Våra första intryck från Steams spelströmning

Robot
Våra första intryck från Steams spelströmning

Betastämpeln lyft, plocka fram den där laptopen från 2009 och lira Crysis på den - läs våra första intryck!

#valve, #portal-2, #watch-dogs


Medlem
Våra första intryck från Steams spelströmning

Sjyst du ger oss en länk till din epost, men jag tror merparten hade uppskattat en länk till mer om Steam In-Home istället

edit: Gissar det är till http://store.steampowered.com/streaming/ man ska.


signatur

"Men men, jag kan ha fel"

Medlem

Valve blåser liv i gammal hårdvara Själv kommer jag inte ha användning av tjänsten.

Medlem

Kan någon förklara fördelen med att använda en dator för att strömma vidare till nästa istället för att köra spelen direkt på dator nummer 1?

Medlem

Någon som vet om man kan strömma till 2st datorer från 1 ?
Skulle vara trevligt att spela dota på varsin mac med tjejen med strömning från spelburken. ?

Medlem
Skrivet av Smoo87:

Kan någon förklara fördelen med att använda en dator för att strömma vidare till nästa istället för att köra spelen direkt på dator nummer 1?

Jag kommer att använda det (eller iaf testa det) genom att ställa en klen liten burk under tvn så att jag kan köra Steam i Big Picture-läget och streama spelen från min bra dator. På så sätt så kan jag sitta avkopplat i soffan med en handkontroll och spela en stor del av de spel jag har som jag tycker gör sig bättre så

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av Smoo87:

Kan någon förklara fördelen med att använda en dator för att strömma vidare till nästa istället för att köra spelen direkt på dator nummer 1?

Jag skulle väl förklara det med att alla kanske inte har en dator som orkar spelet tex vid TVn, så man kan streama till sin HTPC man har där. Går ju att rita upp flera scenarion, själv sitter jag nog kvar vid datorn eftersom TVn alltid e upptagen med feminima dokusåpor


signatur

"Men men, jag kan ha fel"

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av landy:

Någon som vet om man kan strömma till 2st datorer från 1 ?
Skulle vara trevligt att spela dota på varsin mac med tjejen med strömning från spelburken. ?

Inte i dagsläget - spelet startas och kör på värddatorn. Det rör sig alltså om ren fjärrstyrning. Kunde även styra resten av datorn när jag råkade tabba ut


signatur
Medlem
Skrivet av Smoo87:

Kan någon förklara fördelen med att använda en dator för att strömma vidare till nästa istället för att köra spelen direkt på dator nummer 1?

Min son kan då på sin lite sämre dator spela spel som min braiga dator klarar av.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem
Skrivet av DonGrif:
Skrivet av Smoo87:

Kan någon förklara fördelen med att använda en dator för att strömma vidare till nästa istället för att köra spelen direkt på dator nummer 1?

Min son kan då på sin lite sämre dator spela spel som min braiga dator klarar av.

Men varför kan inte din son sitta vid din braiga dator istället?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av HampStamp:

Hmm, teoretiskt sett, skulle detta fungera över Hamachi? Det vore ju riktigt fränt!

Funkar gör det säkert men väldigt osäkert om det blir spelbart. Har lagt in lite första intryck i nyhetstexten där jag testar streaming på två olika datorer.


signatur
Medlem

HDMI-kabel från dator till TV löser iaf en del fall.

Medlem

Testa igår. Funkade över wifi med, dock laggade det till ibland. Drog en tcp kabel, märkte inte av ngt lagg alls. Kanon om man vill sitta i soffan och lira.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av DonGrif:
Skrivet av Smoo87:

Kan någon förklara fördelen med att använda en dator för att strömma vidare till nästa istället för att köra spelen direkt på dator nummer 1?

Hahaha. Min son får pannkakor istället
Min son kan då på sin lite sämre dator spela spel som min braiga dator klarar av.

Men varför kan inte din son sitta vid din braiga dator istället?

Medlem
Skrivet av HampStamp:

Du har din dator i ett lite mindre rum, ditt "datorrum", men du vill nu sitta i vardagsrummet vid tvn och spela lite Dark Souls 2.

Då gör du så att du tar t.ex. din gamla laptop, kopplar den till tvn, drar igång Steam på båda datorerna och voila! Du kan nu spela Dark Souls 2 på din gamla slitna laptop som är kopplad till din stora LED-tv. I själva verket är det ju din "riktiga" dator som driver spelet men det märker inte du av då fördröjningen över ditt hemmanätverk är så låg.

Just för mig spelar detta inte en så stor roll då jag bor i en liten etta men jag kommer nog utnyttja denna funktion när jag flyttat till något större där jag inte har datorn i samma rum som TVn.

Fair enough. Även om det låter som om man bör ha en mer permanent lösning för att det inte skall bli omständigt och plocka fram samt koppla in varje gång man skall spela. Ställa fram den bärbara och använda den som en "fast" enhet i vardagsrummet? Jovisst, men ser dock snyggare lösningar än en gammal bärbar, men det fungerar.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Nunk:

Testa igår. Funkade över wifi med, dock laggade det till ibland. Drog en tcp kabel, märkte inte av ngt lagg alls. Kanon om man vill sitta i soffan och lira.

