Rödluvan pucklar på fenrisulven i nästa Crytek-spel
Arena of Fate hoppar på det populära moba-tåget och släpps redan i sommar
#crytek, #ryse-son-of-rome, #warface, #arena-of-fate
.... varför inte försöka komma på något nytt? Vi har redan en mängd MOBA att välja mellan, varför vill man göra som alla andra?
Det är ganska självklart tycker jag? Som skribenten nämner vill de kapitalisera.
Sen som många påstår, att vi redan har en uppsjö av Moba, håller jag inte helt med i.
Vi har tre spel som tagit en stor del av konsumenterna. Sedan har vi flera som slåss för att komma in i rampljuset.
Och anledningen att många nya spel inte vågar ändra för mycket på grundmekanism i spelet är säkerligen för vi spelare är så starkt inrotade i de regler och spelmekanik som existerar sedan dota.
Men om vi skulle jämföra Moba med andra, exempelvis rpg. Har vi då många spel att välja på? Njaae..
.... varför inte försöka komma på något nytt? Vi har redan en mängd MOBA att välja mellan, varför vill man göra som alla andra?
Det är ganska självklart tycker jag? Som skribenten nämner vill de kapitalisera.
Sen som många påstår, att vi redan har en uppsjö av Moba, håller jag inte helt med i.
Vi har tre spel som tagit en stor del av konsumenterna. Sedan har vi flera som slåss för att komma in i rampljuset.
Och anledningen att många nya spel inte vågar ändra för mycket på grundmekanism i spelet är säkerligen för vi spelare är så starkt inrotade i de regler och spelmekanik som existerar sedan dota.
Men om vi skulle jämföra Moba med andra, exempelvis rpg. Har vi då många spel att välja på? Njaae..
Lol, hon, dota(antar folk fortfarande kör det), dota 2, smite (eller vad nu blizzards kommande Moba heter). Sen har vi en uppsjö med mindre kända moba. Mm 3 stycken bara... och jag själv märker inte några större skillnader på dom. I rpg's har du olika storys, olika gameplay, olika artstyle osv. Jämför istället det med multiplayer i 90% av modern war shooters
Fel av mig, det var inte vilken varg som helst - det var Fenrisulven!
http://www.mmobomb.com/games/moba så, här har vi en lista på en mängd MOBA, och då är det inte alla moba spel där ute, utan dom som klassas som bra
.... varför inte försöka komma på något nytt? Vi har redan en mängd MOBA att välja mellan, varför vill man göra som alla andra?
Det är ganska självklart tycker jag? Som skribenten nämner vill de kapitalisera.
Sen som många påstår, att vi redan har en uppsjö av Moba, håller jag inte helt med i.
Vi har tre spel som tagit en stor del av konsumenterna. Sedan har vi flera som slåss för att komma in i rampljuset.
Och anledningen att många nya spel inte vågar ändra för mycket på grundmekanism i spelet är säkerligen för vi spelare är så starkt inrotade i de regler och spelmekanik som existerar sedan dota.
Men om vi skulle jämföra Moba med andra, exempelvis rpg. Har vi då många spel att välja på? Njaae..
Lol, hon, dota(antar folk fortfarande kör det), dota 2, smite (eller vad nu blizzards kommande Moba heter). Sen har vi en uppsjö med mindre kända moba. Mm 3 stycken bara... och jag själv märker inte några större skillnader på dom. I rpg's har du olika storys, olika gameplay, olika artstyle osv. Jämför istället det med multiplayer i 90% av modern war shooters
Smite är ju ordentligt annorlunda från de övriga.
Men annars så tycker jag också skillnaderna verkar oerhört små mellan t.ex. lol och dota2. Men då är jag inte så insatt i dem, antar att många skulle kunna säga samma sak om t.ex. Quake och Unreal där jag tycker skillnaderna är enorma.
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
.... varför inte försöka komma på något nytt? Vi har redan en mängd MOBA att välja mellan, varför vill man göra som alla andra?
Det är ganska självklart tycker jag? Som skribenten nämner vill de kapitalisera.
Sen som många påstår, att vi redan har en uppsjö av Moba, håller jag inte helt med i.
