Europaparlamentet om FZ får bestämma

Europaparlamentet om FZ får bestämma

Nu är det dags för en fiktionell röstning!
Denna röstningen är på skoj.

Alla medlemmar har rösträtt!
Omyndiga personer är välkomna att rösta!

För bästa möjliga stämning
-Undvik negativ stämning genom att låta bli att
svara på eventuella forumtrolls trollerier.

-Låt bli att citera och skriva till personer som du inte håller med.
-Låt andra personer ha åsikter som skiljer sig ifrån dina,
det går inte att övertyga en person att ändra på
sig igenom påhopp.
(För det är lite vad Ryssland försöker med Ukraina just nu..
och det går ju inte så smidigt.)

Det här kan du göra istället
Försök att lyfta fram vad som är bra med ditt parti.
Övertyga med att lyfta fram styrkor.
Citera de du håller med eller tumma upp.

Inaktiv

Såhär röstar jag:

https://www.facebook.com/bojkottaeu?fref=ts


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Här vill jag lyfta fram ett par dueller mellan fyra partiers toppkandidater för EU parlamentet.

Piratpartiet VS. Kristdemokraterna (videoklipp)
- Internet, frihet och reform av upphovsrätten.
- Datalagringsdirektivet, mänskliga rättigheter och övervakningssamhälle.
- Frihandelsavtalet med USA, Edward Snowden och NSA läckan

Folkpartiet VS. Vänstern (videoklipp)
- FP är positiv till EU och Euron.
- V är negativ EUs centralstyrning och bristande demokrati
- Vad skall bestämmas i Bryssel, och vad skall bestämmas på nationell nivå?

Vi verkar vara överrens om att Europa inte behöver mer allianspartimandat de nästkommande 5 åren.
-Jag tycker att det är spännande att se den stora skillnaden mellan FZ:s Europaparlament och opinionen som råder i verkligheten!

Medlem
Skrivet av Röstning på skoj:

Här vill jag lyfta fram ett par dueller mellan fyra partiers toppkandidater för EU parlamentet.

Piratpartiet VS. Kristdemokraterna (videoklipp)
- Internet, frihet och reform av upphovsrätten.
- Datalagringsdirektivet, mänskliga rättigheter och övervakningssamhälle.
- Frihandelsavtalet med USA, Edward Snowden och NSA läckan

Folkpartiet VS. Vänstern (videoklipp)
- FP är positiv till EU och Euron.
- V är negativ EUs centralstyrning och bristande demokrati
- Vad skall bestämmas i Bryssel, och vad skall bestämmas på nationell nivå?

Vi verkar vara överrens om att Europa inte behöver mer allianspartimandat de nästkommande 5 åren.
-Jag tycker att det är spännande att se den stora skillnaden mellan FZ:s Europaparlament och opinionen som råder i verkligheten!

Vem fan är dudå?


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Tycker det är roligt att se hur udda resultatet är. Moderaterna får inte många röster medans SD får en majoritet även om båda partierna har samma politik. Skillnaden är väl att SD är öppet rasister medans Moderaterna är smygrasister.

Finns det några debatter mellan Moderaterna och SD?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv
Skrivet av marcus8958:

Tycker det är roligt att se hur udda resultatet är. Moderaterna får inte många röster medans SD får en majoritet även om båda partierna har samma politik. Skillnaden är väl att SD är öppet rasister medans Moderaterna är smygrasister.

Finns det några debatter mellan Moderaterna och SD?

Det där är taget ur luften.

Är man rasist om man är kritisk till invandringen?

Sverigedemokraterna är Sveriges tredje största parti av någon anledning.

Nästan 50 % svarar SD här. Sedan låser man omröstningen.
http://www.fz.se/forum/allmant-snack/vad-ska-du-rosta-pa-i-va...

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av marcus8958:

Tycker det är roligt att se hur udda resultatet är. Moderaterna får inte många röster medans SD får en majoritet även om båda partierna har samma politik. Skillnaden är väl att SD är öppet rasister medans Moderaterna är smygrasister.

Finns det några debatter mellan Moderaterna och SD?

Det där är taget i luften.

Är man rasist om man är kritisk till invandringen?

