Arnroths krönika – Friheten gör The Sims till politik

Robot
Arnroths krönika – Friheten gör The Sims till politik

Ryska antihomolagar ogillar The Sims och Kina förbjuder Battlefield 4. När spel blir stora blir de politik – på samma sätt som en skäggig schlagersångerska.

#the-sims-4, #maxis, #ea, #microsoft, #sony, #nintendo, #battlefield-4, #battlefield-4-china-rising, #wolfenstein-3d, #wolfenstein-the-new-order


Medlem
Arnroths krönika – Friheten gör The Sims till politik

Österrikes schlager var hemskt, nästintill mardrömslik. Kvinnor med skägg är onaturligt, och om det har skett i historien så är det tack vare sjukdom.
Det är lika hemskt när pk-politik smyger sig in i både spel och schlager. För min del kan det vara roligt att tussa ihop två göbs i The sims, men gör det utan politik eller pk-känslor. Jag gör det för att jag kan och det är allt. I verkligheten skiter jag i om karlar myser med varandra. Det jag stör mig på är att jag tvingas att se en politik i saker som jag tittar på. Tv och spel bl.a. Låt mig slippa att se deras kamp, för jag bryr mig inte. Jag vill enbart spela och se på tv-tillställningar utan att tvingas in i folks politiska agenda.

Medlem
Skrivet av Ricomaniac:

Österrikes schlager var hemskt, nästintill mardrömslik. Kvinnor med skägg är onaturligt, och om det har skett i historien så är det tack vare sjukdom.
Det är lika hemskt när pk-politik smyger sig in i både spel och schlager. För min del kan det vara roligt att tussa ihop två göbs i The sims, men gör det utan politik eller pk-känslor. Jag gör det för att jag kan och det är allt. I verkligheten skiter jag i om karlar myser med varandra. Det jag stör mig på är att jag tvingas att se en politik i saker som jag tittar på. Tv och spel bl.a. Låt mig slippa att se deras kamp, för jag bryr mig inte. Jag vill enbart spela och se på tv-tillställningar utan att tvingas in i folks politiska agenda.

Det känns nästan som att du inte har läst krönikan, utan bara gick direkt till kommentarsfältet. Thomas tar just upp det här om att även om intentionerna att göra ett icke-politiskt spel (eller annan kulturyttring) så kan det ändå bli politik när det blir tillräckligt stort, vare sig man vill eller inte.

Så bara för att DU ser politik i kulturen, som många ser spöken, så kanske det inte innebär att det är just det. Jag tror detta var en av poängerna med krönikan.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Inaktiv

Intressant läsning, bra Thomas!

Medlem
Skrivet av Ricomaniac:

Österrikes schlager var hemskt, nästintill mardrömslik. Kvinnor med skägg är onaturligt, och om det har skett i historien så är det tack vare sjukdom.
Det är lika hemskt när pk-politik smyger sig in i både spel och schlager. För min del kan det vara roligt att tussa ihop två göbs i The sims, men gör det utan politik eller pk-känslor. Jag gör det för att jag kan och det är allt. I verkligheten skiter jag i om karlar myser med varandra. Det jag stör mig på är att jag tvingas att se en politik i saker som jag tittar på. Tv och spel bl.a. Låt mig slippa att se deras kamp, för jag bryr mig inte. Jag vill enbart spela och se på tv-tillställningar utan att tvingas in i folks politiska agenda.

Det är en man med skägg i kvinnokläder.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Ricomaniac:

Österrikes schlager var hemskt, nästintill mardrömslik. Kvinnor med skägg är onaturligt, och om det har skett i historien så är det tack vare sjukdom.
Det är lika hemskt när pk-politik smyger sig in i både spel och schlager. För min del kan det vara roligt att tussa ihop två göbs i The sims, men gör det utan politik eller pk-känslor. Jag gör det för att jag kan och det är allt. I verkligheten skiter jag i om karlar myser med varandra. Det jag stör mig på är att jag tvingas att se en politik i saker som jag tittar på. Tv och spel bl.a. Låt mig slippa att se deras kamp, för jag bryr mig inte. Jag vill enbart spela och se på tv-tillställningar utan att tvingas in i folks politiska agenda.

