Respawn skrotar spellägen i Titanfall

Robot
Respawn skrotar spellägen i Titanfall

I samband med att de nya banorna släpptes skars två spellägen bort.

#respawn-entertainment


Skribent
Respawn skrotar spellägen i Titanfall

Hardpoint, baby!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

hardpoint eller attrition på xbox one..

ctf är annars med bra lag riktigt kul


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

MFZ
Medlem

"Players trying to access these modes had overlong wait times to find other users and it was making for a poor experience."

är det rätt att utgå från att spelet inte har en serverbrowser och man mer eller mindre klickar på nått i still med "Play now!" och sen väljer speltyp?

Isf är man knappast förvånad att speltyper som CTF etc går under. tråkigt.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

man väljer spel läge och sen är det nån magisk automatching som sker i bakgrunden iaf på xbox ..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av MFZ:

"Players trying to access these modes had overlong wait times to find other users and it was making for a poor experience."

är det rätt att utgå från att spelet inte har en serverbrowser och man mer eller mindre klickar på nått i still med "Play now!" och sen väljer speltyp?

Isf är man knappast förvånad att speltyper som CTF etc går under. tråkigt.

Japp, man är först i en intern lobby där man kan bjuda in polare, sen väljer "hosten" speltyp och sedan "Start".

Jag och mina polare spelar nästan enbart "hardpoint", dvs i stil med BF4.

Medlem

Titanfalls matchmakingbullshit suger ärligt talat röv. Ska man verkligen behöva kolla på 3 olika snurrande circlar i två minuter för att sedan glo på en laddningsskärm i en kvart för att spela i 7 minuter, följt av 90 sekunders väntetid mellan rundor, förutsatt att ingen lämnar, då hela circusen börjar igen.

Och givetvis tabbar man ur för att göra något annat, och så är det ungefär 1/3 att spelet crashar när man tabbar tillbaks.

sjukt frustrerande.

Medlem

CTF är som vanligt det enda roliga... surt att det inte uppskattas mera.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

ELF
Medlem

Låter som ett jobbigt matchmakingsystem. Blir nog inget köp pga det. Tar alltid för lång tid med sådana system.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av ELF:

Låter som ett jobbigt matchmakingsystem. Blir nog inget köp pga det. Tar alltid för lång tid med sådana system.

Eh.. Tar bara nån minut så är man inne i en match...? Personligen har jag inte haft några problem med väntetid.

MFZ
Medlem
Skrivet av neohasse:
Skrivet av ELF:

Låter som ett jobbigt matchmakingsystem. Blir nog inget köp pga det. Tar alltid för lång tid med sådana system.

Eh.. Tar bara nån minut så är man inne i en match...? Personligen har jag inte haft några problem med väntetid.

uppenbarligen är det ju ett problem om dom tom tar bort spellägen pga det.
den enda egna erfarenheten jag har av denna lösning, dvs matchmaking, är från Halo på xbox och i min mening så är det totalt värdelöst om man vill spela någonting förutom de mest populära spellägena.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Samma problem som nya DLC (overlong wait) Ska dom då sluta mjölka på nya kartor?

Medlem
Skrivet av MFZ:
Skrivet av neohasse:
Skrivet av ELF:

Låter som ett jobbigt matchmakingsystem. Blir nog inget köp pga det. Tar alltid för lång tid med sådana system.

Eh.. Tar bara nån minut så är man inne i en match...? Personligen har jag inte haft några problem med väntetid.

uppenbarligen är det ju ett problem om dom tom tar bort spellägen pga det.
den enda egna erfarenheten jag har av denna lösning, dvs matchmaking, är från Halo på xbox och i min mening så är det totalt värdelöst om man vill spela någonting förutom de mest populära spellägena.

Han pratar om matchmakingsystemet. Jag med. Du pratar om de lägen som inte är populära. Läs.

Medlem
Skrivet av C.A.B-05:

Samma problem som nya DLC (overlong wait) Ska dom då sluta mjölka på nya kartor?

Jag håller helt och hållet med.. Att sitta och vänta på folk som också har samma DLC och får sin tur att köra banan är ju lite segt, andra spel som gjort på samma sätt har inte lyckats speciellt bra.

