Mer loot till alla i Diablo III

Robot
Medlem
Mer loot till alla i Diablo III

Med eller utan buff, still going on!

Gen
Medlem

Med tanke på hur många legendaries som är dåliga är detta ett bra beslut. Förut var man först tvungen att vänta på att någon leg skulle droppa och sedan var det ytterligare ett tärningskast för att få något vettigt. Nu har man bara tärningskastet kvar då legs droppar tillräckligt ofta.

En annan bra sidoeffekt är att man får bättre chans att testa builds som är knutna till ett visst item (T ex Wand of Woh eller Mirrorball) eftersom dropchansen ökat.

Alla säger att man kommer att ha "BiS" inom en månad...nä, tror inte det (om man nu inte spelar oavbrutet).

phi
Medlem

Inte bra alls. Jag tänkte ju lägga spelet på is nu när buffveckan är över och vänta till nästa buff-event kommer. Nu är jag ju fast i D3-träsket. För alltid.

Medlem

De där orangea och gröna strålarna är ju som en drog så alltid bra att stilla sitt begär oftare!


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Helt klart en välkommen boost, då 99% av alla legs man hittar är skräp


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

Mycket positivt i min mening.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

minska med 1000% och gör alla leg bra istället, då blir man ju helt till sig när det droppar något, nu är det ju bara meh

Medlem

Med tanke på att legendarys är rätt värdelösa (har bytt ut TRE(!!!) legendarys mot rares) så spelar det ingen roll för mig.

Skulle helst vilja se att dom faktiskt gjorde legendarys riktigt jävla uberbra men istället minskar dropchansen med rätt mycket.

Medlem

Tyvärr så är det kvantitet före kvalitet då de flesta legendarys är knappt ens bättre än somliga rares.

Visst det skadar inte att ha större chans att hitta de som är bra men önskar hellre att blizzard kunde göra om legs så de känns just legendariska.


signatur
Medlem

Wow så vi slänger ut fler legendarys för ett endgame som är riktigt svagt. Vi vill ha leaderboards och PVP som inte är efterblivet.


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Medlem

Diablo III..?

Medlem

Jag tyckte man fick Legendarys hela tiden utan buff.
Har inte spelat på ett tag, men sist jag spelade hade jag fått 3 legendarys på 30 min...

Gen
Medlem
Skrivet av Skelögd:

Med tanke på att legendarys är rätt värdelösa (har bytt ut TRE(!!!) legendarys mot rares) så spelar det ingen roll för mig.

Skulle helst vilja se att dom faktiskt gjorde legendarys riktigt jävla uberbra men istället minskar dropchansen med rätt mycket.

Då har du bara haft otur. Fortsätt att farma så kommer du garanterat hitta något bättre än de rares du har nu.

Skrivet av MrStrange:

Tyvärr så är det kvantitet före kvalitet då de flesta legendarys är knappt ens bättre än somliga rares.

Visst det skadar inte att ha större chans att hitta de som är bra men önskar hellre att blizzard kunde göra om legs så de känns just legendariska.

Det var så innan RoS men de fixade till det inför expansionen. Legendaries har alltid ett högre spann på mainstat, damage osv än rares. Som exempel kan Legendary skor ha upp till 500 INT medans Rares kanske bara kan ha upp till 450 eller 430. Nu hittade jag på siffrorna men grundtanken stämmer. Dessutom har Legendaries unika secondary stats som rares inte kan ha. Och sen skall vi inte prata om Set delar som tillsammans alltid blir bättre än rares.

Keep farming

Medlem

Nu har jag ibland hittat sex legends på en rift.


signatur

Burn in the light.

Medlem

van vad ni får drops på legend, jag spelar iofs inte långa pass kanske 1-2timmar och har jag tur så droppar det 2 legendary per session


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

van vad ni får drops på legend, jag spelar iofs inte långa pass kanske 1-2timmar och har jag tur så droppar det 2 legendary per session

Ibland är det total torka, kan gå två-tre rifts utan något, möjligen en adventures journal. Sen vissa gånger är det tvärtom med 3+ legendarys per rift.
Det känns som om man startar om sessionen när då går dåligt så blir det bättre, men det är nog bara inbillning

phi
Medlem
Skrivet av Notumforce:

van vad ni får drops på legend, jag spelar iofs inte långa pass kanske 1-2timmar och har jag tur så droppar det 2 legendary per session

Det är en ganska hög varians på drops. Ibland kan jag ha hoppat in i första riften för dagen och det droppar 3-4 st innan jag ens kommit igenom halva riften medan jag nästa gång hinner köra igenom nästan hela innan första droppar.

Medlem
Skrivet av Notumforce:

van vad ni får drops på legend, jag spelar iofs inte långa pass kanske 1-2timmar och har jag tur så droppar det 2 legendary per session

Med 100% mer droprate så får jag nog 2-3 legendarys på ca 4-5 timmar.

De flesta är som sagt rätt värdelösa dock så det dröjer väldigt länge innan man får något som ersätter rares.

Medlem

Blev glad när jag såg detta igår! Faktum är att jag bränner mina Forgotten Souls i raketfart, och den högre dropraten är mycket välkommen. (Många legendaries som droppar, för att inte säga de flesta, är antingen rent ut sagt dåliga eller osis med rollsen.)

