", oh yeah baby here I come!

Medlem
Skrivet av Rocky Dennis:

Jag ser inte alls hur han "lämnar ut grafik, ljud, kontroller osv för att vrida allt till att handla om kvinnors förtryck av oss hemska män". Tvärtom berör han främst sexismen i de två första paragraferna och går sedan på storyn, grafiken, speldesignen, de dåligt implementerade moraliska valen, och så vidare.

Om man som recensent uppfattar att ett spel har en påfrestande sexistisk ton måste man ju få ta med det i beräkningarna när man ger det ett omdöme. Ett spels helhet innefattar inte bara det ytliga, eller hur lång tid utvecklarna har lagt på det.

Recensenter är nämligen inte skyldiga utvecklare någonting. De utvecklare spel - det är deras jobb som de får betalt för - och vi testar och recenserar dem - vilket vi (om man har tur) får betalt för. Den enda skyldigheten vi har till dem är att inte tala osanning om deras spel. Vår skyldighet är främst till läsarna och att ge en personlig genomgång av ens upplevelse är precis vad vi är anställda för att göra.

2,5 av 5 paragrafer handlar om sexism och uppenbarligen är utvecklarna idioter för att de inte delar hans humor.

Samtidigt framställer han Saints Row 4 som ett bättre alternativ. I Saints Row 4 kan man besöka strippklubb och slå ihjäl folk med en lila fallos. Men det är tydligen sexismhumor som recensenten förstår och som tilltalar honom.

Jag är inte skyldig Jakob Svärd något och jag tycker att hans recension är ett lågvattenmärke. Det gör jag helt gratis.

Inaktiv

En som gjort en rescension av Pac-Man: Aftonbladet style

Pacman recension

I spelet Pacman tar du rollen som en liten gul figur som ska styras genom en labyrint. Den gula färgen på karaktären är onekligen en form av stereotypisk nidbild av asiater. De ondskefulla spelutvecklarna, som främst består av kvinnohatande fascistiska djurplågare, har lagt mycket krut på att förstärka fördomar om asiater som gula och dessutom rädda för spöken som jagar dem.

Spelet präglas av patriarkala strukturer och normer, samt speglar en totalt orealistisk och sjuk skönhetsideal. T.ex. så utgör Pacmans mun i öppet läge ungefär en fjärdedel av hela kroppen och han saknar både ben och armar. Kvinnliga karaktärer är helt utkvoterade ur spelet vilken enbart kan tolkas som sexistiskt. För övrigt så är ljud och grafik helt okej.

Betyg: 2 av 5 offerkoftor

Medlem
Skrivet av Bennii:

2,5 av 5 paragrafer handlar om sexism och uppenbarligen är utvecklarna idioter för att de inte delar hans humor.

Samtidigt framställer han Saints Row 4 som ett bättre alternativ. I Saints Row 4 kan man besöka strippklubb och slå ihjäl folk med en lila fallos. Men det är tydligen sexismhumor som recensenten förstår och som tilltalar honom.

Tycker han gör ett ganska grundligt argument i första paragrafen över varför han kallar humorn usel och utvecklarna idioter. Enligt honom funkar SR4s humor bättre och har inte samma implicit usla budskap. Ska inte lägga några ord i hans mun här, men det känns ganska uppenbart genom att bara läsa texten.

Skrivet av bleak:

Om han anser att spelet är sexistiskt (dock är det fasen INTE det) så ska det stå i nån notis vid sidan av och ej dra ned ett spel i samma smutsnivå som Aliens: Colonial Marines. Det är ohederligt mot spelarna och spelutvecklarna att fokusera en rescension så mycket åt hans prefix angående sexism som inte ens många delar.

Kan vi förvänta oss att God War, Gears of War och Ninja Gaiden kommer få bottenbetyg i fortsättningen oavsett hur innovativa spelmekanik osv blir? Det är en utveckling jag förkastar.

Om det är det eller inte är ganska ofta en definitionsfråga. Som sagt, han uppfattar att Saints Row 4 gör samma sorts plumpa humor på ett sätt som inte är aktivt nedvärderande och sexistiskt - något som också skulle kunna debatteras.

Det är heller inte alls ohederligt eftersom han är väldigt tydlig med sina åsikter och vilken infallsvinkel han angriper spelets narrativa brister. Läsaren har därför all möjlighet att dra sina egna slutsatser eftersom de är väl medvetna om vilken ideologisk grund han angriper det utifrån.

Hade han inte nämnt sina bryderier men ändå gett spelet samma betyg hade det varit oärligt. Hade han gett spelet ett högre betyg eftersom "äh, de jobbade säkert hårt med det här så jag vill ju inte vara taskig" hade det också varit oärligt. Hade han gett spelet ett högre betyg eftersom "äh, spela roll att jag störde mig på all sexistisk skit" hade även det varit oärligt.

Sedan spenderar han ju merparten av texten med att såga just den oinnovativa spelmekaniken, så den anklagelsen förstår jag inte alls.

Inaktiv

Jag är inte heller något fan av Aftonbaldets "spelsida". Det är bra att de är samhällsmedvetna, men ofta får jag intrycket av att de spetsar till och överdriver saker helt uppåt väggarna enbart i syfte att provocera.

Lösningen är att helt enkelt inte gå in där, ge dem inte några hits. Att fortsätta läsa sajten för att de skriver knas och sen diskutera det gör bara att de får än mer uppmärksamhet. Det är precis vad de vill – det är då de vinner. Det har ju strömmat in kritiska och relevanta (men också idiotiska) läsarkommentarer till många av deras artiklar så de är ju knappast omedvetna om kritiken. Men har de inte ändrat sig fram till nu lär det inte ske denna gång heller.

Läs de tidningar/sajter som du tycker är värda att läsas istället. Ingen publikation är ju felfri, men finns liksom ingen anledning att besöka en sajt som får dig att facepalma dagligen. Det får man bara ont i huvudet av.

Inaktiv
Skrivet av Fl3xus:

Du missade väl inte vad som vann Euroschlagern heller? Det finns ett genomskinligt mönster, det sjuka skall normaliseras och det sunda skall avhumaniseras samt söndras för att uttrycka enkelt vad som sker.

Som vanligt får dina åsikter det att vända sig lite i magen.

Handlar inte alls om att "det sjuka ska normaliseras" som du så obehagligt skriver, utan att vi även accepterar människor som kanske inte precis är som du och jag. Oroa dig inte, vi heterosexuella kommer att finnas kvar och får ligga, precis som vanligt. Att lägga till något betyder inte att något tas bort.

Det handlar om ökad acceptans och förståelse, något du helt missar, och verkar sakna. Varför engagerar du dig så mycket i hatet av någon som inte är som du istället för att bara låta det vara? Varför, mår du så dåligt, eller vad är det egentligen?

Det är tragiskt och skrämmande på samma gång. Och som vanligt är det inte du som bestämmer vad som är sjukt eller normalt.
Vet att mitt inlägg kommer att gå dig helt förbi, eller bemötas med något klassiskt svar, och det är helt ok, det har jag förståelse för. Men kanske tänker någon annan till en extra gång

Medlem

Jag vet att pk är politisk korrekthet men vad är politisk korrekthet. btw om recensenten anser att spelmekaniken är oinnovativt borde han motivera varför den är det

Medlem
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Fl3xus:

Du missade väl inte vad som vann Euroschlagern heller? Det finns ett genomskinligt mönster, det sjuka skall normaliseras och det sunda skall avhumaniseras samt söndras för att uttrycka enkelt vad som sker.

