Se den censurerade versionen av Wolfenstein

Robot
Se den censurerade versionen av Wolfenstein

Tysklarna vill av förklarliga skäl inte veta av nazistrefenser och Machinegames fick därför göra om delar av Wolfenstein: The New Order.

#machinegames, #wolfenstein-the-new-order


Gen
Medlem
Se den censurerade versionen av Wolfenstein

Haha gillade referensen till Fawlty Towers brilljanta episod där de driver med nassarna

Medlem

Detta fick ju id göra med tidigare spel också

Förut så fick det inte vara rött blod i spel , fråga mig inte varför


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Kollade igenom hela naturserien The Blue Planet med David Attenborough inatt så nu hör jag bara hans röst i videon

Medlem

Är inte det Quake III-märket?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

MEG
Medlem

Kom att tänka på att det finns inte många fps där man får spela skurk OM det finns något överhuvudtaget.


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av MEG:

Kom att tänka på att det finns inte många fps där man får spela skurk OM det finns något överhuvudtaget.

Jag tycker att det borde komma ut ett wolfenstein där man spelar tysk och skapar denna oreda.


signatur

"Med Gud och segrande vapen" Gustav II Adolf

Medlem
Skrivet av MEG:

Kom att tänka på att det finns inte många fps där man får spela skurk OM det finns något överhuvudtaget.

GTA finns, sen finns ju Manhunt där man är en seriemördare.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

absolut sjukaste är att censuren i Tyskland gör att du inte ens får skriva en bok om kriget utan tillstånd, du får inte göra en film utan tillstånd, du får inte ens i skolor tala om kriget utan att använda dig utav tillåtet material, sjuk hård censur på allt om nazismen och kriget. (och japp jag vet det personligen då jag har gått på universitet i Dresden i 3år)

Medlem
Skrivet av MEG:

Kom att tänka på att det finns inte många fps där man får spela skurk OM det finns något överhuvudtaget.

Det beror väl på hur du definierar "skurk". Det finns ju många spel där man spelar motparten till USA eller liknande, som oftast är the bad guy i spelen precis som dom är i amerikanska filmer och så vidare. Men spontant kommer jag väl bara på det där spelet som var omtalat för inte så länge sedan där man skjuter civila på en flygplats.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

löjligt. väx upp jorden !

MEG
Medlem
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av MEG:

Kom att tänka på att det finns inte många fps där man får spela skurk OM det finns något överhuvudtaget.

GTA finns, sen finns ju Manhunt där man är en seriemördare.

https://www.youtube.com/embed/_cLpnTY_Crs

OK, Manhunt har jag tyvärr missat.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Att dom fortfarande orkar. Det värsta man kan göra när det kommer till att hantera nazism är väl att låtsas som det aldrig hänt...

Medlem

skjuta huvudet så det exploderar är ok, men en liten symbol, som gör vilken skada då, är inte ok.
omg

Medlem

Folk verkar glömma att det inte ens gått 100 år sedan kriget slutade och att detta är fortfarande väldigt känsligt i Tyskland. Men det kanske är lätt för vissa att klaga på sådant här som inte har varit med om krig eller har hela släkten full med gamla nazister. Jag förstår till fullo varför det fortfarande är såhär i Tyskland.


signatur

IDKFA

Medlem

Är ju så fånigt.....


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Headcutter:
Skrivet av MEG:

Kom att tänka på att det finns inte många fps där man får spela skurk OM det finns något överhuvudtaget.

Jag tycker att det borde komma ut ett wolfenstein där man spelar tysk och skapar denna oreda.

Oh hell yes!

Medlem

Inte gör det mig nåt att de gör så här.
Har inte så stor inverkan om det är det ena eller de andra benämningen och/eller symbolen för min del.

Klart man kanske har lite dubbelmoral, när de gäller t ex antiken och dylikt så vill man ha autenticitet i spel, men men..


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av MEG:

Kom att tänka på att det finns inte många fps där man får spela skurk OM det finns något överhuvudtaget.

Counter-Strike?


signatur

Xboxlive: GeggaSWE
Origin: GeggaSWE

Medlem

Var väl inte så farligt. Tycker fasen den tyska med lite andra symboler än de otroligt uttjatade nazi grejerna var rätt fräcka ändå.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

KoP
Medlem

Som jag trodde då.. det är fortfarande känsligt att prata kriget med tyskarna även fast jag frågat ett x antal tyskar om det fortfarande är en känsligt fråga och deras svar varit nekande.

Men ja, det är såklart förståeligt att det fortfarande är känsligt. Det är ju inte 200 år sedan det hände precis.

Medlem

Jag tycker det är helt fel sätt att behandla saker man inte gillar. Vända ryggen får det inte att försvinna.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Tyskland försöker indirekt förneka den historiska händelsen som utspelade sig mellan 1932 till 1945 genom att använda censur. Detta är skrämmande.

Medlem
Skrivet av conthox:

Är inte det Quake III-märket?

- Nä, Wolfenstein hade ju den symbolen i spelet Return to Castle Wolfenstein och de som kom efter.
Symbolen är ju byggt på ett "W". Quake 3-symbolen är en romersk trea, III.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Dizzz:

Tyskland försöker indirekt förneka den historiska händelsen som utspelade sig mellan 1932 till 1945 genom att använda censur. Detta är skrämmande.

Men herregud. Det har inte ens gått 100år. Klart som fan att man inte vill prata om det. Finns ju fortfarande personer som varit med i kriget.

Medlem

#Våga prata om det
Det finns fortfarande personer som är med i krig.


signatur

autograph

Medlem

Vi glömmer nog snart kriget och startar ett nytt snart ska nu se. Jag menar miljön economin mm kommer inte se bättre ut fram över och då ska ni se att främlings fientligheten sjuter ihöjden. Hoppas jag har fel

Medlem
Skrivet av zobino:
Skrivet av Dizzz:

Tyskland försöker indirekt förneka den historiska händelsen som utspelade sig mellan 1932 till 1945 genom att använda censur. Detta är skrämmande.

Men herregud. Det har inte ens gått 100år. Klart som fan att man inte vill prata om det. Finns ju fortfarande personer som varit med i kriget.

Ja, här i samfundet Sverige är vi ju inte direkt duktiga på att tala om det systematiska förtrycket av Samer, som fortfarande pågår, så man ska vara lite lugn i att läxa upp hur andra länder hanterar sin historia när vi inte är bättre själva.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Inaktiv

CENSUR:evil::down:

Medlem

Det är nog bara en generationsfråga. Censuren lär försvinna med tiden.

12
Skriv svar