Vi har tre spel som tagit en stor del av konsumenterna. Sedan har vi flera som slåss för att komma in i rampljuset.
Och anledningen att många nya spel inte vågar ändra för mycket på grundmekanism i spelet är säkerligen för vi spelare är så starkt inrotade i de regler och spelmekanik som existerar sedan dota.
Men om vi skulle jämföra Moba med andra, exempelvis rpg. Har vi då många spel att välja på? Njaae..
Lol, hon, dota(antar folk fortfarande kör det), dota 2, smite (eller vad nu blizzards kommande Moba heter). Sen har vi en uppsjö med mindre kända moba. Mm 3 stycken bara... och jag själv märker inte några större skillnader på dom. I rpg's har du olika storys, olika gameplay, olika artstyle osv. Jämför istället det med multiplayer i 90% av modern war shooters
Smite är ju ordentligt annorlunda från de övriga.
Men annars så tycker jag också skillnaderna verkar oerhört små mellan t.ex. lol och dota2. Men då är jag inte så insatt i dem, antar att många skulle kunna säga samma sak om t.ex. Quake och Unreal där jag tycker skillnaderna är enorma.
Ja okey, jag har inte ens sett gameplay på smite så ska väl inte uttala mig så mycket om det, men av det lilla jag kört av HoN och LoL t.ex, så är dota 2 extremt likt, hmm... nu minns jag inte så mycket från unreal och quake, men unreal så är det väl mer hoppa och studsa än quake? Eller minns jag heeeelt galet fel?
Ja okey, jag har inte ens sett gameplay på smite så ska väl inte uttala mig så mycket om det, men av det lilla jag kört av HoN och LoL t.ex, så är dota 2 extremt likt, hmm... nu minns jag inte så mycket från unreal och quake, men unreal så är det väl mer hoppa och studsa än quake? Eller minns jag heeeelt galet fel?
Om det var något jag minns från Quake så var det att man "studsade" extremt mycket eftersom man på så sätt kunde uppnå högre fart (i alla fall i Q2)?
Ja okey, jag har inte ens sett gameplay på smite så ska väl inte uttala mig så mycket om det, men av det lilla jag kört av HoN och LoL t.ex, så är dota 2 extremt likt, hmm... nu minns jag inte så mycket från unreal och quake, men unreal så är det väl mer hoppa och studsa än quake? Eller minns jag heeeelt galet fel?
Om det var något jag minns från Quake så var det att man "studsade" extremt mycket eftersom man på så sätt kunde uppnå högre fart (i alla fall i Q2)?
UT hade ju dubbelhopp, dodges och walldodges, så det var ganska skuttigt. Likaså Quake, fast på ett annat sätt.
.... varför inte försöka komma på något nytt? Vi har redan en mängd MOBA att välja mellan, varför vill man göra som alla andra?
Det är ganska självklart tycker jag? Som skribenten nämner vill de kapitalisera.
Sen som många påstår, att vi redan har en uppsjö av Moba, håller jag inte helt med i.
Vi har tre spel som tagit en stor del av konsumenterna. Sedan har vi flera som slåss för att komma in i rampljuset.
Och anledningen att många nya spel inte vågar ändra för mycket på grundmekanism i spelet är säkerligen för vi spelare är så starkt inrotade i de regler och spelmekanik som existerar sedan dota.
Men om vi skulle jämföra Moba med andra, exempelvis rpg. Har vi då många spel att välja på? Njaae..
Lol, hon, dota(antar folk fortfarande kör det), dota 2, smite (eller vad nu blizzards kommande Moba heter). Sen har vi en uppsjö med mindre kända moba. Mm 3 stycken bara... och jag själv märker inte några större skillnader på dom. I rpg's har du olika storys, olika gameplay, olika artstyle osv. Jämför istället det med multiplayer i 90% av modern war shooters
Jag ser att du inte läser andras inlägg fullt ut. Jag skrev om tre stora. Sen skriver jag flera som försöker slå sig in hos de större.
Och där ligger problemet som jag även avtäckte. Att tre spel har den större delen av publiken. Det behövs mer konkurrens.
Tycker det är väldigt bra att blizzard vågar ge sig in i leken. Eller att det testades Moba på konsol via middle-earth (ett mycket bra spel kan också påpekas).