Som vanligt får dina åsikter det att vända sig lite i magen.

Handlar inte alls om att "det sjuka ska normaliseras" som du så obehagligt skriver, utan att vi även accepterar människor som kanske inte precis är som du och jag. Oroa dig inte, vi heterosexuella kommer att finnas kvar och får ligga, precis som vanligt. Att lägga till något betyder inte att något tas bort.

Det handlar om ökad acceptans och förståelse, något du helt missar, och verkar sakna. Varför engagerar du dig så mycket i hatet av någon som inte är som du istället för att bara låta det vara? Varför, mår du så dåligt, eller vad är det egentligen?

Det är tragiskt och skrämmande på samma gång. Och som vanligt är det inte du som bestämmer vad som är sjukt eller normalt.
Vet att mitt inlägg kommer att gå dig helt förbi, eller bemötas med något klassiskt svar, och det är helt ok, det har jag förståelse för. Men kanske tänker någon annan till en extra gång

Jag tillämpar och förmedlar bara lite enkel analys för de som inte är införstådda i mönstret som utspelar sig framför allt från medias sida. Du får jättegärna gå runt som skäggiga damen om du vill och tycka det är helt naturligt. Den vann ju inte för att det var bäst låt utan för att den var bäst utifrån ett politiskt perspektiv som genomsyrar samhället. Sedan är det ju underförstått att det är mer trans-, homopersoner som följer schlagern vilket säkert bidrar. Conchita Wurst ligger rätt i tiden, för vad som skall vinna.

Det är lite som i kejsarens nya kläder för att återberätta i ungefärlig stil: Kejsaren skall testa nya kläder han fått utav skräddaren. Han får genast mycket beröm från både hovet och folket vilka fina nya kläder han har på sig. Hela spektaklet får ett abrupt slut när han är ute och paraderar; ett barn får syn på honom och klättrar upp på en vagn och säger i ärlighetens namn vad han ser! Titta kejsaren är naken! Och snart går ljuset upp för folket och fler stämmer in till en kör. Det är ju faktiskt inga nya fina genomskinliga kläder han har på sig, kejsaren är ju faktiskt naken. Ja, jag känner mig som barnet i den.

För att du vill kalla det för "hat" från din sida, är fullständigt obegripligt, för jag upplyser vad som gestaltas. Jag har inte förväntat mig att du skall resonera logiskt heller.

Hat är t ex när man inte låter andra komma till tals för att man inte håller med deras åsikter och stör,skrämmer dennes persons rätt att framföra sina åsikter. Det har jag inget gjort men jag uppmärksammar på vad det de egentligen sysslar med på ett mer jordnära sett:)

Bli inte förvånad om att förskolor skall HBTQ certifieras samt att det skall finnas obligatorisk sexualundervisning i samma verksamhet, för det är redan på tapeten. Om du inte tycker det är sjukt eller kraftigt avviker från ett sunt samhälle får det stå för dig. För det blir allt mer radikalt!

Givetvis har jag en grundrespekt för människor som avviker från normen, men jag tänker inte låta det ske ett överflöd utav sjuka exponeringar utan att säga min åsikt .

Jag kommer naturligtvis tänka en extra gång ifall det skulle lobbas att intimt umgänge mellan barn och äldre, skall bli norm och lagföras.

Medlem
Skrivet av Fl3xus:

Du vet väl att aftonblaskan klassas som en vänstertidning, så bli inte förvånad om du ser radikala vänsteråsikter som ett filter över allt i deras verksamhet. Du missade väl inte vad som vann Euroschlagern heller? Det finns ett genomskinligt mönster, det sjuka skall normaliseras och det sunda skall avhumaniseras samt söndras för att uttrycka enkelt vad som sker.

Sverige är värst av övriga länder i världen att agera "korrekt" enligt egen utsago. Det är bara luta sig tillbaka och njuta av freakshowen, den faller snart under eget grepp

Mensritualer är nästa "hype", oh yeah baby here I come!

Håller med vad Aresz skrev. Sen har jag svårt att ta någon seriöst som länkar artiklar som inte har något med ämnet att göra från en tidning som dessutom inte bedriver seriös journalistik. Sen förstår jag ärligt inte alla som skriver PK hela jävla tiden. Ifall folk agerar på vad de anser är rätt och fel (oberoende av andra och samhället) hur f-n kan det då kallas för PK om man bara utgår från sina egna värderingar?


signatur

If you can't convince them, confuse them!

Medlem
Skrivet av Fl3xus:

Du vet väl att aftonblaskan klassas som en vänstertidning, så bli inte förvånad om du ser radikala vänsteråsikter som ett filter över allt i deras verksamhet. Du missade väl inte vad som vann Euroschlagern heller? Det finns ett genomskinligt mönster, det sjuka skall normaliseras och det sunda skall avhumaniseras samt söndras för att uttrycka enkelt vad som sker.

Sverige är värst av övriga länder i världen att agera "korrekt" enligt egen utsago. Det är bara luta sig tillbaka och njuta av freakshowen, den faller snart under eget grepp

Mensritualer är nästa "hype", oh yeah baby here I come!

Tycker aftonbladet påminner mycket om allianspolitik. Båda ljuger och hittar på en massa för att locka dumma väljare och läsare.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv
Skrivet av Fl3xus:

Jag tillämpar och förmedlar bara lite enkel analys för de som inte är införstådda i mönstret som utspelar sig framför allt från medias sida. Du får jättegärna gå runt som skäggiga damen om du vill och tycka det är helt naturligt. Den vann ju inte för att det var bäst låt utan för att den var bäst utifrån ett politiskt perspektiv som genomsyrar samhället. Sedan är det ju underförstått att det är mer trans-, homopersoner som följer schlagern vilket säkert bidrar. Conchita Wurst ligger rätt i tiden, för vad som skall vinna.

Det är lite som i kejsarens nya kläder för att återberätta i ungefärlig stil: Kejsaren skall testa nya kläder han fått utav skräddaren. Han får genast mycket beröm från både hovet och folket vilka fina nya kläder han har på sig. Hela spektaklet får ett abrupt slut när han är ute och paraderar; ett barn får syn på honom och klättrar upp på en vagn och säger i ärlighetens namn vad han ser! Titta kejsaren är naken! Och snart går ljuset upp för folket och fler stämmer in till en kör. Det är ju faktiskt inga nya fina genomskinliga kläder han har på sig, kejsaren är ju faktiskt naken. Ja, jag känner mig som barnet i den.

För att du vill kalla det för "hat" från din sida, är fullständigt obegripligt, för jag upplyser vad som gestaltas. Jag har inte förväntat mig att du skall resonera logiskt heller.

Hat är t ex när man inte låter andra komma till tals för att man inte håller med deras åsikter och stör,skrämmer dennes persons rätt att framföra sina åsikter. Det har jag inget gjort men jag uppmärksammar på vad det de egentligen sysslar med på ett mer jordnära sett:)

Bli inte förvånad om att förskolor skall HBTQ certifieras samt att det skall finnas obligatorisk sexualundervisning i samma verksamhet, för det är redan på tapeten. Om du inte tycker det är sjukt eller kraftigt avviker från ett sunt samhälle får det stå för dig. För det blir allt mer radikalt!