Nej självklart inte. Det jag baserar min information på är alla öppna rasister som sitter och aktivt varit politiker i SD.

http://www.interasistmen.se

Jag är själv kritisk till hur invandringspolitken sköts i sverige idag och är ett stort problem. Allianspartierna samlar ihop invandrare och buntar ihop dom i grupper i förorterna istället för sprida ut dom i sverige så dom kan bli av med osunda kvinnosyner, religioner och integreras i det svenska samhället.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Jag har försökt kolla på ett par debatter. Det går inte. En politiker får en fråga - svarar med en annan fråga - skickar över frågan till motståndaren - förnekar att det motståndaren sagt är sant - presenterar siffror som visar hur fel motståndaren har - motståndaren presenterar sina siffror som visar hur rätt hen har - får ytterligare en fråga - väljer att inte svara - ändrar tidigare uttalande - får ytterligare en fråga - svarar ännu en gång med en fråga som skickas över till motståndarsidan - motståndarsidan svarar i sin tur med en fråga - Bennii stänger av TVn...

Medlem
Skrivet av Bennii:

Jag har försökt kolla på ett par debatter. Det går inte. En politiker får en fråga - svarar med en annan fråga - skickar över frågan till motståndaren - förnekar att det motståndaren sagt är sant - presenterar siffror som visar hur fel motståndaren har - motståndaren presenterar sina siffror som visar hur rätt hen har - får ytterligare en fråga - väljer att inte svara - ändrar tidigare uttalande - får ytterligare en fråga - svarar ännu en gång med en fråga som skickas över till motståndarsidan - motståndarsidan svarar i sin tur med en fråga - Bennii stänger av TVn...

Utom Åkesson då som faktiskt svarar i klarspråk. Vem vet, kanske det är sådana små detaljer som gör att fler och fler ser igenom medias skeva skildring av SD och faktiskt läser deras politik.

SD för en politik som lämpar sig betydligt bättre i EU-valet än riksdagsvalet, därför är de också en starkare kandidat där imo.

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Bennii:

Jag har försökt kolla på ett par debatter. Det går inte. En politiker får en fråga - svarar med en annan fråga - skickar över frågan till motståndaren - förnekar att det motståndaren sagt är sant - presenterar siffror som visar hur fel motståndaren har - motståndaren presenterar sina siffror som visar hur rätt hen har - får ytterligare en fråga - väljer att inte svara - ändrar tidigare uttalande - får ytterligare en fråga - svarar ännu en gång med en fråga som skickas över till motståndarsidan - motståndarsidan svarar i sin tur med en fråga - Bennii stänger av TVn...

Utom Åkesson då som faktiskt svarar i klarspråk. Vem vet, kanske det är sådana små detaljer som gör att fler och fler ser igenom medias skeva skildring av SD och faktiskt läser deras politik.

SD för en politik som lämpar sig betydligt bättre i EU-valet än riksdagsvalet, därför är de också en starkare kandidat där imo.

Jag skulle inte rösta på SD ens om jag delade deras åsikt om invandringen. Deras politik är så full av faktafel och deras politiker gör såna korkade uttalanden att jag inte kan göra annat än att skratta åt farsen.

Om Åkesson talar klarspråk så kan jag säga att hans parti gör inte det. Såg det här på SVT igår morse:
http://www.svt.se/gomorron-sverige/vad-vill-partierna-som-vil...

Spola fram till 9 minuter in i klippet så får du se ett typexempel på "klarspråk".

Medlem

För er som har tänkt rösta på SD i antingen EU- eller riksdagsvalet kan jag rekommendera att läsa igenom denna sida:

http://www.regeringen.se/sb/d/17468

Inaktiv
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Bennii:

Jag har försökt kolla på ett par debatter. Det går inte. En politiker får en fråga - svarar med en annan fråga - skickar över frågan till motståndaren - förnekar att det motståndaren sagt är sant - presenterar siffror som visar hur fel motståndaren har - motståndaren presenterar sina siffror som visar hur rätt hen har - får ytterligare en fråga - väljer att inte svara - ändrar tidigare uttalande - får ytterligare en fråga - svarar ännu en gång med en fråga som skickas över till motståndarsidan - motståndarsidan svarar i sin tur med en fråga - Bennii stänger av TVn...

Utom Åkesson då som faktiskt svarar i klarspråk. Vem vet, kanske det är sådana små detaljer som gör att fler och fler ser igenom medias skeva skildring av SD och faktiskt läser deras politik.

