Trådlöst headset, tips

Medlem
Trådlöst headset, tips

Tja!

Söker tips på trådlöst headset..

Har kollat på Tritton Warhead 7.1, men undrar lite över vilka alternativ det finns?

Snabba bud! Tack!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

phi
Medlem

Astro A50.

http://www.inet.se/produkt/6606813/astro-a50-wireless-dolby-7...

För att vara ett gaming-headset så är det faktiskt bra. Något burkigt ljud om man är van öppna/semi-öppna lurar.

Medlem

Tittade på den också... Väldigt dyrt dock, föredrar lite billigare. Typ kring Tritton.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

http://www.webhallen.com/se-sv/spel/xbox_360/152764-turtle_be...

Kör själv med TB. Kan bara säga att komfort och framför allt ljudet är överlägset allt annat som finns på marknaden.


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Medlem

Nja, allt annat har jag väldigt svårt att tänka mig. Jag har TB nu (X12), och är supernöjd. Men nog finns det bättre.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Vet inte om du har tänkt ha dem till konsoll eller pc/mac? Oavsett så passar på att peta in en liten recension
Till min pc kör jag med ett par Razer Chimaera T2 och är otroligt nöjd. Köpte dom för ca 1,5 år sen och jag har aldrig haft några betydande problem. De har stöd för Xbox-360, men det har jag tyvärr aldrig provat.
Listar lite pros/cons som jag tycker/upplever:

+ Väldigt sköna, även under långa sessions
+ Bra ljudkvalité i både lurar och mic
+ Lång räckvidd
+ Lång batteritid, de 12h de anger i specen stämmer bra!
+ Headsetets byggkvalité, känns stabila

- Ljudingångarna på baksidan av basenheten känns lite sketchy, känns som de nästan sitter löst (har dock fungerat utan problem).
- Automatiska mute-funktionen när man fäller upp/ner mic-boomen fungerar lite sådär. Ibland "un-mutar" den inte när man fäller ner den utan man måste trycka på på headsetets-muteknapp några gånger för att den ska hoppa tillbaka, om inte det fungerar får man helt enkeltt stänga av och starta headsetet igen via knappen på headsetet.

Finns som också som surroundmodell, T1, men kan inte ge dig något omdöme då jag aldrig testat den modellen.


signatur

no remorse

Medlem

Kommer köra till PC endast. Eventuellt också till en PS4 senare, men det är inget jag baserar mitt val på nu.

Har dessvärre haft väldigt dålig erfarenhet av Razer förut, men det kanske har blivit bättre?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:

Kommer köra till PC endast. Eventuellt också till en PS4 senare, men det är inget jag baserar mitt val på nu.

Har dessvärre haft väldigt dålig erfarenhet av Razer förut, men det kanske har blivit bättre?

Nu har jag inte provat så mycket av Razers resterande sortiment, jag dock har haft dålig erfarenhet av några möss som inte alls fungerat som de ska eller att mjukvaran till dessa har varit katastrofalt dålig. Boomslang för att vara specifik, men det var säkert 10-15 år sen

Efter det så var jag rätt negativt inställd till Razer, men en kompis köpte ett par Razer Megalodon som jag fick prova och jag blev rätt imponerad Var ju ute efter ett par trådlösa - vilket ledde till att jag köpte de jag har nu.

Jag betvilar inte på att konkurrenterna har lika bra eller bättre alternativ, men som sagt har jag varit riktigt nöjd med mina Chimaera och har inte haft något behov att byta ut dem.


signatur

no remorse

Medlem

Corsair vengeace 2100 är vad jag har just nu - ljudet på dessa är mycket bättre än Logitech's g90. speciellt med den medföljande EQ mjukvaran du får med. Rekomenderas starkt.

Medlem

Åh, tack! Sneglade på de men var osäker på om jag var så intresserad.. Då får de vara kvar på listan!

Samma sak med Razer då. Ska försöka provlyssna i någon butik, samt känna vilka som sitter bekvämast.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

1
Skriv svar