Robot
Tropico 5

Att tropiska paradis styrs bäst med cigarr i mungipan och smutsiga pengar på det schweiziska bankkontot är bara en av många livslektioner vi får i Tropico 5.

#tropico-5


Inaktiv
Tropico 5

"En väl trygg uppföljare", ungefär som Mario Kart 8? Inget nytt, inget fräscht, samma spår?

Medlem

Mycket omändrat, om jag förstod TotalBiscuit's "WTF is" korrekt. Till det bättre verkar det som t.ex. istället för en solid era har du flera, där allting ändras eftersom, och även multiplayer. Sign me up. Tropico 4 är mitt första Tropico, och jag älskar det spelet, så detta är ett givet köp för min del. Länk till videon:

PS: Deras releasedatum är FUBAR, imho. Jag hade hoppats på att spela det inatt, men tji fick jag. 14 timmar kvar, enligt steam. och ingen pre-load så vitt jag vet.

Skribent
Skrivet av Segas:

"En väl trygg uppföljare", ungefär som Mario Kart 8? Inget nytt, inget fräscht, samma spår?

Lite åt det hållet. Det finns en hel del nyheter (de flesta av dem bra) men de är inte särskilt stora. Att spelet är indelat i olika tidsepoker (colonial, world war, cold war, modern) är kanske den bästa förändringen, där varje epok kommer med nya utmaningar och förutsättningar.

Sen har vi ju multiplayer, men det har jag som sagt inte kunnat testa.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Jag har aldrig spelat något av de tidigare versionerna av detta spel och därmed borde det vara en underhållande spelupplevelse för mig.

Inaktiv

Kanske värt att testa då. Minns att jag lirade trean men tyckte mest det var ganska så dåligt. Förhoppningsvis har jag missat det magiska.

Någon FZare som hunnit lira lite och kan ge en åsikt?

Medlem
Skrivet av GnutAh:

Mycket omändrat, om jag förstod TotalBiscuit's "WTF is" korrekt. Till det bättre verkar det som t.ex. istället för en solid era har du flera, där allting ändras eftersom, och även multiplayer. Sign me up. Tropico 4 är mitt första Tropico, och jag älskar det spelet, så detta är ett givet köp för min del. Länk till videon:

https://www.youtube.com/embed/Nft1D74EHv4

PS: Deras releasedatum är FUBAR, imho. Jag hade hoppats på att spela det inatt, men tji fick jag. 14 timmar kvar, enligt steam. och ingen pre-load så vitt jag vet.

Är TotalBiscuit positiv ? Han är ju en skitstövel jämt ju...

Medlem

Är musiken lika skön som i 4an?


signatur

I drank what?

Medlem

Totalt intetsägande recension.
Nån annan som vet något om spelet? Hur pass djup är ekonomin i spelet tex?

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Är TotalBiscuit positiv ? Han är ju en skitstövel jämt ju...

Men alltid rättvis

edit: oj, dubbelpost

Medlem

Akta er nu för snart kommer barnen som spelar detta att bli diktatorer! De är bara en tidsfråga innan dom tar över en ö och börjar sitt skräckherravälde!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Rior:

Akta er nu för snart kommer barnen som spelar detta att bli diktatorer! De är bara en tidsfråga innan dom tar över en ö och börjar sitt skräckherravälde!

Haha!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

Det är inte "Kim Jong Uns" golfrundor som är intressanta, utan hur "fri" media rapporterar rykten och osanningar. Partsinlagor från Sydkorea och Pentagon är det fritt fram för.

Visst, i något fall har koreanerna själva översatt fel till engelska, vilket gjort att man haft enhörningar och dylika saker i sin repertoar.


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem
Skrivet av Mirage:

Är musiken lika skön som i 4an?

Har hört att musiken är lite sämre i 5an men skulle tippa på att det är samma stil!

Medlem

Det är som en nerbantad och fördummad version av T4 (som i sin tur var nerdummad från T3), mycket besviken.
Tagit bort en massa för att köra sitt DLC skit igen.