SD för en politik som lämpar sig betydligt bättre i EU-valet än riksdagsvalet, därför är de också en starkare kandidat där imo.

Nja..även Åkesson har ju blivit som många andra politiker, undviker att svara klart på frågor. Som det eventuella framtida samarbetet med Front National..där "sonderar man terängen" osv.

Skönt inlägg av Bennii, 9 minuter in ser vi inget klarspråk alls. SD har lärt sig av andra politiker att inte svara klart på frågor, i det avseendet blir dom mer o mer likt alla andra partier. imo Har man med ett "räkneexempel" på sitt valbudskap. Svara ja eller nej.."det är bara ett räkneexempel".

Där sprack det. SD undviker också att svara på frågor där man inte har koll, eller av ren politisk korrekthet inte vet vad man ska säga. Det är ju klassisk "politikerretorik" om jag får hitta på ett ord, SD är inte immuna mot detta. Kanske var man mer "rättfram/klarspråk" back in the days med BSS, men så vågar/kan man inte hålla på längre.

Skrivet av Banditen:
Skrivet av Röstning på skoj:

Här vill jag lyfta fram ett par dueller mellan fyra partiers toppkandidater för EU parlamentet.

Piratpartiet VS. Kristdemokraterna (videoklipp)
- Internet, frihet och reform av upphovsrätten.
- Datalagringsdirektivet, mänskliga rättigheter och övervakningssamhälle.
- Frihandelsavtalet med USA, Edward Snowden och NSA läckan

Folkpartiet VS. Vänstern (videoklipp)
- FP är positiv till EU och Euron.
- V är negativ EUs centralstyrning och bristande demokrati
- Vad skall bestämmas i Bryssel, och vad skall bestämmas på nationell nivå?

Vi verkar vara överrens om att Europa inte behöver mer allianspartimandat de nästkommande 5 åren.
-Jag tycker att det är spännande att se den stora skillnaden mellan FZ:s Europaparlament och opinionen som råder i verkligheten!

Vem fan är dudå?

Jag är student på högskolan i Skövde.
Läser om Datawarehouseing, Big Data och Datamining aka "Business Intelligence".

Jag finner sveriges datalagringsdirektiv som ett hot mot demokratin och mänskliga rättigheter.

Därför är jag engagerad i att så många personer gör ett val om de skall rösta eller inte i EU.

Jag röstade inte för fem år sedan. Jag använde aldrig min
valsedel och har varit djupt irriterad över den odemokratiska överstatlighet som
förs där nere i Bryssel. Jag vill att så många som möjligt skall rösta eller slänga sin valsedel,
och inte låta den samla damm eftersom att man aldrig tog ett beslut. Det är det värsta alternativet, imo.

Inaktiv

Genom att rösta ger man låtsasdemokratin i EU legitimitet. Ingen av politikerna som kandiderar representerar era intressen.


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Inaktiv
Skrivet av zhapp:

För er som har tänkt rösta på SD i antingen EU- eller riksdagsvalet kan jag rekommendera att läsa igenom denna sida:

http://www.regeringen.se/sb/d/17468

Invandringen kostar 250 miljarder per år

http://www.lasningen.se/om-boken/

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av zhapp:

För er som har tänkt rösta på SD i antingen EU- eller riksdagsvalet kan jag rekommendera att läsa igenom denna sida:

http://www.regeringen.se/sb/d/17468

Invandringen kostar 250 miljarder per år

http://www.lasningen.se/om-boken/

Taget från sidan jag länkade till:

Citat:

14. "Invandringen kostar Sverige tiotals miljarder kronor varje år"
Det finns nationalekonomiska studier som gjorts avseende invandring och effekter på exempelvis tillväxt, handel, företagande, löner och offentliga finanser. Det finns inget självklart sätt att foga samman dessa olika perspektiv till ett svar.

Vissa studier av invandring i USA och Japan pekar på svagt positiva effekter på tillväxten, men det finns även studier som visar på svagt negativa effekter.

Dvs det är svårt att säga varken A eller B. Gissningsvis beror det på integrationspolitik, antal invandrare och sammansättningen (arbetskraftsinvandring, flyktingar, osv).

