EA Sports UFC – se match mellan Aldo och Pettis

Robot
EA Sports UFC – se match mellan Aldo och Pettis
FM-guru
F.d. Sisyr
EA Sports UFC – se match mellan Aldo och Pettis

Jag tycker det ser smått fantastiskt ut, men värt att notera är att jag inte är särskilt insatt i sporten. Ser en strömatch då och då.

Medlem

Ser så sjukt bra ut, synd bara att man är för fattig för att faktiskt införskaffa sig ett PS4.

Medlem

Jävlar vad bra det ser ut

Medlem

Ser ganska bra ut men hade förväntat mig mycket mer av animationerna med tanke på hur pass bra det såg ut redan för flera år sedan.

Dock för snabbt och för mycket stamina, och de tål på tok för mycket direkta slag, men det är ju ett uppvisningsklipp och jag antar sådant kommer gå att ställa in efter tycke.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Jag är inte lika imponerad som er andra. Tycker det inte ser så bra ut. Framförallt teknikerna som hoppknä och wheelkick ser ut att vara helt fel hastighet och tyngd.

Medlem

vuxna män som ligger ner och kramas. UFC var bra i början med tank abbot och gubbarna. dom stog upp hela tiden och matchen avslutades med en knock out oftast. nu ligger dom ner hela tiden i ju jutsu stil med lite brottning.
skit tråkigt.
Bruce Lee hade inte velat vara med i detta spelet.

Medlem

Skön reacharound domarn får av speakern. Instabuy!


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Ser bra ut, men dom slåss alldeles för snabbt.

inK
Medlem

En spelserie jag aldrig kommer att lägga vantarna på. En 'sport' jag heller kommer att titta på. Vet inte ens varför jag tittade på klippet.

Men som några redan sagt så ser det riktigt bra ut, grafiskt.


signatur

Every trophy counts...

Medlem
Skrivet av Zero303:

vuxna män som ligger ner och kramas. UFC var bra i början med tank abbot och gubbarna. dom stog upp hela tiden och matchen avslutades med en knock out oftast. nu ligger dom ner hela tiden i ju jutsu stil med lite brottning.
skit tråkigt.
Bruce Lee hade inte velat vara med i detta spelet.

Tillåt mig att skratta...

Först och främst så var Bruce Lee en av de som hjälpte till med att skapa MMA, googla "Godfather of MMA" och läs på lite snälla. Han var inte den första med MMA men nog var han den första att göra det "mainstream" med hjälp utav hans skådespelar karriär.

Tank Abott och gubbarna? Vilka gubbar syftar du på då? Mark Coleman? Frank Shemrock? Tito Ortiz? Tito är inte lika gammal så de andra två men vad har alla dessa föredetta UFC fighters gemensamt? SAMTLIGA började som brottare/grapplers och dessa gubbar som du skriver, dessa är mer eller mindre legender inom MMA. För att inte tala om föredetta PRIDE organisationen i Japan, nerlagt för ett bra tag sedan men de mest historiska fighterna inom PRIDE slutade (som du säger) med två vuxna män på mattan, Fedor mot Nogueira, tex. Gör mig en tjänst och kolla på den fighten och sen kom tillbaks och försök skriv samma sak som du skrev i ditt inlägg, dvs om du kan efter att du kollat på den...

Visst är det kul med stående knockouts med de mest brutala knockouts har hänt när folk sätter sig mer eller mindre på varandra andra och bara köttar på, slag/armbågar mot ansiktet. Sen säger du att UFC var bättre förr med fighters som Tank Abott? Tank Abott kunde ta och ge smällar visst, men sporten är mycket bättre nu, mycker mer teknik och låt mig igen skratta när du trycker ner på jiujitsu, folk som du som enbart snackar skit för att skriva nått negativt, ni borde fan lära er det ena och det andra innan ni öppnar er mun. Mer än 75% av slagsmålen hamnar på marken, vem fan tror du vinner då, en all around mma med inklusive jiujitsu eller en boxare som enbart kan ligga och ta emot stryk medans hans lämmar vrids höger och vänster och shockas titt som tätt?

Vuxna män som ligger ner och kramas... hahaha, nä, håll dig till boxning du, din dinosaurie, MMA är här för att stanna. Du låter som en patetisk Floyd Mayweather Junior när han snackar skit om MMA/UFC

Snacka om att vara ignorant

Medlem

Var bara tvungen att svara på ignoranten...