Det är en man med skägg i kvinnokläder.

Som kallar sig som hon. "Hen" har alltså kvinnorkläder för att "han" känner sig som en "hon" och av någon totalt ologisk anledning har skägg. Om nu han känner sig som en hon, varför då ha skägg? För mig kan det inte ha varit något annat än en politisk markering, vilket inte hör hemma i en melodifestival. Om han hade klätt sig som en hon och kört på det hela vägen ut så hade inte lika många reagerat. Men nu hade han-hon skägg och vips så blev det politik och media hakade på.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Ricomaniac:

Österrikes schlager var hemskt, nästintill mardrömslik. Kvinnor med skägg är onaturligt, och om det har skett i historien så är det tack vare sjukdom.
Det är lika hemskt när pk-politik smyger sig in i både spel och schlager. För min del kan det vara roligt att tussa ihop två göbs i The sims, men gör det utan politik eller pk-känslor. Jag gör det för att jag kan och det är allt. I verkligheten skiter jag i om karlar myser med varandra. Det jag stör mig på är att jag tvingas att se en politik i saker som jag tittar på. Tv och spel bl.a. Låt mig slippa att se deras kamp, för jag bryr mig inte. Jag vill enbart spela och se på tv-tillställningar utan att tvingas in i folks politiska agenda.

Det känns nästan som att du inte har läst krönikan, utan bara gick direkt till kommentarsfältet. Thomas tar just upp det här om att även om intentionerna att göra ett icke-politiskt spel (eller annan kulturyttring) så kan det ändå bli politik när det blir tillräckligt stort, vare sig man vill eller inte.

Så bara för att DU ser politik i kulturen, som många ser spöken, så kanske det inte innebär att det är just det. Jag tror detta var en av poängerna med krönikan.

fast att bara ta upp ämnet stup i kvart är väl ändå tillräcklig anledning för att skriva som han gjort? Annars kan man ju också hävda att vare sig storlek/popularitet eller ämne så är ju faktiskt allt politiskt vare sig vi vill eller inte. Det är ju bara att folk bryr sig lite mer när de får höra/veta något som oftast är enklare när saker är större/populärare.

Skrivet av marcus8958:

Det är en man med skägg i kvinnokläder.

Men är det "bättre" eller "sämre"? Enligt samhällsnormer är det ju tydligen fel för män att klä sig som kvinnor och så vidare så är det ett sätt att skaffa uppmärksamhet mer än att vara sig själv?


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Du har rätt contox. Du gjorde det jag menade mer förståeligt.

Medlem

Spöken finns. Det gör dem.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Ricomaniac:

Österrikes schlager var hemskt, nästintill mardrömslik. Kvinnor med skägg är onaturligt, och om det har skett i historien så är det tack vare sjukdom.
Det är lika hemskt när pk-politik smyger sig in i både spel och schlager. För min del kan det vara roligt att tussa ihop två göbs i The sims, men gör det utan politik eller pk-känslor. Jag gör det för att jag kan och det är allt. I verkligheten skiter jag i om karlar myser med varandra. Det jag stör mig på är att jag tvingas att se en politik i saker som jag tittar på. Tv och spel bl.a. Låt mig slippa att se deras kamp, för jag bryr mig inte. Jag vill enbart spela och se på tv-tillställningar utan att tvingas in i folks politiska agenda.

Det är en man med skägg i kvinnokläder.

Som kallar sig som hon. "Hen" har alltså kvinnorkläder för att "han" känner sig som en "hon" och av någon totalt ologisk anledning har skägg. Om nu han känner sig som en hon, varför då ha skägg? För mig kan det inte ha varit något annat än en politisk markering, vilket inte hör hemma i en melodifestival. Om han hade klätt sig som en hon och kört på det hela vägen ut så hade inte lika många reagerat. Men nu hade han-hon skägg och vips så blev det politik och media hakade på.

Jaha, och?

Jag förstår inte problemet. Kan du inte rösta på det bidrag du gillade då istället för att klaga på vad alla andra röstade på?

Själv har jag inte brytt mig om tävlingen sedan 2005(?) när jag faktiskt röstade på Lordi...

Länge leve hårdrocken, tack för mig.