Beräkningen som du länkar till räknar på en delmängd av invandrare som aldrig jobbar under sitt liv i Sverige (den verkar också baseras på kostnaden för en person som lever hela sitt liv här och aldrig jobbar, vilket per definition inte kan gälla en invandrare). Självklart går det alltid att hitta grupper av personer som kostar samhället mer än andra, men det intressanta är ju det genomsnittliga resultatet. Vi kan ju inte börja skicka iväg alla som betalar mindre än snittet i skatt för att de kostar samhället pengar.

Skrivet av showerguy:
Skrivet av zhapp:

För er som har tänkt rösta på SD i antingen EU- eller riksdagsvalet kan jag rekommendera att läsa igenom denna sida:

http://www.regeringen.se/sb/d/17468

Invandringen kostar 250 miljarder per år

http://www.lasningen.se/om-boken/

Det är väl i runda slängor vad politikernas löner kostar skattebetalarna med.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Röstning på skoj:
Skrivet av Banditen:
Skrivet av Röstning på skoj:

Här vill jag lyfta fram ett par dueller mellan fyra partiers toppkandidater för EU parlamentet.

Piratpartiet VS. Kristdemokraterna (videoklipp)
- Internet, frihet och reform av upphovsrätten.
- Datalagringsdirektivet, mänskliga rättigheter och övervakningssamhälle.
- Frihandelsavtalet med USA, Edward Snowden och NSA läckan

Folkpartiet VS. Vänstern (videoklipp)
- FP är positiv till EU och Euron.
- V är negativ EUs centralstyrning och bristande demokrati
- Vad skall bestämmas i Bryssel, och vad skall bestämmas på nationell nivå?

Vi verkar vara överrens om att Europa inte behöver mer allianspartimandat de nästkommande 5 åren.
-Jag tycker att det är spännande att se den stora skillnaden mellan FZ:s Europaparlament och opinionen som råder i verkligheten!

Vem fan är dudå?

Jag är student på högskolan i Skövde.
Läser om Datawarehouseing, Big Data och Datamining aka "Business Intelligence".

Jag finner sveriges datalagringsdirektiv som ett hot mot demokratin och mänskliga rättigheter.

Därför är jag engagerad i att så många personer gör ett val om de skall rösta eller inte i EU.

Jag röstade inte för fem år sedan. Jag använde aldrig min
valsedel och har varit djupt irriterad över den odemokratiska överstatlighet som
förs där nere i Bryssel. Jag vill att så många som möjligt skall rösta eller slänga sin valsedel,
och inte låta den samla damm eftersom att man aldrig tog ett beslut. Det är det värsta alternativet, imo.

Ja där fick jag ju svar på tal. Och det tackar jag för. Jag tänkte passa på att ställa ytterligare några frågor till dig. Är detta den enda sidan som du har gjort din efterforskning på eller finns det fler? Tycker du att en gamersida ger ett rättvist resultat I din undersökning?


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem
Skrivet av Jakobinklubben:

Genom att rösta ger man låtsasdemokratin i EU legitimitet. Ingen av politikerna som kandiderar representerar era intressen.

Och det vet du för att ???


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Inaktiv

Äger du andras arbetskraft?


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem
Skrivet av Jakobinklubben:

Äger du andras arbetskraft?

Vad menar du? Jag är oinsatt och geniunt intresserad av att lära mig.

Skrivet av Banditen:

Ja där fick jag ju svar på tal. Och det tackar jag för. Jag tänkte passa på att ställa ytterligare några frågor till dig. Är detta den enda sidan som du har gjort din efterforskning på eller finns det fler? Tycker du att en gamersida ger ett rättvist resultat I din undersökning?

Nej, detta är den enda sidan. Jag är en gammal forumräv på FZ.
Jag är personligen intresserad av vad vi skulle rösta här på forumet.

Jag är personligen intresserad därför att:
Jag föreställer mig att FZs community består av personer som använder och uppskattar internet, spelar spel och laddar ner en och annan film osv. Till skillnad ifrån en korsordsskrivande pensionär som läser tidningsformatet av kvällstidningar snarare än nyheter på internet.

I den här pollen får vi reda på opinionen på spelintresserade i åldrarna 13-40+.
Det är betydligt yngre än vad majoriteten av alla röstberättigade är i Sverige.

Jag oroar mig för valet.
Därför att Sverige, liksom resten av västvärlden har en betydligt högre andel äldre i landet jämfört med yngre. Därav väger de äldres tankemönster väldig högt i val!

