Rykte – Youtube köper Twitch

Robot
Rykte – Youtube köper Twitch

Miljardbud på streamingsajten, enligt rykten. Men ingen vill kommentera.

#nyhetstips, #youtube, #twitch


Medlem
Rykte – Youtube köper Twitch

Nej tack.

Medlem

Piss Off Google...

Medlem

Så då måste man snart tvingas att logga in på sitt Google+ konto för att kolla twitch..

Lär ju bli problem för alla "let's play" streamare, copyright kommer säkert stoppa många streamas bara för att det är någon musilsnutt som inte får spelas upp eller liknande.

Fan ta er Google om ni fuckar upp detta med!


signatur
Medlem

Till Davwve
Finns alltid lösningar om du vill streama ej ok material, kanske kostar lite mer.

Frågan är om dom bara köper upp tekniken så twitch försvinner eller om tjänsten kommer finnas kvar.

Men innan saker o ting är på pränt så kan man bara gissa


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

"kan bli problem med konkurrenssituationen" alternativen blir färre och sämre. Jag hoppas innerligt att Twitch inte säljer för det känns som att det kommer bli sämre.

Det snurrar en massa frågor i mitt huvud nu och alla är negativa.

Vi vill inte alla vallas in i samma fålla. Det måste få finnas starka alternativ. Vi vill inte ha samma inloggning och konto för varenda ställe på internet.

Visst kan twitch bli bättre men inte med youtubes/googles hjälp, då blir det samma inte bättre.

Medlem
Medlem

Med tanke på hur värdelöst Youtube blivit på sistone så hoppas jag verkligen inte att de får lägga vantarna på twitch…


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Om ryktena från förra månaden stämmer är det fullt möjligt att dom inte trycker G+ ner i halsen på Twitch-användarna. Kvar då är väl bättre serverprestanda och tightare koppling till de streamarna som även har YouTube-kanaler de sänder på.

Medlem

nej faan dont touch twitch för helvete.. nu blir man arg om det är klart....

Medlem

Om det är något som Twitch behöver så är det mer kapacitet för just nu är det oerhört frustrerande. Jag ser potential i den här affären, men det gäller ju att Google investerar i en rejäl utbyggnad av tjänsten.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Tråkigt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Medlem

Säg hejdå till alla "stjärnor" som streamar på tjänsten om affären blir av.... för det kommer bli ändringar och inte till det bättre. Nej tack.

Medlem

Efter senaste content ID-skandalen inser jag att vi behöver konkurrensen inom videostreaming.

Hoppas ryktet är falskt!

Medlem

Stephen är känd som Francis men jag tycker hans egna saker är mer tilltalande (han har även lagt upp en video där Francis fått nyheten). Jag tror han har helt rätt, på kort sikt är detta bra men på lång sikt är det för tidigt att säga vad som kommer ske. Detta kan vara bra men det kan även innebära samma ändringar som skett på Youtube (för material som sparas, som han nämner i videon är det inte lika lätt att använda lagen för att få bort material som sänds Live).

Medlem
Skrivet av Kongen:

Säg hejdå till alla "stjärnor" som streamar på tjänsten om affären blir av.... för det kommer bli ändringar och inte till det bättre. Nej tack.

Jag är nyfiken, varför tror du att alla "stjärnor" kommer lämna Twitch?


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Reklam skiten kommer garanterat ta över.. går inte ens att vara på youtube utan adblocker, man blir tokig efter några klipp.

Medlem
Skrivet av RaymonD:

Reklam skiten kommer garanterat ta över.. går inte ens att vara på youtube utan adblocker, man blir tokig efter några klipp.

http://www.gametrailers.com/videos/b2ag0z/pach-attack--unreal...-

Google och de som gör videorna ska också ha betalt. En reklamfilm på 30 sekunder (som du oftast kan hoppa över efter 15) förstör inte ditt liv. Du kan stänga av ljudet och gå in på FZ medans reklamen rullar så slipper du titta på den.

Medlem

yay! google konto, 18 års åldersgräns för att se vissa streams, reklam i all oändlighet och nitiska copy rights lagar. Det här kommer att bli värre eller lika dåligt som med facebooks köp av oculus VR.


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem
Medlem

Hur många spel kommer nu att blockeras pga. att musiken i spelen är upphovsrättsskyddade?

Medlem

Ja då kan ju alla cancer patienter och liknande kyssa donationer goodbye. Awesome games done quick marathons och andra kommer inte kunna streama längre. Youtube+Nintendo=Third Reich. För all del att folk ska betala för sig men att kräva att folk ska betala för att de hörde något på radion i en video är så nära idioti man kan komma. Jag förstår inte varför Nintendo och Sega arbetar så hårt att få folk att glömma bort sina klassiker och detta kommer bli ett faktum. Att de lägger upp spel på Virtual Console är nice men jag tycker inte om att de väljer "just detta"-spelet och lämnar alla andra bra spel på väntelista när det är en simpel emulator som man spelar på.

Inaktiv

Ja! Flera webbsidor + en inloggning = WIN!!

Medlem

Ge fan i mitt twitch!

Medlem

Lösa rykten.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Det där blir väl bra, flera enheter har youtube som inbyggt. Google som kommer sponsra streaming gaming framöver är ingen dålig alternativ.

dmn
Medlem
Skrivet av The Gamer:

yay! google konto, 18 års åldersgräns för att se vissa streams, reklam i all oändlighet och nitiska copy rights lagar. Det här kommer att bli värre eller lika dåligt som med facebooks köp av oculus VR.

Vad är det som är dåligt med att facebook köpt oculus? Låt höra!

Medlem

Jag gissar det är fejk eftersom youtube håller redan på att utveckla sin egna streaming tjänst.

Medlem

De får inte köpa Twitch. G+ och allt annat är redan för mycket

12
Skriv svar