Givetvis har jag en grundrespekt för människor som avviker från normen, men jag tänker inte låta det ske ett överflöd utav sjuka exponeringar utan att säga min åsikt .

Jag kommer naturligtvis tänka en extra gång ifall det skulle lobbas att intimt umgänge mellan barn och äldre, skall bli norm och lagföras.

Du säger att något är sjuk och att det sunda ska avhumaniseras, att det är en "freakshow".
Att vi utsätts för "sjuk exponering". Det är ingen upplysning, och ingen analys, verkligen inget
jordnära utan bara dina fördomar och brist på respekt.

Tidigare har du här på forumet pratat om empiri och fakta, men du har nu bytt ut orden, det gör sak samma.
Fördomar, inget annat, ju tidigare du förstår, desto bättre.

Du verkar tycka att HBTQ är något sjukt, vilket jag självklart ställer mig frågande till.
Varför är du emot detta, hur påverkar det ditt liv? Inte alls. Människors kärlek och hur dom ser ut eller uppträder är inte ditt problem, men du har valt att göra det till ett.

Du hintar också mot pedofili, för det är väl det du menar med intimint umgänge mellan barn och äldre eller hur?
Vilket självklart inte har något med HBTQ att göra. Återigen, dina fördomar och brist på respekt, blandat
med total oförståelse och väldigt låg kunskap om vad du egentligen pratar om.

Homo, hetero osv, same shit. Pedofili däremot hör hemma med våldtäkt och liknande. Blanda inte ihop begreppen. Vi diskuterade
detta för några dagar sedan här på forumet, du har garanterat läst även den tråden.

Din så kallade grundrespekt att inte respektera (freakshow osv) är ju värd vad egentligen?

Inaktiv

Ang din historia med Kejsaren kan den ses ur min synvinkel också, och då är det du som anpassar dig efter din lilla intoleranta grupp och vägrar se det vi andra ser..du ser sjukdom, vi ser människor. För det är ju människor vi pratar om här, som du kallar för sjuka. Kan vara värt att reflektera över.

Medlem
Skrivet av Nowly:

Håller med vad Aresz skrev. Sen har jag svårt att ta någon seriöst som länkar artiklar som inte har något med ämnet att göra från en tidning som dessutom inte bedriver seriös journalistik. Sen förstår jag ärligt inte alla som skriver PK hela jävla tiden. Ifall folk agerar på vad de anser är rätt och fel (oberoende av andra och samhället) hur f-n kan det då kallas för PK om man bara utgår från sina egna värderingar?

Tycker det är lite märkligt att du säger att Fria Tider inte bedriver seriös journalistik, på vilket sätt menar du? Jag upplever faktiskt att de gör det istället för vissa kvällstidningar men även morgontidningar för den delen. För att de är mer hederliga och bättre i sin journalistik. De behövs för de tar oftast upp sådan information som vanlig media censurerar. MSM( Main Stream Media ) utelämnar ibland väsentlig information i sina reportage för att det inte skall påverka läsaren för att skapa en affekt hos läsaren. Vilket får följderna att ett budskap, en åsikt indoktrineras. Samt tar FT upp andra nyheter samt vetenskap du aldrig skulle få se i MSM.
Lars Ohly kan ju inte ha tyckt den var oseriös om han länkade till friatider.se på sin twitter. Han är ju ändå tidigare offentlig person inte för jag tycker hans politik var seriös men i alla fall

FT fyller i de saknade bitar som vanliga media glömmer när de lägger pussel. För att uttrycka mig enkelt, men givetvis behövs fler alternativa källor ihop med vanlig media för att få fram en bra helhets bild.

Det finns lite olika definitioner för att vara Politisk korrekt, det är väl bättre du läser på själv för att få en överhängande bild. Dock kan jag göra ett tanke experiment:
Om du skulle uttala dig politiskt inkorrekt dvs något som skiljer sig vad man bör får tycka om t ex en folkgrupp enligt media och etablissemanget. Ett uttalande som går emot den goda politiska korrektheten, kommer du ganska snart bli varse om det. I form av twitterhat, eller dörrknackning och en mikrofon uppstoppad i ansiktet på dig , är ex. på som har drabbat individer Du skall rättas och ställa in dig i ledet villkorslöst, samt negligeras all nyanserad information som skulle förtydliga omständigheterna varför du säger/agerar som du gör.

Jag förstår dig,det är väl alltid tråkigt med uttjatade begrepp, lite som feminism kan jag tycka.

Skrivet av marcus8958:

Tycker aftonbladet påminner mycket om allianspolitik. Båda ljuger och hittar på en massa för att locka dumma väljare och läsare.

Visst är det så, dock har den tidningen en tydlig vänsteragenda, och kan skapa drev mot offentliga personer ifall denne skulle uttala en kommentar som inte passar deras agenda eller tycke. Det är synd för det bidrar bara till inavel i debatten och förhindrar utvecklingen av ett rationellt och behagligt samhälle.

Medlem
Skrivet av Fl3xus:
Skrivet av Nowly:

Håller med vad Aresz skrev. Sen har jag svårt att ta någon seriöst som länkar artiklar som inte har något med ämnet att göra från en tidning som dessutom inte bedriver seriös journalistik. Sen förstår jag ärligt inte alla som skriver PK hela jävla tiden. Ifall folk agerar på vad de anser är rätt och fel (oberoende av andra och samhället) hur f-n kan det då kallas för PK om man bara utgår från sina egna värderingar?

Tycker det är lite märkligt att du säger att Fria Tider inte bedriver seriös journalistik, på vilket sätt menar du? Jag upplever faktiskt att de gör det istället för vissa kvällstidningar men även morgontidningar för den delen. För att de är mer hederliga och bättre i sin journalistik. De behövs för de tar oftast upp sådan information som vanlig media censurerar. MSM( Main Stream Media ) utelämnar ibland väsentlig information i sina reportage för att det inte skall påverka läsaren för att skapa en affekt hos läsaren. Vilket får följderna att ett budskap, en åsikt indoktrineras. Samt tar FT upp andra nyheter samt vetenskap du aldrig skulle få se i MSM.
Lars Ohly kan ju inte ha tyckt den var oseriös om han länkade till friatider.se på sin twitter. Han är ju ändå tidigare offentlig person inte för jag tycker hans politik var seriös men i alla fall

FT fyller i de saknade bitar som vanliga media glömmer när de lägger pussel. För att uttrycka mig enkelt, men givetvis behövs fler alternativa källor ihop med vanlig media för att få fram en bra helhets bild.

Det finns lite olika definitioner för att vara Politisk korrekt, det är väl bättre du läser på själv för att få en överhängande bild. Dock kan jag göra ett tanke experiment:
Om du skulle uttala dig politiskt inkorrekt dvs något som skiljer sig vad man bör får tycka om t ex en folkgrupp enligt media och etablissemanget. Ett uttalande som går emot den goda politiska korrektheten, kommer du ganska snart bli varse om det. I form av twitterhat, eller dörrknackning och en mikrofon uppstoppad i ansiktet på dig , är ex. på som har drabbat individer Du skall rättas och ställa in dig i ledet villkorslöst, samt negligeras all nyanserad information som skulle förtydliga omständigheterna varför du säger/agerar som du gör.

