Spelvärlden gillar Wolfenstein

Robot
Spelvärlden gillar Wolfenstein

Uppsalastudion Machinegames nya nazislakt har fått ett varmt – men inte översvallande – mottagande av speltyckarna.

#wolfenstein-the-new-order


Medlem
Spelvärlden gillar Wolfenstein

Gah kan inte klockan bli 17 så man får åka hem.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Kul att se bra betyg. Det behövs mer Sp-fokuserade FPS. Utan detta och Metro hade det varit ganska tomt.

Medlem

"det drygt 30-åriga spelfenomenet Wolfenstein."

Ehm....Wolfenstein 3D släpptes 1992. Det är 22 år sedan.....

Medlem
Skrivet av FunnyB:

"det drygt 30-åriga spelfenomenet Wolfenstein."

Ehm....Wolfenstein 3D släpptes 1992. Det är 22 år sedan.....

Ja, men det släpptes andra "Wolfenstein" spel innan det.

Medlem
Skrivet av FunnyB:

"det drygt 30-åriga spelfenomenet Wolfenstein."

Ehm....Wolfenstein 3D släpptes 1992. Det är 22 år sedan.....

Men det var inte seriens första spel.

Skrivet av FunnyB:

"det drygt 30-åriga spelfenomenet Wolfenstein."

Ehm....Wolfenstein 3D släpptes 1992. Det är 22 år sedan.....

http://en.wikipedia.org/wiki/Castle_Wolfenstein

Det fanns Wolfenstein långt innan Wolfenstein 3D....

Medlem
Skrivet av FunnyB:

"det drygt 30-åriga spelfenomenet Wolfenstein."

Ehm....Wolfenstein 3D släpptes 1992. Det är 22 år sedan.....

OOh yo ass gonn get handed for that.

Medlem
Skrivet av Widowmaker-EATTJ:
Skrivet av FunnyB:

"det drygt 30-åriga spelfenomenet Wolfenstein."

Ehm....Wolfenstein 3D släpptes 1992. Det är 22 år sedan.....

http://en.wikipedia.org/wiki/Castle_Wolfenstein

Det fanns Wolfenstein långt innan Wolfenstein 3D....

Ahh.... I stand corrected. Kände inte till detta.

Medlem

Då det är svidande uppenbart att konsolerna är i fokus i denna shooter så blir det inget köp. En "como-rose"-thing för att byta vapen i Pc-versionen, really?

Medlem
Skrivet av chrisragnar:

Då det är svidande uppenbart att konsolerna är i fokus i denna shooter så blir det inget köp. En "como-rose"-thing för att byta vapen i Pc-versionen, really?

inte lätt o vara en pc nörd år 2014.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av chrisragnar:

Då det är svidande uppenbart att konsolerna är i fokus i denna shooter så blir det inget köp. En "como-rose"-thing för att byta vapen i Pc-versionen, really?

inte lätt o vara en pc nörd år 2014.

PC-spelandet växer sig större och större medan konsolerna står still, titta bara på e-sporten, så vad menar du nu egentligen?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av chrisragnar:

Då det är svidande uppenbart att konsolerna är i fokus i denna shooter så blir det inget köp. En "como-rose"-thing för att byta vapen i Pc-versionen, really?

inte lätt o vara en pc nörd år 2014.

PC-spelandet växer sig större och större medan konsolerna står still, titta bara på e-sporten, så vad menar du nu egentligen?

Beror säkert vad man gillar, själv är jag ointresserad av e-sport, f2p, mmo osv

Så ljusglimtarna kan vara få.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

10/10 på grund av avsaknaden av multiplayer.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av chrisragnar:

Då det är svidande uppenbart att konsolerna är i fokus i denna shooter så blir det inget köp. En "como-rose"-thing för att byta vapen i Pc-versionen, really?

inte lätt o vara en pc nörd år 2014.

Håller med delvis, det är inte lätt att vara en spelnörd överlag. Det är lite samma syndrom som inom film, folk konsumerar och äter upp skit = mer skit produceras.

Men samtidigt dyker det upp mer och mer PC-baserade projekt som Star citizen, Elite D, Planetside 2, H1Z1 med mera. Men det behövs mer spel med berättelser av Witcher 2 kaliber helt klart.

Medlem
Skrivet av LVX156:

10/10 på grund av avsaknaden av multiplayer.

Är inte många som vågar!


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Inaktiv

FLER ARCADE SPEL MED Wolfenstein,MED HEMLIGA RUM OCH GÅNGAR:up:

Medlem
Skrivet av LVX156:

10/10 på grund av avsaknaden av multiplayer.

Just jävlar ja. Det tänkte jag inte på förrän nu... underbart att de släpper SP-spel idag. Alla är inte intresserade av online-spelande.

ELF
Medlem
Skrivet av chrisragnar:

Då det är svidande uppenbart att konsolerna är i fokus i denna shooter så blir det inget köp. En "como-rose"-thing för att byta vapen i Pc-versionen, really?