Banorna ska vara till alla, extramaterial, såsom nya Titans, vapen osv ska vara i DLC's, och då ska de få vara med i matcher där spelare utan DLC's är med. Slipper man den där jobbiga väntetiden.

MFZ
Medlem
Skrivet av neohasse:
Skrivet av MFZ:
Skrivet av neohasse:
Skrivet av ELF:

Låter som ett jobbigt matchmakingsystem. Blir nog inget köp pga det. Tar alltid för lång tid med sådana system.

Eh.. Tar bara nån minut så är man inne i en match...? Personligen har jag inte haft några problem med väntetid.

uppenbarligen är det ju ett problem om dom tom tar bort spellägen pga det.
den enda egna erfarenheten jag har av denna lösning, dvs matchmaking, är från Halo på xbox och i min mening så är det totalt värdelöst om man vill spela någonting förutom de mest populära spellägena.

Han pratar om matchmakingsystemet. Jag med. Du pratar om de lägen som inte är populära. Läs.

du förstår inte sambandet mellan dessa ?


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

ELF
Medlem
Skrivet av neohasse:
Skrivet av MFZ:
Skrivet av neohasse:
Skrivet av ELF:

Låter som ett jobbigt matchmakingsystem. Blir nog inget köp pga det. Tar alltid för lång tid med sådana system.

Eh.. Tar bara nån minut så är man inne i en match...? Personligen har jag inte haft några problem med väntetid.

uppenbarligen är det ju ett problem om dom tom tar bort spellägen pga det.
den enda egna erfarenheten jag har av denna lösning, dvs matchmaking, är från Halo på xbox och i min mening så är det totalt värdelöst om man vill spela någonting förutom de mest populära spellägena.

Han pratar om matchmakingsystemet. Jag med. Du pratar om de lägen som inte är populära. Läs.

Skrivet av MFZ:
Skrivet av neohasse:
Skrivet av MFZ:
Skrivet av neohasse:
Skrivet av ELF:

Låter som ett jobbigt matchmakingsystem. Blir nog inget köp pga det. Tar alltid för lång tid med sådana system.

Eh.. Tar bara nån minut så är man inne i en match...? Personligen har jag inte haft några problem med väntetid.

uppenbarligen är det ju ett problem om dom tom tar bort spellägen pga det.
den enda egna erfarenheten jag har av denna lösning, dvs matchmaking, är från Halo på xbox och i min mening så är det totalt värdelöst om man vill spela någonting förutom de mest populära spellägena.

Han pratar om matchmakingsystemet. Jag med. Du pratar om de lägen som inte är populära. Läs.

du förstår inte sambandet mellan dessa ?

Hade detta lite i åtanke. Ska man köra något mindre populärt spelläge så tar det åratal att hitta en match. Att e match sen inte hittas alls behöver inte bero på att det inte finns några spelare, utan det kan bero på att man inte passar med de andra spelarna. Beror på hur de programmerat det dock.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Varför ta bort lägen överhuvudtaget. Det kostar nog inget att ha dem kvar.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Varför ta bort lägen överhuvudtaget. Det kostar nog inget att ha dem kvar.

Måste underhållas, tar servertid och sedan sprider det ut spelarbasen.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Känns det som att de tappat mycket spelare?
Själv tyckte jag att det var roligt, men tröttnade ändå snabbt samtidigt.
Precis som att det blev för intensivt och samtidigt inget speciellt djup i själva spelandet, "hjärndött" i stort sett.

Skrivet av svidishkaboj:

Känns det som att de tappat mycket spelare?
Själv tyckte jag att det var roligt, men tröttnade ändå snabbt samtidigt.
Precis som att det blev för intensivt och samtidigt inget speciellt djup i själva spelandet, "hjärndött" i stort sett.

Så känner jag med. Snygg grafik, bra kontroller, bra design, men det fattas något.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Håller med, det finns en viss progression, men den leder liksom ingenstans. Kan ju säga att spelglädjen förlängs en aning när man spelar med polare och sitter i TS/Vent/skype samtidigt.

1
Skriv svar