ESO får första stora uppdateringen imorgon

Robot
Medlem
ESO får första stora uppdateringen imorgon

Får man iaf lite motivering att gå igenom alla VR's
Tappade lusten när jag blev lvl 50.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Undrar om dom fixat fryslagget så man kan börja spela igen

Medlem

INB4 fixa buggar innan ni släpper ny content.

Medlem

Daily quests verkligen?

Medlem

undrar när ESO blir free2play och Pay2Win

Medlem

sket i att förnya min sub på detta. spelar hellre skyrim.

Medlem
Skrivet av Vashgang:

undrar när ESO blir free2play och Pay2Win

Snart eller aldrig. Någon av dem.

phi
Medlem
Skrivet av Vashgang:

undrar när ESO blir free2play och Pay2Win

Jag sätter min vänstra pungkula på att det blir innan årsskiftet.

Medlem

Antar att det är VR12? Själv är jag fast på VR3

Medlem

"Materialet kommer patchas in på den europeiska servern under natten..."

Ni menar "EU-servern" som befinner sig i US (som av ZOS döpts till MEGASERVER av någon löjlig anledning) och som skulle flyttas till ett datacenter i EU?

Vid släppet av spelet lovades det att EU servern skulle flyttas till EU men detta kommer förmodligen aldrig att ske..

Och hade det bara varit detta och man undviker PVP så är väl spelet ok.

Med tanke på deras problemfyllda släpp så har ZOS för min del skitit i det blå skåpet när det kommer till ESO.

Hoppas istället på ett nytt Fallout/Daggerfall befriat från MMO hype och där moddare gör att spelet lever vidare väldigt mycket längre än ZOS kommer kunna hålla ESO flytande..

Och en sak till: se fan till att hålla ZOS borta från kommande titlar!

P.S. Glömde nämna deras "underbara" och fint strukturerade forum fyllt till bredden av rättvisa moderatorer. <- (Sarkasm)

Tycker "nästan" synd om dem (läs: moderatorer) om detta skulle gå F2P.
D.S.


signatur

Riktiga män dansar inte, de har råd att stå i baren..

Medlem
Skrivet av Bobbah:

mycket längre än ZOS kommer kunna hålla ESO flytande..

Och en sak till: se fan till att hålla ZOS borta från kommande titlar!

P.S. Glömde nämna deras "underbara" och fint strukturerade forum fyllt till bredden av rättvisa moderatorer. &lt;- (Sarkasm)

Tycker "nästan" synd om dem (läs: moderatorer) om detta skulle gå F2P.
D.S.

Nu blev jag nyfiken; moderatorer med storhetsvansinne eller vad?


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av Vashgang:

undrar när ESO blir free2play och Pay2Win

Jag sätter min vänstra pungkula på att det blir innan årsskiftet.

Jag har noterat det och förväntar mig att du håller ditt löfte om det visar sig att du har fel.

Medlem

ESO blir lite segt när man nått 50, men innan dess är det väldigt kul tycker jag.

Spelet har också bra mycket mer potential än alla andra MMO:n släppta de senaste 10 åren, men frågan är om inte folk kommer att ge upp innan spelet når fram hela vägen.

Medlem
Skrivet av phi:
Skrivet av Vashgang:

undrar när ESO blir free2play och Pay2Win

Jag sätter min vänstra pungkula på att det blir innan årsskiftet.

Hur tänker du avlägsna din kula om du har fel?

Moderator | Testpilot
Skrivet av phi:
Skrivet av Vashgang:

undrar när ESO blir free2play och Pay2Win

Jag sätter min vänstra pungkula på att det blir innan årsskiftet.

Hoppas du håller ditt ord.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Cordayne:
Skrivet av phi:
Skrivet av Vashgang:

undrar när ESO blir free2play och Pay2Win

Jag sätter min vänstra pungkula på att det blir innan årsskiftet.

Hur tänker du avlägsna din kula om du har fel?

Jag röstar på vinkelslip.

phi
Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av phi:
Skrivet av Vashgang:

undrar när ESO blir free2play och Pay2Win

Jag sätter min vänstra pungkula på att det blir innan årsskiftet.

Jag har noterat det och förväntar mig att du håller ditt löfte om det visar sig att du har fel.

Skrivet av Cordayne:
Skrivet av phi:
Skrivet av Vashgang:

undrar när ESO blir free2play och Pay2Win

Jag sätter min vänstra pungkula på att det blir innan årsskiftet.

Hur tänker du avlägsna din kula om du har fel?

Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av phi:
Skrivet av Vashgang:

undrar när ESO blir free2play och Pay2Win

Jag sätter min vänstra pungkula på att det blir innan årsskiftet.

Hoppas du håller ditt ord.

Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Cordayne:
Skrivet av phi:
Skrivet av Vashgang:

undrar när ESO blir free2play och Pay2Win

Jag sätter min vänstra pungkula på att det blir innan årsskiftet.

Hur tänker du avlägsna din kula om du har fel?

Jag röstar på vinkelslip.

