Alla kan köra pansarvagn i War Thunder

Robot
Medlem
Alla kan köra pansarvagn i War Thunder

bara testat i arkad mode men fysiken känns lite lekstuga


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

bara testat i arkad mode men fysiken känns lite lekstuga

Hela poängen med arcade är ju att det ska vara lekstuga.

Medlem

realistic är det tman ska köra, Dock så stort minus för det läget är att typ alla som verkligen vill ha bäst möjliga chans i det läget "fuskar" genom att stänga av massa gräs och rök grafiska settings så i stort sätt ser du fiender bättre, det är så typiskt för jag gillar spelet men hatar att behöva stänga av sådana settings i ett spel som bör ha sånt med.

Medlem
Skrivet av Natrium:

realistic är det tman ska köra, Dock så stort minus för det läget är att typ alla som verkligen vill ha bäst möjliga chans i det läget "fuskar" genom att stänga av massa gräs och rök grafiska settings så i stort sätt ser du fiender bättre, det är så typiskt för jag gillar spelet men hatar att behöva stänga av sådana settings i ett spel som bör ha sånt med.

Själv tycker jag simulated är bäst, går ju bara spamma next target i andra modes för att få upp tanks. utöver det har jag alltid diggat WT och tycker bara det har blivit bättre med tanks.

Medlem
Skrivet av Natrium:

realistic är det tman ska köra, Dock så stort minus för det läget är att typ alla som verkligen vill ha bäst möjliga chans i det läget "fuskar" genom att stänga av massa gräs och rök grafiska settings så i stort sätt ser du fiender bättre, det är så typiskt för jag gillar spelet men hatar att behöva stänga av sådana settings i ett spel som bör ha sånt med.

Simulator Battle ska det ju vara. Då har du inte det hemska auto spotting systemet.

Medlem

har inte riktigt förstått mig på War Thunder. Trodde War Thunder var typ stora strider med fotsoldater, pansarvagnar och flygplan....samtidigt.

Nån som kan förklara för nån som inte riktigt förstår?

Medlem

Har stött på lite väl många buggar när jag har spelat med tanksen, men det har blivit ett par matcher ändå. Det kommer bli roligt när tanks och flygplan kan möta varandra

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av karatekex:

har inte riktigt förstått mig på War Thunder. Trodde War Thunder var typ stora strider med fotsoldater, pansarvagnar och flygplan....samtidigt.

Nån som kan förklara för nån som inte riktigt förstår?

De har lagt in saker successivt. Tidigare har enbart flygplan funnits tillgängliga, och nu lanseras nästa del. More to come.

Medlem

Är det likt World of Tanks med t.ex. hit zones, HE skott och dylikt?

Medlem
Skrivet av Petah:

Är det likt World of Tanks med t.ex. hit zones, HE skott och dylikt?

Jo, alla tanks är simulerade utifrån hur dom va i verkligheten, med pansartjocklek, lutande pansar och allt det där goda. Finns också även olika typer av skott, så klart, med olika mm av penetration beroende på avstånd. Stora skillnaden här är ju att tanksen precis som planen inte har någon "healh". så ett väl placerat skott kan slå ut en motståndare, eller en själv.

Medlem

Pansarvagn? Gaaaaaah stridsvagn är det ju!

Medlem
Skrivet av Kuci:

Pansarvagn? Gaaaaaah stridsvagn är det ju!

Stör mig lite på det också. Finns inte ens något pansarfordon som heter pansarvagn. Ändå säger nästan varenda jävel det istället för stridsvagn. Pansarbandvagn finns.

Medlem
Skrivet av nilfisk:
Skrivet av Kuci:

Pansarvagn? Gaaaaaah stridsvagn är det ju!

Stör mig lite på det också. Finns inte ens något pansarfordon som heter pansarvagn. Ändå säger nästan varenda jävel det istället för stridsvagn. Pansarbandvagn finns.

Är väl strunt samma =P Tror alla förstår vad det handlar om ändå

Medlem

Det som är i spelet är stridsvagnar och stridsfordon ifall det nu ska vara rätt..

Medlem

Ingen uppdatering till Ps4, kommer väl när det kommer som det brukar heta

Medlem

Alltså, känslan när man äntligen fick Tigern i stängda betan... Obeskrivlig.

Medlem

Är det Pay2Win med guldskott, superduper-elite-stridsvagnar med skilltrees?


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem
Skrivet av Roy Batty:

Är det Pay2Win med guldskott, superduper-elite-stridsvagnar med skilltrees?

Njaaäää, det finns ett par styckna flygplan/tanks som bara kan köpas för riktiga pengar, men de brukar i slutändan inte vara fantastiska skillnader från gratisgrejerna. Den främsta kassakon i WT är nog Premium prenumerationen då man får mer experience och kosing med det. Gör att man kan avancera snabbare men är ju ett (förvisso buggigt) matchmakingsystem så en stackars T-28 inte ska behöva tampas med en Tiger II

Medlem
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av nilfisk:
Skrivet av Kuci:

Pansarvagn? Gaaaaaah stridsvagn är det ju!