Jag förstår dig,det är väl alltid tråkigt med uttjatade begrepp, lite som feminism kan jag tycka.

Skrivet av marcus8958:

Tycker aftonbladet påminner mycket om allianspolitik. Båda ljuger och hittar på en massa för att locka dumma väljare och läsare.

Visst är det så, dock har den tidningen en tydlig vänsteragenda, och kan skapa drev mot offentliga personer ifall denne skulle uttala en kommentar som inte passar deras agenda eller tycke. Det är synd för det bidrar bara till inavel i debatten och utvecklingen av ett rationellt och behagligt samhälle.

Fria tider är som all annan media också ganska vinklade, sen att de tar upp information som vanlig media "censurerar" menar du då, typ gärningsmannen var invandrare etc? Hederligare eller bättre skulle jag väl inte påstå att de är då de också har en agenda som flera andra medier har. Det speglas ju i de nyheter som de väljer att skriva om och de nyheter som de inte skriver om. Bara för att Lars Ohly eller en annan offentlig person länkar till fria tider så gör det inte det till en mer seriös tidning för mig.

Jag har förstått vad Politisk korrekt är men jag tycker det är ett uttryckt som missbrukas rätt ofta och som folk trycker upp i ansiktet på människor vars åsikt de inte delar för att dels underminera dennes åsikt. Jag har inga problem med att folk använder begrepp om de faktiskt gör de på "rätt" sätt och inte bara överanvänder de som något slags skällsord eller hivar ur sig det så fort någon annan inte tycker som de själva.

Jag tror väl snarare att om man har en kontroversiell åsikt som inte majoriteten har/delar så tror jag man får räkna med att det skapar kontrovers, inte för att jag tycker man förtjänar att få hat över sig och bli hotad, jag säger bara att de knappast är oväntat. Ungefär som om jag skulle färga håret chockrosa och bli förvånad över att folk stirrar. Jag tycker dock att man ska få ha den åsikt man vill (så länge de inte skadar någon annan) och att man även ska kunna ha den utan att bli hotad etc men jag tror att vissa åsikter väcker starka känslor och reaktioner hos folk. Det här med HBTQ frågor verkar väcka ganska starka känslor hos dig? Så då har väl du förståelse för att andra frågor och åsikter kanske väcker starka känslor hos andra människor också?


signatur

If you can't convince them, confuse them!

Medlem
Skrivet av Aresz:

Text

Vad är det för fel på freakshows nu plötsligt? Låt skäggiga damen ha sitt! Jag vet att du är sugen att bejaka lite menskonst, men hur ställer du dig till spermiekonst? Om en grupp hipsters inför publik ejakulerade på en tavla till lite go lady Gaga. Tycker du detta är ett sunt beteende också? Som borde påtvingas längre ner i åldrarna...

Nej, jag har inte läst någon tidigare tråd om HBTQ, för då hade det med största chans jag lett till att jag yttrat mig.
HBTQ säger du:
Biologiskt sett skulle det vara sjukt utifrån ett fortplantningssyfte, och naturliga urvalet hade gjort sitt, två homopersoner får på naturlig väg ingen avkomma tillsammans, såvida de inte är hermafroditer och det är ännu mer sällsynt.
Det är ju ett avvikande beteende som kanske inte kan klassas som just sjukdom eftersom idag har vi inget som botar homosexualitet. Alltså det finns ingen medicinering som råder bot på tillståndet, klassar jag det endast som en avvikande sexualitet. Jag menar heller det är inget fel att vara homosexuell eller vara av annan avvikande sexuellkaraktär (förutom pedofili,nekrofili och närbesläktade avarter) . Dock tycker jag inte att sådan propaganda skall riktas mot barn eller att samhället skall lida utav överexponering från detta. Låta barnen växa upp och utveckla sin egen sexualitet utan massa transskolor&dylikt som skall omskola dem. Eller året runt med pridefestivaler och bibliotek som skall HBTQ-certas.

Det är ju en riktigt underlig industri som börjar ta fart, alltid är det något som folk skall bli rika på. Är det inte att exploatera asylindustrin så är det alla verksamheter som skall HBTQ-certas.

Tyska miljöpartiet som inte är helt olikt det svenska ville ju inför pedofili, att det skulle vara lagligt. Inte ens förrän i år 2014 blir det förbjudet med tidelag, dvs intimt umgänge med djur i Sverige. Det kallar jag sjukt, du kan ju förstå vi med konservativ syn på saker, uppmärksammar när vissa rörelser blir allt mer radikala i sina åsikter och sätt att uttrycka sig och vad det kan leda till. Bara för att det just nu stannar vid Homo,Bi eller Queer. Dessutom på ett teoretiskt plan involverar Queer, även pedofili även om det är mer sällsynt. Pedofili är en sexualitet vilket inte kan jämföras med en våldtäkt, nej du blandar ihop felaktiga begrepp. Du svamlar som vanligt.

Kul att du försöker fortfarande förneka den empirism jag påvisade med det aktuella ämnet långt tidigare. Jag hänvisade till MSM tidningar som som bevis, uttalanden i tidningar från polis, samt bilder på brottslingar från alternativ media etc.
Vi aldrig skulle drömma att få se i MSM. T ex att samhället utvecklas till att bli mer våldsamt, alla skottlossningar, att det finns vissa etniska grupper som man inte får nämna med namn eller bild, som är överrepresenterade i brottsligheten. Samma teser &slutsatser som polisen ställer sig bakom. När jag även påvisat yttranden, artiklar, tv-program i MSM som styrkte mitt resonemang och min tes. Som man annars förknippar med att censurera information och inte uppmärksamma hela sanningen. Givetvis verkar din natur vara att förneka korrekt information om det inte passar in i din världsbild, det har vi förstått sedan dag 1. Jag tycker det är både komiskt och tragiskt att se dig så snäv.

Givetvis är det ointressant för dig att vara rationell,vetenskaplig och logisk i ditt bedömande. Det är bara känsloargument du hänvisar till oberoende fakta. Du får alltså jättegärna vara HBTQ men du behöver inte skylta med det på min altan eller kräva sexualundervisning i förskolan, samt tvinga pojkar leka med dockor för att testa olika könsroller om de nu inte vill det.

Drabbas nu inte av för hård SyNtaX ErRoR för din egen skull. Sedan att du inte gillar att jag använder mig av klassisk litteratur och metaforer har väl inte undgått någon. Jag kallar inte dessa människor per definition är för sjuka men det beteendet de påvisar är allt annat än sunt, jag hoppas att de rabiata finner frid, och jag hoppas att även du finner frid, med oss som talar sanning att: kejsaren är naken!

Väl mött!

Inaktiv
Skrivet av Fl3xus:

text ovan

Du som använder ordet freakshow, och det används i negativ bemärkelse, eller du menade det såklart positivt?....

Menskonst..spermiekonst? Det här blir alldeles för konstigt, jag är inte intresserad av dina konstyttringar.