Ang spelet, ser lite för stelt ut för mig och håller med vad Stuntman skrev om hastigheten vs tyngen i smällarna/sparkarna dock vet jag inte hur man kan fixa det utan att slöa ner det allt för mycket tills det ser ut som slowmo...

Knepigt värre

Skribent
Skrivet av Improved:
Skrivet av Zero303:

vuxna män som ligger ner och kramas. UFC var bra i början med tank abbot och gubbarna. dom stog upp hela tiden och matchen avslutades med en knock out oftast. nu ligger dom ner hela tiden i ju jutsu stil med lite brottning.
skit tråkigt.
Bruce Lee hade inte velat vara med i detta spelet.

Tillåt mig att skratta...

Först och främst så var Bruce Lee en av de som hjälpte till med att skapa MMA, googla "Godfather of MMA" och läs på lite snälla. Han var inte den första med MMA men nog var han den första att göra det "mainstream" med hjälp utav hans skådespelar karriär.

Tank Abott och gubbarna? Vilka gubbar syftar du på då? Mark Coleman? Frank Shemrock? Tito Ortiz? Tito är inte lika gammal så de andra två men vad har alla dessa föredetta UFC fighters gemensamt? SAMTLIGA började som brottare/grapplers och dessa gubbar som du skriver, dessa är mer eller mindre legender inom MMA. För att inte tala om föredetta PRIDE organisationen i Japan, nerlagt för ett bra tag sedan men de mest historiska fighterna inom PRIDE slutade (som du säger) med två vuxna män på mattan, Fedor mot Nogueira, tex. Gör mig en tjänst och kolla på den fighten och sen kom tillbaks och försök skriv samma sak som du skrev i ditt inlägg, dvs om du kan efter att du kollat på den...

Visst är det kul med stående knockouts med de mest brutala knockouts har hänt när folk sätter sig mer eller mindre på varandra andra och bara köttar på, slag/armbågar mot ansiktet. Sen säger du att UFC var bättre förr med fighters som Tank Abott? Tank Abott kunde ta och ge smällar visst, men sporten är mycket bättre nu, mycker mer teknik och låt mig igen skratta när du trycker ner på jiujitsu, folk som du som enbart snackar skit för att skriva nått negativt, ni borde fan lära er det ena och det andra innan ni öppnar er mun. Mer än 75% av slagsmålen hamnar på marken, vem fan tror du vinner då, en all around mma med inklusive jiujitsu eller en boxare som enbart kan ligga och ta emot stryk medans hans lämmar vrids höger och vänster och shockas titt som tätt?

Vuxna män som ligger ner och kramas... hahaha, nä, håll dig till boxning du, din dinosaurie, MMA är här för att stanna. Du låter som en patetisk Floyd Mayweather Junior när han snackar skit om MMA/UFC

Snacka om att vara ignorant

Som BJJ-tränande så har jag inte så mycket att tillägga.

Spelet ser bra ut, men det är fortfarande markfighten som är svår att tillämpa i spel. Dynamiken som grappling har, och shack-tänket på marken är svår att simulera. Det är för många variabler att ta hänsyn till.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Som uttövare och fan av sporten så tycker jag att det ser väldigt dåligt ut, slagen har ingen vikt och jag är långt ifrån övertygad om att grapplingen kan fungera i ett spel överhuvudtaget.

Medlem

Snygg grafik, men många rörelser ser väldigt onaturliga och stela ut.

Medlem

Bara jag som tycker att Tekken har bättre animationer?

Medlem
Skrivet av Improved:
Skrivet av Zero303:

vuxna män som ligger ner och kramas. UFC var bra i början med tank abbot och gubbarna. dom stog upp hela tiden och matchen avslutades med en knock out oftast. nu ligger dom ner hela tiden i ju jutsu stil med lite brottning.
skit tråkigt.
Bruce Lee hade inte velat vara med i detta spelet.

Tillåt mig att skratta...

Först och främst så var Bruce Lee en av de som hjälpte till med att skapa MMA, googla "Godfather of MMA" och läs på lite snälla. Han var inte den första med MMA men nog var han den första att göra det "mainstream" med hjälp utav hans skådespelar karriär.