.... varför inte försöka komma på något nytt? Vi har redan en mängd MOBA att välja mellan, varför vill man göra som alla andra?
Det är ganska självklart tycker jag? Som skribenten nämner vill de kapitalisera.
Sen som många påstår, att vi redan har en uppsjö av Moba, håller jag inte helt med i.
Vi har tre spel som tagit en stor del av konsumenterna. Sedan har vi flera som slåss för att komma in i rampljuset.
Och anledningen att många nya spel inte vågar ändra för mycket på grundmekanism i spelet är säkerligen för vi spelare är så starkt inrotade i de regler och spelmekanik som existerar sedan dota.
Men om vi skulle jämföra Moba med andra, exempelvis rpg. Har vi då många spel att välja på? Njaae..
Lol, hon, dota(antar folk fortfarande kör det), dota 2, smite (eller vad nu blizzards kommande Moba heter). Sen har vi en uppsjö med mindre kända moba. Mm 3 stycken bara... och jag själv märker inte några större skillnader på dom. I rpg's har du olika storys, olika gameplay, olika artstyle osv. Jämför istället det med multiplayer i 90% av modern war shooters
Jag ser att du inte läser andras inlägg fullt ut. Jag skrev om tre stora. Sen skriver jag flera som försöker slå sig in hos de större.
Och där ligger problemet som jag även avtäckte. Att tre spel har den större delen av publiken. Det behövs mer konkurrens.
Tycker det är väldigt bra att blizzard vågar ge sig in i leken. Eller att det testades Moba på konsol via middle-earth (ett mycket bra spel kan också påpekas).
Det jag menar på att vi visst har en uppsjö med moba, sen att 3 stycken är väldigt kända, vad har det med saken att göra? Om du läser en del om spel och tycker om moba, så vet man att det finns fler än 3 stycken. Du motsäger att det finns många moba, för att det bara finns 3 som du vet är kända? Mm visst, vi kör på den
.... varför inte försöka komma på något nytt? Vi har redan en mängd MOBA att välja mellan, varför vill man göra som alla andra?
Det är ganska självklart tycker jag? Som skribenten nämner vill de kapitalisera.
Sen som många påstår, att vi redan har en uppsjö av Moba, håller jag inte helt med i.
Vi har tre spel som tagit en stor del av konsumenterna. Sedan har vi flera som slåss för att komma in i rampljuset.
Och anledningen att många nya spel inte vågar ändra för mycket på grundmekanism i spelet är säkerligen för vi spelare är så starkt inrotade i de regler och spelmekanik som existerar sedan dota.
Men om vi skulle jämföra Moba med andra, exempelvis rpg. Har vi då många spel att välja på? Njaae..
Lol, hon, dota(antar folk fortfarande kör det), dota 2, smite (eller vad nu blizzards kommande Moba heter). Sen har vi en uppsjö med mindre kända moba. Mm 3 stycken bara... och jag själv märker inte några större skillnader på dom. I rpg's har du olika storys, olika gameplay, olika artstyle osv. Jämför istället det med multiplayer i 90% av modern war shooters
Jag ser att du inte läser andras inlägg fullt ut. Jag skrev om tre stora. Sen skriver jag flera som försöker slå sig in hos de större.
Och där ligger problemet som jag även avtäckte. Att tre spel har den större delen av publiken. Det behövs mer konkurrens.
Tycker det är väldigt bra att blizzard vågar ge sig in i leken. Eller att det testades Moba på konsol via middle-earth (ett mycket bra spel kan också påpekas).
Det jag menar på att vi visst har en uppsjö med moba, sen att 3 stycken är väldigt kända, vad har det med saken att göra? Om du läser en del om spel och tycker om moba, så vet man att det finns fler än 3 stycken. Du motsäger att det finns många moba, för att det bara finns 3 som du vet är kända? Mm visst, vi kör på den
Jag motsäger inte att det finns många moba. Citera gärna vart jag gör det..
Du förstår inte alls poängen jag försöker framföra. Det behövs det fler Moba som kan konkurrera med de större. Jag spelar själv bara dota2 just nu men ser gärna fler. Lol har testats men är för lätt, hon räckte det med att se gameplay för att tröttna.