Solbrända bilder från Elite: Dangerous-alphan

Robot
Solbrända bilder från Elite: Dangerous-alphan
Medlem
Solbrända bilder från Elite: Dangerous-alphan

Det där är nog fortfarande många kilometer från solen med tanke på dess storlek

Medlem
Medlem

Najs ska bli trevligt att spela detta med en oculus rift på skallen.

Inaktiv

Det där ser ju helfestligt ut

Medlem

någon som vet ifall gravitation påverkar skeppen? som att använda en snäv sväng nära solen för man har starkare motor och kan gasa ut medans den andra hjälplöst sugs in

Medlem

Jag blev (om möjligt) ännu mer såld på det när jag såg hyperjump: https://www.youtube.com/watch?v=FIPVegyKksI


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Det är en fruktansvärt skön stämning i spelet, och för att vara fortfarande alpha är det förvånansvärt välpolerat och stabilt!

Jag "supercruisade" runt i ett solsystem och tänkte jag skulle passera ner igenom en planets ringar.
Trodde inte det var mer än en effekt men när jag närmade mig började ringarna mer och mer se ut som sandkorn och helt plötsligt skakade hela skeppet till och jsg kastades ur supercruise för att jag kom för nära den stora massan av asteroidbältet jag just flög in i


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Jag vill ha detta!


signatur

Wake me up for entertainment

Medlem
Skrivet av Soulless:

Det är en fruktansvärt skön stämning i spelet, och för att vara fortfarande alpha är det förvånansvärt välpolerat och stabilt!

Jag "supercruisade" runt i ett solsystem och tänkte jag skulle passera ner igenom en planets ringar.
Trodde inte det var mer än en effekt men när jag närmade mig började ringarna mer och mer se ut som sandkorn och helt plötsligt skakade hela skeppet till och jsg kastades ur supercruise för att jag kom för nära den stora massan av asteroidbältet jag just flög in i

Jo, det är tufft. Man ser det runt 23 min in i den videon jag länkade. Jag hade också lätt trott att det bara var en platt textur, eller något.

Medlem

Blev tvungen att pledga för premium beta, måste stötta Pc-exclusive.

Medlem

signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Fan det här verkar ju asfett! Hur kan jag ha missat?

Medlem
Skrivet av Laymachine:

Fan det här verkar ju asfett! Hur kan jag ha missat?

För att det hamnat i skuggan av Star Citizen
Jag hade missat det också fram tills för en månad sedan när jag snubblade över ett klipp på youtube.
Pyntade in för alphan direkt!

För de som undrar så stöds Oculus rift redan och såvitt jag förstår på de som postar på forumet så fungerar det riktigt bra.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Laymachine:

Fan det här verkar ju asfett! Hur kan jag ha missat?

För att det hamnat i skuggan av Star Citizen
Jag hade missat det också fram tills för en månad sedan när jag snubblade över ett klipp på youtube.
Pyntade in för alphan direkt!

För de som undrar så stöds Oculus rift redan och såvitt jag förstår på de som postar på forumet så fungerar det riktigt bra.

Vad sålde det för dig?

Jag tycker allt verkar lite sämre än Star Citizen.
"Men det är ju Elite, sluta gnäll" - rösterna i mitt huvud.

Medlem

Köpte premium betan igår så fick jag tillgång till combat, dock inte än tillgång till att göra det jingles kan göra i sin film , men det var jävligt fett faktist , ser även fram imot SC också, men blir nog grymt detta också, den 30 maj får jag äntligen testa gasa runt ^^

Medlem

Tufft som fan ju!

Medlem
Skrivet av Norrin:
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Laymachine:

Fan det här verkar ju asfett! Hur kan jag ha missat?

För att det hamnat i skuggan av Star Citizen
Jag hade missat det också fram tills för en månad sedan när jag snubblade över ett klipp på youtube.
Pyntade in för alphan direkt!

För de som undrar så stöds Oculus rift redan och såvitt jag förstår på de som postar på forumet så fungerar det riktigt bra.

Vad sålde det för dig?

Jag tycker allt verkar lite sämre än Star Citizen.
"Men det är ju Elite, sluta gnäll" - rösterna i mitt huvud.