Vad körde du för hårdvara då?


signatur
Medlem
Skrivet av Smoo87:

Kan någon förklara fördelen med att använda en dator för att strömma vidare till nästa istället för att köra spelen direkt på dator nummer 1?

Fördelen är att en dator som inte klarar av att köra ett visst spel tack vare detta kan göra det (så länge som datorn man streamar från klarar det). Detta innebär att till exempel en laptop kan köra ett spel som annars inte gått eller att en Linux dator kan köra spel från en Windows dator.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Nunk:

Testa igår. Funkade över wifi med, dock laggade det till ibland. Drog en tcp kabel, märkte inte av ngt lagg alls. Kanon om man vill sitta i soffan och lira.

Vad körde du för hårdvara då?

Streamade från en amd 8350 8-core 4gz 16gb 2133mhz med ett 7950 till en gammal laptop, tror den ligger på 1,6ghz dualcore med 2gig ram. Gpun är väl ngt integrerat. Tyvärr ej stenkoll. Men den var billig för 3 år sen körde linux på laptopen ska väll sägas. Funkade kanon, så kör in ubuntu. Körde med deras senaste LTS.

Medlem

Vad hade ni på Fz för nätverkskort i datorerna?
Kan det vara sä enkelt att den sämre datorn som låg 1-2 sek efter inte funkade pga för långsam nätverkskort?

Medlem

Äh vet inte om jag kan citera så där många samtidigt så jag svarar utan citat, varför inte köra med kabel direkt in i tv:n och köra med trådlös kontroller istället? Då kan fortfarande en sitta och surfa på datorn samtidigt som någon annan sitter och surfar eller whatever på datorn? Eller fungerar det så att man kan vara inloggad på 2 steam konton "samtidigt"? Som det känns iaf så tar det kassa datorn bara upp onödigt utrymme, och gör exakt samma sak som att bara koppla in kabeln direkt i tv:n. Jag kan ha fel ^^, därav mina frågor ^^

Medlem
Skrivet av Smoo87:

Äh vet inte om jag kan citera så där många samtidigt så jag svarar utan citat, varför inte köra med kabel direkt in i tv:n och köra med trådlös kontroller istället? Då kan fortfarande en sitta och surfa på datorn samtidigt som någon annan sitter och surfar eller whatever på datorn? Eller fungerar det så att man kan vara inloggad på 2 steam konton "samtidigt"? Som det känns iaf så tar det kassa datorn bara upp onödigt utrymme, och gör exakt samma sak som att bara koppla in kabeln direkt i tv:n. Jag kan ha fel ^^, därav mina frågor ^^

För att de flesta kanske inte är sådär speciellt sugna på att dra en HDMI kabel genom hela huset... Den frågan besvarar ju sig själv lite känner jag.

Medlem
Skrivet av RaXha:
Skrivet av Smoo87:

Äh vet inte om jag kan citera så där många samtidigt så jag svarar utan citat, varför inte köra med kabel direkt in i tv:n och köra med trådlös kontroller istället? Då kan fortfarande en sitta och surfa på datorn samtidigt som någon annan sitter och surfar eller whatever på datorn? Eller fungerar det så att man kan vara inloggad på 2 steam konton "samtidigt"? Som det känns iaf så tar det kassa datorn bara upp onödigt utrymme, och gör exakt samma sak som att bara koppla in kabeln direkt i tv:n. Jag kan ha fel ^^, därav mina frågor ^^

För att de flesta kanske inte är sådär speciellt sugna på att dra en HDMI kabel genom hela huset... Den frågan besvarar ju sig själv lite känner jag.

Men du lär väl ändå dra en kabel genom hela huset för att det ska fungera bra? Fungerar väl lite sisådär (atm iaf) att köra via wi-fi? Men ah, jag ser fördelen när det fungerar bra med wi-fi nu ^^. Tack för ett svar som klargjorde det hela för mig ^^

edit: Tänkte inte på att inte alla bor i en 1a, och inte har datorn i närheten av TV:n ^^

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av RaXha:
Skrivet av Smoo87:

Äh vet inte om jag kan citera så där många samtidigt så jag svarar utan citat, varför inte köra med kabel direkt in i tv:n och köra med trådlös kontroller istället? Då kan fortfarande en sitta och surfa på datorn samtidigt som någon annan sitter och surfar eller whatever på datorn? Eller fungerar det så att man kan vara inloggad på 2 steam konton "samtidigt"? Som det känns iaf så tar det kassa datorn bara upp onödigt utrymme, och gör exakt samma sak som att bara koppla in kabeln direkt i tv:n. Jag kan ha fel ^^, därav mina frågor ^^

För att de flesta kanske inte är sådär speciellt sugna på att dra en HDMI kabel genom hela huset... Den frågan besvarar ju sig själv lite känner jag.