Tank Abott och gubbarna? Vilka gubbar syftar du på då? Mark Coleman? Frank Shemrock? Tito Ortiz? Tito är inte lika gammal så de andra två men vad har alla dessa föredetta UFC fighters gemensamt? SAMTLIGA började som brottare/grapplers och dessa gubbar som du skriver, dessa är mer eller mindre legender inom MMA. För att inte tala om föredetta PRIDE organisationen i Japan, nerlagt för ett bra tag sedan men de mest historiska fighterna inom PRIDE slutade (som du säger) med två vuxna män på mattan, Fedor mot Nogueira, tex. Gör mig en tjänst och kolla på den fighten och sen kom tillbaks och försök skriv samma sak som du skrev i ditt inlägg, dvs om du kan efter att du kollat på den...

Visst är det kul med stående knockouts med de mest brutala knockouts har hänt när folk sätter sig mer eller mindre på varandra andra och bara köttar på, slag/armbågar mot ansiktet. Sen säger du att UFC var bättre förr med fighters som Tank Abott? Tank Abott kunde ta och ge smällar visst, men sporten är mycket bättre nu, mycker mer teknik och låt mig igen skratta när du trycker ner på jiujitsu, folk som du som enbart snackar skit för att skriva nått negativt, ni borde fan lära er det ena och det andra innan ni öppnar er mun. Mer än 75% av slagsmålen hamnar på marken, vem fan tror du vinner då, en all around mma med inklusive jiujitsu eller en boxare som enbart kan ligga och ta emot stryk medans hans lämmar vrids höger och vänster och shockas titt som tätt?

Vuxna män som ligger ner och kramas... hahaha, nä, håll dig till boxning du, din dinosaurie, MMA är här för att stanna. Du låter som en patetisk Floyd Mayweather Junior när han snackar skit om MMA/UFC

Snacka om att vara ignorant

jaha där ser man. men det har blivit för mycket kel på mattan om man jämför med början av detta fenomen.

Medlem
Skrivet av Zero303:

jaha där ser man. men det har blivit för mycket kel på mattan om man jämför med början av detta fenomen.

Kel på mattan är oundvikligt i 1vs1. Orsaken till att man inte såg det tidigare var för att tidigare matcher var ofta inkluderade kampkonster som var baserade på riktig strid.

Folk krälar sällan omkring på asfalten i riktig strid av tre anledningar:

1: Om du slåss mot flera motståndare riskerar du att bli påhoppad medan du brottas mot någon annan.

2: Om din motståndare har ett vasst föremål riskerar du att stucken under tiden du letar efter en ingång.

3: Båda ovanstående samtidigt; under tiden du brottas med en motståndare hugger hans kompis ihjäl dig.

Jag brukade jobba i dörren på krogen under tiden jag pluggade och hamna på marken var det farligaste man kunde göra när fotbollshuliganerna kom förbi.

Åh, vackra ungdom.

Ish
Medlem
Skrivet av Draug:

Bara jag som tycker att Tekken har bättre animationer?

Tekken är dock inte baserat på riktiga personers rörelser, så du jämför inte med något undermedvetet.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

KoP
Medlem
Skrivet av Starscream:

Ser bra ut, men dom slåss alldeles för snabbt.

Hållet med. Se väldigt onaturligt ut på något vis, så detta får dom jobba på.

Å andra sidan bryr jag mig inte så mycket då både boxning och ufc är totalt ointressant för mig.

Medlem

oj va oväntat att se "hurr durr män som kramas" kommentarer, dock mindre än vad man fick se tidigare

Inaktiv

Ser grymt ut, ska vänta in recensioner dock. Men blir nog ett köp i väntan på Ultra SF IV

Medlem

Gamla Panza Kickboxing på Amigan verkar fortfarande roligare.

Annars rätt likt...


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Inaktiv
Skrivet av Kane:

Gamla Panza Kickboxing på Amigan verkar fortfarande roligare.

Annars rätt likt...

https://www.youtube.com/embed/qrcP6tixGME

Det där fanns väl på SNES också? Skitskoj var det

Medlem
Medlem
Skrivet av Improved:
Skrivet av Zero303:

vuxna män som ligger ner och kramas. UFC var bra i början med tank abbot och gubbarna. dom stog upp hela tiden och matchen avslutades med en knock out oftast. nu ligger dom ner hela tiden i ju jutsu stil med lite brottning.
skit tråkigt.
Bruce Lee hade inte velat vara med i detta spelet.