Föreställ er att en majoritet av sveriges befolkning är som denna person:

Agda, 72 år, röstar på Kristdemokraterna, Centern (eller något annat för oss okänt/irrelevant parti).

Kort om Agda:
-Agda har aldrig rört vid en dator.
-Hon anser att Internet är något främmande, något som hennes barnbarn är som besatta av!
-Hon har bara hört dåligt om "det dära internät"

Frågor som intresserar Agda gällande internets fortsatta frihet och utveckling?
-Agda tänker (nog) att vi bör lugna ner, minska utvecklingstakten, införa restriktioner, öka säkerheten och flerfaldigt öka övervakningen på allt som händer där.
-I värsta fall tycker hon att vi borde lägga ner internet, därför att vi har klarat oss utan det alla år,
och det för bara massa ont med sig!

Vad jag vet så röstar en majoritet av Sveriges röstberättigade som Agda. Det gör att frågor som "förstärkt personlig integritet på internet" inte är frågor som en väldigt stor del av Sveriges röstberättigade kan relatera till. De äldre är i bästa fall neutrala, och värsta fall negativa till frågor som förbättrar den personliga integriteten på internet.

Personligen anser jag att det är många äldre som går till valurnan och röstar!

-Gå och titta ställena där man kan förtidsrösta.
-Räkna 10-15 personer som kommer där en dag. (Eller räkna fler än så.)

Jag tror att sannorlikheten är stor att du ser personer med rullator och krillvit svintohår snarare än unga personer. För det är så det borde vara. Det är personer i de höga åldrarna som utgör en stor del av de röstberättigade i Sverige.

Jag vill veta hur Europaparlamentet hade sett ut om horderna av Agda med vitt svintohår+rullator inte röstar ner vår framtid.

Obs. Det är med lite av glimten i ögat som jag skriver detta.

Inaktiv

Partierna är så lika att den enda nej-röst som finns är att inte rösta, men det har inte bara med det att göra. De representerar, precis som EU, olika branschers och storföretags, för det mesta likartade, intressen både på nationella plan där lönedumpande politik befrämjas och där arbetsrätt och nationellt självbestämmande urholkas till förmån för vinstjakt. Det är företagens, och deras ägares väl som är lag i EU, inte vår, för ingen här tillhör den ägande minoriteten. Antingen måste man sälja sitt arbete för att överleva, eller så äger man andras.

3 skäl att bojkotta valet:
http://skp.se/utvald/3-enkla-skal-att-bojkotta-eu-valet/

5 skäl att bojkotta valet:
http://www.kommunisterna.org/innehall/bojkotta-eu-valet

Försvara den lilla demokrati vi har, bojkotta EU-valet!


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Här håller jag inte med dej Jakob.

Just nu är det är för få som bojkottar eu-valet för att bojkotten skall få verkan.

Ingen röst, är en röst på alla partier (sänker kraven för ett mandat) och färre personer får mer makt. Detta sänder inget tydligt budskap.
Blank röst, är en röst på inget alls. Detta sänker procentsatsen på alla partier. Sänder budskapet, jag röstar men inget alternativ är bra.

Eftersom att båda länkarna du skickar har "kommunisternas parti" som avsändare skulle jag föreslå att vänsterpartiet eller blankröst är ett bättre val än ingen röst. Då slipper du ge de borgerliga partierna indirekta fördelar i valet. (Återigen: bojkottarna är för få och de sänder inget budskap)

-Det lilla jag sett om Vänsterpartiet angående EU-valet är att de är negativa till EU. (precis som Sverigedemokraterna) Beroende på person så är det "Nej till Euro", minska "EUs makt" till "Gå ut ur EU".

Inaktiv

En blank röst är fortfarande en röst på EU. Man ger legitimitet åt valet och organisationen som tar iväg ytterligare av vår begränsade politiska demokrati för storfinansens bästa.

Majoriteten röstar inte i det här valet.

Vänsterpartiet är ett borgerligt parti i rött förkläde, och har inget med arbete eller demokrati att göra.


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Jag håller med om att EU är odemokratiskt.

Min syn är:
-Vi behöver vara kvar i EU.
-Men vi bör minska EUs inflytande på nationellla frågor.