Men du lär väl ändå dra en kabel genom hela huset för att det ska fungera bra? Fungerar väl lite sisådär (atm iaf) att köra via wi-fi? Men ah, jag ser fördelen när det fungerar bra med wi-fi nu ^^. Tack för ett svar som klargjorde det hela för mig ^^

edit: Tänkte inte på att inte alla bor i en 1a, och inte har datorn i närheten av TV:n ^^

Om du har grymma wifiprylar tror jag nog det kan funka riktigt bra. Körde med laptopens wifi och fick lite störning var 5:e minut lr något.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av DonGrif:
Skrivet av Smoo87:

Kan någon förklara fördelen med att använda en dator för att strömma vidare till nästa istället för att köra spelen direkt på dator nummer 1?

Min son kan då på sin lite sämre dator spela spel som min braiga dator klarar av.

Men varför kan inte din son sitta vid din braiga dator istället?

För den braiga datorn står i samma rum som tvn. Jag kanske vill se på tv utan att sonen sitter och spelar nån meter ifrån. Dessutom är han snart tonåring och kommer nog hellre vilja sitta på sitt eget rum och spela.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Testpilot

Testade under betan att köra path of exile från min stora dator I7-2700K , 16GB , Geforce 680 till laptopen , i7 med 8Gb och Wifi .

Laggade marginellt pga det trådlösa , kan tänka mig att man vill nog köra med sladd för att minimera fördröjningarna i mer actionbetonade spel.
Smidig lösning för den som vill kunna spela hemma på laptopen / laptop mot TV

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av RaXha:
Skrivet av Smoo87:

Äh vet inte om jag kan citera så där många samtidigt så jag svarar utan citat, varför inte köra med kabel direkt in i tv:n och köra med trådlös kontroller istället? Då kan fortfarande en sitta och surfa på datorn samtidigt som någon annan sitter och surfar eller whatever på datorn? Eller fungerar det så att man kan vara inloggad på 2 steam konton "samtidigt"? Som det känns iaf så tar det kassa datorn bara upp onödigt utrymme, och gör exakt samma sak som att bara koppla in kabeln direkt i tv:n. Jag kan ha fel ^^, därav mina frågor ^^

För att de flesta kanske inte är sådär speciellt sugna på att dra en HDMI kabel genom hela huset... Den frågan besvarar ju sig själv lite känner jag.

Men du lär väl ändå dra en kabel genom hela huset för att det ska fungera bra? Fungerar väl lite sisådär (atm iaf) att köra via wi-fi? Men ah, jag ser fördelen när det fungerar bra med wi-fi nu ^^. Tack för ett svar som klargjorde det hela för mig ^^

edit: Tänkte inte på att inte alla bor i en 1a, och inte har datorn i närheten av TV:n ^^

Jo precis de flesta bor ju inte i en etta :P. Bor man i hus så har man ofta redan nätverk draget inne i väggarna numera, i alla fall om det är hyfsat nybyggt eller nyrenoverat, HDMI är ju betydligt krångligare att dra i plaströren i väggarna än en CAT6-kabel är eftersom de vad jag vet inte direkt går att skarva.

Edit: words and stuff...

phi
Medlem

Detta ska absolut testas. Vore klockrent för en mängd singleplayerspel.

Medlem

Testade Saints Row the Third på 50'' i vardagsrummet med xbox 360 kontroll. Fungerade väldigt bra tycker jag men hackade till ett par gånger.

Medlem

En annan fördel är ju att du slipper lyssna på och känna värmen från den högljudda kraftfulla gaming-PCn som då kan stå i något annat rum.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Skrivet av Nunk:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av RaXha:
Skrivet av Smoo87:

Äh vet inte om jag kan citera så där många samtidigt så jag svarar utan citat, varför inte köra med kabel direkt in i tv:n och köra med trådlös kontroller istället? Då kan fortfarande en sitta och surfa på datorn samtidigt som någon annan sitter och surfar eller whatever på datorn? Eller fungerar det så att man kan vara inloggad på 2 steam konton "samtidigt"? Som det känns iaf så tar det kassa datorn bara upp onödigt utrymme, och gör exakt samma sak som att bara koppla in kabeln direkt i tv:n. Jag kan ha fel ^^, därav mina frågor ^^

För att de flesta kanske inte är sådär speciellt sugna på att dra en HDMI kabel genom hela huset... Den frågan besvarar ju sig själv lite känner jag.

Men du lär väl ändå dra en kabel genom hela huset för att det ska fungera bra? Fungerar väl lite sisådär (atm iaf) att köra via wi-fi? Men ah, jag ser fördelen när det fungerar bra med wi-fi nu ^^. Tack för ett svar som klargjorde det hela för mig ^^

edit: Tänkte inte på att inte alla bor i en 1a, och inte har datorn i närheten av TV:n ^^

Om du har grymma wifiprylar tror jag nog det kan funka riktigt bra. Körde med laptopens wifi och fick lite störning var 5:e minut lr något.

Jo, och tänkte inte alls där (hjääääärnsläpp!), det är ju bara i beta så självklart får man räkna med att det inte fungerar felfritt ^^

@raxha, nej ibland är man lite tankspridd ^^

12
Skriv svar