Tillåt mig att skratta...

Först och främst så var Bruce Lee en av de som hjälpte till med att skapa MMA, googla "Godfather of MMA" och läs på lite snälla. Han var inte den första med MMA men nog var han den första att göra det "mainstream" med hjälp utav hans skådespelar karriär.

Tank Abott och gubbarna? Vilka gubbar syftar du på då? Mark Coleman? Frank Shemrock? Tito Ortiz? Tito är inte lika gammal så de andra två men vad har alla dessa föredetta UFC fighters gemensamt? SAMTLIGA började som brottare/grapplers och dessa gubbar som du skriver, dessa är mer eller mindre legender inom MMA. För att inte tala om föredetta PRIDE organisationen i Japan, nerlagt för ett bra tag sedan men de mest historiska fighterna inom PRIDE slutade (som du säger) med två vuxna män på mattan, Fedor mot Nogueira, tex. Gör mig en tjänst och kolla på den fighten och sen kom tillbaks och försök skriv samma sak som du skrev i ditt inlägg, dvs om du kan efter att du kollat på den...

Visst är det kul med stående knockouts med de mest brutala knockouts har hänt när folk sätter sig mer eller mindre på varandra andra och bara köttar på, slag/armbågar mot ansiktet. Sen säger du att UFC var bättre förr med fighters som Tank Abott? Tank Abott kunde ta och ge smällar visst, men sporten är mycket bättre nu, mycker mer teknik och låt mig igen skratta när du trycker ner på jiujitsu, folk som du som enbart snackar skit för att skriva nått negativt, ni borde fan lära er det ena och det andra innan ni öppnar er mun. Mer än 75% av slagsmålen hamnar på marken, vem fan tror du vinner då, en all around mma med inklusive jiujitsu eller en boxare som enbart kan ligga och ta emot stryk medans hans lämmar vrids höger och vänster och shockas titt som tätt?

Vuxna män som ligger ner och kramas... hahaha, nä, håll dig till boxning du, din dinosaurie, MMA är här för att stanna. Du låter som en patetisk Floyd Mayweather Junior när han snackar skit om MMA/UFC

Snacka om att vara ignorant

Han menar nog att UFC var bättre förr inte att figherna var bättre eller teknikerna.
Dagens fighter är mycket mer skillade än dåtidens fighter.

Jag har följt UFC och Pride enda sen debuten men slutade för några år sen att helt bry mig.
Anledningen är att allt är för lika, UFC för stora för sitt eget bästa och hela sporten håller på bli som boxning dvs ingen bryr sig egentligen.
kan ha ändrats nu jag har ju som sagt inte varit innsatt i detta på länge.

Förr var det mer drama, det var karisma i alla fighters. Man hade förmågan att bygga upp gubbar som idag kallas legender.
Publiken blev engagerade i vissa fighter och vissa matcher mer, det var mer intressant att se en viss person mot en annan, man kunde bygga en hel PPV kring hur 2 personer tagit sig genom en turnering för att sen mötas i en final, oftast med mer än 1 fight / kväll.

Ja visst rent skillmässigt så var det kanske sämre än nu men fan så mycket roligare att kolla på och följa.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

kan kanske vara för att det är helt enkelt inte lika intressant med samma gamla trashtalk som vi har sett i alla dessa år men sen är det också så att UFC har aldrig riktigt vara lika bra som Pride på att hypa sina matcher imo

Medlem

De flesta sporter går från "glada amatörer" till att utveckla sporten mer seriöst och i längden också göra den likformigare och tråkigare. Innebandyn har gjort en hel del av den resan och där det i början var väldigt mycket "run and gun" så är det taktiskt och planlagt idag.

Att en sport som gick ut på att nita den andra var roligare att se på när det var "rallarslagsmål" är självklart. Jag hade också Tank som favorit när det begav sig och jag såg en hel del på det där då. Idag ser jag inte en sekund på det och har inte gjort på många år.

Tyckte spelet såg löjligt snabbt ut. Man såg ut att ha väldigt mycket hälsa dessutom. Tror spelet kan få problem att slå sig in (pun intended). Målgruppen är rimligen rätt begränsad för småttingar lär knappast få spela det här heller och gamlingar tvivlar jag på prioriterar ett sånt här spel.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

1
Skriv svar