Återigen, dina åsikter äcklar mig verkligen, och du försvarar dom som om det vore det mest naturliga. Vi vänder på ditt argument, för att hoppas att något hos dig reagerar: "Låt barnen växa upp utan en massa heterotrams i skolan". Hur låter det omvänt?
Nu är inte hetero trams på något sätt, men kanske hänger du med på hur det låter när du skriver?

Du är alltså orolig över att pedofili ska bli lagligt för att HBTQ får utökade rättigheter/utökad acceptans?
Det finns inget botemedel mot HBTQ, du är skrämmande ignorant. Däremot finns det botemedel mot ditt sätt att tänka och det är att acceptera andra människor. Det är ingen propaganda mot barn som bedrivs eller något liknande, utan folk som ber på sina bara knän om att bli accepterade. Man vill ju lära ut förståelse och acceptans, inte tvinga någon att bli homosexuell. Du gör det snurrigt värre.

Det är ju ingen gräns mot mer tillåtande brottslighet som drivs, utan en kamp för människors rättigheter, fattar du verkligen inte skillnaden?

Vad har tidelag med detta att göra? Återigen, dina samband stämmer inte alls. Du _KAN_ inte koppla tidelag eller pedofili med HBTQ som du gör. Den vuxna individ som begår sexuellt övergrepp på ett barn är pedofil, och det är att jämställa med våldtäkt, punkt. Har heller inget med queer att göra, inte ens på ditt påhittade teoretiska plan.

Intressant att du också tar upp vår gamla diskussion, den du abrupt lämnade, men jag svarade dig förra gången vi diskuterade, ganska så långa svar också vill jag minnas. Vill du fortsätta är det bara till att svara i den gamla tråden, Din så kallade "empiri" höll aldrig då du inte hade några vetenskapliga undersökningar av verkligheten...det du hade var nyhetsartiklar och dina egna fördomar. Skilj på det och vetenskap är du snäll. Din tes bör också bevisas.

Men att du säger "etniska grupper" är nog för mig, det räcker nu.

"Med oss som talar sanning", blygsamt och respektfullt av dig. Är det den nivån du håller dig på? Det om något är farligt, finns det inte utrymme för någon annan tolkning i din värld?

Jag är i frid, men givetvis så provocerar ditt stenålderstänk en massa människor, inklusive mig.

Överlag känns det dock som att HBTQ accepteras mer och mer överlag, vilket är riktigt skönt att se.
En dag kanske vi slipper höra jämförelser mellan HBTQ och kriminella handlingar.

Må så gott, må kärleken och toleransen vara med dig

Medlem

Har jag fobi plötsligt nu för jag är för ett norm samhälle, där minoriteter accepteras utan att man gör en överdriven exponering av dem och deras avvikande beteende? Så fort man delar med sig lite konstruktiv kritik mot den pågående utvecklingen att söndra norm samhället och göra oss till rotlösa och identitetslösa individer, så har man fobi. Jo jag har hört detta förut detta märkliga cirkelargumentet, att det är alltid fobi som är den bakomliggande orsaken när man t ex med relevant fakta pekar ut en viss grupp av människor som står bakom mycket hat, och brott i samhället så är det alltså en fobi, för rapporterna kan aldrig någonsin ha rätt. Det måste jobbigt att dra fobi kortet varenda gång för att kunna bortse från fakta.

Ni förstår inte alls märker jag, man kan ju fråga sig vilka är det som bedriver slö tankeverksamhet à la stenålderstid. Jag accepterar folk för den läggningen de har, det är ok, men de behöver inte skylta det dagligen- jag är flata titta på mig när jag kysser min flickvän, din heterofag, kolla på oss hur lyckliga vi är, ditt jävla as som är hetero, jävla CIS-människa som förtrycker oss homopersoner på daglig basis!

Idag som jag har mycket väl riktigt påpekat, så skall det avvikande göras till norm, som vi befann hos i en surrealistisk dröm, medan t ex att kärnfamiljen söndras, det är fult att växa upp med mamma,pappa barn. Propagandan som t ex HBTQ-festival riktad till bl a 12-åringar i Kungsbacka utan att föräldrarna informerades, mottogs inte väl av föräldrarna... Jag kan ärligt säga att jag inte hittar länken som styrker mig, men där involverades en förälder intervjuad av alternativ media. Pappan var inte nöjd över att skolan rövade bort deras dotter på HBTQ-festival, utan hans vetskap.

Det är förmodligen väldigt många mer som växer upp med ensamstående föräldrar idag än förr. Den psykiska ohälsan ökar ju lavinartat också bland dagens unga och jag tror säkert de hänger ihop utan att kunna påvisa någon forskning med detta. En rotlös identitet, där sunda friska ideal har urholkats. Givetvis är det flertal andra orsaker också, men jag menar fortfarande att det finns en stark riktning att idag skall det groteska normaliseras och det normala göras till groteskt och fult. Det hela är en stark bidragande faktor till illamåendet. Ett samhälle med sjukdoms symptom där befolkningen mår allt sämre och sämre. T ex kränkta Robin, jag blir så ledsen för "hens" skull, är en stark indikator.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artike...

Kaleid du behöver inte förminska dig själv om du är homosexuell, jag förstår du är en skör individ, men du har i alla fall forskat mycket om homosexualitet här, tack för att du skickade lite schyssta anti-homofobi länkar: Nej, återigen jag hatar inte homosexuella får jag påpeka för ni inte skall medvetet/omedvetet missförstå. Jag tänker inte så mycket på det faktiskt förutom när propagandan slängs upp i ansiktet på mig och att man skall utgå från någon norm man måste acceptera utan tvivel.

Så här kan det gå när homosexuella adopterar, stackars barn som aldrig kommer kunna få ett normalt liv igen och skall behöva leva med detta.

http://www.smh.com.au/national/named-the-australian-paedophil...

Det börjar med lite oskyldigt, Homo,Bi, Trans görs till normer, helt plötsligt några år senare varför inte gör pedofili,nekrofili och andra styggelser till normer. Just wait and see L ex Conchita Wurst.

Vilka är det som har fördomar egentligen, som kallar mig kristen och katolsk fanatiker
Jag må vara sekulärkristen och vill man skall hysa respekt för kristna monument, traditioner, samt vårt kristna kulturarv. Utan att den har någon politisk makt över oss och styrande över vårt leverne förutom vid högtider där man kan bejaka sitt arv på frivillig basis, men gärna med en viss uppmuntring.

Det är du aresz som hoppar på mig för jag tyckte mensritualerna och mensutställningen där de målar med färskt mensblod var lite extremt för mitt tycke, varför klagar jag nu när jag gav förskönat en annan sorts tänkbar ritual? Vad är det för hyckleri Är det hat från dina sida plötsligt som utspelar sig må tro, hatet och fobin mot kärnsamhället där CIS personer skall förtryckas utan ta hänsyn till att det är naturens egen lag som gör CIS personer till normer

Btw du kan väl see UG: när de kartlägger Rev. fronten och vänstervåld samt Husby kravallerna och de mörka krafterna, där får du se ny information till vårt gamla resonemang. Jag antar med din nedlåtande syn på tidigare källor och allmän vägran att acceptera, så är det inte gott nog denna gång heller, endast att publicera en doktors avhandling verkar vara gott nog för dig. Väljer man bort fakta&källor har man begått ett eget val, och när man sedan återigen låser sig fast vid samma argument varje gång bör man förstå att man inte kan tas seriöst längre, hoppas att du förstår.

