Malware-varningar på FZ

Robot
Malware-varningar på FZ

Roliga bilder är inte så roliga när de får Google Chrome att dra i nödbromsen.


Medlem
Malware-varningar på FZ

Ett hett tips: Installera tillägget Imgur Uploader för Google Chrome. Med den behöver ni bara högerklicka på en bild och välja "Upload to Imgur" - sen har ni bilden hostad hos Imgur istället. Snabbare, säkrare och pålitligare.

EDIT: Länk till tillägget.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Haha, bästa reklamen i samband med nyheten

PS. Tack för tipset Puscifer!

Medlem

För nån vecka sedan fick jag reklam på sidan, samt att bakgrunden hade error error error skrivet lite var som helst.

Jag är FZ supporter och har även adblock igång, gissar på att ni hade nån attack? vara bara FZ som hade detta, testade 10 andra sidor.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Ztreek:

För nån vecka sedan fick jag reklam på sidan, samt att bakgrunden hade error error error skrivet lite var som helst.

Jag är FZ supporter och har även adblock igång, gissar på att ni hade nån attack? vara bara FZ som hade detta, testade 10 andra sidor.

Förmodligen bara en hicka i systemet, vi har inte blivit attackerade.


signatur
Medlem

Använder Chrome men märkte ingen varning alls. Fixat sig själv?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Satheus:

Använder Chrome men märkte ingen varning alls. Fixat sig själv?

Den dyker bara upp där det finns innehåll från memegenerator.net länkat, inte på förstasidan. Vi har också rensat undan en massa sådana.


signatur
Medlem
Skrivet av Puscifer:

Ett hett tips: Installera tillägget Imgur Uploader för Google Chrome. Med den behöver ni bara högerklicka på en bild och välja "Upload to Imgur" - sen har ni bilden hostad hos Imgur istället. Snabbare, säkrare och pålitligare.

EDIT: Länk till tillägget.

Tackar för tipset! Använder inte Chrome, men tillägget fanns även till Firefox och kommer verkligen förenkla uppladdningar av bilder!

Inaktiv

Tänk om alla memes försvunnit överallt...så fridfullt det hade blivit.

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Ett hett tips: Installera tillägget Imgur Uploader för Google Chrome. Med den behöver ni bara högerklicka på en bild och välja "Upload to Imgur" - sen har ni bilden hostad hos Imgur istället. Snabbare, säkrare och pålitligare.

EDIT: Länk till tillägget.

Samma addon finns till FF också.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Ett hett tips: Installera tillägget Imgur Uploader för Google Chrome. Med den behöver ni bara högerklicka på en bild och välja "Upload to Imgur" - sen har ni bilden hostad hos Imgur istället. Snabbare, säkrare och pålitligare.

EDIT: Länk till tillägget.

Använder imgur i princip dagligen, men blir tröttsamt att dra ut bilder på skrivbordet för att sedan dra in i imgur, helt missat detta tillägget, tack som fan, du har förenklat mitt liv!

Medlem

http://loading.se/ har också detta problem, använder Firefox. Verkar som de vänder sig mot spelsajter.

Har aldrig råkat ut för det, men för ett tag sedan betedde sig Chrome mycket bångstyrigt, efter en ominstallation försvann problemen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av R.Persson:

http://loading.se/ har också detta problem, använder Firefox. Verkar som de vänder sig mot spelsajter.

Är väl snarare att memes används ganska frekvent på spelsajter


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av R.Persson:

http://loading.se/ har också detta problem, använder Firefox. Verkar som de vänder sig mot spelsajter.

Är väl snarare att memes används ganska frekvent på spelsajter

Memes förgyller livet


signatur

I drank what?

FM-guru
F.d. Sisyr

Att folk inte börjat använda Gyazo och/eller puush än förstår jag inte riktigt. Sjukt smidigt ju.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av R.Persson:

http://loading.se/ har också detta problem, använder Firefox. Verkar som de vänder sig mot spelsajter.

Är väl snarare att memes används ganska frekvent på spelsajter

Ahh, jo såklart.

Medlem
Skrivet av Nelfie:
Skrivet av Puscifer:

Ett hett tips: Installera tillägget Imgur Uploader för Google Chrome. Med den behöver ni bara högerklicka på en bild och välja "Upload to Imgur" - sen har ni bilden hostad hos Imgur istället. Snabbare, säkrare och pålitligare.

EDIT: Länk till tillägget.

Använder imgur i princip dagligen, men blir tröttsamt att dra ut bilder på skrivbordet för att sedan dra in i imgur, helt missat detta tillägget, tack som fan, du har förenklat mitt liv!

Samma här! Tackar ödmjukast för tipset Puscifer


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Inaktiv
1
Skriv svar