Det sjuka är dock att det normalt ser ut så här för mig numera:

Kör 5-6 T2-T4 rifts, hittar noll. Får _max_ ett plan, inga legendaries.

Hoppar ner till Expert/Master för att snabbt farma specifika bossar för craft-ingredienser, och där får jag endgamegrejer oförskämt ofta.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Medlem
Skrivet av Skelögd:
Skrivet av Notumforce:

van vad ni får drops på legend, jag spelar iofs inte långa pass kanske 1-2timmar och har jag tur så droppar det 2 legendary per session

Med 100% mer droprate så får jag nog 2-3 legendarys på ca 4-5 timmar.

De flesta är som sagt rätt värdelösa dock så det dröjer väldigt länge innan man får något som ersätter rares.

För mig är det nog snarare runt 10 per timme med buffen.

Medlem

ehm. Gäller detta även konsollerna?

Medlem

Alltså det är ju lite löjligt, det blir så extremt tråkigt när dom enda prylarna man är intresserad av är legendary och setitems. Blir ju som en jätteinflation i spelet, precis som med AH.

Hade varit mycket roligare om det var "normalt" med att börja med vita items och sedan då och då hitta gula (rare), det är bara sällan man borde hitta legendarys, kanske max en gång på en hel dags spelande. Efter en veckas spelande har jag bara legendarys och setitems i princip.

Sen är hela damage-grejen rätt absurd, det är ju löjligt mycket siffror nu, man crittar 70 miljoner osv. Varför kan man inte bara göra så att ju högre upp i levlarna man kommer desto högre armor har fienderna? Så man inte gör 1034013013 i skada utan kanske crittar MAX 100.000.
Blir ju som i flipperspel annars, man får två miljarder poäng för varenda grej, wow va häftigt med många siffror! Dom borde isåfall förkorta ner det genom att använda sig av tiopotenser.

Medlem

Mycket har förbättrats sedan RoS, men det här var nog det nödvändigaste. Kan inte påstå att det regnar loot nu heller, men det är iallafall acceptabelt ifall det ska intressera mig för spelet. Det är ju liksom det som är roligast, att bygga sin karaktär starkare, och tar det för lång tid att göra det så lockar ju tom en promenad mer.

Medlem
Skrivet av FL3JM:

Alltså det är ju lite löjligt, det blir så extremt tråkigt när dom enda prylarna man är intresserad av är legendary och setitems. Blir ju som en jätteinflation i spelet, precis som med AH.

Hade varit mycket roligare om det var "normalt" med att börja med vita items och sedan då och då hitta gula (rare), det är bara sällan man borde hitta legendarys, kanske max en gång på en hel dags spelande. Efter en veckas spelande har jag bara legendarys och setitems i princip.

Sen är hela damage-grejen rätt absurd, det är ju löjligt mycket siffror nu, man crittar 70 miljoner osv. Varför kan man inte bara göra så att ju högre upp i levlarna man kommer desto högre armor har fienderna? Så man inte gör 1034013013 i skada utan kanske crittar MAX 100.000.
Blir ju som i flipperspel annars, man får två miljarder poäng för varenda grej, wow va häftigt med många siffror! Dom borde isåfall förkorta ner det genom att använda sig av tiopotenser.

Hur man än gör så kommer det ju alltid till en punkt då bara vissa items är en uppgradering. Att göra legends droppen så sällsynta skulle ju bara få folk att sluta spela (skulle vara farmville i en annorlunda miljö) då man inte ens skulle kunna geara upp en karaktär utan att vara en arbetslös spelmissbrukare.

Någonting jag saknar oerhört mycket är en sjysst dmg meter

Medlem
Skrivet av FL3JM:

Alltså det är ju lite löjligt, det blir så extremt tråkigt när dom enda prylarna man är intresserad av är legendary och setitems. Blir ju som en jätteinflation i spelet, precis som med AH.

Hade varit mycket roligare om det var "normalt" med att börja med vita items och sedan då och då hitta gula (rare), det är bara sällan man borde hitta legendarys, kanske max en gång på en hel dags spelande. Efter en veckas spelande har jag bara legendarys och setitems i princip.

Sen är hela damage-grejen rätt absurd, det är ju löjligt mycket siffror nu, man crittar 70 miljoner osv. Varför kan man inte bara göra så att ju högre upp i levlarna man kommer desto högre armor har fienderna? Så man inte gör 1034013013 i skada utan kanske crittar MAX 100.000.
Blir ju som i flipperspel annars, man får två miljarder poäng för varenda grej, wow va häftigt med många siffror! Dom borde isåfall förkorta ner det genom att använda sig av tiopotenser.

Har du spelat Diablo 3? Man kunde köra i veckor innan man hittade ett legendary item och i 99% av fallen så var det ett item som man själv inte hade någon användning för innan dom ökade dropraten typ ett år efter releasen och det var ingen vidare förbättring. Detta kan få mig att ärligt talat ge D3 ytterligare en chans dvs om inga elitister börjar gråta och tvingar blizzard att återställa droprate till 0.0001%

Medlem

Har farmat som en tok nu efter legendary, silly fun!

Inaktiv
12
Skriv svar