Fast för all del lycka till med tillvaron:) Jag vill inte bli ihågkommen för den som fick rätt även om detta nu skulle ske, befria oss från detta dunkla öde, mänskligheten förtjänar bättre än ett rotlöst, sjukligt, söndrat, kriminellt samhälle.

Kanske att FZ.se borde HBTQ-certifieras någon?

Medlem
Skrivet av Fl3xus:

Så här kan det gå när homosexuella adopterar, stackars barn som aldrig kommer kunna få ett normalt liv igen och skall behöva leva med detta.

http://www.smh.com.au/national/named-the-australian-paedophil...

Det börjar med lite oskyldigt, Homo,Bi, Trans görs till normer, helt plötsligt några år senare varför inte gör pedofili,nekrofili och andra styggelser till normer. Just wait and see L ex Conchita Wurst.

Vilka är det som har fördomar egentligen, som kallar mig kristen och katolsk fanatiker
Jag må vara sekulärkristen och vill man skall hysa respekt för kristna monument, traditioner, samt vårt kristna kulturarv. Utan att den har någon politisk makt över oss och styrande över vårt leverne förutom vid högtider där man kan bejaka sitt arv på frivillig basis, men gärna med en viss uppmuntring.

Så här kan det gå när man låter religösa nära barn.

http://en.wikipedia.org/wiki/Catholic_sex_abuse_cases

Det börjar oskyldigt med lite böner och predikan till gud men går snabbt över till våldtäkter och övergrepp mot barn.

Krävs inget geni för att räkna ut att kyrkan oavsett religion har gjort värre saker och fortfarande gör värre saker än alla homosexuella världen över. Att vara emot homosexuella för vad en minimal del av gruppen gjort skada mot andra och samtidigt acceptera kyrkan är ett enda stort hyckleri.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Fl3xus:

Jo jag har hört detta förut detta märkliga cirkelargumentet, att det är alltid fobi som är den bakomliggande orsaken när man t ex med relevant fakta pekar ut en viss grupp av människor som står bakom mycket hat, och brott i samhället så är det alltså en fobi, för rapporterna kan aldrig någonsin ha rätt. Det måste jobbigt att dra fobi kortet varenda gång för att kunna bortse från fakta.

Jag har dock inte sett något bevis än som styrker att HBTQ personer ligger bakom ett visst typ av hat har du? Ja, för vi vet ju alla att Fria tider och annan högerstyrd media är lika pålitliga som Aftonbladet. Ifall du nu vill veta mer om brott som begås i samhället så föreslår jag att du faktiskt hittar en pålitlig källa. Du kan ju alltid ringa och fråga en åklagare eller polis om du får vara med de en dag på jobbet istället och så kanske du bör bredda ditt spektrum till att faktiskt se folk som begår brott som enskilda individer och inte som en representation för den etniska gruppen den tillhör.

Jag tycker det är väldigt märkligt att det aldrig pratas om de svenska männen som våldtar, slår sina kvinnor, utnyttjar barn och är med i organiserad brottslighet t.ex. Hells Angels, för det förekommer också. Hur ska man bekämpa det aktivt? Eller är det bara relevant när det är "invandrare" och andra etniska grupper som begår brott? Är det bara de brotten vi tar upp också för att stödja bilden av att vissa etniska grupper begår mer brott och att invandrare är dåliga?

Skrivet av Fl3xus:

Ni förstår inte alls märker jag, man kan ju fråga sig vilka är det som bedriver slö tankeverksamhet à la stenålderstid. Jag accepterar folk för den läggningen de har, det är ok, men de behöver inte skylta det dagligen- jag är flata titta på mig när jag kysser min flickvän, din heterofag, kolla på oss hur lyckliga vi är, ditt jävla as som är hetero, jävla CIS-människa som förtrycker oss homopersoner på daglig basis!"

Fråga: Är det då okej för dig att homosexuella kan visa sin kärlek lika öppet som heterosexuella kan göra?

Jag tycker det är lite tröttsamt och synd att du säger att vi har slö tankeverksamhet för att vi inte delar dina åsikter. Ifall du vill föra en diskussion på en saklig nivå så får du några tips av mig:

- Sluta kom med diverse påståenden om du inte kan styrka dem, som att den psykiska ohälsan ökar skulle vara en produkt att vi är mer HBQT vänliga i samhället, läs på lite innan eller kom med egna personliga erfarenheter kring ämnet.
- Håll dig till ämnet och försök undvik diverse utsvävningar om mensritualer etc.
- Säg inte att folk har slö tankeverksamhet för att de inte håller med dig eller delar dina åsikter.

Skrivet av Fl3xus:

Det börjar med lite oskyldigt, Homo,Bi, Trans görs till normer, helt plötsligt några år senare varför inte gör pedofili,nekrofili och andra styggelser till normer. Just wait and see L ex Conchita Wurst.

Ja, man skulle faktiskt kunna dra lite liknande paralleller till Sverigedemokraterna och Nazistpartiet i Tyskland under andra världskriget. Det började när Hitler kom till makten och slutade med att ca. 5,6 -6,3 miljoner människor dog under förintelsen, för att inte tala om alla soldater och civila som fick sätta till livet under kriget. Just wait and see Det är vad som kan hända om Sverigedemokraterna kommer till makten (Ungefär lika troligt som din jämförelse, även om jag inte tror någonting bra kommer att hända om SD får makten).

Skrivet av Fl3xus:

Så här kan det gå när homosexuella adopterar, stackars barn som aldrig kommer kunna få ett normalt liv igen och skall behöva leva med detta.´
http://www.smh.com.au/national/named-the-australian-paedophil...

Ja, för vi vet ju att de aldrig förekommer våld eller incest hos vanliga heterosexuella som adopterar eller har barn för den delen... good job! Det har säkerligen med deras läggning att göra också, inte med hur de fungerar och tänker som enskilda individer!

http://en.wikipedia.org/wiki/Fritzl_case
http://www.dailymail.co.uk/home/you/article-1023732/In-second...
http://www.examiner.com/article/adoptive-parents-sentenced-to...
http://www.news.com.au/world/north-america/tragic-story-of-ha...
http://edition.cnn.com/2013/09/23/justice/massachusetts-adopt...
http://voiceofrussia.com/news/2013_07_31/American-couple-char...

Som Marcus så fint påpekade så vet vi ju att den katolska kyrkan också har hamnat i blåsväder flera gånger då det har kommit fram att präster har förgripit sig på barn i flera år. Men om vi skulle resonera som du gör kring homosexuella så händer det pga. de är präster (inte pga. hur de fungerar som individer) och därmed borde de betyda att alla präster våldför sig på barn.

Skrivet av Fl3xus:

Fast för all del lycka till med tillvaron:) Jag vill inte bli ihågkommen för den som fick rätt även om detta nu skulle ske, befria oss från detta dunkla öde, mänskligheten förtjänar bättre än ett rotlöst, sjukligt, söndrat, kriminellt samhälle.


signatur

If you can't convince them, confuse them!

