Grafikproblem för nya Wolfenstein på pc

Medlem
Skrivet av Zappa:

dåliga utvecklare helt enkelt.

öhm hur menar du nu då? anser du att det är spelutvecklarna som har NOLL INSIGHT i hur varken AMD eller Nvidia gör sina kort? eller menar du att det är AMD och Nvidias fel?

Medlem
Skrivet av Vashgang:
Skrivet av Zappa:

dåliga utvecklare helt enkelt.

öhm hur menar du nu då? anser du att det är spelutvecklarna som har NOLL INSIGHT i hur varken AMD eller Nvidia gör sina kort? eller menar du att det är AMD och Nvidias fel?

Andra verkar ju kunna stödja både AMD och Nvidia utan problem. Antingen är det utvecklarna av spelet som är dåliga eller så är grafikmotorn undermålig.

Medlem
Skrivet av Zappa:
Skrivet av Vashgang:
Skrivet av Zappa:

dåliga utvecklare helt enkelt.

öhm hur menar du nu då? anser du att det är spelutvecklarna som har NOLL INSIGHT i hur varken AMD eller Nvidia gör sina kort? eller menar du att det är AMD och Nvidias fel?

Andra verkar ju kunna stödja både AMD och Nvidia utan problem. Antingen är det utvecklarna av spelet som är dåliga eller så är grafikmotorn undermålig.

alltså har du någon som helst insikt hur en grafikmotor funkar?

Medlem
Skrivet av Zappa:
Skrivet av Vashgang:
Skrivet av Zappa:

dåliga utvecklare helt enkelt.

öhm hur menar du nu då? anser du att det är spelutvecklarna som har NOLL INSIGHT i hur varken AMD eller Nvidia gör sina kort? eller menar du att det är AMD och Nvidias fel?

Andra verkar ju kunna stödja både AMD och Nvidia utan problem. Antingen är det utvecklarna av spelet som är dåliga eller så är grafikmotorn undermålig.

Ja detta beror inte på Nvidia eller AMD... andra spel skulle ju inte fungera heller då.

Medlem
Skrivet av Vashgang:
Skrivet av Zappa:
Skrivet av Vashgang:
Skrivet av Zappa:

dåliga utvecklare helt enkelt.

öhm hur menar du nu då? anser du att det är spelutvecklarna som har NOLL INSIGHT i hur varken AMD eller Nvidia gör sina kort? eller menar du att det är AMD och Nvidias fel?

Andra verkar ju kunna stödja både AMD och Nvidia utan problem. Antingen är det utvecklarna av spelet som är dåliga eller så är grafikmotorn undermålig.

alltså har du någon som helst insikt hur en grafikmotor funkar?

Nej och det behöver jag inte heller. Förklara gärna varför andra utvecklare inte har dessa problemen?

Medlem
Skrivet av Zappa:
Skrivet av Vashgang:
Skrivet av Zappa:
Skrivet av Vashgang:
Skrivet av Zappa:

dåliga utvecklare helt enkelt.

öhm hur menar du nu då? anser du att det är spelutvecklarna som har NOLL INSIGHT i hur varken AMD eller Nvidia gör sina kort? eller menar du att det är AMD och Nvidias fel?

Andra verkar ju kunna stödja både AMD och Nvidia utan problem. Antingen är det utvecklarna av spelet som är dåliga eller så är grafikmotorn undermålig.

alltså har du någon som helst insikt hur en grafikmotor funkar?

Nej och det behöver jag inte heller. Förklara gärna varför andra utvecklare inte har dessa problemen?

med tanke på att många har problem med BF4, BF3, CS GO, Diablo 3, med flera spel så skulle det då tordes vara alla Utvecklare som inte kan göra rätt, ID Tech5 motorn har vad ja vet andvänt i 2st spel Rage och nu i Wolfenstein, kan ha fel rätta mig gärna, men skyll inte första hand på dem som gjort spel när inte hårdvaran funkar som den ska.

Skrivet av Vashgang:
Skrivet av Zappa:

dåliga utvecklare helt enkelt.

öhm hur menar du nu då? anser du att det är spelutvecklarna som har NOLL INSIGHT i hur varken AMD eller Nvidia gör sina kort? eller menar du att det är AMD och Nvidias fel?

Man förväntar väll sig någon typ av QA, som i sig bör inkludera någon form av test för de kändaste grafikchippen...

