Spana in Skyblivion – Oblivion i Skyrim-motorn

Medlem
Spana in Skyblivion – Oblivion i Skyrim-motorn

Jaha, men när ska någon göra Skyrim i Oblivion-grafik då?


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Ser ärligt talat ingen större skillnad, men så tycker jag i och för sig också att Skyrim utan moddar är ganska fult.

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64
Skrivet av Bojkott:

Ser ärligt talat ingen större skillnad, men så tycker jag i och för sig också att Skyrim utan moddar är ganska fult.

Därför vi alla älska mods.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Ser ingen större skillnad jag heller, mindre bloom, skarpare texturer?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv
Skrivet av Bojkott:

Ser ärligt talat ingen större skillnad, men så tycker jag i och för sig också att Skyrim utan moddar är ganska fult.

Grafik är inte allt. Var istället glad över att Bethesda ens skapade spelet.

Medlem

Tänker någon göra Skyfall också?

Medlem
Skrivet av GladiumMiles:

Tänker någon göra Skyfall också?

Daggerfall med kompetent programmering i skyrim motorn. Ja det hade varit något.

Medlem
Skrivet av GladiumMiles:

Tänker någon göra Skyfall också?

Eller någon som gör Titanfall...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Ser ärligt talat ingen större skillnad, men så tycker jag i och för sig också att Skyrim utan moddar är ganska fult.

Skrivet av walter_iego:

Ser ingen större skillnad jag heller, mindre bloom, skarpare texturer?

Frågade mig själv varför de inte stoppat in Quarns texturer. Sen läste jag videons description.

Som det står i videons description visar trailern "development version 0.2", där man ännu inte hunnit röra modeller och texturer.

De efterlyser, b.la. med den här trailern, personer som - likt till Skywind - kan skapa nya, högkvalitativa texturer och modeller gjorda i Oblivions anda, åt projektet.

Det man bör titta efter i den här videon - trots sin mycket låga bitrate - är ljuseffekter, vatten och andra shader-tekniker som är inneboende i Creation Engine. Som alltså, då, träder i kraft i och med själva portningen.

FM-guru
F.d. Sisyr

Jag slås alltid av hur fantastiskt fula karaktärerna är i (vanilla) Oblivion i jämförelse med allt annat. Ofattbart.

Medlem
Skrivet av matnojje:
Skrivet av GladiumMiles:

Tänker någon göra Skyfall också?

Daggerfall med kompetent programmering i skyrim motorn. Ja det hade varit något.

Lite synd bara att kartan i Daggerfall är större än de senare alstren och då med en rätt rejäl marginal.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Riktigt nice!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av matnojje:
Skrivet av GladiumMiles:

Tänker någon göra Skyfall också?

Daggerfall med kompetent programmering i skyrim motorn. Ja det hade varit något.

Lite synd bara att kartan i Daggerfall är större än de senare alstren och då med en rätt rejäl marginal.

Actual size of the map is 161,600 square kilometers, or 62,394 square miles. The game world features over 15,000 towns, cities, villages, and dungeons for the player's character to explore. According to Todd Howard, game director and executive producer for Bethesda, the game's sequel, The Elder Scrolls III: Morrowind, is 0.01% the size of Daggerfall.

Vi kan ju hoppas. Daggefall är ju ändå min favorit i serien.

ELF
Medlem

Vi får väl se när det är färdigt hur mycket snyggare det faktiskt blir än Oblivion med Quarns texturer.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Manqs:
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av matnojje:
Skrivet av GladiumMiles:

Tänker någon göra Skyfall också?

Daggerfall med kompetent programmering i skyrim motorn. Ja det hade varit något.

Lite synd bara att kartan i Daggerfall är större än de senare alstren och då med en rätt rejäl marginal.

Actual size of the map is 161,600 square kilometers, or 62,394 square miles. The game world features over 15,000 towns, cities, villages, and dungeons for the player&#039;s character to explore. According to Todd Howard, game director and executive producer for Bethesda, the game&#039;s sequel, The Elder Scrolls III: Morrowind, is 0.01% the size of Daggerfall.

Vi kan ju hoppas. Daggefall är ju ändå min favorit i serien.

Får mig att åter ställa frågan om utveckligen går framåt eller bakåt när det gäller RPG. När det gäller Elder Scrolls känns det som bakåt för mig men det beror så klart på vilka element man föredrar.

Medlem

Ok...Ännu ett evighetsprojekt med folk som kommer hoppa av efter 3 års arbete. Som vanligt.

Medlem
Skrivet av Tompa8989:

Ok...Ännu ett evighetsprojekt med folk som kommer hoppa av efter 3 års arbete. Som vanligt.

3år = evighet? Jösses vad jag måste vara gammal då


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Manqs:
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av matnojje:
Skrivet av GladiumMiles:

Tänker någon göra Skyfall också?

Daggerfall med kompetent programmering i skyrim motorn. Ja det hade varit något.

Lite synd bara att kartan i Daggerfall är större än de senare alstren och då med en rätt rejäl marginal.

Actual size of the map is 161,600 square kilometers, or 62,394 square miles. The game world features over 15,000 towns, cities, villages, and dungeons for the player&amp;#039;s character to explore. According to Todd Howard, game director and executive producer for Bethesda, the game&amp;#039;s sequel, The Elder Scrolls III: Morrowind, is 0.01% the size of Daggerfall.