Medlem
Skrivet av Erunas:

Jaha, och?

Jag förstår inte problemet. Kan du inte rösta på det bidrag du gillade då istället för att klaga på vad alla andra röstade på?

Det är två problem:

Sådana tävlingar och politik hör inte ihop, precis som sport och politik inte hör ihop. Ser jag en melodifestival så vill jag inte se politik, även om jag enkelt bara hade kunna rösta på ett annat bidrag som passar mig bättre. Precis som jag vill kunna se på OS utan politik. Bara det faktum att media med flera har gjort politik av tävlingen förstör min upplevelse och tävlingen/festivalen är inte kul längre.

För det andra så är det inte bara tittarnas röster som spelar roll, utan det sitter jurys som bestämmer. Om det bara var folket/tittarna som röstade så hade det varit ett mindre problem, men nu plockar meda och jurys fram de som dom tycker är de mest korrekta vinnarna och vad tittarna tycker struntar dom i. Detta gör att det blir ännu mer politik och "tävlingen" används som ett slags intrument för media, politker och olika organistationer att föra fram sitt budskap och det är med andra ord ingen tävling längre.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Det roliga är ju att det är vänstern och Fi här i sverige som mest verkar yrka för förbud på alla möjliga sätt. S vill ju t,ex förbjuda sexistisk reklam (hur man nu definierar det)

Antar att nästa steg blir att de vill förbjuda sexistiska spel (hur man nu definierar det)

men men.. "Jag tror det är bra."

Medlem
Skrivet av Vincent_graymore:
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Ricomaniac:

Österrikes schlager var hemskt, nästintill mardrömslik. Kvinnor med skägg är onaturligt, och om det har skett i historien så är det tack vare sjukdom.
Det är lika hemskt när pk-politik smyger sig in i både spel och schlager. För min del kan det vara roligt att tussa ihop två göbs i The sims, men gör det utan politik eller pk-känslor. Jag gör det för att jag kan och det är allt. I verkligheten skiter jag i om karlar myser med varandra. Det jag stör mig på är att jag tvingas att se en politik i saker som jag tittar på. Tv och spel bl.a. Låt mig slippa att se deras kamp, för jag bryr mig inte. Jag vill enbart spela och se på tv-tillställningar utan att tvingas in i folks politiska agenda.

Det känns nästan som att du inte har läst krönikan, utan bara gick direkt till kommentarsfältet. Thomas tar just upp det här om att även om intentionerna att göra ett icke-politiskt spel (eller annan kulturyttring) så kan det ändå bli politik när det blir tillräckligt stort, vare sig man vill eller inte.

Så bara för att DU ser politik i kulturen, som många ser spöken, så kanske det inte innebär att det är just det. Jag tror detta var en av poängerna med krönikan.

fast att bara ta upp ämnet stup i kvart är väl ändå tillräcklig anledning för att skriva som han gjort? Annars kan man ju också hävda att vare sig storlek/popularitet eller ämne så är ju faktiskt allt politiskt vare sig vi vill eller inte. Det är ju bara att folk bryr sig lite mer när de får höra/veta något som oftast är enklare när saker är större/populärare.

Skrivet av marcus8958:

Det är en man med skägg i kvinnokläder.

Men är det "bättre" eller "sämre"? Enligt samhällsnormer är det ju tydligen fel för män att klä sig som kvinnor och så vidare så är det ett sätt att skaffa uppmärksamhet mer än att vara sig själv?

Enligt samhällsnormer var det lika hemskt när kvinnorna började klä sig som män och ha byxor istället för klänningar.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Thomas det är för böveln inte söndag idag, vad har hänt?

Annars bra som vanligt, förutom att det är lördag.

Sen tycker jag folk får ta och slappna av och inte bli så stötta av att någon vågar se ut som den själv vill, ni är fan patetiska som blir upprörda av en man i kvinnokläder.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Enligt samhällsnormer var det lika hemskt när kvinnorna började klä sig som män och ha byxor istället för klänningar.

Visst, men man kan också vända på det: Skall man tillåta allt och vifta bort kritiskta röster med motiveringen att "det finns andra saker som är Ok idag som inte var Ok för ett par år sedan"?

