Blir det något GTA V till pc?

Robot
Blir det något GTA V till pc?

Frågan är inte längre när Rockstar får fingrarna ur, utan om. FZ ställer tradition mot finanser, fakta mot drömmar, och vi tror oss komma lite närmare svaret alla vill ha – om Rockstar tänker göra GTA V till pc.

#grand-theft-auto-v, #rockstar-games, #grand-theft-auto-iii, #rockstar, #red-dead-redemption, #rockstar-san-diego, #rockstar-north, #take-two-interactive, #grand-theft-auto-iv


Medlem
Blir det något GTA V till pc?

Jag tror att det släpps till PC men tror att det först görs en port till PS4 och X1 för att mjölka det lite till.

GTA V är ett jävligt bra spel och det finns mycket pengar att hämta i spelet och det skulle bli jävligt snygg och sälja bra om det skulle släppas på PS4, X1 och PC. Jag personligen hade nog köpt det till PC igen om det hade kommit mods till spelet alternativt köpa det till PS4 och köra igenom spelet med lite snyggare grafik.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Spel HAR slutat komma till PC och bara fortsatts ges ut till tv-spel. Ett bra exempel är NHL-serien som bara ges ut på tv-spel numera.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Den enda anledningen jag vill ha GTA:V till PC är för modding - annars nöjer jag mig gott och väl med PS4.

Medlem
Skrivet av Kane:

Spel HAR slutat komma till PC och bara fortsatts ges ut till tv-spel. Ett bra exempel är NHL-serien som bara ges ut på tv-spel numera.

Men det är för att spela Hockey med tangentbord och mus är som att skala potatis med ett basebollträ.
Väldigt få köpte hockeyspel till PC och förmodligen var det för avsaknaden av handkontroll.

GTA V är ett spel som går att spela med tangentbord och mus och gör det bättre i strider medans handkontrollen gör det bättre under perioder när man kör bil.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Jag väntar fortfarande på Red Dead Redemption till PC. Har gått 4år nu, så det lär nog släppas vilket år som helst.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Kane:

Spel HAR slutat komma till PC och bara fortsatts ges ut till tv-spel. Ett bra exempel är NHL-serien som bara ges ut på tv-spel numera.

Men det är för att spela Hockey med tangentbord och mus är som att skala potatis med ett basebollträ.
Väldigt få köpte hockeyspel till PC och förmodligen var det för avsaknaden av handkontroll.

GTA V är ett spel som går att spela med tangentbord och mus och gör det bättre i strider medans handkontrollen gör det bättre under perioder när man kör bil.

Fast idag går det ju att koppla en xbox-dosa till pcn.
Spelar senaste rayman och mortal kombat (bara för att nämna två) och de fungerar utan problem. Pc-versionerna är dessutom riktigt bra optimerade. Ett så pass stort och väletablerat företag som Rockstar borde inte ha några problem att utveckla en bra pc-version med handkontrollsstöd.

För mig låter det mer som att de vill "säkra" de pengar som d lagt ner på spelutvecklingen.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Inaktiv

Spelar igenom San Andreas för andra gången just nu! Vilket spel asså!

Medlem

Har inte Rockstar öppet sökt folk för att utveckla "next gen PC games" ?
för typ 1.5 år sedan.

Medlem
Skrivet av magma:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Kane:

Spel HAR slutat komma till PC och bara fortsatts ges ut till tv-spel. Ett bra exempel är NHL-serien som bara ges ut på tv-spel numera.

Men det är för att spela Hockey med tangentbord och mus är som att skala potatis med ett basebollträ.
Väldigt få köpte hockeyspel till PC och förmodligen var det för avsaknaden av handkontroll.

GTA V är ett spel som går att spela med tangentbord och mus och gör det bättre i strider medans handkontrollen gör det bättre under perioder när man kör bil.

Fast idag går det ju att koppla en xbox-dosa till pcn.
Spelar senaste rayman och mortal kombat (bara för att nämna två) och de fungerar utan problem. Pc-versionerna är dessutom riktigt bra optimerade. Ett så pass stort och väletablerat företag som Rockstar borde inte ha några problem att utveckla en bra pc-version med handkontrollsstöd.

