Blizzard stämmer hackare

Robot
Blizzard stämmer hackare

Skaparna av ett populärt kartfusk får sina fiskar varma.

#blizzard, #starcraft-ii-2, #respawn-entertainment, #titanfall


Medlem
Blizzard stämmer hackare

bra.

Medlem

Hoppas detta blir till en vana för fler spelföretag.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Sålänge de ger sig på källan till fusket istället för den enskilda fuskaren (som såklart endast blir bannad). Ser framför mig rubriker såsom: "Blizzard stämmer spelare för fusk - familjen bankrutt"

Men det är ett bra initiativ till att få bort dessa gamingvärldens parasiter.


signatur

Submission is for the weak

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:

Sålänge de ger sig på källan till fusket istället för den enskilda fuskaren (som såklart endast blir bannad). Ser framför mig rubriker såsom: "Blizzard stämmer spelare för fusk - familjen bankrutt"

Men det är ett bra initiativ till att få bort dessa gamingvärldens parasiter.

This. Alternativt, fuskare får spela med varandra som på titanfall . Tycker faktiskt nästan det är ett bättre alternativ om sanningen ska fram, men kanske kostar dom *host* fattiga *host* blizzard för mycket att ordna


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:

Sålänge de ger sig på källan till fusket istället för den enskilda fuskaren (som såklart endast blir bannad). Ser framför mig rubriker såsom: "Blizzard stämmer spelare för fusk - familjen bankrutt"

Men det är ett bra initiativ till att få bort dessa gamingvärldens parasiter.

Jag hade tyckt att det hade varit ett utmärkt alternativ. Är kraftig förespråkare för totalban av ditt steamkonto när du åker fast i ett enda spel.


signatur

Burn in the light.

MEG
Medlem

Skulle tro att de flesta som bukar häcka här FZ forum är överens, lite tråkigt dock


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Kleptomaniac:

Sålänge de ger sig på källan till fusket istället för den enskilda fuskaren (som såklart endast blir bannad). Ser framför mig rubriker såsom: "Blizzard stämmer spelare för fusk - familjen bankrutt"

Men det är ett bra initiativ till att få bort dessa gamingvärldens parasiter.

This. Alternativt, fuskare får spela med varandra som på titanfall . Tycker faktiskt nästan det är ett bättre alternativ om sanningen ska fram, men kanske kostar dom *host* fattiga *host* blizzard för mycket att ordna

Känns som om man faktiskt har förverkat sin rätt att spela spelet när man har fuskat. Det som skaparna av Titanfall har gjort känns mer som att dom vill kunna visa på att flera fortfarande spelar spelet, trots att man spelar i olika lobbys.


signatur

Submission is for the weak

Medlem
Skrivet av redruM:
Skrivet av Kleptomaniac:

Sålänge de ger sig på källan till fusket istället för den enskilda fuskaren (som såklart endast blir bannad). Ser framför mig rubriker såsom: "Blizzard stämmer spelare för fusk - familjen bankrutt"

Men det är ett bra initiativ till att få bort dessa gamingvärldens parasiter.

Jag hade tyckt att det hade varit ett utmärkt alternativ. Är kraftig förespråkare för totalban av ditt steamkonto när du åker fast i ett enda spel.

Det kan jag absolut hålla med om. Dock så skall det räcka med bann för den enskilde spelaren, inte stämning. Källan (som även tjänar pengar på hacks) skall dock stämmas.


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Det går faktiskt att bli bannad av misstag

Lyckades få en på Black Ops 2 (CoD) för att jag glömde ett program som läser av andra programs minnes-processer igång när jag skulle spela multiplayer. Så shit happens ibland.
Att få hela sitt steam konto låst pga det skulle inte direkt vara rättvist.

Inaktiv

Håller inte med om åtgärden. Stäm den ene eller den andra, det kommer alltid en ny så länge det är möjligt och spelet ger incitament för fusk. Man måste arbeta systemiskt, inte gå på individer.


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem

Alltid intressant när warden är ute och leker. Har inte så bra koll på andra men vet att blizzard har vunnit stämningar av detta slag tidigare.