Dessutom så missar du nog själva huvudpoängen, som jag försökte förklara i inlägget jag skrev 11:05.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

ni är fan patetiska som blir upprörda av en man i kvinnokläder.

Men det var ju inte det som var huvudpoängen, har du ens läst inläggen ordentligt? Det som var mest "upprörande" var inte en man i klänning, utan att det blev politik av allt ihop.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

lol, varför bryr sig folk om att en person har valt att ha klänning och skägg?

"Jag gillar inte tomat, därför ska jag gnälla om/kritisera/förbjuda folk som gör det"-logik.

Om DU tycker om/inte tycker om en företeelse personligen för dig själv... jaha? Inte har väl herr klänningsskägg propagerat för klänning- med skäggtvång? DÅ skulle det angått er.

Medlem
Skrivet av Ricomaniac:

Kvinnor med skägg är onaturligt,

DU är onaturlig.

Medlem
Skrivet av Figurlig:

lol, varför bryr sig folk om att en person har valt att ha klänning och skägg?

"Jag gillar inte tomat, därför ska jag gnälla om/kritisera/förbjuda folk som gör det"-logik.

Ytterligare en som inte läst inläggen ordentligt.

Det var för det första inget tal om förbud mot att män att klä sig i kvinnokläder och för det andra så var det inte trans-grejjen som var själva huvudpoängen alls.

Det var, precis som Arnroths artikel handlade om - att göra politik av en grej som inte är eller bör vara politik.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Erunas:

Jaha, och?

Jag förstår inte problemet. Kan du inte rösta på det bidrag du gillade då istället för att klaga på vad alla andra röstade på?

Det är två problem:

Sådana tävlingar och politik hör inte ihop, precis som sport och politik inte hör ihop. Ser jag en melodifestival så vill jag inte se politik, även om jag enkelt bara hade kunna rösta på ett annat bidrag som passar mig bättre. Precis som jag vill kunna se på OS utan politik. Bara det faktum att media med flera har gjort politik av tävlingen förstör min upplevelse och tävlingen/festivalen är inte kul längre.

För det andra så är det inte bara tittarnas röster som spelar roll, utan det sitter jurys som bestämmer. Om det bara var folket/tittarna som röstade så hade det varit ett mindre problem, men nu plockar meda och jurys fram de som dom tycker är de mest korrekta vinnarna och vad tittarna tycker struntar dom i. Detta gör att det blir ännu mer politik och "tävlingen" används som ett slags intrument för media, politker och olika organistationer att föra fram sitt budskap och det är med andra ord ingen tävling längre.

Men vilken värld lever du i?

Vi kan ta hockey-VM i Vitryssland som ju nu pågår som exempel. Det är ett idrottsevenemang som ska vara opolitiskt men kan det hålla sig opolitiskt när man förlägger evenemanget till europas sista diktatur?

Det du måste förstå är att dessa händelser/evenemang/tävlingar/mästerskap osv. existerar i sin omvärld. Dom kommer bli påverkade av världen dom lever i oavsett du vill det eller inte.

Jag menar inte att man inte ska försöka hålla evenemangen opolitiska men det handlar också om DIN infallsvinkel. Om DU ser skägget som ett politiskt ställningstagande så säger det mer om dig och Putin än "Conchita Wurst". För hen är det kanske bara så hon vill se ut? Det är ju inte fagert(OBS min personliga åsikt) men det är ändå hens egna val. Om vi börjar frisera utseende/musik/personligheter så är det väll ändå censur?

Sedan måste jag undra varför du tittar på en tävling som är populär bland HBTQ folket om du inte kan tåla lite flört med en stor del av deras hängivnaste fans?

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av Figurlig:

lol, varför bryr sig folk om att en person har valt att ha klänning och skägg?

"Jag gillar inte tomat, därför ska jag gnälla om/kritisera/förbjuda folk som gör det"-logik.

Ytterligare en som inte läst inläggen ordentligt.

Det var för det första inget tal om förbud mot att män att klä sig i kvinnokläder och för det andra så var det inte trans-grejjen som var själva huvudpoängen alls.

Det var, precis som Arnroths artikel handlade om - att göra politik av en grej som inte är eller bör vara politik.