Medlem
Skrivet av Nowly:
Skrivet av Fl3xus:

Du vet väl att aftonblaskan klassas som en vänstertidning, så bli inte förvånad om du ser radikala vänsteråsikter som ett filter över allt i deras verksamhet. Du missade väl inte vad som vann Euroschlagern heller? Det finns ett genomskinligt mönster, det sjuka skall normaliseras och det sunda skall avhumaniseras samt söndras för att uttrycka enkelt vad som sker.

Sverige är värst av övriga länder i världen att agera "korrekt" enligt egen utsago. Det är bara luta sig tillbaka och njuta av freakshowen, den faller snart under eget grepp

Mensritualer är nästa "hype", oh yeah baby here I come!

Håller med vad Aresz skrev. Sen har jag svårt att ta någon seriöst som länkar artiklar som inte har något med ämnet att göra från en tidning som dessutom inte bedriver seriös journalistik. Sen förstår jag ärligt inte alla som skriver PK hela jävla tiden. Ifall folk agerar på vad de anser är rätt och fel (oberoende av andra och samhället) hur f-n kan det då kallas för PK om man bara utgår från sina egna värderingar?

http://cdn.memegenerator.net/instances/250x250/43503653.jpg

Att jaga PK-poäng är i min mening ett sätt att försöka tvinga in en politisk debatt i sammanhang där det inte är nödvändigt. Det finns gott om debatter i samhället som handlar om kvinnors rättigheter, att tvinga in ämnet i halva recensionen av Infamous på ett oerhört krystat sätt bara för att utvecklarna skapat en barnslig huvudkaraktär som inte förstår sig på tjejer känns så jävla löjligt. Nämn det och gå vidare till gameplayet.

När recensenten dessutom rekommenderar andra spel som på vissa sätt är lika sexistiska så känns det som att han inte ens tror på det han skriver och det är definitivt att jaga PK-poäng.

Kerstin Alex skriver ofta texter som handlar om spelen och i de texterna blandar hon in sitt genusperspektiv. Det recensenten gjort i den här texten är att på ett oerhört korkat sätt byggt recensionen runt genusdebatten. Det är som att recensera Avengers-filmen med texten: "Filmen börjar långsamt, men är roande när den tar fart. Scarlett Johansson har alldeles för tighta kläder så betyget blir en etta."

Inaktiv
Skrivet av Fl3xus:

homofobi ]

"Jag är inte homofobisk men dom får inte prata/propagera med barnen". Det är en motsägelse, och nästan allt du säger är ju dina fördomar och inget annat. Och därefter skriver du en hel sida där du förklarar dina fördomar...du gör bara bort dig.

Som exempel har du ett par som adopterar och begår övergrepp, och detta kopplar du till homosexualitet? Som att detta inte händer heteropersoner? Heterosexuella begår inga våldsbrott, inga övergrepp osv? Nja...du gör stor skillnad på människor och drar väldigt förenklade slutsatser.

Du är tyvärr jättesnurrig i ditt sätt att förklara, du säger en sak men direkt efteråt en motsats.
Låt människor välja sina liv själva, att förbjuda det om något skapar ju problem i ditt folkhem. Det kränker och förstör människor.

Inbilla dig inte heller att homosexuella har något emot oss hetero för att vi är hetero, din bild är alldeles för svart och vit. Är det inte bättre med två pappor än bara en förälder, du som är orolig över de som bara lever upp med en förälder. Tro inte heller att två föräldrar automatiskt alltid är ett bra val heller, det finns många dysfunktionella familjer här i Sverige, trots att det är en man och en kvinna som lever ihop. Det är ju hur invidierna är som avgör, inte deras sexualitet. Det är inte så att trasiga familjer är något nytt pga HBTQ, utan beror givetvis på andra faktorer.

Vill du fortsätta vår gamla diskussion så svara på mina tidigare svar till dig, jag tänker inte börja om i denna tråd.
Du har en ovana att måla in dina motståndare till att vara några våldsbejakare. Tror det är tredje gången du gör det med mig nu, och isåfall tredje gången jag skriver att jag är emot våld, när ska du förstå? Det fungerar inte.
En person som låser sig fast vid samma argument gång på gång kan man inte ta seriöst alltså? Bra att du säger det, för det är precis det du gör just nu..*hint hint*

Kaleid förminskar sig inte, utan hen postade bara en massa länkar som kan hjälpa dig att förstå att det här med homosexualitet inte är så farligt, att det inte är någon samhällsomstörtande som vi ser. I mina ögon är det likadant som att vara emot kvinnlig rösträtt, var ska det sluta? Att kvinnor söker jobb och försörjer sig själva..hemska tanke? Bakåsträvande.

Tycker du ska gå en kurs på universitet eller liknande så kanske du slutar använda ord som du verkligen inte begriper, och skriva så att vi andra förstår vad du egentligen menar.
Det är svårt att argumentera med någon som dig, som tar sina fördomar och nyhetsrubriker som absolut sanning, trots att du inte har några belägg för det du säger. Som ovan, ett fall där ett par begår övergrepp..det säger ju ingenting om alla andra miljoner människor.

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Nowly:
Skrivet av Fl3xus:

Du vet väl att aftonblaskan klassas som en vänstertidning, så bli inte förvånad om du ser radikala vänsteråsikter som ett filter över allt i deras verksamhet. Du missade väl inte vad som vann Euroschlagern heller? Det finns ett genomskinligt mönster, det sjuka skall normaliseras och det sunda skall avhumaniseras samt söndras för att uttrycka enkelt vad som sker.

Sverige är värst av övriga länder i världen att agera "korrekt" enligt egen utsago. Det är bara luta sig tillbaka och njuta av freakshowen, den faller snart under eget grepp

Mensritualer är nästa "hype", oh yeah baby here I come!

Håller med vad Aresz skrev. Sen har jag svårt att ta någon seriöst som länkar artiklar som inte har något med ämnet att göra från en tidning som dessutom inte bedriver seriös journalistik. Sen förstår jag ärligt inte alla som skriver PK hela jävla tiden. Ifall folk agerar på vad de anser är rätt och fel (oberoende av andra och samhället) hur f-n kan det då kallas för PK om man bara utgår från sina egna värderingar?

http://cdn.memegenerator.net/instances/250x250/43503653.jpg

Att jaga PK-poäng är i min mening ett sätt att försöka tvinga in en politisk debatt i sammanhang där det inte är nödvändigt. Det finns gott om debatter i samhället som handlar om kvinnors rättigheter, att tvinga in ämnet i halva recensionen av Infamous på ett oerhört krystat sätt bara för att utvecklarna skapat en barnslig huvudkaraktär som inte förstår sig på tjejer känns så jävla löjligt. Nämn det och gå vidare till gameplayet.

När recensenten dessutom rekommenderar andra spel som på vissa sätt är lika sexistiska så känns det som att han inte ens tror på det han skriver och det är definitivt att jaga PK-poäng.

Kerstin Alex skriver ofta texter som handlar om spelen och i de texterna blandar hon in sitt genusperspektiv. Det recensenten gjort i den här texten är att på ett oerhört korkat sätt byggt recensionen runt genusdebatten. Det är som att recensera Avengers-filmen med texten: "Filmen börjar långsamt, men är roande när den tar fart. Scarlett Johansson har alldeles för tighta kläder så betyget blir en etta."

