Se skillnaden mellan low och ultra i Watch Dogs

Testpilot
Skrivet av Jozo:

Snyggt, men fortfarande inte i närheten av E3-visningen från 2012.

Jag har försökt se vad som är skillnaderna i otaliga jämförelsevideos och bilder och annat och de nya videos som dykt upp i dagarna.

Det enda jag ser är personers krossade hype och inga relevanta fakta. Det som visas i jämförelser "som skillnader" är mellan PC / PS4 och andra filmsnuttar från spelet på andra plattformar / lägre upplösningar.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Helvete...
Jag har "testat" watch dogs och jag kunde spela allt på runt Medium, och jag har GTX 580... Gammalt kort, men trodde det skulle kunna ta detta spel med, men nooope :/

Behöver köpa nytt men har fan inte råd med 5k till

Om inte ditt 580 klarar spelet så känns det som att något annat flaskhalsar din rig


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Tyvärr är spelet lika dåligt hur högt man än ställer grafikinställningarna. :/

Medlem
Skrivet av Tobblish:
Skrivet av Gagoff:
Skrivet av totte1015:

Helvete...
Jag har "testat" watch dogs och jag kunde spela allt på runt Medium, och jag har GTX 580... Gammalt kort, men trodde det skulle kunna ta detta spel med, men nooope :/

Behöver köpa nytt men har fan inte råd med 5k till

Jag hoppas du inte dragit ner PC-versionen som torrent. Den releasen innehåller en miner som äter upp cpu/gpu

Skitsnack!
Fungerar alldeles ypperligt, sen om man vill ladda ner från folk som lägger in skadlig kod så är det fritt fram.

Vad tuff du är som dragit ner en fungerande warez version. Respekt........


signatur

“All thinking people are atheists.”

Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av totte1015:

Helvete...
Jag har "testat" watch dogs och jag kunde spela allt på runt Medium, och jag har GTX 580... Gammalt kort, men trodde det skulle kunna ta detta spel med, men nooope :/

Behöver köpa nytt men har fan inte råd med 5k till

Om inte ditt 580 klarar spelet så känns det som att något annat flaskhalsar din rig

Han klarar det ju på medium säger han, men han är inte nöjd med det!?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Tassel:
Skrivet av Tobblish:
Skrivet av Gagoff:
Skrivet av totte1015:

Helvete...
Jag har "testat" watch dogs och jag kunde spela allt på runt Medium, och jag har GTX 580... Gammalt kort, men trodde det skulle kunna ta detta spel med, men nooope :/

Behöver köpa nytt men har fan inte råd med 5k till

Jag hoppas du inte dragit ner PC-versionen som torrent. Den releasen innehåller en miner som äter upp cpu/gpu

Skitsnack!
Fungerar alldeles ypperligt, sen om man vill ladda ner från folk som lägger in skadlig kod så är det fritt fram.

Vad tuff du är som dragit ner en fungerande warez version. Respekt........

Jaha man tackar även om jag inte själv kan förstå hur det skulle vara tufft.

Medlem
Skrivet av OddGreen:
Skrivet av Martyrerna:

GRAFIKEN SPELAR INGEN ROLL ALLS,SPELET KAN FORTFARANDE VARA BRA:P

http://www.youtube.com/watch?v=1MLry6Cn_D4

I like the part when he says Nein

Medlem
Skrivet av Tobblish:
Skrivet av Gagoff:
Skrivet av totte1015:

Helvete...
Jag har "testat" watch dogs och jag kunde spela allt på runt Medium, och jag har GTX 580... Gammalt kort, men trodde det skulle kunna ta detta spel med, men nooope :/

Behöver köpa nytt men har fan inte råd med 5k till

Jag hoppas du inte dragit ner PC-versionen som torrent. Den releasen innehåller en miner som äter upp cpu/gpu

Skitsnack!
Fungerar alldeles ypperligt, sen om man vill ladda ner från folk som lägger in skadlig kod så är det fritt fram.

Fine, det kanske inte gäller _alla_ releases som finns, men två som jag ögnat igenom har det problemet.

Medlem

Alla bilder är ju i 1080p inte 4k!

Medlem
Skrivet av Gagoff:
Skrivet av Tobblish:
Skrivet av Gagoff:
Skrivet av totte1015:

Helvete...
Jag har "testat" watch dogs och jag kunde spela allt på runt Medium, och jag har GTX 580... Gammalt kort, men trodde det skulle kunna ta detta spel med, men nooope :/

Behöver köpa nytt men har fan inte råd med 5k till

Jag hoppas du inte dragit ner PC-versionen som torrent. Den releasen innehåller en miner som äter upp cpu/gpu

Skitsnack!
Fungerar alldeles ypperligt, sen om man vill ladda ner från folk som lägger in skadlig kod så är det fritt fram.

Fine, det kanske inte gäller _alla_ releases som finns, men två som jag ögnat igenom har det problemet.