Vi kan ju hoppas. Daggefall är ju ändå min favorit i serien.

Får mig att åter ställa frågan om utveckligen går framåt eller bakåt när det gäller RPG. När det gäller Elder Scrolls känns det som bakåt för mig men det beror så klart på vilka element man föredrar.

Fast mer är inte alltid bättre. Daggerfall var väl istället oerhört innehållslöst?

Ang. nyheten ser jag knappt någon skillnad i videon, men antar att det beror på det KatOne snackade om. Nåja, Oblivion med uppdaterad combat säger jag inte nej till. Gillade Oblivion, men striderna och animationerna sög getkön.

Medlem
Skrivet av Xzander:

Ang. nyheten ser jag knappt någon skillnad i videon, men antar att det beror på det KatOne snackade om.

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Tompa8989:

Ok...Ännu ett evighetsprojekt med folk som kommer hoppa av efter 3 års arbete. Som vanligt.

3år = evighet? Jösses vad jag måste vara gammal då

Tänkte mer att det påbörjas nu och sen kommer det dyka upp lite bilder och om tre år så börjar folk som var med från början att ledsna och hoppar av och sen blir det aldrig färdigt utan det släpps nya versioner tills det slutligen slutat släppas. Ungefär som med i princip alla stora mods som nånsin gjorts.

Medlem
Skrivet av Apministern:

Jaha, men när ska någon göra Skyrim i Oblivion-grafik då?

It's funny cuz bethesda did


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Tompa8989:

Ok...Ännu ett evighetsprojekt med folk som kommer hoppa av efter 3 års arbete. Som vanligt.

3år = evighet? Jösses vad jag måste vara gammal då

Tänkte mer att det påbörjas nu och sen kommer det dyka upp lite bilder och om tre år så börjar folk som var med från början att ledsna och hoppar av och sen blir det aldrig färdigt utan det släpps nya versioner tills det slutligen slutat släppas. Ungefär som med i princip alla stora mods som nånsin gjorts.

Jo jag förstod vad du menade, gjorde mig bara lite lustig


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Ish
Medlem
Skrivet av walter_iego:

Ser ingen större skillnad jag heller, mindre bloom, skarpare texturer?

Dags för glasögon hör jag Tror det är lättare om man ser före och efter, sida vid sida.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Skrivet av Ish:
Skrivet av walter_iego:

Ser ingen större skillnad jag heller, mindre bloom, skarpare texturer?

Dags för glasögon hör jag Tror det är lättare om man ser före och efter, sida vid sida.

Vad sa du, tala högre påg!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Apministern:

Jaha, men när ska någon göra Skyrim i Oblivion-grafik då?

Ser hellre oblivions rpg system i skyrim än grafiken

OT: Jag tycker att det ser bättre ut. Det är längre vydistans och bättre ljus. Däremot tycker jag att man kanske skulle flytta träden från "altaret"

Medlem
Skrivet av Xzander:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Manqs:
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av matnojje:
Skrivet av GladiumMiles:

Tänker någon göra Skyfall också?

Daggerfall med kompetent programmering i skyrim motorn. Ja det hade varit något.

Lite synd bara att kartan i Daggerfall är större än de senare alstren och då med en rätt rejäl marginal.

Actual size of the map is 161,600 square kilometers, or 62,394 square miles. The game world features over 15,000 towns, cities, villages, and dungeons for the player&amp;amp;#039;s character to explore. According to Todd Howard, game director and executive producer for Bethesda, the game&amp;amp;#039;s sequel, The Elder Scrolls III: Morrowind, is 0.01% the size of Daggerfall.

Vi kan ju hoppas. Daggefall är ju ändå min favorit i serien.

Får mig att åter ställa frågan om utveckligen går framåt eller bakåt när det gäller RPG. När det gäller Elder Scrolls känns det som bakåt för mig men det beror så klart på vilka element man föredrar.

Fast mer är inte alltid bättre. Daggerfall var väl istället oerhört innehållslöst?

Ang. nyheten ser jag knappt någon skillnad i videon, men antar att det beror på det KatOne snackade om. Nåja, Oblivion med uppdaterad combat säger jag inte nej till. Gillade Oblivion, men striderna och animationerna sög getkön.

Kartstorleken har sjunkit för varje spel sedan dess. Skyrim är minst av dem alla och som RPG är det definitivt inte bättre än föregångarna med undantag av grafiken och en handfull andra mindre features.
Det är även strömlinjeformat till den grad att det är svårt att klassa det som ett RPG.
Skyrim är inte ett dåligt spel, jag tycker det är långt mycket bättre än Oblivion, men det är knappast ett lysande rollspel.

Medlem

- Jag tycker det ser ut som att kartstorlekarna har minskat i BF4 också!?
Men jag har inte fått något svar på den frågan.
Någon som vet?


signatur

autograph

Medlem

Kändes ju inte så jävla nödvändigt.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av autograph:

- Jag tycker det ser ut som att kartstorlekarna har minskat i BF4 också!?
Men jag har inte fått något svar på den frågan.
Någon som vet?

Tror att det känns som kartorna är mindre för de är mer innehållsrika. Mer geometri gör att det känns som det är mer "trångt".

12
Skriv svar