Rödluvan pucklar på fenrisulven i nästa Crytek-spel

Robot
Rödluvan pucklar på fenrisulven i nästa Crytek-spel

Arena of Fate hoppar på det populära moba-tåget och släpps redan i sommar

#crytek, #ryse-son-of-rome, #warface, #arena-of-fate


Medlem
Rödluvan pucklar på fenrisulven i nästa Crytek-spel

Nu är jag inte professor i detta men är inte MOBA-scenen stenhård att slå sig in på? Lycka till men jag är grymt skeptisk till att dom kommer lyckas.

Medlem

"Crysis annonserar moba-titel"? borde det inte stå crytek? Detta är alltså på första sidan.
Som Dalthor-san nämnt så blir det nog rätt svårt att ta sig in på moba scenen nu när det finns så mass många etablerade mobaspel redan

Medlem

varför rödluvan??

Medlem

.... varför inte försöka komma på något nytt? Vi har redan en mängd MOBA att välja mellan, varför vill man göra som alla andra?

Medlem
Skrivet av Smoo87:

.... varför inte försöka komma på något nytt? Vi har redan en mängd MOBA att välja mellan, varför vill man göra som alla andra?

Det är ganska självklart tycker jag? Som skribenten nämner vill de kapitalisera.
Sen som många påstår, att vi redan har en uppsjö av Moba, håller jag inte helt med i.
Vi har tre spel som tagit en stor del av konsumenterna. Sedan har vi flera som slåss för att komma in i rampljuset.
Och anledningen att många nya spel inte vågar ändra för mycket på grundmekanism i spelet är säkerligen för vi spelare är så starkt inrotade i de regler och spelmekanik som existerar sedan dota.

Men om vi skulle jämföra Moba med andra, exempelvis rpg. Har vi då många spel att välja på? Njaae..

Medlem

Suck... ett till? För mig som inte är intresserad av moba-spelen alls så känns det som om bägaren redan är överfull och att vartannat spelsläpp numera är ett nytt "revolutionerande moba med x-universumets specifika karaktärer".


signatur

Submission is for the weak

Medlem
Skrivet av ubn87:
Skrivet av Smoo87:

.... varför inte försöka komma på något nytt? Vi har redan en mängd MOBA att välja mellan, varför vill man göra som alla andra?

Det är ganska självklart tycker jag? Som skribenten nämner vill de kapitalisera.
Sen som många påstår, att vi redan har en uppsjö av Moba, håller jag inte helt med i.
Vi har tre spel som tagit en stor del av konsumenterna. Sedan har vi flera som slåss för att komma in i rampljuset.
Och anledningen att många nya spel inte vågar ändra för mycket på grundmekanism i spelet är säkerligen för vi spelare är så starkt inrotade i de regler och spelmekanik som existerar sedan dota.

Men om vi skulle jämföra Moba med andra, exempelvis rpg. Har vi då många spel att välja på? Njaae..

Lol, hon, dota(antar folk fortfarande kör det), dota 2, smite (eller vad nu blizzards kommande Moba heter). Sen har vi en uppsjö med mindre kända moba. Mm 3 stycken bara... och jag själv märker inte några större skillnader på dom. I rpg's har du olika storys, olika gameplay, olika artstyle osv. Jämför istället det med multiplayer i 90% av modern war shooters

Skägg.
10 Chambers

Fel av mig, det var inte vilken varg som helst - det var Fenrisulven!


signatur
Medlem

http://www.mmobomb.com/games/moba så, här har vi en lista på en mängd MOBA, och då är det inte alla moba spel där ute, utan dom som klassas som bra

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av ubn87:
Skrivet av Smoo87:

.... varför inte försöka komma på något nytt? Vi har redan en mängd MOBA att välja mellan, varför vill man göra som alla andra?

Det är ganska självklart tycker jag? Som skribenten nämner vill de kapitalisera.
Sen som många påstår, att vi redan har en uppsjö av Moba, håller jag inte helt med i.
Vi har tre spel som tagit en stor del av konsumenterna. Sedan har vi flera som slåss för att komma in i rampljuset.
Och anledningen att många nya spel inte vågar ändra för mycket på grundmekanism i spelet är säkerligen för vi spelare är så starkt inrotade i de regler och spelmekanik som existerar sedan dota.

Men om vi skulle jämföra Moba med andra, exempelvis rpg. Har vi då många spel att välja på? Njaae..

Lol, hon, dota(antar folk fortfarande kör det), dota 2, smite (eller vad nu blizzards kommande Moba heter). Sen har vi en uppsjö med mindre kända moba. Mm 3 stycken bara... och jag själv märker inte några större skillnader på dom. I rpg's har du olika storys, olika gameplay, olika artstyle osv. Jämför istället det med multiplayer i 90% av modern war shooters

Smite är ju ordentligt annorlunda från de övriga.