Finns betydligt fler än så kan jag meddelar.
Alltid lätt att lura på folk skadlig kod när det kommer till nya spelreleaser som man släpper precis rätt, inte på tok för tidigt och inte för sent så det hamnar högt upp. Går ju att fuska med resultaten med för många skippar kommentarerna helt.

Finns ju en hel del TV/Film torrents som innehåller en .exe fil istället för videoformat ^^

Medlem
Skrivet av 19kevva93:

Alla bilder är ju i 1080p inte 4k!

Han har skalat ner det till 1080/1920

Medlem
Skrivet av 19kevva93:

Alla bilder är ju i 1080p inte 4k!

De är nedskalade från 4K till 1080P - Kallas Downsampling.
Även kallad Supersampling (samt Render Scale i Wildstar) om spelet gör detta per automatik (till exempel den mest krävande inställningen i The Witcher 2). Detta för att minska aliasing och generellt sett öka bildkvalitén något enormt.

Tänk dig själv att du tar en foto i 100 Mpix med en bra kamera, och minskar bilden till en A4 - Detaljrikedomen kommer att bli enormt. Googla på om jag var otydlig, halvtrött.

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Om man rotar i spelets inställningar finns där en remsa där det står "DeferredFxQuality="console". Byt ut console till pc så ska grafiken uppgraderas ytterligare. Jag är ganska säker på att videon i artikeln spelas med console-inställningen.

Filen ligger f.ö. i Dokument->My Games->Watchdogs->PROFIL->GamerProfile.xml

Såhär ska spelet egentligen se ut: http://imgur.com/a/FqLij

Tackar <3

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Om man rotar i spelets inställningar finns där en remsa där det står "DeferredFxQuality="console". Byt ut console till pc så ska grafiken uppgraderas ytterligare. Jag är ganska säker på att videon i artikeln spelas med console-inställningen.

Filen ligger f.ö. i Dokument-&gt;My Games-&gt;Watchdogs-&gt;PROFIL-&gt;GamerProfile.xml

Såhär ska spelet egentligen se ut: http://imgur.com/a/FqLij

Vad är det som skiljer sig mellan de egentligen?

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Om man rotar i spelets inställningar finns där en remsa där det står "DeferredFxQuality="console". Byt ut console till pc så ska grafiken uppgraderas ytterligare. Jag är ganska säker på att videon i artikeln spelas med console-inställningen.

Filen ligger f.ö. i Dokument-&gt;My Games-&gt;Watchdogs-&gt;PROFIL-&gt;GamerProfile.xml

Såhär ska spelet egentligen se ut: http://imgur.com/a/FqLij

Vad jag vet så ska den inställning inte gör nån skillnad grafisk.

Medlem

Det är en extrem skillnad på low - ultra under nattetid i spelet, samt regnoväder och vattnet. Det ser riktigt risigt ut under de förhållandena som jag listade. Medium är absolut lägsta man bör köra på PC om man faktiskt vill uppleva det någotsånär bra.

Men har man inte datorn till det så är det ju givetvis Low som gäller, fördelen är ju åtminstone att det inte är någon större skillnad under dagtid.

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av totte1015:

Helvete...
Jag har "testat" watch dogs och jag kunde spela allt på runt Medium, och jag har GTX 580... Gammalt kort, men trodde det skulle kunna ta detta spel med, men nooope :/

Behöver köpa nytt men har fan inte råd med 5k till

Om inte ditt 580 klarar spelet så känns det som att något annat flaskhalsar din rig

Han klarar det ju på medium säger han, men han är inte nöjd med det!?

Obvious troll from me.
För att bara säga, folk ska vara glada med det dom har, och nu i det här fallet så behöver du inte uppgradera alls med tanke på att det inte har så mycket skillnad mellan inställningarna, och sen tycker jag själv att spelet är uselt optimerat. skulle kunna vara mindre krävande, men det är dev-problem. inte hardware problem

Så avvakta med att uppgradera, 5 serien funkar till mycket än.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Wow vad derp! Low och ultra ser i praktiken identiska ut, undantaget vissa ljus och diskreta shader-effekter. Fail!

Testpilot
Skrivet av KatOne:

Wow vad derp! Low och ultra ser i praktiken identiska ut, undantaget vissa ljus och diskreta shader-effekter. Fail!

Ser du inte skillnaden , särskilt nattetid så är det nog dags att skaffa glasögon. Bara kantutjämningen eller view distance gör ju enorm skillnad.

Medlem
Skrivet av Martyrerna:

GRAFIKEN SPELAR INGEN ROLL ALLS,SPELET KAN FORTFARANDE VARA BRA:P

En veckas ban på dig för caps!
/Roger


signatur

Corsair TX 850W PSU | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | i5 2500K @3.40Ghz | 2x Corsair VengeanceLP DDR3 CL9 4GB @1600Mhz | MSI R6950 2GB TF III OC CFX

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Trevligt att det inte "är så stora skillnader" från Low till Ultra ändå för oss som inte har värsting datorer.

Hur i helvete tänkte du nu?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

12
Skriv svar