Tack för att du tog dig tid och förklarade hur du menar. Ja, jag kan hålla med i det du skriver och jag håller också med om att sättet som Kerstin Alex skriver på är mycket bättre. Har aldrig varit något riktigt fan av Aftonbladet som tidning överhuvudtaget men jag tror det här med recensioner är ett knepigt ämne att diskutera. Just för att en recension inte är någonting annat än recensentens personliga åsikt och upplevelse om ett spel. Även om man själv inte delar dennes åsikt eller tycker att den skriver på ett visst sätt för att få PK-poäng så står det recensenten helt fritt att skriva precis som den vill, även om det sen kan diskuteras huruvida vi som läsare tycker det är en bra eller dålig recension.


signatur

If you can't convince them, confuse them!

Medlem
Skrivet av Aresz:

Homofobi och fördomar

Nej, det är inte fördomar eller homofobi att lyfta fram hur samhället har blivit mer överexponerat av HBTQ-frågor& närbesläktat som avviker sig från en sund skala. Samt en annan överdriven exponering , är dessa så kallade "orättvisor" mot minoritetsgrupper som dagligen ältas där bara en sida presenteras av sanningen, vilket är missledande för läsaren. Media arbetar medvetet så för att skapa affekt hos läsaren.
Där orsakerna kan oftast vara självorsakande eller vara av naturlig grund t ex om de inte vill följa svensk lag då är det oerhört svårt att få dessa grupper fungera i ett svensk samhälle om målet är ett tryggt, harmoniskt samhälle, vi vill ha. Som Sverige var mycket mer förr, utan för den sakens skull vilja återgå teknikmässigt till den åldern.

Det är inte heller någon fobi att hänvisa att media mörkar etnicitet på brottslingar gällande invandrare rätt ofta och att de är överrepresenterade i brottsstatistiken. Där vissa speciella invandrargrupper skiljer sig markant sinsemellan . Ta en jämförelse med västliga integrerade invandrare och invandrare från Mellanöstern med oftast en muslimsk tro/bakgrund. De flesta västliga invandrare assimilerar sig till ett svensk samhälle och blir svenskar, och blir en del av samhället istället för att bygga sitt eget paraply samhälle.
Har man en hatisk ideologi kultur i ryggen som bygger på erövring, och gamla medeltida värderingar, samtidigt som politikerna fyller på förorterna som är redan till bristningsgränsen med densamme. Ja, då får vi en kulturell smältdegel som vi ser idag i våra största förorter och etniska konflikter&revir.
Du kan ju se effekterna av det i dokumentären från UG om Husby och alla polisrapporter som flödar in regelbundet om allt nytt elände som pågår. Du får något som kan liknas vid ett inbördeskrig där viss etnicitet utmärker mer åt det negativa, se skottlossningar & Biskopsgården.

Är du så sluten och inte kan prata etnicitet så behöver du hjälp för din egen skull. Jag antar om vi ponerar att du skulle drabbas av att bli rånad 10 ggr, och alla ggr så är gärningsmännen folk med utom europeisk bakgrund så skulle du fortfarande påstå, att svenskar och invandrare begår brott lika mycket eller något annat snarlikt utopiskt scenario från din världsåskådning. Det är inte bara socio-ekonomiska faktorer bakom brott det kan också härledas till vissa våldsbejakande kulturer från speciellt muslimska länder, maffia ligor från Östeuropa utmärker sig mer i brottsregistret också.

Att du tar åt dig och sätter dig på tvären av det jag presenterar, pekar ju bara på att du vägrar acceptera någon slags konstruktiv kritik.

Du har målat in dig i ett hörn och fortsätter att älta samma saker som jag var inne på tidigare oavsett hur mycket källor,artiklar,tendenser som presenteras för dig. Jag har aldrig hävdat att mina källor skulle vara någon absolut sanning men det är absolut bra underlag som styrker det jag vill ha sagt, speciellt angående vårt gamla ämne. Sen att det inte stämmer överens för dig, eller att du inte kan acceptera det, ja det får stå för dig. Du försöker bara att smutskasta mig, med att kasta epitet åt mig som jag inte står för.
En typisk härskarteknik för att försöka associera meningsmotståndaren på ett mycket negativt värdeladdat sätt inför den neutrale, som t ex kalla mig för homofob etc. Utan att jag uttryckt mig hatisk mot den gruppen, eftersom jag inte hatar den gruppen.
...
Robin i intervjun verkar ju må sämre av att vara identitetslös och i kris med sitt kön, jag tror inte det uppstår utav sig själv hos en med en sund uppväxt. Eller så är den människan oerhört bräcklig och lättpåverkad av t ex FI:s parti program ;). Naturligtvis är det tragiskt att en människa skall må dåligt och vara så rotlös i sin identitet.

Man kan ju låta barn vara barn tills de växt upp istället för att medvetet rikta sig till dem när de inte ens har utvecklad sexualitet. Och gör man inte det, då börjar det likna en viss HBQT-propaganda om den riktas mot barn som inte växt färdigt i sin identitet. Att du inte förstår det förblir en gåta:) Vilket kan förhindra framtida Robins, om exploateringen stoppas.

Jag hänvisade till den artikeln att vissa homoföräldrar som adopterar barn om nu de bör få göra det, kan ha ond uppsåt och detta är ett skrämmande exempel hur snett det kan gå.
Om homosexuella får fortsätta adoptera så tror jag detta är bara toppen av isberget av vad som kan ske. Naturligtvis är två kärleksfulla föräldrar mest centralt och jag och många andra tycker att barnen mår bäst i ett kärleksfullt förhållande med mamma och pappa. Givetvis finns det undantag där två föräldrar med samma kön kan lyckas uppfostra barnen/barnet till välfungerande individer. Det går att dyka djupare inom detta området men det blir alldeles för mycket.

Hade vi haft lite hårdare straff mot pedofiler och andra typer med våldsbejakande sexualitet som våldtar mm, hade vi kanske sluppit en hel del onödig misär också. T ex när övergrepps gruppen bryter mot lagen , och blir dömda där DNA- bevisning styrker att den/de anklagade utom rimliga tvivel är den/de som stått för övergreppet. Bör gärningsmannen/männen kemiskt kastreras för att förhindra nya offer att bli drabbade i framtiden. Väldigt starka bevis erfordras dock. Det gäller på heteropersoner såväl folk med HBTQ läggning, jämlikt och bra.

Sedan när du använder dig av pronomen av "hen" så avslöjar det också din politiska utgångspunkt och att du kraftigt är färgad av det. Jag tycker det är oerhört synd, för du verkar inte kunna ta till dig nyanserad information.

Jag är för jämlikhet mellan könen, dock inte svensk feminism som uttrycker sig under allt mer extremare former där männen, vita svenska heterosexuella män målas upp felaktigt som roten till alla världens problem. Jag tror ärligt talat vi inte kommer mer än så, jag hoppas att du har tagit åt dig något av jag redovisat i form av klipp, källor, artiklar för att få en mer nyanserad bild.

Ha det så kul på Pridenfestivalen i sommar

Medlem
Inaktiv

Känns som min tråd gick lite off topic.. Minst sagt

12
Skriv svar