CTF återvänder till Titanfall

Robot
Medlem
CTF återvänder till Titanfall

Hur är spelet numera? Jag var intresserad utav det i början men inte för fullpris. De verkar gjort ett par konstiga beslut som tex. detta.

Medlem

Hur kommer man fram till att skrota spellägen pga. att för få köar? Är det trångt i menyerna eller? Popularitet i spellägen går ju lite i vågor mellan spelare i spel som blir kvar (talar med 18 års erfarenhet av online fps lirande).

Medlem
Skrivet av koleny:

Hur är spelet numera? Jag var intresserad utav det i början men inte för fullpris. De verkar gjort ett par konstiga beslut som tex. detta.

Jag är också intresserad, känns som antalet spelare har sjunkit, åtminstånde på pc versionen


signatur

Game long and prosper

k3m
Medlem
Skrivet av sCaz:

Hur kommer man fram till att skrota spellägen pga. att för få köar? Är det trångt i menyerna eller? Popularitet i spellägen går ju lite i vågor mellan spelare i spel som blir kvar (talar med 18 års erfarenhet av online fps lirande).

Kanske beror på en rädsla för dålig PR!?

Medlem

alltid bra att man lyssnar på kritik


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

CTF är bäst.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Tyckte det lät märkligt att skrota CTF. Spelet känns så väl anpassat för det speläget med tanke på all parkour och fokus på rörlighet, bra att de lyssnar och ändrar sig.

Medlem

Undrar varför detta uppkom från början, undrar om spelarbasen är så låg redan?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Det var väldigt många år sedan jag såg CTF vara populärt i något FPS-spel.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Det var väldigt många år sedan jag såg CTF vara populärt i något FPS-spel.

- I tex COD och BF verkar det väldigt populärt...


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av autograph:
Skrivet av StrongBad:

Det var väldigt många år sedan jag såg CTF vara populärt i något FPS-spel.

- I tex COD och BF verkar det väldigt populärt...

Nej, i CoD, till exempel, har det länge varit ett av de minst spelade spellägena.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Jag tycker CTF är det roligaste i Titanfall, så bra nyheter.

phi
Medlem

Så man ska alltså spela CTF med bottar? Fantastiskt.

Titanfail.

Medlem

Hur många poäng får Titanfall om max är 10?

Hur står sig Titanfall mot ex CoD / MW rent spelmässigt?


signatur

Wasted.White.Boys

k3m
Medlem
Skrivet av Banditen:

Hur många poäng får Titanfall om max är 10?

Hur står sig Titanfall mot ex CoD / MW rent spelmässigt?

En stark etta med avdrag för hela spelet. CoD suger häströv så det är omöjligt att jämföra spelen.

Medlem

titanfall har sjukt lite content.

Medlem

alltså det är ju trevligt att dom lyssnar på publiken men jag upplever dom som otroligt veliga.

Medlem

Borde kanske tillägga att det är MP upplevelsen jag är ute efter. Det var lite klantigt av mig att inte skriva det innan.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem
Skrivet av Banditen:

Hur många poäng får Titanfall om max är 10?

Hur står sig Titanfall mot ex CoD / MW rent spelmässigt?

- Same/Same...


signatur

autograph

Tyvärr blir inte spelet bättre för det; kanske med alla DLC:er, men det betalar jag inte fullpris för.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Kanske ska lägga till content istället för att ta bort? spelet kostar redan fullt pris även om det bara finns multiplayer. Har dom lagt in fler vapen? fler olika titans?

Blev så besviken på Titanfall

Medlem

Vad är det folk inte gillar med spelet?

Är snabbt och intennsivt och grymma fighter(i CTF som är bästa modet)

Är det avsaknandet på utrustning? unlocks? levels?

Ja skjutandet är väldigt likt CoD men ban designen och teamplayet kompenserar lätt upp detta enligt mig.

Who cares, har lika kul efter release att bara använda 2 vapen och samma titan layout i varenda match.

Sen när spelade man FPS för att låsa upp saker

Skrivet av Salami:

Sen när spelade man FPS för att låsa upp saker

Sen CoD började med det.

TitanFall blir tråkigt efter två matcher. Det känns som om man spelar mot bots hela tiden, även om inte alla är minions. Det är svårt att förklara.

Spelet är snyggt och har bra kontroller, men det fattas något.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag är en gammal räv I gaming tycker jag men absolut ingen hardcore gamer.
Första kontakten med skjuta spel online fick jag med Ghost Recon. Och efter det blev det Raven Shield, Rainbow Six. Och jag älskade de spelen, men så en dag så var det någon som jag spelade Rainbow Six med som undrade ifall jag hade spelat Counter Strike. Jag hade aldrig hört talas om spelet men blev övertalad att skaffa det.
Sagt och gjort,, fy faaan vilket underbart spel alltså. Visst Unreal är inte alls dumt, men känslan I CS är svårslagen.
Förövrigt så vill jag påsta att Call Of Duty 2 tror jag det var som var det första som släpptes till Xbox 360,,, det spelet har rakt av kopierat CS rörelseschema. Det var nog bara det jag ville saga.

Jag spelar ju gärna och oftast online. Jag ska sikta in mig på en Xbox istället för en PS4 även om den senare säkert är kraftfullare. För den verkar batter helt enkelt.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Kommer ihåg CTF i TF2s begynnelse. Var ju ren deathmatch, så man kunde ofta knalla rätt in i fiendens bas och ta flaggan och vinna matchen.

Medlem

"När du söker efter andra spelare kommer resultatet breddas om du tvingas vänta länge, vilket innebär att du får spela oftare men med högre ping. Och det är ju bättre än att inte spela alls, förklarade spelarna för Respawn som uppenbarligen lyssnade."

Ptja själv väljer jag nog att inte spela alls om jag måste sitta med skyhög ping...

Medlem
Skrivet av Gaara:

"När du söker efter andra spelare kommer resultatet breddas om du tvingas vänta länge, vilket innebär att du får spela oftare men med högre ping. Och det är ju bättre än att inte spela alls, förklarade spelarna för Respawn som uppenbarligen lyssnade."

Ptja själv väljer jag nog att inte spela alls om jag måste sitta med skyhög ping...

Det märkliga där är ju att spelarna tala om för tillverkaren hur spelet kommer fungera i framtiden?

Medlem

Kul spel, men att de fortfarande inte fattat att det här med jävla konsolifierade kösystemet är skit, och total bullshit, och så släpper de spel med det i åtanke. Kräk! Ursh och fy!

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Det var väldigt många år sedan jag såg CTF vara populärt i något FPS-spel.

Du har helt missat Tribes, va?

12
Skriv svar