Svarade allmänt på (vissa av) kommentarerna och personer som lägger sig i andras liv i synnerhet. Och jo, jag läste artikeln först.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av marcus8958:

Enligt samhällsnormer var det lika hemskt när kvinnorna började klä sig som män och ha byxor istället för klänningar.

Visst, men man kan också vända på det: Skall man tillåta allt och vifta bort kritiskta röster med motiveringen att "det finns andra saker som är Ok idag som inte var Ok för ett par år sedan"?

Dessutom så missar du nog själva huvudpoängen, som jag försökte förklara i inlägget jag skrev 11:05.

Han gjorde inget fel. Han får klä sig som han vill.
Endast trångsynta personer med en osund syn på samhället som klagar och skapar rubriker.

Du får gärna förklara din poäng lite bättre för jag förstår inte vad han gjort fel.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Erunas:

Vi kan ta hockey-VM i Vitryssland som ju nu pågår som exempel. Det är ett idrottsevenemang som ska vara opolitiskt men kan det hålla sig opolitiskt när man förlägger evenemanget till europas sista diktatur?

Men är det inte just det faktum att det hålls i vitryssland som ett bevis på att det är opolitiskt? Hade det varit politiskt så hade man sagt "inte kan det hållas i vitryssland, för dom för inte den politiken som vi anser är den rätta." och så hade man placerat turneringen i "en sann demokrati" istället.

Skrivet av Erunas:

Det du måste förstå är att dessa händelser/evenemang/tävlingar/mästerskap osv. existerar i sin omvärld. Dom kommer bli påverkade av världen dom lever i oavsett du vill det eller inte.

Men det förstår väl jag också, men det är skillnad på vem som påverkar hur festivalen skall se ut. Är det tittarna eller är det media med självutnämnda experter som tycker att såhär skall det se ut och vad andra säger spelar tydligen inte lika stor roll?

Som jag sa, hade det varit enbart tittarna som hade röstat fram alla bidrag som kom till finalen och så vidare så hade det inte varit några problem. Men nu är det inte så, utan media styre vilka som är med och vilka som vinner.

Skrivet av Erunas:

Om DU ser skägget som ett politiskt ställningstagande så säger det mer om dig och Putin än "Conchita Wurst". För hen är det kanske bara så hon vill se ut? Det är ju inte fagert(OBS min personliga åsikt) men det är ändå hens egna val. Om vi börjar frisera utseende/musik/personligheter så är det väll ändå censur?

Saxat från Wiki

"Thomas Neuwirth skapade enligt egen utsago "Conchita Wurst - den skäggiga damen", vars utmärkande drag är ett kortklippt helskägg, som ett ställningstagande mot den diskriminering han själv upplevt"

Källhänvisning på Wiki

Så med andra ord har han själv sagt att han bestämde sig för att uppträda med skägg, trots att han från början inte hade det, för att göra ett (politiskt) ställningstagande emot den diskriminering som finns.

Alltså, han själv säger själv att det är ett ställningstagande och sedan skriver du att om jag tolkar det som ett ställningstagande så "säger det mer om mig än om honom". Hur tänker du där?

Skrivet av Erunas:

Sedan måste jag undra varför du tittar på en tävling som är populär bland HBTQ folket om du inte kan tåla lite flört med en stor del av deras hängivnaste fans?

Som en parantes: Nej, jag tittar inte på festialen. Men på grund av att det inte går att undgå den då det skrivs om det i media precis hela tiden från dess att deltävlingarna startar tills en bra bit efter finalen så går det inte att komma ifrån. Varför läser jag då artiklarna om tävlingen om jag inte tittar? För att jag är intresserad av vad som händer runt om i världen samt hur andra tänker och resonerar.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Han gjorde inget fel. Han får klä sig som han vill.
Endast trångsynta personer med en osund syn på samhället som klagar och skapar rubriker.

Du får gärna förklara din poäng lite bättre för jag förstår inte vad han gjort fel.

Låter som du missade poängen igen, eller inte vill/kan förstå. Jag har försökt förklara flera gånger, senast mitt svar till Erunas ovan.