Går det inte att byta vapen med siffertangenterna och mushjulet som brukar vara standard?


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av ELF:
Skrivet av chrisragnar:

Då det är svidande uppenbart att konsolerna är i fokus i denna shooter så blir det inget köp. En "como-rose"-thing för att byta vapen i Pc-versionen, really?

Går det inte att byta vapen med siffertangenterna och mushjulet som brukar vara standard?

Kanske, det enda jag vet är att på PC-gameplay jag såg så använde han en sån como-rose-thing.

Medlem
Skrivet av ELF:
Skrivet av chrisragnar:

Då det är svidande uppenbart att konsolerna är i fokus i denna shooter så blir det inget köp. En "como-rose"-thing för att byta vapen i Pc-versionen, really?

Går det inte att byta vapen med siffertangenterna och mushjulet som brukar vara standard?

Det går utmärkt att byta vapen med tangenterna/scrollhjulet. Själv använde jag inte det där äckliga "hjulet" en enda gång under min genomspelning.

Medlem

- Jag hade nog för höga förväntningar...


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av chrisragnar:
Skrivet av ELF:
Skrivet av chrisragnar:

Då det är svidande uppenbart att konsolerna är i fokus i denna shooter så blir det inget köp. En "como-rose"-thing för att byta vapen i Pc-versionen, really?

Går det inte att byta vapen med siffertangenterna och mushjulet som brukar vara standard?

Kanske, det enda jag vet är att på PC-gameplay jag såg så använde han en sån como-rose-thing.

- Vad är en "Como-Rose-Thing"?
Jag brukar stöta på uttrycket i Battlefield-kommentarer.
Har faktiskt aldrig förstått vad det är.
Och är det bra eller dåligt?


signatur

autograph

ELF
Medlem
Skrivet av autograph:
Skrivet av chrisragnar:
Skrivet av ELF:
Skrivet av chrisragnar:

Då det är svidande uppenbart att konsolerna är i fokus i denna shooter så blir det inget köp. En "como-rose"-thing för att byta vapen i Pc-versionen, really?

Går det inte att byta vapen med siffertangenterna och mushjulet som brukar vara standard?

Kanske, det enda jag vet är att på PC-gameplay jag såg så använde han en sån como-rose-thing.

- Vad är en "Como-Rose-Thing"?
Jag brukar stöta på uttrycket i Battlefield-kommentarer.
Har faktiskt aldrig förstått vad det är.
Och är det bra eller dåligt?

Det är "flervalsmenyn" som dyker upp mitt på skärmen när man håller inne Q.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

- Jaha, tack ELF för info. Visste inte att det hette så.
Är det alltså den funktionen som många verkar vilja ha i Battlefield?


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av autograph:

- Jaha, tack ELF för info. Visste inte att det hette så.
Är det alltså den funktionen som många verkar vilja ha i Battlefield?

Har sett att den finns där, men aldrig använt den

Medlem

I battlefield spelen som har en används comm-rosen för kommunikation, håll in q så får spelaren upp en stor lista av kommunkationsalternativ, att det är organiserat som en "ros" är för att det ska gå lika fort oavsett vilket alternativ man vill ha i listan.

Att bara ha fyra alternativ i en ros blir rätt poänglöst förutom att det förmodligen ser blaffigt på PC då det är gjort för personer som sitter långt från skärmen, men på konsoler så överensstämmer det med D-paden på handkontrollen.

Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av LVX156:

10/10 på grund av avsaknaden av multiplayer.

Just jävlar ja. Det tänkte jag inte på förrän nu... underbart att de släpper SP-spel idag. Alla är inte intresserade av online-spelande.

Forever alone

Medlem

"Vissa häller lite mer beröm över Blazkowicz senaste än vi, medan andra ganska ofta håller med om vår kritik. "

Ganska ofta?

Spelet snittar 78 till båda konsolerna på metacritic.

Ni gav spelet 60 (3/5).

Skulle nog säga att det flesta INTE höll med er
Eller Calle, t.om. Hehe.
Men smaken är som baken som sagt

Personligen gillar jag det skarpt! Det får en stark 8/10 av mig.

Medlem
Skrivet av Vintersorg:

"Vissa häller lite mer beröm över Blazkowicz senaste än vi, medan andra ganska ofta håller med om vår kritik. "

Ganska ofta?

Spelet snittar 78 till båda konsolerna på metacritic.

Ni gav spelet 60 (3/5).

Skulle nog säga att det flesta INTE höll med er
Eller Calle, t.om. Hehe.
Men smaken är som baken som sagt

Personligen gillar jag det skarpt! Det får en stark 8/10 av mig.

Metacritic betyder väldigt lite, spel är värst när det kommer till betygsinflation.
Sen är inte 3/5 i betyg samma sak som 60 av 100, mer liknande 60-80.

12
Skriv svar