Rykte: Viscerals Battlefield-spel visas på E3

Robot
Rykte: Viscerals Battlefield-spel visas på E3

Battlefield: S.W.A.T kan bli Electronic Arts stora överraskning i Los Angeles.

#battlefield, #dice, #visceral-games, #battlefield-s-w-a-t


Medlem
Rykte: Viscerals Battlefield-spel visas på E3

Kan nog bli intressant, bara det inte är någon trång korridor shooter.

Medlem

Ge mig SWAT 5!!!!!

Medlem

Ett Swat battlefield spel, wtf? Aja, jag antar att man inte kan klaga när man bett om en ny miljö

Ska bli intressant att se


signatur

Game long and prosper

Medlem

Intressant, undra om man kommer använda sig av Frostbites-motorns förstörelse. Vilket då gör ett uppdrag med sweap&clear relativt enkelt då man kan sätta C4 på byggnaden och *klick* Mission DONE!

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Ge mig SWAT 5!!!!!

Indeed. Det vore på tiden.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Man skulle väl kunna använda Frostbite 3 till något annat än x-soldat(y-terrorist)=vinst?

Medlem

Kvantitet över kvalitet. Battlefield har tappat bollen ganska storslaget. Finns inte en chans att detta spelet kommer överleva en längre tid. Jag ger det 3-4 spel till sen kommer EA skrota det så som dom gjort med Medal of Honor.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Skulle vara intressant att se om de kan göra ett bra singleplayer..även fast man förmodligen köper det för multiplayern!

Medlem

säger bara detta counter strike möter payday 2 med lite korridor shooting a la battlefield. med mest influens ifrån cs, med lite payday 2 och mindre battlefield.

görs det rätt kan det bli poppis, fräga är dom ute efter ett shooter esport spel? såfall tackar jag och bugar csgo är svintrist samma skit alla dessa åren :/

Medlem

Känns som att tokröjet i stil med battlefield skulle bli lite långsökt i polis-tappning, men vem vet? En väldigt stor del av behållningen i Swat-spelen var ju just att försöka klara uppdragen med så lite blodspillan och skottlossning som möjligt, det var betydligt mer tillfredställande att sätta handklovar på en stackare som hade gett upp än att bara skjuta personen.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

säger bara detta counter strike möter payday 2 med lite korridor shooting a la battlefield. med mest influens ifrån cs, med lite payday 2 och mindre battlefield.

görs det rätt kan det bli poppis, fräga är dom ute efter ett shooter esport spel? såfall tackar jag och bugar csgo är svintrist samma skit alla dessa åren :/

Battlefield i E-sport. Kanske när grisar flyger?
Som jag minns det så ska BF4 vara en av dom största E-Sport spelen nu.... Iaf om man ska följa vissa av DICEs kommentarer.

Men nej annars blir BF Aldrig ett e-sport spel. För att det ska vara ett legitimt esport spel så ska dom inte gå runt o ändra på skiten hela tiden. Sen ska det va relativt buggstädat och balanserat. Något BF aldrig kommer att få se under sin livstid.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

"Battlefield: Tjuv och Polis" = Inga tanks, inga stridsflygplan, endast transport-helikoptrar

Pass.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Får se om det blir bra. Jag vill börja som trafikpolis i spelet.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Någon chans att detta blir lika bra som SWAT 4? En andlig uppföljare kanske? Tvek...

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Man skulle väl kunna använda Frostbite 3 till något annat än x-soldat(y-terrorist)=vinst?

Är flera spel som använder Frostbite 3 som inte är Soldat Vs Terrorist: http://en.wikipedia.org/wiki/Frostbite_%28game_engine%29#Game...

Medlem
Skrivet av Duffer:

Intressant, undra om man kommer använda sig av Frostbites-motorns förstörelse. Vilket då gör ett uppdrag med sweap&clear relativt enkelt då man kan sätta C4 på byggnaden och *klick* Mission DONE!

Gisslan? Måste tas levande etc

Medlem

Kommer ni ihåg den där gången som SWAT slogs på krigsfältet? Inte jag heller. Idiotiskt namn! Allt enbart för att utnyttja ett stort varumärke.