Medlem

Tech 5 funkade förvisso uselt även i Rage. Tog ett antal patchar och veckor innan det ens var spelbart om jag inte minns fel. Motorn som är problemet kanske?

Medlem

- Jag hade inga problem att spela. (GeForce, GTX580).
Men det känns inte som att jag spelar.
Trycker bara på tangenter och ser filmer...
Det här var inte vad jag hade trott efter att ha sett alla snygga trailers.


signatur

autograph

Gen
Medlem

Noll problem med ett 780Ti @ 60fps. Sjysst spel f.ö.

Medlem

fullt spelbart med ett urgammalt Gigabyte HD 6850 (medium inställningar, Screen Space Reflections off samt triple buffering off)


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

Evga 780, kör på ultra utan några problem

Medlem

Vsync verkar trasigt i spelet, inte särskilt skoj med tearing men i övrigt flyter det på som smör. Jäklar vad snyggt det är

Medlem
Skrivet av Vashgang:
Skrivet av Zappa:
Skrivet av Vashgang:
Skrivet av Zappa:
Skrivet av Vashgang:
Skrivet av Zappa:

dåliga utvecklare helt enkelt.

öhm hur menar du nu då? anser du att det är spelutvecklarna som har NOLL INSIGHT i hur varken AMD eller Nvidia gör sina kort? eller menar du att det är AMD och Nvidias fel?

Andra verkar ju kunna stödja både AMD och Nvidia utan problem. Antingen är det utvecklarna av spelet som är dåliga eller så är grafikmotorn undermålig.

alltså har du någon som helst insikt hur en grafikmotor funkar?

Nej och det behöver jag inte heller. Förklara gärna varför andra utvecklare inte har dessa problemen?

med tanke på att många har problem med BF4, BF3, CS GO, Diablo 3, med flera spel så skulle det då tordes vara alla Utvecklare som inte kan göra rätt, ID Tech5 motorn har vad ja vet andvänt i 2st spel Rage och nu i Wolfenstein, kan ha fel rätta mig gärna, men skyll inte första hand på dem som gjort spel när inte hårdvaran funkar som den ska.

För 10-15 år sedan fanns det precis lika många riggar att optimera för som idag. Dock så gjordes det separata versioner till konsol.

CS:GO känner jag ingen som någonsin haft problem med, och inte med något source spel för den delen. Med BF har ju till och med konsolerna haft enorma problem så där ligger det mycket enkelt på att dice borde kodat vidare i ett år eller två innan släpp.

För wolfenstein gäller nog ungefär samma sak som för alla andra moderna spel. En rejäl dos buggtestning hade suttit fint. Släpp inte innan man vet att det fungerar. Om man nu skall släppa till PC, så går det inte att nöja sig med något som funkar ibland. Förr i tiden gjorde man inte det och iaf för min del var det högst ovanligt att köpa ett spel vid release som inte gick att spela när man kom hem.

Hos mig har spelet inte kraschat men det har varit lite ostadig fps med ett hd797 i high. Aldrig ospelbart iaf och jävligt kul än så länge.

Medlem

Suveränt..

Danger: Malware Ahead!
Google Chrome has blocked access to this page on www.fz.se.

Content from cdn.memegenerator.net, a known malware distributor, has been inserted into this web page. Visiting this page now is very likely to infect your computer with malware.

Medlem

Fungerade felfritt för mig på 290x iaf Men helvetes jävlar vad spelet äter virtual memory?


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av sCaz:

Suveränt..

Danger: Malware Ahead!
Google Chrome has blocked access to this page on www.fz.se.

Content from cdn.memegenerator.net, a known malware distributor, has been inserted into this web page. Visiting this page now is very likely to infect your computer with malware.

Vi undersöker, men det måste röra sig om någon bild som länkats in.


signatur
Medlem

Jag upplevde problem med ATI, men Catalyst 14.4(Inte Beta-drivarna de är äldre än den officiealla releasen) löste problemen direkt. Upplevde ett ställe där det spontant blev väldigt låg bilduppdatering men annars har det flytit på utan problem.

Medlem

Spelade en stund igår funkade prima med mitt gtx 770 märkte inga problem med grafik där emot frame drop vid introt i spelet vid start

Testpilot

Inte förvånad , släppet av RAGE var ju också kantat av problem med drivare och att spelet buggade fett .

Att de inte fixat texture pop-ins är ju rent utsagt kasst.