Men annars så tycker jag också skillnaderna verkar oerhört små mellan t.ex. lol och dota2. Men då är jag inte så insatt i dem, antar att många skulle kunna säga samma sak om t.ex. Quake och Unreal där jag tycker skillnaderna är enorma.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Ish
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Fel av mig, det var inte vilken varg som helst - det var Fenrisulven!

Har ju verkligen inget samband med rödluvan alls.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av ubn87:
Skrivet av Smoo87:

.... varför inte försöka komma på något nytt? Vi har redan en mängd MOBA att välja mellan, varför vill man göra som alla andra?

Det är ganska självklart tycker jag? Som skribenten nämner vill de kapitalisera.
Sen som många påstår, att vi redan har en uppsjö av Moba, håller jag inte helt med i.
Vi har tre spel som tagit en stor del av konsumenterna. Sedan har vi flera som slåss för att komma in i rampljuset.
Och anledningen att många nya spel inte vågar ändra för mycket på grundmekanism i spelet är säkerligen för vi spelare är så starkt inrotade i de regler och spelmekanik som existerar sedan dota.

Men om vi skulle jämföra Moba med andra, exempelvis rpg. Har vi då många spel att välja på? Njaae..

Lol, hon, dota(antar folk fortfarande kör det), dota 2, smite (eller vad nu blizzards kommande Moba heter). Sen har vi en uppsjö med mindre kända moba. Mm 3 stycken bara... och jag själv märker inte några större skillnader på dom. I rpg's har du olika storys, olika gameplay, olika artstyle osv. Jämför istället det med multiplayer i 90% av modern war shooters

Smite är ju ordentligt annorlunda från de övriga.

Men annars så tycker jag också skillnaderna verkar oerhört små mellan t.ex. lol och dota2. Men då är jag inte så insatt i dem, antar att många skulle kunna säga samma sak om t.ex. Quake och Unreal där jag tycker skillnaderna är enorma.

Ja okey, jag har inte ens sett gameplay på smite så ska väl inte uttala mig så mycket om det, men av det lilla jag kört av HoN och LoL t.ex, så är dota 2 extremt likt, hmm... nu minns jag inte så mycket från unreal och quake, men unreal så är det väl mer hoppa och studsa än quake? Eller minns jag heeeelt galet fel?

Medlem
Skrivet av Smoo87:

Ja okey, jag har inte ens sett gameplay på smite så ska väl inte uttala mig så mycket om det, men av det lilla jag kört av HoN och LoL t.ex, så är dota 2 extremt likt, hmm... nu minns jag inte så mycket från unreal och quake, men unreal så är det väl mer hoppa och studsa än quake? Eller minns jag heeeelt galet fel?

Om det var något jag minns från Quake så var det att man "studsade" extremt mycket eftersom man på så sätt kunde uppnå högre fart (i alla fall i Q2)?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Margy:
Skrivet av Smoo87:

Ja okey, jag har inte ens sett gameplay på smite så ska väl inte uttala mig så mycket om det, men av det lilla jag kört av HoN och LoL t.ex, så är dota 2 extremt likt, hmm... nu minns jag inte så mycket från unreal och quake, men unreal så är det väl mer hoppa och studsa än quake? Eller minns jag heeeelt galet fel?

Om det var något jag minns från Quake så var det att man "studsade" extremt mycket eftersom man på så sätt kunde uppnå högre fart (i alla fall i Q2)?

UT hade ju dubbelhopp, dodges och walldodges, så det var ganska skuttigt. Likaså Quake, fast på ett annat sätt.


signatur
Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av ubn87:
Skrivet av Smoo87:

.... varför inte försöka komma på något nytt? Vi har redan en mängd MOBA att välja mellan, varför vill man göra som alla andra?

Det är ganska självklart tycker jag? Som skribenten nämner vill de kapitalisera.
Sen som många påstår, att vi redan har en uppsjö av Moba, håller jag inte helt med i.
Vi har tre spel som tagit en stor del av konsumenterna. Sedan har vi flera som slåss för att komma in i rampljuset.
Och anledningen att många nya spel inte vågar ändra för mycket på grundmekanism i spelet är säkerligen för vi spelare är så starkt inrotade i de regler och spelmekanik som existerar sedan dota.

Men om vi skulle jämföra Moba med andra, exempelvis rpg. Har vi då många spel att välja på? Njaae..

Lol, hon, dota(antar folk fortfarande kör det), dota 2, smite (eller vad nu blizzards kommande Moba heter). Sen har vi en uppsjö med mindre kända moba. Mm 3 stycken bara... och jag själv märker inte några större skillnader på dom. I rpg's har du olika storys, olika gameplay, olika artstyle osv. Jämför istället det med multiplayer i 90% av modern war shooters

Jag ser att du inte läser andras inlägg fullt ut. Jag skrev om tre stora. Sen skriver jag flera som försöker slå sig in hos de större.
Och där ligger problemet som jag även avtäckte. Att tre spel har den större delen av publiken. Det behövs mer konkurrens.
Tycker det är väldigt bra att blizzard vågar ge sig in i leken. Eller att det testades Moba på konsol via middle-earth (ett mycket bra spel kan också påpekas).