När jag läser kommentarerna så låter det som vissa tror att de ska stämma spelar som fuskar, detta är inte fallet. De stämmer personerna bakom hacket, och om de har kommit på vägar att gå runt warden så har de andra av blizzards spel problem.

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Kleptomaniac:

Sålänge de ger sig på källan till fusket istället för den enskilda fuskaren (som såklart endast blir bannad). Ser framför mig rubriker såsom: "Blizzard stämmer spelare för fusk - familjen bankrutt"

Men det är ett bra initiativ till att få bort dessa gamingvärldens parasiter.

This. Alternativt, fuskare får spela med varandra som på titanfall . Tycker faktiskt nästan det är ett bättre alternativ om sanningen ska fram, men kanske kostar dom *host* fattiga *host* blizzard för mycket att ordna

Känns som om man faktiskt har förverkat sin rätt att spela spelet när man har fuskat. Det som skaparna av Titanfall har gjort känns mer som att dom vill kunna visa på att flera fortfarande spelar spelet, trots att man spelar i olika lobbys.

Well, vi har olika åsikter här, men jag anser inte att din är mer fel än min :). Jag tänker som så, om dom blir bannade, då kommer åtminstone en del köpa spelet igen, fortsätta fuska, och därigenom förstöra för oss som inte fuskar

Medlem

Nja, det är bra med markeringar men det är bättre med rättvisa, och det får man inte i IT-fall med stämningsansökningar, tycker jag. Helt sjuka domar.

Sådant här görs väl så länge det finns folk som vill använda fusk, synd att det skall vara så.

Gen
Medlem

Trist att man kan göra sådana hack från första början. Tänk hur det skulle vara om vi fick ett buggfritt spel som inte gick att hacka.

Medlem

Helt okej, men låt buddy fortsätta finnas så man orkar med allt grind

Medlem
Skrivet av Gen:

Trist att man kan göra sådana hack från första början. Tänk hur det skulle vara om vi fick ett buggfritt spel som inte gick att hacka.

Ja usch, spelutvecklare är värdelösa på skriva spel 2014. Innehåller programkod och sådant förhistoriskt nonsens fortfarande... Tvi!

Medlem
Skrivet av redruM:

Jag hade tyckt att det hade varit ett utmärkt alternativ. Är kraftig förespråkare för totalban av ditt steamkonto när du åker fast i ett enda spel.

Även om du själv råkar ut för det och är oskyldig antar jag?

Var det mest korkade jag läst på flera timmars surfande!

Medlem
Skrivet av Zerp:
Skrivet av redruM:

Jag hade tyckt att det hade varit ett utmärkt alternativ. Är kraftig förespråkare för totalban av ditt steamkonto när du åker fast i ett enda spel.

Även om du själv råkar ut för det och är oskyldig antar jag?

Var det mest korkade jag läst på flera timmars surfande!

Tror du att mängden oskyldiga uppgår till tvåtal i procent eller? Det är nog ytterst få som är oskyldiga. Och skulle någon bli det mot förmodan så går säkert det att lösa. Blir du av med kontot så skulle folk kanske tänka sig för. När du fuskar så slösar du inte bara bort mina pengar jag gav för spelet utan än värre - min tid.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Fan vad najs med Titanfall att fuskare bara får spela med fuskare, då kanske det inte blir like roligt för dem när de inte kan jävlas med vanliga spelare som inte ger något motstånd

Medlem
Skrivet av Zerp:
Skrivet av redruM:

Jag hade tyckt att det hade varit ett utmärkt alternativ. Är kraftig förespråkare för totalban av ditt steamkonto när du åker fast i ett enda spel.

Även om du själv råkar ut för det och är oskyldig antar jag?

Var det mest korkade jag läst på flera timmars surfande!

Hur skulle man kunna åka fast och samtidigt vara oskyldig, menar du?

Medlem

Undrar om man kan stämma Blizzard för alla dom gånger man har disconnectat under en raid och därmed wipat?


signatur

Wake me up for entertainment

ELF
Medlem
Skrivet av redruM:
Skrivet av Kleptomaniac:

Sålänge de ger sig på källan till fusket istället för den enskilda fuskaren (som såklart endast blir bannad). Ser framför mig rubriker såsom: "Blizzard stämmer spelare för fusk - familjen bankrutt"

Men det är ett bra initiativ till att få bort dessa gamingvärldens parasiter.