Medlem

Någon som kan förklara vad som menas med bildtexten till El P framfør spegeln;

"Fysikens lagar säger att den här spegelbilden borde vara omöjlig. Men vad bryr sig väl El Presidente om fysikens lagar...?"

//LD

Medlem
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av GnutAh:

Mycket omändrat, om jag förstod TotalBiscuit's "WTF is" korrekt. Till det bättre verkar det som t.ex. istället för en solid era har du flera, där allting ändras eftersom, och även multiplayer. Sign me up. Tropico 4 är mitt första Tropico, och jag älskar det spelet, så detta är ett givet köp för min del. Länk till videon:

https://www.youtube.com/embed/Nft1D74EHv4

PS: Deras releasedatum är FUBAR, imho. Jag hade hoppats på att spela det inatt, men tji fick jag. 14 timmar kvar, enligt steam. och ingen pre-load så vitt jag vet.

Är TotalBiscuit positiv ? Han är ju en skitstövel jämt ju...

Du förväxlar inte skitstövel med cynisk då? För det är ju det han faktiskt är i regel.

Medlem
Skrivet av Lord Darkness:

Någon som kan förklara vad som menas med bildtexten till El P framfør spegeln;

"Fysikens lagar säger att den här spegelbilden borde vara omöjlig. Men vad bryr sig väl El Presidente om fysikens lagar...?"

//LD

El Presidente står med sidan vänd mot spegeln men spegeln verkar reflektera hans rygg tror jag att det är.

Medlem
Skrivet av krythorian:
Skrivet av Lord Darkness:

Någon som kan förklara vad som menas med bildtexten till El P framfør spegeln;

"Fysikens lagar säger att den här spegelbilden borde vara omöjlig. Men vad bryr sig väl El Presidente om fysikens lagar...?"

//LD

El Presidente står med sidan vänd mot spegeln men spegeln verkar reflektera hans rygg tror jag att det är.

Nja, det stämmer ju inte. Spegeln står i vinkel och det är ju mestadels hans sida som speglas. Spegeln är lite långt fram i förhållande till fötterna men i övrigt måste jag säga att det ser relativt riktig ut, speciellt för att vara ett datorspel.

//LD

Inaktiv

Måste säga att spelet i viss mån är en besvikelse som det är nu. Vet inte om de gjort det för konsol eller inte men till och med interfacet är konsoligt. Betyget är berättigat.

Innehållet är nedbantat för att enklare passa konsolen som plattform och kategorin användare (som hämtas bland annat från dagis. När jag var liten spelade vi Civ 1 trots att vi inte kunde engelska, men här utgår man från att barn och fysiskt vuxna är debila pengasvampar man kramar ur och vrider om).


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Inaktiv
Skrivet av Lord Darkness:
Skrivet av krythorian:
Skrivet av Lord Darkness:

Någon som kan förklara vad som menas med bildtexten till El P framfør spegeln;

"Fysikens lagar säger att den här spegelbilden borde vara omöjlig. Men vad bryr sig väl El Presidente om fysikens lagar...?"

//LD

El Presidente står med sidan vänd mot spegeln men spegeln verkar reflektera hans rygg tror jag att det är.

Nja, det stämmer ju inte. Spegeln står i vinkel och det är ju mestadels hans sida som speglas. Spegeln är lite långt fram i förhållande till fötterna men i övrigt måste jag säga att det ser relativt riktig ut, speciellt för att vara ett datorspel.

//LD

Det är svårare att göra det "oriktigt" än riktigt. Förmodligen är det bara en estetisk grej så att man inte ska vrida på snubben, men det är så klart något som märks.


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Inaktiv

Märker nu: Kampanjen är välgjord, mer än tidigare.


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem
Skrivet av krythorian:
Skrivet av Mirage:

Är musiken lika skön som i 4an?

Har hört att musiken är lite sämre i 5an men skulle tippa på att det är samma stil!

Samma stil ja, men den var bättre i 4an. Hela spelet känns som det saknar charmen 4an hade.


signatur

I drank what?

1
Skriv svar