Blast from the past

Flakmonkey
Blast from the past

Vissa saker var verkligen bättre förr, godiset tex

#blogg

Inaktiv
Blast from the past

SER GOTT UT:up:

Medlem

Är väl inga problem att hitta dessa idag eller har jag missat något?
Vi har dessa på jobbet i alla fall

Medlem

Lakritsen som fanns förr då jag växte upp (född 68 ) finns inte idag, det var riktig lakrits. Saftas alltid i munnen på mig då jag tänker på dem där fyrkantiga stora godisarna med ett hål i mitten som man höll den i, fanns i olika smaker fast lakritsen var bäst. Man hade alltid en svart rand runt munnen på 70-talet,,hahaha. Lakritsen i ena handen, fotbollen i den andra.

Medlem

Ako Mint, nej tack! Ge mig en påse Dumle eller Rollo original så är jag nöjd.

Medlem

Ako

Skrivet av DAoG:

Är väl inga problem att hitta dessa idag eller har jag missat något?
Vi har dessa på jobbet i alla fall

Det var många år sedan dessa försvann, men dom kom tillbaka i år.

Cloetta och Sockerbageriet i Helsingborg återinför den klassiska kolan i originalsmakerna mint, grädd och chok. Patrick Axzell som är Business Development Director Scandinavia säger följande:

"Vi är imponerade av det starka engagemanget och det känns bra att kunna visa att vi lyssnat på våra konsumenter. AKO-kolan kommer att finnas i de klassiska smakerna Mint, Choklad och Grädd, och då även designen är densamma är vi säkra på att konsumenterna kommer att känna igen sina favoriter. Vi utesluter heller inte att det kan bli ytterligare AKO-varianter i fortsättningen, och kanske engagerar vi våra konsumenter i denna process."

Tyvärr kommer du inte att kunna springa ner till din vanliga dagligvaruhandel och shoppa godiset utan det kommer att säljas på utvalda presentaffärer, museum, te- & kaffebutiker och på Åhléns.

Fast det sistnämnda kan ju ha ändrats, har inte så står koll på just den punkten!


signatur
1
Skriv svar