Jag kommer att köra igång en kickstarter för det med stretch goals. Ju mer pengar jag får, desto blodigare och brutalare kommer det att bli.

Jag skickar PM när det börjar närma sig.

Medlem
Skrivet av Zero303:

sket i att förnya min sub på detta. spelar hellre skyrim.

samma här, kändes som ett halv klart spel...

Medlem

Har spelat sedan starten och har aldrig haft några problem..

förutom lagget till usa som är märkbart ibland annars inget ...

bara en massa troll som gnäller.

Moderator | Testpilot
Skrivet av phi:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av phi:
Skrivet av Vashgang:

undrar när ESO blir free2play och Pay2Win

Jag sätter min vänstra pungkula på att det blir innan årsskiftet.

Jag har noterat det och förväntar mig att du håller ditt löfte om det visar sig att du har fel.

Skrivet av Cordayne:
Skrivet av phi:
Skrivet av Vashgang:

undrar när ESO blir free2play och Pay2Win

Jag sätter min vänstra pungkula på att det blir innan årsskiftet.

Hur tänker du avlägsna din kula om du har fel?

Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av phi:
Skrivet av Vashgang:

undrar när ESO blir free2play och Pay2Win

Jag sätter min vänstra pungkula på att det blir innan årsskiftet.

Hoppas du håller ditt ord.

Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Cordayne:
Skrivet av phi:
Skrivet av Vashgang:

undrar när ESO blir free2play och Pay2Win

Jag sätter min vänstra pungkula på att det blir innan årsskiftet.

Hur tänker du avlägsna din kula om du har fel?

Jag röstar på vinkelslip.

Jag kommer att köra igång en kickstarter för det med stretch goals. Ju mer pengar jag får, desto blodigare och brutalare kommer det att bli.

Jag skickar PM när det börjar närma sig.

Jag har allt på print, bäst du levererar.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Tänk om det hade varit SP-spel istället, sigh ...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Tänk om det hade varit SP-spel istället, sigh ...

Glad över att det inte är det. Alltid velat spela Elder Scrolls med mina vänner, och nu har jag chansen. Lägg på det faktum att det är ett av de bästa combat-systemet i ett MMO någonsin; att storyn är grymt levererad och inte en dålig nisch som i SWTOR där det är 10 levlar mellan varje 15 min av itnressant content varpå resterande tiden handlar om "Döda 10 råttor" ; och till slut att utforskning är roligt, skill träden är flexibla och utplånar cookie cutter specs, och att områdena och dungeons är väldesignade och farligare fiender faktiskt är farliga.

Skrivet av Xepheros:
Skrivet av walter_iego:

Tänk om det hade varit SP-spel istället, sigh ...

Glad över att det inte är det. Alltid velat spela Elder Scrolls med mina vänner, och nu har jag chansen. Lägg på det faktum att det är ett av de bästa combat-systemet i ett MMO någonsin; att storyn är grymt levererad och inte en dålig nisch som i SWTOR där det är 10 levlar mellan varje 15 min av itnressant content varpå resterande tiden handlar om "Döda 10 råttor" ; och till slut att utforskning är roligt, skill träden är flexibla och utplånar cookie cutter specs, och att områdena och dungeons är väldesignade och farligare fiender faktiskt är farliga.

Då är jag genuint glad för din skull. Många har kastat dynga på spelet att man till slut inte vet vad man ska tro. Jag tycker det ser fantastiskt ut, men känner inte för att påbörja ännu ett MMO-spel där man liksom inte kan få ett riktigt avslut. Jag hoppas det inte går en snabb död till mötes, men man vet ju inte längre idag om ett spel har en lång- eller kort livslängd. Jag gillar inte den ovissheten, speciellt inte när man investerar mycket tid och energi, för att inte säga pengar i upplevelsen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av walter_iego:

Tänk om det hade varit SP-spel istället, sigh ...

Glad över att det inte är det. Alltid velat spela Elder Scrolls med mina vänner, och nu har jag chansen. Lägg på det faktum att det är ett av de bästa combat-systemet i ett MMO någonsin; att storyn är grymt levererad och inte en dålig nisch som i SWTOR där det är 10 levlar mellan varje 15 min av itnressant content varpå resterande tiden handlar om "Döda 10 råttor" ; och till slut att utforskning är roligt, skill träden är flexibla och utplånar cookie cutter specs, och att områdena och dungeons är väldesignade och farligare fiender faktiskt är farliga.

Då är jag genuint glad för din skull. Många har kastat dynga på spelet att man till slut inte vet vad man ska tro. Jag tycker det ser fantastiskt ut, men känner inte för att påbörja ännu ett MMO-spel där man liksom inte kan få ett riktigt avslut. Jag hoppas det inte går en snabb död till mötes, men man vet ju inte längre idag om ett spel har en lång- eller kort livslängd. Jag gillar inte den ovissheten, speciellt inte när man investerar mycket tid och energi, för att inte säga pengar i upplevelsen.