Pröva med att läsa igen och se om proppen släpper, eller om du fortfarande ser mig som "trångsynt" bara för att jag anser att man skall särskilja på politik och festivaler/sport.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Musik har alltid handlat om politik, ser inte vad som är så konstigt med det.


signatur

IDKFA

Inaktiv

Undrar lite om det här är en politisk krönika,, lite skrämsel om putin,, högerextremism,, sen försöker de nicka lite försiktigt mot SD = "logic"

Nåja jag skiter hur en människa ser ut men jag tycker ändå att det är trist att en tävling är så oerhört politisk så att det inte ens handlar om låten. Sanna hade väl vunnit om hon hade haft skägg. Skicka Yohio nästa år så blir det grand slam.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av marcus8958:

Han gjorde inget fel. Han får klä sig som han vill.
Endast trångsynta personer med en osund syn på samhället som klagar och skapar rubriker.

Du får gärna förklara din poäng lite bättre för jag förstår inte vad han gjort fel.

Låter som du missade poängen igen, eller inte vill/kan förstå. Jag har försökt förklara flera gånger, senast mitt svar till Erunas ovan.

Pröva med att läsa igen och se om proppen släpper, eller om du fortfarande ser mig som "trångsynt" bara för att jag anser att man skall särskilja på politik och festivaler/sport.

Hade ingen aning om att ha ville ta ställning mot diskriminering. Trodde bara han ville ha skägg och klänning.

Men då undrar jag vilka personer är det fel på, dom som tar ställning mot diskriminering eller dom som diskriminerar?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av conthox:
Skrivet av marcus8958:

Han gjorde inget fel. Han får klä sig som han vill.
Endast trångsynta personer med en osund syn på samhället som klagar och skapar rubriker.

Du får gärna förklara din poäng lite bättre för jag förstår inte vad han gjort fel.

Låter som du missade poängen igen, eller inte vill/kan förstå. Jag har försökt förklara flera gånger, senast mitt svar till Erunas ovan.

Pröva med att läsa igen och se om proppen släpper, eller om du fortfarande ser mig som "trångsynt" bara för att jag anser att man skall särskilja på politik och festivaler/sport.

Hade ingen aning om att ha ville ta ställning mot diskriminering. Trodde bara han ville ha skägg och klänning.

Men då undrar jag vilka personer är det fel på, dom som tar ställning mot diskriminering eller dom som diskriminerar?

Det är självklart alltid fel att diskriminera, men i detta fallet var det även fel av honom/henner att välja att göra den markeringen i melodifestivalen. Han kunde ha kört klänning utan skägg-stuket som han har kört innan och det hade varit en helt annan sists. Men som sagt, nu är festivalen bara politik och att han ställde upp var guld för media.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Ricomaniac:

Österrikes schlager var hemskt, nästintill mardrömslik. Kvinnor med skägg är onaturligt, och om det har skett i historien så är det tack vare sjukdom.
Det är lika hemskt när pk-politik smyger sig in i både spel och schlager. För min del kan det vara roligt att tussa ihop två göbs i The sims, men gör det utan politik eller pk-känslor. Jag gör det för att jag kan och det är allt. I verkligheten skiter jag i om karlar myser med varandra. Det jag stör mig på är att jag tvingas att se en politik i saker som jag tittar på. Tv och spel bl.a. Låt mig slippa att se deras kamp, för jag bryr mig inte. Jag vill enbart spela och se på tv-tillställningar utan att tvingas in i folks politiska agenda.

Det är en man med skägg i kvinnokläder.

Som kallar sig som hon. "Hen" har alltså kvinnorkläder för att "han" känner sig som en "hon" och av någon totalt ologisk anledning har skägg. Om nu han känner sig som en hon, varför då ha skägg? För mig kan det inte ha varit något annat än en politisk markering, vilket inte hör hemma i en melodifestival. Om han hade klätt sig som en hon och kört på det hela vägen ut så hade inte lika många reagerat. Men nu hade han-hon skägg och vips så blev det politik och media hakade på.

Varför har nästan alla Hipsters skägg? Dom är ju knappast mer män bara för dom lyckats få en gen som gör dom kan odla skägg.

k3m
Medlem
Skrivet av Figurlig:
Skrivet av Ricomaniac:

Kvinnor med skägg är onaturligt,

DU är onaturlig.

Haha!

12
Skriv svar