Ish
Medlem

Har haft en systemkrasch på ca 10 h, Antagligen pga av jag har en gammal sleten dator. Annars inga problem alls,.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Här har ni benchmarks

http://i.imgur.com/I09LQzL.jpg

ID tech5 är poänglöst att bencha över 60 fps eftersom spelmotorn är byggd att leverera 60 fps så jämnt som möjligt. Bättre grafikkort ger snyggare texturer och snabbare istället för högre framerates.
Rage var så gott som ospelbart på AMD när det kom pga. en försenad drivrutin som kom ett par dagar efter lanseringen som löste de flesta problemen. Carmack var måttligt road av AMD som hade haft patchen färdig i flera veckor (som ID kört på interna tester) men som inte lanserades förs efter spelet. Resultatet var att ID fick kritik för att spelet var trasigt...
Med det sagt, med rätt drivrutiner lär AMD fungera fint.

MEG
Medlem

Verkar inte som någon är förvånad här på forumet, förmodligen inte i den övriga världen också


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Enda som jag behövde göra va att dra ner senaste updateringen från AMD, flyter på perfekt nu, har allt på highest utan minsta lagg.

Medlem

så ovanligt att majoriteten av problemen är för amd-användare det är därför man köper dom dyra nvidiakorten ju


signatur

//monster

Medlem

För mig funkar det som smör i solsken med mitt ATI kort. Allt på MAX 60fps+ inga grafikfel. Spelat konstant i 4 timmar utan problem.

Medlem

- Ja, spelet är ju jättesnyggt, men vad spelar det för roll när det är aptrist!?


signatur

autograph

Medlem

Har inte haft ett enda problem eller bugg än och det flyter på finfint!

i5-3570
GTX 670
8Gb Ram

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Zero303:

console wins.:D
jäkligt jobbit där för vissa.

Geforce wins!

Skrivet av Javas:

Skönt att man sitter med Geforce kort

Skrivet av Improved:

GTX690 här, upplever detta:

...andra uppleveler omotiverat låg skärmuppdatering och texturer som laddas in långsamt...

inte fan funkar det hos mig medans BF4 med 64 spelare flyter på som fan i 100fps med vsync på med höga inställningar.

/sadface

Skrivet av voicu:

Sitter på delade medel och hög inställningar på ett GTX 660 och det flyter på bara bra för mig iallafall.

Märks att det inte är några proffs på datorer här på FZ.

Både AMD och Nvidia har problem med spelet.

Ett 2000 kronors 7970 är lika bra som ett 5500 kronors GTX 780 Ti.

Spelets fysik körs på GPGPU-beräkningar vilket gör att äldre kort som GTX 580 fortfarande presterar bra och i klass med nyare kort som GTX 670.

Spelet har inte stöd för SLI / CF i dagsläget.

Här har ni benchmarks

http://i.imgur.com/I09LQzL.jpg

Wow, du jämför pris/prestanda mellan grafikkort med ETT spel som förmodligen också har den sämsta spelmotorn som finns atm.

Medlem
Skrivet av WardonE:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Zero303:

console wins.:D
jäkligt jobbit där för vissa.

Geforce wins!

Skrivet av Javas:

Skönt att man sitter med Geforce kort

Skrivet av Improved:

GTX690 här, upplever detta:

...andra uppleveler omotiverat låg skärmuppdatering och texturer som laddas in långsamt...

inte fan funkar det hos mig medans BF4 med 64 spelare flyter på som fan i 100fps med vsync på med höga inställningar.

/sadface

Skrivet av voicu:

Sitter på delade medel och hög inställningar på ett GTX 660 och det flyter på bara bra för mig iallafall.

Märks att det inte är några proffs på datorer här på FZ.

Både AMD och Nvidia har problem med spelet.

Ett 2000 kronors 7970 är lika bra som ett 5500 kronors GTX 780 Ti.

Spelets fysik körs på GPGPU-beräkningar vilket gör att äldre kort som GTX 580 fortfarande presterar bra och i klass med nyare kort som GTX 670.

Spelet har inte stöd för SLI / CF i dagsläget.

Här har ni benchmarks

http://i.imgur.com/I09LQzL.jpg

Wow, du jämför pris/prestanda mellan grafikkort med ETT spel som förmodligen också har den sämsta spelmotorn som finns atm.

Wow du kan inte läsa.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

123
Skriv svar