Grafikproblem för nya Wolfenstein på pc

Robot
Grafikproblem för nya Wolfenstein på pc

Pixelskyfflare från Amd men även Nvidia tycks vara hårdast drabbade.

#wolfenstein-the-new-order, #amd, #nvidia


Medlem
Grafikproblem för nya Wolfenstein på pc

console wins.:D
jäkligt jobbit där för vissa.

Medlem

Nää jag vägrar, Sitter på 290x i CF och fan ta dom om det inte fungerar nu om 20min när jag kommer från jobbet.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Snälla nån x(

Varför skall vi PC-användare straffas så oerhört hårt vid varenda spel-release. Det råder aldrig bra när ett spel har release dag samma dag som konsol versionen.

Medlem

Känns som det är oftast ATi som har problem på senaste tiden? Kommer nog fortsätta köra Nvidia : )

Medlem

Spelar ingen roll vilken platform bara konstatera tyvärr spel har buggar när dom släpps .


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

ATi finns inte längre. Det är AMD som avses. Även så i källan som anges till nyheten.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Zero303:

console wins.:D
jäkligt jobbit där för vissa.

Geforce wins!

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Zero303:

console wins.:D
jäkligt jobbit där för vissa.

Geforce wins!

Geforce är överprisat


signatur

Ducati Streetfighter 848

Inaktiv

Inte helt oväntat att ännu en portning fallerar pladask.

Medlem
Skrivet av TheRob:

Snälla nån x(

Varför skall vi PC-användare straffas så oerhört hårt vid varenda spel-release. Det råder aldrig bra när ett spel har release dag samma dag som konsol versionen.

Beror faktiskt på att PC har så många olika rigs som det måste optimeras för.Konsoll har ju endast en.
Så glöm det där med att skylla det på konsollerna, det argumentet är lika gammalt som gatan nu.

Medlem

Amd är ju krångligare från erfarenhet, nästa gång blir det Nvidia igen. När det nu är...


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

"men vissa personer med grafikkort från ATi verkar ändå ha problem."

Vilka då? Hur många är de egentligen? Vissa personer har ju inte en helt obekant tendens att förstora "vissa" problem. Sorgligt ändå att det fortfarande släpps ofärdiga "AAA"-titlar. Hur svårt kan det vara egentligen? Antar att de kommer släppa patch ganska snart, som de gjort till konsoll.

Medlem

Verkligen, Calle: "grafikkort från ATi" tror det börjar bli dags för pension snart..

Medlem

Skönt att man sitter med Geforce kort


signatur

Game long and prosper

Medlem

GTX690 här, upplever detta:

...andra uppleveler omotiverat låg skärmuppdatering och texturer som laddas in långsamt...

inte fan funkar det hos mig medans BF4 med 64 spelare flyter på som fan i 100fps med vsync på med höga inställningar.

/sadface

Medlem

Sitter med PS4 versionen. Laddade in patchen medans man spelade inledningen ( om år 1946). Vad är detta Next Gen tänkte jag, dålig AI, halvdassig grafik..... Sedan uppvaknandet i rullstol-NU är det som ett nytt spel. Patchen behövdes tydligen? Är dessa problem positivt för någon, får man aldrig mer fullständiga spel i framtiden? Oavsett format! Man kommer aldrig mer kunna spela utan snabbt bredband. Hur var det med BF4? Jag börjar känna att jag litar på spelutvecklare som säger ÄRLIGT att vi kan tyvärr inte bli klara om spelet inte får TESTAS ordentligt på alla olika format först.

Får vi pengar tillbaka om man inte får ett färdigt spel vid releasen?
"Du kan nu komma och hämta din bil! Hjulen, ratten, kommer senare, uppdatera gärna bilen via vår APP"

Medlem

Sitter på delade medel och hög inställningar på ett GTX 660 och det flyter på bara bra för mig iallafall.

Inaktiv

DET FINNS MÅNGA GRAFIK-KORT ATT VÄLJA PÅ:O

Medlem
Skrivet av Martyrerna:

DET FINNS MÅNGA GRAFIK-KORT ATT VÄLJA PÅ:O

Förr läste man allt om vilken prestanda som krävdes för att kunna spela de spel man önskade. Sedan pustade man ut om man såg att ens dator orkade. Sedan var det bara att spara för nästa uppgradering.

Medlem

Enda problemet var att spelet inte räckte så länge... det tog slut på tok för snabbt. :/

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Zero303:

console wins.:D
jäkligt jobbit där för vissa.

Geforce wins!

Skrivet av Javas:

Skönt att man sitter med Geforce kort

Skrivet av Improved:

GTX690 här, upplever detta:

...andra uppleveler omotiverat låg skärmuppdatering och texturer som laddas in långsamt...

inte fan funkar det hos mig medans BF4 med 64 spelare flyter på som fan i 100fps med vsync på med höga inställningar.

/sadface

Skrivet av voicu:

Sitter på delade medel och hög inställningar på ett GTX 660 och det flyter på bara bra för mig iallafall.

Märks att det inte är några proffs på datorer här på FZ.

Både AMD och Nvidia har problem med spelet.

Ett 2000 kronors 7970 är lika bra som ett 5500 kronors GTX 780 Ti.

Spelets fysik körs på GPGPU-beräkningar vilket gör att äldre kort som GTX 580 fortfarande presterar bra och i klass med nyare kort som GTX 670.

Spelet har inte stöd för SLI / CF i dagsläget.

Här har ni benchmarks


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av skogsvilden:

Verkligen, Calle: "grafikkort från ATi" tror det börjar bli dags för pension snart..

Old habits die hard (och ingen Bruce Willis i sikte)...


signatur
Medlem

Tycker det är synd at det inte finns lite mer konkurans där ute. Just nu står det mellan Nvidia och AMD and thats it. Klart att båda har en hel del att välja på och mestadels mycket bra grejer, men hade vart roligt att se mindre företag komma fram med alternativ.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av marcus8958:

*om grafikkort*

Jag var inte seriös, och kan heller inte bry mig mindre om vilket kort eller konsoll som presterar bäst.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av marcus8958:

*om grafikkort*

Jag var inte seriös, och kan heller inte bry mig mindre om vilket kort eller konsoll som presterar bäst.

ditto


signatur

Game long and prosper

Inaktiv
Skrivet av AndyZedd:
Skrivet av TheRob:

Snälla nån x(

Varför skall vi PC-användare straffas så oerhört hårt vid varenda spel-release. Det råder aldrig bra när ett spel har release dag samma dag som konsol versionen.

Beror faktiskt på att PC har så många olika rigs som det måste optimeras för.Konsoll har ju endast en.
Så glöm det där med att skylla det på konsollerna, det argumentet är lika gammalt som gatan nu.

Argumentet må vara gammalt, men än i dag är det det närmaste sanningen vi kommer. Utvecklare har sagt att det är en fröjd att jobba med Xbox One och PS4 - för att det är x86 arkitektur (vilket ska underlätta en portning).

Här verkar det dock som att man börjat med 12 år gamla Xbox 360...och portat det vidare till den nya generationen...och PC.

Så, deaktivera allt som slukar VRAM, fett...

Medlem

inte ett enda problem för mig med AMD kort iaf, sitter med ett GTX6990 för tillfället inte märkt något problem what so ever, dock försökte en polare spela med sitt GTX 780ti och funkade inte alls..

Medlem

dåliga utvecklare helt enkelt.

123
Skriv svar