Se skillnaden mellan low och ultra i Watch Dogs

Robot
Se skillnaden mellan low och ultra i Watch Dogs
Inaktiv
Se skillnaden mellan low och ultra i Watch Dogs

Väldigt tjusigt måste jag säga Såg att man får med detta om man köper ett 780 från komplett.

Medlem

Helvete...
Jag har "testat" watch dogs och jag kunde spela allt på runt Medium, och jag har GTX 580... Gammalt kort, men trodde det skulle kunna ta detta spel med, men nooope :/

Behöver köpa nytt men har fan inte råd med 5k till

Medlem

Snyggt, men fortfarande inte i närheten av E3-visningen från 2012.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Helvete...
Jag har "testat" watch dogs och jag kunde spela allt på runt Medium, och jag har GTX 580... Gammalt kort, men trodde det skulle kunna ta detta spel med, men nooope :/

Behöver köpa nytt men har fan inte råd med 5k till

Jag sitter på ett 670 och kan köra ultra med high textures och det tuffar på fint.
Behöver inte slänga 5k, men om du vill hålla dig framtidssäker nu så är nog närmare 3k rimligt att räkna med.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Helvete...
Jag har "testat" watch dogs och jag kunde spela allt på runt Medium, och jag har GTX 580... Gammalt kort, men trodde det skulle kunna ta detta spel med, men nooope :/

Behöver köpa nytt men har fan inte råd med 5k till

Jag hoppas du inte dragit ner PC-versionen som torrent. Den releasen innehåller en miner som äter upp cpu/gpu

Medlem

Om man rotar i spelets inställningar finns där en remsa där det står "DeferredFxQuality="console". Byt ut console till pc så ska grafiken uppgraderas ytterligare. Jag är ganska säker på att videon i artikeln spelas med console-inställningen.

Filen ligger f.ö. i Dokument->My Games->Watchdogs->PROFIL->GamerProfile.xml

Såhär ska spelet egentligen se ut: http://imgur.com/a/FqLij


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Zalcore:
Skrivet av totte1015:

Helvete...
Jag har "testat" watch dogs och jag kunde spela allt på runt Medium, och jag har GTX 580... Gammalt kort, men trodde det skulle kunna ta detta spel med, men nooope :/

Behöver köpa nytt men har fan inte råd med 5k till

Jag sitter på ett 670 och kan köra ultra med high textures och det tuffar på fint.
Behöver inte slänga 5k, men om du vill hålla dig framtidssäker nu så är nog närmare 3k rimligt att räkna med.

3k? Som är Nvidias grejjor, och som inte är något fel på??

EDIT:
Jag gör så istället att jag startar en tråd om min rigg, istället för att smutsa ner här!

Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av Zalcore:
Skrivet av totte1015:

Helvete...
Jag har "testat" watch dogs och jag kunde spela allt på runt Medium, och jag har GTX 580... Gammalt kort, men trodde det skulle kunna ta detta spel med, men nooope :/

Behöver köpa nytt men har fan inte råd med 5k till

Jag sitter på ett 670 och kan köra ultra med high textures och det tuffar på fint.
Behöver inte slänga 5k, men om du vill hålla dig framtidssäker nu så är nog närmare 3k rimligt att räkna med.

3k? Som är Nvidias grejjor, och som inte är något fel på??

http://www.dustinhome.se/product/5010746739/msi-geforce-gtx-7... Japp!

Jag hade velat se skillnaden mellan High och Ultra.

Moderator | Testpilot

Trevligt att det inte "är så stora skillnader" från Low till Ultra ändå för oss som inte har värsting datorer.

Givetvis är det skillnader, syns på en gång. Men jag själv trodde det skulle vara natt och dag skillnad när så inte är fallet.

Nåväl, ett spel som släpps till next gen, last gen och PC samt är optimerade (kan man hoppas) till alla format lär inte ha super stora skillnader.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

GRAFIKEN SPELAR INGEN ROLL ALLS,SPELET KAN FORTFARANDE VARA BRA:P

ELF
Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Trevligt att det inte "är så stora skillnader" från Low till Ultra ändå för oss som inte har värsting datorer.