Förstår absolut vart du kommer från. Mitt råd skulle vara att köpa det och spela den där första månaden. Levlandeprocessen är 100% story-intensivt, varpå även side-quests fullständigt går emot den där "MMO-quests"-standarden med ytliga grind-quests med dålig motivering. Även side-quests är story-drivna, och objectives är inte generiskt mmo-trams på samma sätt heller. Exempelvis så är där en quest som handlar om att en snubbe lyckats brygga så stark sprit att han började tro att han var en goblin och flyttade in i en goblin-stam, och hur man ska få tag på hans sprit åt en annan orc som är sugen på skiten. Kort liten side-quest, men det är mer inspirerat än "döda X råttor".

Summan av kardemumman är att även om du inte gillar MMO-aspekten av spelet så skulle jag absolut säga att den där första gratismånaden är nog för att rättfärdiga prislappen på spelet, eftersom du kommer åt all story, utforskning, och allt annat som gör Elder Scrolls till Elder Scrolls. Men jag förstår definitivt varför du är skeptisk i och med att månadskostnaden gör att man inte kan spela helt på sina egna villkor utan just subscription. Men som sagt, om du tycker det verkar vara något du hade gillat så bör du absolut överväga att köpa boxen.

Skrivet av Xepheros:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av walter_iego:

Tänk om det hade varit SP-spel istället, sigh ...

Glad över att det inte är det. Alltid velat spela Elder Scrolls med mina vänner, och nu har jag chansen. Lägg på det faktum att det är ett av de bästa combat-systemet i ett MMO någonsin; att storyn är grymt levererad och inte en dålig nisch som i SWTOR där det är 10 levlar mellan varje 15 min av itnressant content varpå resterande tiden handlar om "Döda 10 råttor" ; och till slut att utforskning är roligt, skill träden är flexibla och utplånar cookie cutter specs, och att områdena och dungeons är väldesignade och farligare fiender faktiskt är farliga.

Då är jag genuint glad för din skull. Många har kastat dynga på spelet att man till slut inte vet vad man ska tro. Jag tycker det ser fantastiskt ut, men känner inte för att påbörja ännu ett MMO-spel där man liksom inte kan få ett riktigt avslut. Jag hoppas det inte går en snabb död till mötes, men man vet ju inte längre idag om ett spel har en lång- eller kort livslängd. Jag gillar inte den ovissheten, speciellt inte när man investerar mycket tid och energi, för att inte säga pengar i upplevelsen.

Förstår absolut vart du kommer från. Mitt råd skulle vara att köpa det och spela den där första månaden. Levlandeprocessen är 100% story-intensivt, varpå även side-quests fullständigt går emot den där "MMO-quests"-standarden med ytliga grind-quests med dålig motivering. Även side-quests är story-drivna, och objectives är inte generiskt mmo-trams på samma sätt heller. Exempelvis så är där en quest som handlar om att en snubbe lyckats brygga så stark sprit att han började tro att han var en goblin och flyttade in i en goblin-stam, och hur man ska få tag på hans sprit åt en annan orc som är sugen på skiten. Kort liten side-quest, men det är mer inspirerat än "döda X råttor".

Summan av kardemumman är att även om du inte gillar MMO-aspekten av spelet så skulle jag absolut säga att den där första gratismånaden är nog för att rättfärdiga prislappen på spelet, eftersom du kommer åt all story, utforskning, och allt annat som gör Elder Scrolls till Elder Scrolls. Men jag förstår definitivt varför du är skeptisk i och med att månadskostnaden gör att man inte kan spela helt på sina egna villkor utan just subscription. Men som sagt, om du tycker det verkar vara något du hade gillat så bör du absolut överväga att köpa boxen.

Med de orden blir jag klart nyfiken. Tack


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

"Spelar du fortfarande?" stod det på fejjan...

Cynisk much?

Absolut spelar jag, är ett riktigt roligt MMO!

Medlem
Medlem

Hmm kanske värt att testa igen då.
Jag tycker att det var riktigt kul när jag började spela det! Det är nog det mmo som jag har tyckt varit roligast. Dock förstörde buggar upplevelsen väldigt mycket.

Jag råkade ut för extrem fps-drop i intensiva pvp-fighter, delar av quests slutade att "fungera", infinte loadscreen så jag fick hålla på i ett par timmar för att komma ut ur Cyrodiil, spelet skulle uppdateras ett par gånger så fort jag börjat spela direkt efter att jag kommit hem från jobbet m.m.

Detta gjorde att jag tröttnade. Spelet var inte klart när det släpptes. Det borde ha gett det någon månad eller två till finputsning innan de släppte det. De hade nog vunnit så mycket mer på det.
Visserligen är inga spel felfria när de släpps, men detta är det värsta jag har varit med om i ett spelsläpp, fast då har jag ju inte spelat alla spel som finns heller.

Medlem
Skrivet av Tompa8989:

Gäsp.

Är det lite för sent för dig, Tompa? Rekommenderar dig att gå och lägga dig om du nu är trött.

12
Skriv svar