Jag hade tyckt att det hade varit ett utmärkt alternativ. Är kraftig förespråkare för totalban av ditt steamkonto när du åker fast i ett enda spel.

Det är lite väl hårt. Personen kan ha massvis av spel för flera tusen kr.
Men totalban från spelet denne fuskar i och en ettårig ban från övriga multiplayer spel de har på sitt konto. Bara det lär få personen att sluta.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Eight08:

Hur skulle man kunna åka fast och samtidigt vara oskyldig, menar du?

Finns massvis med oskyldiga personer i verkligheten som "åkt fast" och sitter i fängelse idag.

Det finns alltid oskyldiga som blir dömda helt oavsett vem som dömmer eller i vilken fråga, speciellt när den som dömmer är ett företag utan juridiska regler som urskiljningslöst jagar fuskare.

Som exempelvis skrevs ovan i tråden för att man haft igång något annat program som "läser av andra programs minnes-processer igång".

Troligtivs är det främst moddare eller användare av mods som åker fast och är oskyldiga för att de gjort någon ändring de bara tänkt använda i singleplayer eller som bara påverkar spelets utseende.

Efter att ha haft en hel del att göra med steam support och större spelföretag är jag inte lika säker som redruM att det "säkert går att lösa"...... Stora företag bryr sig sällan om enskiljda användare.

Medlem
Skrivet av Jakobinklubben:

Håller inte med om åtgärden. Stäm den ene eller den andra, det kommer alltid en ny så länge det är möjligt och spelet ger incitament för fusk. Man måste arbeta systemiskt, inte gå på individer.

Så om man vi lägger upp ett möjligt scenario där det spelas ex en klanmatch I CS. Båda lagen är jämna förutom en spelare som uppenbart kör med ett eller flera fusk. Tycker du inte då man ska stänga av denna spelaren som straff? Eller du kanske är inne på linjen att man förlåter honom bara han avslöjar vem som ligger bakom fusket?


signatur

Wasted.White.Boys

Inaktiv

Om spelarna tycker att man ska stänga av honom så gör man ju det. Det jag vänder mig mot är att slå till mot ett systemfel genom att klandra individer. Du kan banna hur många du vill, men det kommer alltid nya så länge du inte täpper till det som alstrar dem. Att stämma folk är ingen lösning på fusket.


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem

Många verkar inte förstå att det inte är fuskarna som är stämda utan de som har skapat fusken. Att de kommer runt warden är en intressant och skapar problem för blizzard på många fronter. Tycker FZ borde försöka skriva mer om warden då det är ganska tufft system!

Skrivet av Ztreek:

Helt okej, men låt buddy fortsätta finnas så man orkar med allt grind

Folk som promotar fusk/botar på FZ är ju ganska intressant, själv tycker ja att om man inte orkar spela ett spel man betalar för ska ta och se sig om efter något annat.

Medlem
Skrivet av Eight08:
Skrivet av Zerp:
Skrivet av redruM:

Jag hade tyckt att det hade varit ett utmärkt alternativ. Är kraftig förespråkare för totalban av ditt steamkonto när du åker fast i ett enda spel.

Även om du själv råkar ut för det och är oskyldig antar jag?

Var det mest korkade jag läst på flera timmars surfande!

Hur skulle man kunna åka fast och samtidigt vara oskyldig, menar du?

Som exempel kan ges Blizzards Warden-program som ska förhindra fuskande. När Diablo 3 släpptes gick Warden loss på en del Linuxanvändare som körde D3 i wine. Blizzard vägrade erkänna att något sådant fel kunde uppstå, alla som blev tagna av Warden var garanterat, bortom allt rimligt tvivel, skyldiga till fusk och folk fick köpa spelet igen. Efter ett tag erkände Blizzard till slut att Warden kanske inte var helt hundra, men då var det ju redan för sent, skadan var redan skedd.

Medlem
Skrivet av Zarte:

själv tycker ja att om man inte orkar spela ett spel man betalar för ska ta och se sig om efter något annat.

Det kan ju vara så att man älskar allt med tex WoW förutom att åka land och rike med archology, eller fiske..

12
Skriv svar