Lägga lappen på lådan

Medlem
Lägga lappen på lådan

Så, idag är det val till EU parlamentet. Inte för att man förväntar sig en större förändring men man lägger sin röst endå.
Att inte säga att man bryr sig är för mig främmande, speciellt efter allt man har sett genom åren men det som man verkligen saknar är ett parti som inte tappar kontakten med verkligheten och har ledamoter som viger sin dag åt att verkligen göra det bättre för folk.
För tyvärr så måste jag säga att människan är verkligen en egoistisk, kortsynt, girig och korkad varelse, som när den får lite makt/pengar, suktar efter mer och kan gå över lik för att få det.
Maud Olofsson är väl den senaste i raden som borde buras in för brott mot staten efter alla turer med Vattenfall och sitt agerande för att ge släktingar en gräddfil för deras företag.

Ge mig ett parti bestående av utbildade ekonomer, forskare, historiker osv med fötterna på jorden och ett långt minne. Ge mig ett parti som har människor som har levt på bidrag och sett hur det är att leva på botten.
Ge mig ett parti som ser problemen i dess rätta ljus och lägger ner energi på att lösa dom istället för att försöka gömma allt bakom en ridå av dåliga bortförklaringar och lögner.

Ge mig ett parti som är värt att rösta på.
Varje gång det är val.

#blogg


signatur

ugga bugga über hauling lugga

Medlem
Lägga lappen på lådan

Jag ser det lite så här, om man vill vara med och klaga och kräva förändring måste man rösta. Röstar man inte får man inte stå och klaga. Rösta blankt om du inte gillar några av partien (borde redovisas) men ingen röst så ingen rätt att klaga

Sen har du rätt att långsiktigheten försvunnit det handlar bara om nu inte om sen. Vi verkar alla tro att förändringar sker direkt men det tar tid.

Inaktiv

Jag har då bestämt mig ett parti som vågar gå emot majoriteten och inte gnider sig mot tokiga feminister eller vänstern som håller varandra om ryggen med svartmålning i media.

Medlem
Skrivet av bleak:

Jag har då bestämt mig ett parti som vågar gå emot majoriteten och inte gnider sig mot tokiga feminister eller vänstern som håller varandra om ryggen med svartmålning i media.

Samma här. Jag tror att Satanistiskt Initiativ kommer att göra framtiden bättre för alla!

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av bleak:

Jag har då bestämt mig ett parti som vågar gå emot majoriteten och inte gnider sig mot tokiga feminister eller vänstern som håller varandra om ryggen med svartmålning i media.

Samma här. Jag tror att Satanistiskt Initiativ kommer att göra framtiden bättre för alla!

Chaos och helvete för alla det kan inte bli mer jämlikt än så.


signatur

"Med Gud och segrande vapen" Gustav II Adolf

Medlem
Skrivet av Headcutter:
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av bleak:

Jag har då bestämt mig ett parti som vågar gå emot majoriteten och inte gnider sig mot tokiga feminister eller vänstern som håller varandra om ryggen med svartmålning i media.

Samma här. Jag tror att Satanistiskt Initiativ kommer att göra framtiden bättre för alla!

Chaos och helvete för alla det kan inte bli mer jämlikt än så.

Alla ska ned!

Medlem

Jag håller inte med allt som SD vill eller tänker göra utifall de blir valda, men dem fick min röst för att jag känner ungefär detsamma om den massiva invandringen men FRÄMST för att de åtminstone är civiliserade med deras kampanj i förhållande till Vänstern. Visst kan man nog säga detsamma om andra partier men jag ville lysa upp uppemot SD som ofta varit offer för pajkastning som ännu har, eller försöker hålla, huvudet kallt.

Min respekt för Vänstern har sjunkit för vart år pga deras handlingar, för att ta nyligen händelse; mamman som blev misshandlad framför sin 5(?)-åriga son av en kvinna som stöttade vänstern. Från vad jag förstod av den händelsen så hade mamman inte någon politisk ställning utan ville bara lyssna.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Polariseringen är väl mer påtaglig idag som synes och vänstern, främst då Revfront har spelat högern i händerna. Igen.
Genom alla tider sedan WW2 så har vänstern genomfört dåd och handlingar som vänt folk emot dom.
Högern har ju historien emot sig men sedan -70/-80 städat sig och börjat prata, vilket vänstern inte kan idag.
Historien upprepar sig och det är rent patetiskt att vänstern inte lärt sig nånting av historien, utan bara sliter fram samma gamla "rasistkort" hela tiden, när man enkelt kan sänka högerns argument.


signatur

ugga bugga über hauling lugga

Medlem

Tacka vänsteridioterna med sin tvåsiffriga IQ för att SD går framåt

1
Skriv svar