Givetvis är det skillnader, syns på en gång. Men jag själv trodde det skulle vara natt och dag skillnad när så inte är fallet.

Nåväl, ett spel som släpps till next gen, last gen och PC samt är optimerade (kan man hoppas) till alla format lär inte ha super stora skillnader.

Mm, tänkte på det jag med. Jag skaffar det inte förrän jag har en dator som klarar ultra, men tycker fortfarande det är synd att low inte var "fulare" då färre kan spela det.

Ser ut som att kantutjämningen fortfarande är på i low. Känns väldigt konstigt då det oftast är det som slukar mest prestanda.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

phi
Medlem

Förvånadsvärt liten skillnad mellan low och ultra.

Medlem

såg bättre ut på low än vad det gjorde på XBone enligt deras videos.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Undrar om det kommer bli något med ENB-profiler i det här likt GTA IV. Vore kanske inte helt fel.

Medlem

Ser ut som det är den vanliga prestandaboven i moderna spel med ljussättning, reflektioner och skuggor som slukar kraft.
Påtaglig skillnad i utomhusmiljöer nattetid.
Dagtid ute var det mer försumbar skillnad. Draw distance samt avsaknad av AA mest påtagligt (se pickupens flak ca 1:10 in i filmen).
Om den inomhus scenen är signifikativ så är skillnaden där minimal.
Finns det 4 presets (low, medium, high och ultra)?
Hur ser det ut med inställningar och tweakmöjligheter för er som redan "testat" det?

Medlem

Vilken härlig musik det var :D! Som sagt inte så stor skillnad. Men jag älska musiken ialf :). Är den In-game O_O?

Medlem
Skrivet av slarron:

Vilken härlig musik det var :D! Som sagt inte så stor skillnad. Men jag älska musiken ialf :). Är den In-game O_O?

Det är inte in-game vad jag vet. I beskrivningen står det att musiken är från http://www.danosongs.com/#music

Låten heter The Streatham Hill Gods under Techno / Electronic

Medlem
Skrivet av slarron:

Vilken härlig musik det var :D! Som sagt inte så stor skillnad. Men jag älska musiken ialf :). Är den In-game O_O?

https://www.youtube.com/watch?v=BPnze4iSIJU


signatur

[spoiler] mööp[/spoiler]

Medlem

Det ser mer eller mindre likadant ut då det är dagtid på spelet. Utseendet förändras mestadels på natten.

Medlem

Hade varit roligare att se skillnaden mellan Very High och Ultra.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Medlem

Jag är förälskad


signatur

Game long and prosper

Medlem

små skillnader men inte gigantiska

Nu blev det pc denna gång. men hade inte haft problem o lira det på xbox one..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Enough with the graphics. It's playable. Let's play the game.

Medlem
Skrivet av Gagoff:
Skrivet av totte1015:

Helvete...
Jag har "testat" watch dogs och jag kunde spela allt på runt Medium, och jag har GTX 580... Gammalt kort, men trodde det skulle kunna ta detta spel med, men nooope :/

Behöver köpa nytt men har fan inte råd med 5k till

Jag hoppas du inte dragit ner PC-versionen som torrent. Den releasen innehåller en miner som äter upp cpu/gpu

Skitsnack!
Fungerar alldeles ypperligt, sen om man vill ladda ner från folk som lägger in skadlig kod så är det fritt fram.

Medlem

Jag väntar till Tisdag då jag får nyckeln av Ubi och sedan kanske väntar lite till tills spelet fungerar efter buggstädning.

Moddare är inte Ubis bästa kompisar. Tror inte det kommer något ENB till detta spel.


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av Martyrerna:

GRAFIKEN SPELAR INGEN ROLL ALLS,SPELET KAN FORTFARANDE VARA BRA:P

http://www.youtube.com/watch?v=1MLry6Cn_D4

12
Skriv svar