Alla kandidater är inte piss
-Jag vill rösta på de som vill minska ministerrådets inflytande.
-Jag tycker att det är odemokratiskt att globala storföretag sitter i Europaparlamentet
och lobbar för att lagar och regler skall gynna dem.

Jag anser att det finns två frågor som bör fattas på EU-nivå:
-Miljön
-internet

Därefter bör de flesta frågor tas ner på nationell nivå.

Jag tror på att välja rätt kandidat är avgörande
Ta piratpartiet som hade 2 ynka mandat bland 700+....
läs vad de åstakommit!

Nu skriver jag inte att "Piratpartiet är bäst och dem skall du rösta på!" utan jag skriver att:
-Vissa kandidater är bra att skicka Europaparlamentet, andra är det inte!

Min hållning är att det är bättre att rösta än att inte rösta.
-Jag anser ju att det finns frågor som bör tas på EU-nivå!

Poäng:
Jag tror det effektivaste sättet att strida mot EUs dåligheter är att rösta på rätt kandidater.

Låt oss ta det lättsamt. Jag respekterar ditt syn på EU-valet.

Medlem
Skrivet av Jakobinklubben:

Partierna är så lika att den enda nej-röst som finns är att inte rösta, men det har inte bara med det att göra. De representerar, precis som EU, olika branschers och storföretags, för det mesta likartade, intressen både på nationella plan där lönedumpande politik befrämjas och där arbetsrätt och nationellt självbestämmande urholkas till förmån för vinstjakt. Det är företagens, och deras ägares väl som är lag i EU, inte vår, för ingen här tillhör den ägande minoriteten. Antingen måste man sälja sitt arbete för att överleva, eller så äger man andras.

3 skäl att bojkotta valet:
http://skp.se/utvald/3-enkla-skal-att-bojkotta-eu-valet/

5 skäl att bojkotta valet:
http://www.kommunisterna.org/innehall/bojkotta-eu-valet

Försvara den lilla demokrati vi har, bojkotta EU-valet!

Alltså gå och lägg dig med ditt kommunistdravel. Ingen bryr sig om ert lilla rebelliska upptåg med att bränna upp ert ansvar som medborgare, det ligger snarare i linje med den ansvarslösa politik ni står för. Att lista SKP och Kommunisterna.org som källor för att styrka dina argument är ungefär lika mycket värt som att printa in valfri söndagsstrip från GP:s kulturdel.

Det var allt jag hade att säga till dig. Gör princip av att inte diskutera politik med minderåriga.

Medlem
Skrivet av Jakobinklubben:

Partierna är så lika att den enda nej-röst som finns är att inte rösta, men det har inte bara med det att göra. De representerar, precis som EU, olika branschers och storföretags, för det mesta likartade, intressen både på nationella plan där lönedumpande politik befrämjas och där arbetsrätt och nationellt självbestämmande urholkas till förmån för vinstjakt. Det är företagens, och deras ägares väl som är lag i EU, inte vår, för ingen här tillhör den ägande minoriteten. Antingen måste man sälja sitt arbete för att överleva, eller så äger man andras.

3 skäl att bojkotta valet:
http://skp.se/utvald/3-enkla-skal-att-bojkotta-eu-valet/

5 skäl att bojkotta valet:
http://www.kommunisterna.org/innehall/bojkotta-eu-valet

Försvara den lilla demokrati vi har, bojkotta EU-valet!

Åh harre


signatur

Man måste klippa det långa strået långsamt, annars halkar man i hinken.

Inaktiv

Den enda opposition som finns i det här landet är kommunisterna. Alla andra partier bråkar om att förvalta det befintliga arbetarfientliga systemet. Jag går hellre upp i lön eller ner i arbetstid och är med och styr min arbetsplats än att arbeta gratis för att få ihop någon privatägares vinst.

EU urholkar arbetarklassens position till förmån för de som äger och styr med hjälp av polis och militär. EU är dessutom ett krigsprojekt. Får man dessutom in Ukraina i EU kan ni räkna med att er levnadsstandard sänks, om ni inte har spetskompetens, eftersom ni har med folk som tar ännu mindre betalt än polacker att göra med, och som är ännu sämre organiserade.

Men rösta ni på PP om ni tror att det leder till bättre villkor, tryggad pension, studiemedel och föräldrapenning i Sverige.


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem

SD störst på FZ återigen. Undrar hur det kommer att se ut under valnatten?


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Skriv svar