För mig låter det mer som att de vill "säkra" de pengar som d lagt ner på spelutvecklingen.

Att du kan koppla betyder inte att ALLA har en. Till konsolen KAN du koppla mus och tangentbord men ALLA har inte en, därför skippar utvecklarna att lägga in stöd i spelen eller som i NHLs fall att skippa släppa spelet helt.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Kane:

Spel HAR slutat komma till PC och bara fortsatts ges ut till tv-spel. Ett bra exempel är NHL-serien som bara ges ut på tv-spel numera.

Haha, du har uppenbarligen inte varit med så länge.

Medlem

Om GTAV kommer inte till PC. Ge upp hoppet.

Medlem

Read Dead spelen har väl inte släppts till PC alls? GTA är från början ett PC spel och att inte släppa det till PC vore väldigt korkat av Rockstar (Rockstar North startade som en utvecklare för datorspel, gamla DMA Design).

De kommer nog att lansera PC versionen samtidigt som "next gen" versionen.

Medlem
Skrivet av Kane:

Spel HAR slutat komma till PC och bara fortsatts ges ut till tv-spel. Ett bra exempel är NHL-serien som bara ges ut på tv-spel numera.

Sluta prata i nattmössan.

PC har betydligt fler exklusiva titlar än konsolerna har tillsammans.

Medlem

Jag tror Rockstar väntar på att MS ska släppa Xbone till övriga länder innan de avtäcker GTA V för nextgen och möjligtvis PC om det inte dröjer ett halvår efter det.

Medlem
Skrivet av Kane:

Spel HAR slutat komma till PC och bara fortsatts ges ut till tv-spel. Ett bra exempel är NHL-serien som bara ges ut på tv-spel numera.

Du menar alltså att spel har slutar komma till PC?

Hahaahahahahahahhahaahhahahahahhahahahaaha. Tack för mig.

Medlem
Skrivet av Eight08:
Skrivet av Kane:

Spel HAR slutat komma till PC och bara fortsatts ges ut till tv-spel. Ett bra exempel är NHL-serien som bara ges ut på tv-spel numera.

Du menar alltså att spel har slutar komma till PC?

Hahaahahahahahahhahaahhahahahahhahahahaaha. Tack för mig.

Nej.... Han menar det han säger. Att Spel HAR slutat portats till pc. Idiot. LÄÄÄÄS!

Medlem

Det är klart GTAV V inte kommer till PC, låt oss verkligen hoppas att de inte slösar resurser på det utan fokuserar på nästa storspel istället.

Medlem

Mig gör det de samma. Har massor med annat gött och spela. Sen tror jag nog gta fans redan äger spelet på konsoll. Det skulle vara om dom släppte xb1 och ps4 versionen samtidigt som pc isf. Annars tror jag inte det kmr. Då systemen är rätt snarlika bör det ju inte vara så jobbigt att porta till pc från ex xb1. Bara en gissning dock

Medlem
Skrivet av Kour:

Det är klart GTAV V inte kommer till PC, låt oss verkligen hoppas att de inte slösar resurser på det utan fokuserar på nästa storspel istället.

Varför ska GTA V inte komma till PC? Kan nästan tro att fler har en PC än en spelkonsol och det är inte alla som har råd att köpa en Xbox 360/XB1/PS3/PS4 eller spel till konsolerna. Att betala 600-700kr för ett konsolspel när dem spelen kostar ca 300-400kr för PC.

Medlem
Skrivet av Rentah:
Skrivet av Eight08:
Skrivet av Kane:

Spel HAR slutat komma till PC och bara fortsatts ges ut till tv-spel. Ett bra exempel är NHL-serien som bara ges ut på tv-spel numera.

Du menar alltså att spel har slutar komma till PC?

Hahaahahahahahahhahaahhahahahahhahahahaaha. Tack för mig.