Jag tycker elit verkar ha många bra kvaliter, och SC är bara löften om det perfekta spelet men ingen förklaring hur man ska lösa problem. Har pledge'at för både E.D och SC.

Medlem

Det ser oerhört bra ut! Ska bli intressant att prova på både Elite och Star Citizen och avgöra vilket man fastnar som mest för.

Medlem

Det här fick mig att betala 120 dollar för betan.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Det ser oerhört bra ut! Ska bli intressant att prova på både Elite och Star Citizen och avgöra vilket man fastnar som mest för.

När SC har släppts har du nog spelat dig less på E.D C:
Tror prelemenärt för SC är 2016.

k3m
Medlem

Det finns många fina spel som är på väg. ED, SC, Witcher m.f. så det känns riktigt bra att vara en datorspelare just nu

Medlem

Hade tyvärr inte råd med Elite, så har bara backat Star Citizen men hoppas att det går väl för David Braben


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Tråkigt med en dator som inte kan räkna...

Medlem

Är det nån form av MP ? Co-op hade nog varit jäkligt kul.

Medlem
Skrivet av Norrin:
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Laymachine:

Fan det här verkar ju asfett! Hur kan jag ha missat?

För att det hamnat i skuggan av Star Citizen
Jag hade missat det också fram tills för en månad sedan när jag snubblade över ett klipp på youtube.
Pyntade in för alphan direkt!

För de som undrar så stöds Oculus rift redan och såvitt jag förstår på de som postar på forumet så fungerar det riktigt bra.

Vad sålde det för dig?

Jag tycker allt verkar lite sämre än Star Citizen.
"Men det är ju Elite, sluta gnäll" - rösterna i mitt huvud.

Jag har betalat till SC också, om än ganska lite hitills, så jag sätter mig inte i en situation där jsg tänker välja, jag ska spela båda!

Men det som sålde mig på Elite är att det har en härlig retrokänsla mitt i allt sci-fi! Sen är jag fullständigt kär i ljudeffekterna i spelet, och iom a4 så tillkom en del grafiskt godis också!

Sen är det lite kul för en rymdnörd att de faktiskt återskapar hela den kända galaxen med korrekta avstånd, storlek, placering osv av stjärnor, samt vilken typ av stjärna, dess massa och osv.
Jag älskar den typen sv detaljer, även om det för 90% av spelarna kanske inte betyder något.

Jag kommer kunna spendera timmar och bara flyga runt och utforska! Så fort hela galaxen är tillgänglig blir mitt första stopp Beetlegeuse!

SC lovar att göra allt, och att göra det bäst. Jag tror verkligen att RSI siktar för högt och slutresultatet kommer inte att leva upp till förväntningar, men jag hoppas verkligen det blir lyckat endå för jag ser fram emot det!

Men FD (elites utvecklare) siktar mycket lägre, och iom det så har vi redan en produkt som gått förbi folks förväntningar!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Droopydawg:

Är det nån form av MP ? Co-op hade nog varit jäkligt kul.

Spelet är en sandlåda i verklig mening, det finns ingen story line att följa. Spelaren börjar någonstans med ett nybörjar skepp och lite småpengar, och det är helt upp till spelaren vad och vart som nu händer.

Dock kommer spelarnas agerande påverka såväl ekonomier som politiskt inflytande i galaxen, och det kommer finnas någon sorts missions/quests att acceptera, lite oklart hur det kommer funka ännu.
Men det siktas på en levande förändrande galax där spelaren individuellt inte kan göra stor påverkan men som helhet kan förändra framtiden.

Du kommer att kunna spela offline, eller online och väljer du det senare så kommer du kunna spela med, mot och omkring andra spelare. Eller bara spela solo online med spänningen att du aldrig vet när andra spelare dykerk upp i din omgivning


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Tycker det påminner lite om earth and beyond som jag lirar
Verkligen härliga miljöer efter vad jag kan se


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Har backat både ED (premium beta) och SC (hangaren lagom full).

Ser fram emot båda. Det kan inte finnas för många rymdspel/sims!

1
Skriv svar