Stör mig lite på det också. Finns inte ens något pansarfordon som heter pansarvagn. Ändå säger nästan varenda jävel det istället för stridsvagn. Pansarbandvagn finns.

Är väl strunt samma =P Tror alla förstår vad det handlar om ändå

Tjänar man sitt levebröd på att skriva så ska man kunna korrekt svenska tycker jag.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

War Thunder skulle kunna vara ett sånt jävla bra spel om det inte vore för den eviga grinden...

Medlem
Skrivet av cikibaba:

War Thunder skulle kunna vara ett sånt jävla bra spel om det inte vore för den eviga grinden...

Grinden? Grinden är ju minimal, går skitfort att låsa upp fordon.

Medlem
Skrivet av Athaleos:
Skrivet av cikibaba:

War Thunder skulle kunna vara ett sånt jävla bra spel om det inte vore för den eviga grinden...

Grinden? Grinden är ju minimal, går skitfort att låsa upp fordon.

Precis.
Jag blev förvånad över hur snabbt det gick, och nu jämför jag med grindmaskinen WoT.

Medlem
Skrivet av nilfisk:
Skrivet av Kuci:

Pansarvagn? Gaaaaaah stridsvagn är det ju!

Stör mig lite på det också. Finns inte ens något pansarfordon som heter pansarvagn. Ändå säger nästan varenda jävel det istället för stridsvagn. Pansarbandvagn finns.

Är inte en pansarbandvagn en pansarvagn då?
Jag tror inte att det finns några flygplan som heter 'flygplan' heller, ändå vet alla på något magiskt sätt exakt vad ett sådant är utan att 'störa sig'.

Pansarvagn är en synonym till 'Pansarfordon' och därmed ett generellt begrepp för alla fordon med pansar på.
Att försvarsmakten sedan har valt att bara använda ett av orden är för att inte skapa onödig förvirring hos rekryter vars IQ ligger på den nedre delen av skalan.

Medlem
Skrivet av Athaleos:
Skrivet av cikibaba:

War Thunder skulle kunna vara ett sånt jävla bra spel om det inte vore för den eviga grinden...

Grinden? Grinden är ju minimal, går skitfort att låsa upp fordon.

Beror på om man har premium eller inte. Jag jobbar fortfarande på min mig-9 och jag har varit fast där i två månader nu... Finns ingen tvekan om saken att i War Thunder betalar man pengar eller så sitter man fast. Jag skickar gärna länkar som förklarar det mer ingående då jag inte riktigt vet hur jag ska förklara det ordentligt ^^

Medlem
Skrivet av cikibaba:
Skrivet av Athaleos:
Skrivet av cikibaba:

War Thunder skulle kunna vara ett sånt jävla bra spel om det inte vore för den eviga grinden...

Grinden? Grinden är ju minimal, går skitfort att låsa upp fordon.

Beror på om man har premium eller inte. Jag jobbar fortfarande på min mig-9 och jag har varit fast där i två månader nu... Finns ingen tvekan om saken att i War Thunder betalar man pengar eller så sitter man fast. Jag skickar gärna länkar som förklarar det mer ingående då jag inte riktigt vet hur jag ska förklara det ordentligt ^^

Det är ju rimligt att de sista fordonen tar lång tid att få tag i

Medlem
Skrivet av Biggles:
Skrivet av Roy Batty:

Är det Pay2Win med guldskott, superduper-elite-stridsvagnar med skilltrees?

Njaaäää, det finns ett par styckna flygplan/tanks som bara kan köpas för riktiga pengar, men de brukar i slutändan inte vara fantastiska skillnader från gratisgrejerna. Den främsta kassakon i WT är nog Premium prenumerationen då man får mer experience och kosing med det. Gör att man kan avancera snabbare men är ju ett (förvisso buggigt) matchmakingsystem så en stackars T-28 inte ska behöva tampas med en Tiger II

Hah, du kan låsa upp precis allting med riktiga pengar, man behöver inte ens spela spelet för att kunna låsa upp allting, utan det är bara att kasta pengar på spelet.

Största kassakon är nog folk som köper Golden Eagles.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Har testat att köra pansar i War Thunder och det är inte alls som att köra WOT som jag tycker är mycket bättre i alla lägen! kommer i fortsättningen att hålla mig till flygplans delen i War Thunder! Ps en annan grej som också sög var att man måste skifta slotts mellan tanks eller flygplan när man spelar de olika battle typerna flyg eller mark strid!

Medlem
Medlem

Dom har en hel del att fixa innan det spelet blir bra, och det var inte redo för öppen beta ännu tycker jag. Men när/om dom fixar alla buggar så kommer detta spelet ÄGA imo


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

12
Skriv svar