ESO får första stora uppdateringen imorgon

Medlem

Skitspel är vad jag tycker! Hoppas att det läggs ned.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

För mig kändes det som om spelet hela tiden tog ett steg tillbaks för varje steg framåt, vilket gjorde att man blev villrådig om man gillade det eller inte... men det finns iaf steg framåt, såsom klass-systemet.

Hoppas det erbjuds roligheter till de som spelar.

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Tompa8989:

Gäsp.

Är det lite för sent för dig, Tompa? Rekommenderar dig att gå och lägga dig om du nu är trött.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av walter_iego:

Tänk om det hade varit SP-spel istället, sigh ...

Glad över att det inte är det. Alltid velat spela Elder Scrolls med mina vänner, och nu har jag chansen. Lägg på det faktum att det är ett av de bästa combat-systemet i ett MMO någonsin; att storyn är grymt levererad och inte en dålig nisch som i SWTOR där det är 10 levlar mellan varje 15 min av itnressant content varpå resterande tiden handlar om "Döda 10 råttor" ; och till slut att utforskning är roligt, skill träden är flexibla och utplånar cookie cutter specs, och att områdena och dungeons är väldesignade och farligare fiender faktiskt är farliga.

Hade men väl hellre fått spela Skyrim med kompisar eller bara nästa Elder Scrolls.

INGEN har bett om ett halvdant tråkigt ES mmo, folk har bara velat ha COOP i vanliga spelen om något.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av walter_iego:

Tänk om det hade varit SP-spel istället, sigh ...

Glad över att det inte är det. Alltid velat spela Elder Scrolls med mina vänner, och nu har jag chansen. Lägg på det faktum att det är ett av de bästa combat-systemet i ett MMO någonsin; att storyn är grymt levererad och inte en dålig nisch som i SWTOR där det är 10 levlar mellan varje 15 min av itnressant content varpå resterande tiden handlar om "Döda 10 råttor" ; och till slut att utforskning är roligt, skill träden är flexibla och utplånar cookie cutter specs, och att områdena och dungeons är väldesignade och farligare fiender faktiskt är farliga.

Hade men väl hellre fått spela Skyrim med kompisar eller bara nästa Elder Scrolls.

INGEN har bett om ett halvdant tråkigt ES mmo, folk har bara velat ha COOP i vanliga spelen om något.

Jag har bett om ett ES-MMO, och ESO levde upp till mina förväntningar. Men du verkar tycka att spelet inte borde ha släppts alls, att det är onödigt att det ens existerar. Vad vi som tycker om spelet tycker är ju irrelevant, eftersom "ingen bett om det".

Grejen är ju att om ESO inte skapats så hade inget elder scrolls spel tagit dess plats heller, då det inte är samma studios. Gillar du inte spelet, fine, don't play it. Men berätta inte för mig vad jag vill eller inte vill spela.

Medlem
Skrivet av caelestis:

INB4 fixa buggar innan ni släpper ny content.

Det ingår en hel drös med buggfixar i patchen:
http://elderscrollsonline.com/en/news/post/2014/05/22/patch-n...


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Xepheros:

Grejen är ju att om ESO inte skapats så hade inget elder scrolls spel tagit dess plats heller, då det inte är samma studios.

Det är väl ett antagande som heter duga. Du vet väl inte hur pass mycket resurser Bethesda givit åt Zenimax eller hur? Sen så tror jag att Bethesda drar sig för att skapa ett nytt Elder Scrolls i rädsla för att övermätta marknaden så att det inte skulle kommit ett nytt Elder Scrolls spel enbart för att det inte är Bethesda som gör ESO behöver inte vara sant.

Medlem
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Xepheros:

Grejen är ju att om ESO inte skapats så hade inget elder scrolls spel tagit dess plats heller, då det inte är samma studios.

Det är väl ett antagande som heter duga. Du vet väl inte hur pass mycket resurser Bethesda givit åt Zenimax eller hur? Sen så tror jag att Bethesda drar sig för att skapa ett nytt Elder Scrolls i rädsla för att övermätta marknaden så att det inte skulle kommit ett nytt Elder Scrolls spel enbart för att det inte är Bethesda som gör ESO behöver inte vara sant.

Det är inte ett speciellt stort antagande, då det aldrig varit aktuellt för vilken studio som helst att stå för huvudserien Elder Scrolls. Det har alltid skötts in-house, och det är jävligt svårt att tro att de skulle ta risker med huvudserien. ESO-utvecklarna har inte jobbat på ett ES-spel förr liksom.

Det är ganska sannolikt att de arbetar på ES:6 till viss mån, men det lär inte vara deras huvudfokus. Det är sannolikt att deras nuvarande fokus ligger på Fallout 4.

12
Skriv svar