Medlem

Kan bli spännande!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

nu ska dice utmana CS också xD

Medlem

Om det blir ett trovärdigt och väldigt taktiskt sådant... DETTA är jag VÄLDIGT intresserad utav! Visst, jag förväntar inte mig på en simulatornivå eller något i stil av Arma eller S.W.A.T men om det kommer någonstans i närheten snarare än en 64-spelare clusterfuck utan teamwork som Battlefield är för tillfället så är jag nöjd.

Får man hoppas på en CoD-killer (fniss).


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

En idé hade varit att göra bankrån, vilket det antagligen blir. Lite som payday med andra ord. SWAT måste eliminera rånarna innan de rymmer med de dyrbara bommulslapparna.

Eller en ännu bättre idé. Gör en remake på Battlefield 1942.

Avstängd

dom börjar kasta ut spel för fort.....

Medlem
Skrivet av Freffo:

En idé hade varit att göra bankrån, vilket det antagligen blir. Lite som payday med andra ord. SWAT måste eliminera rånarna innan de rymmer med de dyrbara bommulslapparna.

Eller en ännu bättre idé. Gör en remake på Battlefield 1942.

En remake på 1942...nej tack. Visst är det väl populärt att älska WW2 spel men på något vis är jag fruktansvärt trött på det - precis som jag är trött på moderna krigsspel.

Jag gillar den här SWAT-grejen men hade inte heller haft något emot att se andra former. Ett till framtidsinriktat likt 2142, kanske WW1 eller ännu längre tillbaka, kanske något post apokalyptiskt eller ett mer "sci-fi" aktigt med utomjordiska attacker eller liknande. Jag bryr mig inte så värst att det använder sig av namnet "Battlefield" - är bara trött på att se samma gamla grej hela tiden.

Medlem

Innan dom börjar lansera nya Battlefield-franschises så kanske dom ska få de befinnande, senaste, nysläppta, SOM FORTFARANDE HAR DLC kvar att fungera ordentligt???

Sen undrar jag vad ett Battlefield SWAT innebär, för det första är SWAT close quarters taktiskt gameplay, hur fasen ska man få det att fungera i public MP?

Och vidare, om situationen sker på ett "Battlefield" skickar man väl inte in SWAT?

Jag tycker det hade varit fett om de gjorde ett Battlefield: Nations, där man spelade som sitt eget land. T.ex. vi Svenskar fick försöka invadera Danmark, Polackerna fick spela banor där dom försökte invadera Tyskland osv. Väva ihop detta till ett "MMORPG" på något finurligt sett... det hade varit cool.

BF4 idag är lika charmigt och engagerande som när man poppar igång en aim_-map på CS för att sätta några snabba med AWPn i väntan på bussen.... tyvärr, och jag menar verkligen - tyvärr!

Mvh Boxune

Medlem

Tror WW1 spel inte skulle va så populärt att ligga i skyttegravar o skjuta detta förslag har varit uppe fler gånger. Skulle hellre vilja se ett nytt Battlefield Vietnam

Medlem

"Rykte: Battlefield 2143 visas på E3."

Fixed

Medlem
Skrivet av Idono:
Skrivet av FuzioN:

säger bara detta counter strike möter payday 2 med lite korridor shooting a la battlefield. med mest influens ifrån cs, med lite payday 2 och mindre battlefield.

görs det rätt kan det bli poppis, fräga är dom ute efter ett shooter esport spel? såfall tackar jag och bugar csgo är svintrist samma skit alla dessa åren :/

Battlefield i E-sport. Kanske när grisar flyger?
Som jag minns det så ska BF4 vara en av dom största E-Sport spelen nu.... Iaf om man ska följa vissa av DICEs kommentarer.

Men nej annars blir BF Aldrig ett e-sport spel. För att det ska vara ett legitimt esport spel så ska dom inte gå runt o ändra på skiten hela tiden. Sen ska det va relativt buggstädat och balanserat. Något BF aldrig kommer att få se under sin livstid.

Sa jag battlefield skulle bli esport om dom gör det som dom gör det nu? nej utan gör dom det som ett 5vs5 swat emot terrorister, vilket hade fungerat.

Andra som utvecklar det även, bf är ett skämt när det gäller esport du missförstod nog mig menade att dom kanske är sugna att ge sig in i leken.

FM-guru
F.d. Sisyr

Om det inspireras mer av SWAT-serien och mindre av Battlefield så blir jag jävligt glad.

12
Skriv svar