Medlem

har dom aktivt gått ut med att det skall vara just ett moba-lir, eller kan det vara en annan typ av spel? kanske någon form av arena?

Medlem
Skrivet av ubn87:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av ubn87:
Skrivet av Smoo87:

.... varför inte försöka komma på något nytt? Vi har redan en mängd MOBA att välja mellan, varför vill man göra som alla andra?

Det är ganska självklart tycker jag? Som skribenten nämner vill de kapitalisera.
Sen som många påstår, att vi redan har en uppsjö av Moba, håller jag inte helt med i.
Vi har tre spel som tagit en stor del av konsumenterna. Sedan har vi flera som slåss för att komma in i rampljuset.
Och anledningen att många nya spel inte vågar ändra för mycket på grundmekanism i spelet är säkerligen för vi spelare är så starkt inrotade i de regler och spelmekanik som existerar sedan dota.

Men om vi skulle jämföra Moba med andra, exempelvis rpg. Har vi då många spel att välja på? Njaae..

Lol, hon, dota(antar folk fortfarande kör det), dota 2, smite (eller vad nu blizzards kommande Moba heter). Sen har vi en uppsjö med mindre kända moba. Mm 3 stycken bara... och jag själv märker inte några större skillnader på dom. I rpg's har du olika storys, olika gameplay, olika artstyle osv. Jämför istället det med multiplayer i 90% av modern war shooters

Jag ser att du inte läser andras inlägg fullt ut. Jag skrev om tre stora. Sen skriver jag flera som försöker slå sig in hos de större.
Och där ligger problemet som jag även avtäckte. Att tre spel har den större delen av publiken. Det behövs mer konkurrens.
Tycker det är väldigt bra att blizzard vågar ge sig in i leken. Eller att det testades Moba på konsol via middle-earth (ett mycket bra spel kan också påpekas).

Det jag menar på att vi visst har en uppsjö med moba, sen att 3 stycken är väldigt kända, vad har det med saken att göra? Om du läser en del om spel och tycker om moba, så vet man att det finns fler än 3 stycken. Du motsäger att det finns många moba, för att det bara finns 3 som du vet är kända? Mm visst, vi kör på den

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av ubn87:
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av ubn87:
Skrivet av Smoo87:

.... varför inte försöka komma på något nytt? Vi har redan en mängd MOBA att välja mellan, varför vill man göra som alla andra?

Det är ganska självklart tycker jag? Som skribenten nämner vill de kapitalisera.
Sen som många påstår, att vi redan har en uppsjö av Moba, håller jag inte helt med i.
Vi har tre spel som tagit en stor del av konsumenterna. Sedan har vi flera som slåss för att komma in i rampljuset.
Och anledningen att många nya spel inte vågar ändra för mycket på grundmekanism i spelet är säkerligen för vi spelare är så starkt inrotade i de regler och spelmekanik som existerar sedan dota.

Men om vi skulle jämföra Moba med andra, exempelvis rpg. Har vi då många spel att välja på? Njaae..

Lol, hon, dota(antar folk fortfarande kör det), dota 2, smite (eller vad nu blizzards kommande Moba heter). Sen har vi en uppsjö med mindre kända moba. Mm 3 stycken bara... och jag själv märker inte några större skillnader på dom. I rpg's har du olika storys, olika gameplay, olika artstyle osv. Jämför istället det med multiplayer i 90% av modern war shooters

Jag ser att du inte läser andras inlägg fullt ut. Jag skrev om tre stora. Sen skriver jag flera som försöker slå sig in hos de större.
Och där ligger problemet som jag även avtäckte. Att tre spel har den större delen av publiken. Det behövs mer konkurrens.
Tycker det är väldigt bra att blizzard vågar ge sig in i leken. Eller att det testades Moba på konsol via middle-earth (ett mycket bra spel kan också påpekas).

Det jag menar på att vi visst har en uppsjö med moba, sen att 3 stycken är väldigt kända, vad har det med saken att göra? Om du läser en del om spel och tycker om moba, så vet man att det finns fler än 3 stycken. Du motsäger att det finns många moba, för att det bara finns 3 som du vet är kända? Mm visst, vi kör på den

Jag motsäger inte att det finns många moba. Citera gärna vart jag gör det..
Du förstår inte alls poängen jag försöker framföra. Det behövs det fler Moba som kan konkurrera med de större. Jag spelar själv bara dota2 just nu men ser gärna fler. Lol har testats men är för lätt, hon räckte det med att se gameplay för att tröttna.

1
Skriv svar