Nytt grafikkort för Watch Dogs

Medlem
Nytt grafikkort för Watch Dogs

Nu har jag i princip bestämt mig för att jag måste lägga ner pengar på ett nytt grafikkort om jag vill slippa -30FPS på nyare spel...

Jag har detta grafikkort nu:
3071MB NVIDIA GeForce GTX 580 (Gigabyte)

Och börjat titta runt på ett 780 nu...
Bästa jag har hittat än så länge är detta:
http://www.inet.se/produkt/5409965/msi-geforce-gtx-780-3gb-oc...

Ganska saftigt pris... Meeen, kommer det hålla&vara värt priset?
Eller finns det något mer prisvärt, som ändå SKA kunna spela Watch Dogs i 60FPS stable?

Resten av min rigg är detta:
CPU
Intel Core i5 2500K @ 4.10GHz (OCd)
Sandy Bridge 32nm Technology
RAM
16,0GB Dual-Channel DDR3 @ 799MHz (9-9-9-24)
Motherboard
MSI Z68A-GD55 (G3) (MS-7681) (SOCKET 0)

Medlem

Svårt att säga nu innan spelet har släppts, men 780 är fortfarande ett bra kort, och så även ett AMD 7970/R9 280X, de borde kunna klara Watch Dogs på bra inställningar.

Referensindex på SweClockers:

Medlem

Jag har ett GTX 770 och det klarar allt jag provat på hög/ultra. Beroende på prisskillnaden hade jag kanske köpt ett 780 nu då jag antagligen kommer behöva slänga in ett kort från nästa generation på SLI inom 1-2 år för att fortsätta klara av nya spel.

Jag har också ett GTX 770, funkar ypperligt med allting. Med ett 780-kort kommer du klara dig i många år.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Härligt, för ett 780 blev det ^^

Fick stress över att välja mellan bra och billigt, så det blev det "dyraste" av alternativen istället så slipper jag tänka på detta i ett par år framöver, samma som gällde med 580n när den kom ut!

Skrivet av totte1015:

Härligt, för ett 780 blev det ^^

Fick stress över att välja mellan bra och billigt, så det blev det "dyraste" av alternativen istället så slipper jag tänka på detta i ett par år framöver, samma som gällde med 580n när den kom ut!

Det nya grafikkortet kommer verkligen avlasta processorn, kräma på ordentligt nu i alla spel


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Testpilot
Medlem

Hoppas du inte åker på måndags exemplar, Mitt msi 780gtx oc gamer började brinna efter 2dygn


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Hoppas du inte åker på måndags exemplar, Mitt msi 780gtx oc gamer började brinna efter 2dygn

Testade BF4 på Ultra, gick upp i 62 grader, inte helt fel!
Men jag köpte det på en Söndag, så tror inte det

Medlem

Personligen skulle jag ha köpt ett 290 istället. Lika kraftfullt men 500 - 800 kr billigare. och då med 4GB istället för 3GB.

Medlem

290 vad ?

800spänn hit eller dit är inga pengar så länge man är nöjd.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

1
Skriv svar