Nej.... Han menar det han säger. Att Spel HAR slutat portats till pc. Idiot. LÄÄÄÄS!

Men det kmr ju rätt många portningar? På både gott och ont. Konsollspel suger ju generellt. Undantag för dark souls... Och.... Dark souls2..... Sen var den listan slut

Medlem

Om jag gissar så tror jag de kommer komma strax efter de "nya" konsolerna. Varför? Därför att arkitekturen i de nya är betydligt mer närbesläktad med pc än föregående så det vore ju snudd på korkat att inte göra så (läs girigt...)

Medlem
Skrivet av GhostWolf:
Skrivet av Kour:

Det är klart GTAV V inte kommer till PC, låt oss verkligen hoppas att de inte slösar resurser på det utan fokuserar på nästa storspel istället.

Varför ska GTA V inte komma till PC? Kan nästan tro att fler har en PC än en spelkonsol och det är inte alla som har råd att köpa en Xbox 360/XB1/PS3/PS4 eller spel till konsolerna. Att betala 600-700kr för ett konsolspel när dem spelen kostar ca 300-400kr för PC.

Alla som köper spel till konsolerna är inte dumma nog att köpa på Åhlens.
Fördelen med spel till konsol är att du kan sälja spelen när du är klar och bara gå förlust på knappt en hundring.
Köper du spel till PC genom GMG eller liknande sidor där du betalar ca 300kr för ett spel så är du fast med spelet på något av dina steam eller origin konton.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Tror inte det kommer, hoppas dom lägger resurserna på o utveckla nya spel istället

Medlem
Skrivet av Eight08:
Skrivet av Kane:

Spel HAR slutat komma till PC och bara fortsatts ges ut till tv-spel. Ett bra exempel är NHL-serien som bara ges ut på tv-spel numera.

Du menar alltså att spel har slutar komma till PC?

Hahaahahahahahahhahaahhahahahahhahahahaaha. Tack för mig.

Omg you are so dumb....

Medlem
Skrivet av Nunk:

Mig gör det de samma. Har massor med annat gött och spela. Sen tror jag nog gta fans redan äger spelet på konsoll. Det skulle vara om dom släppte xb1 och ps4 versionen samtidigt som pc isf. Annars tror jag inte det kmr. Då systemen är rätt snarlika bör det ju inte vara så jobbigt att porta till pc från ex xb1. Bara en gissning dock

Det är väl samma motor? De kanske putsat lite här och där, men det borde ju inte utgöra grunden i "problemet". Så jag tror liksom många andra att motivationen snarare handlar om pengar.

Medlem

Om det inte skulle komma skulle de gått ut och sagt det. Det känns drygt att bara vänta i evigheter för att sedan får reda på det att det inte kommer ut.

Medlem

Jag har hela tiden trott att det skulle komma samtidigt som till dom nya konsolerna, men jag trodde det skulle ske tidigare.

Medlem

Ärligt talat.. vem fan bryr sig. Låt andra spel ta marknadsandelarna i genren. GTA-spelen är inte dåliga, men det är exakt samma recept varenda gång. Jag ser hellre att någon ny och fräsch titel tar chansen på PC-marknaden.

Medlem
Skrivet av GhostWolf:
Skrivet av Kour:

Det är klart GTAV V inte kommer till PC, låt oss verkligen hoppas att de inte slösar resurser på det utan fokuserar på nästa storspel istället.

Varför ska GTA V inte komma till PC? Kan nästan tro att fler har en PC än en spelkonsol och det är inte alla som har råd att köpa en Xbox 360/XB1/PS3/PS4 eller spel till konsolerna. Att betala 600-700kr för ett konsolspel när dem spelen kostar ca 300-400kr för PC.

Jag vill att GTA V ska komma till PC. Men jag måste fråga. Vart köper du dina konsolspel? GAME/Gamestop? Inte ens nya konsolspel går för 600-700 kr på nätet. Kör Prisjakt nästa gång du ska köpa ett nytt konsolspel.

Skriv svar