Grafikjämförelse - Watch Dogs mot GTA IV

Robot
Grafikjämförelse - Watch Dogs mot GTA IV

Sex år gamla Grand Theft Auto IV vinner över Watch Dogs på flera punkter.

#watch-dogs, #grand-theft-auto-iv


Medlem
Grafikjämförelse - Watch Dogs mot GTA IV

Jag tycker främst det var biljämförelser. Man lägger förmodligen mer krut på bilarna i ett bilspel såsom GTA då man sitter i dem 90% av tiden jämfört med Watch Dogs som är en tredjepersonsskjutare.

Medlem

Vad säger man...
Fail ?!

Medlem

Är ju inte jätteförvånad. Dom har ju haft några år på att lära sig hantera LastGen och kan tokoptimera. Hur mycket utvecklingstid har Watch Dogs sen Next Gens specifikationer blev låsta? Tänk då också att det utvecklas till alla plattformar vilket jag kan tänka mig gör att man får prioritera slutproduktens funktioner och mindre tid till optimering.

Sen hur mycket utvecklingstid har inte GTA IV jämfört med Watch Dogs?

Medlem

Vilken detaljinställning var watchdogs på?

Medlem

Känns lite som att Internet gaddat ihop sig mot Watch Dogs på senaste tiden....här en jämförelse, där en kritisk analys. Om det sen inte är ett så bra spel, fine, får vad det förtjänar I guess. Tycker bara det är intressant.

Medlem

Jag gissar på att detta blir årets flopp. Så mycket pengar och satsningar i PR så det blir omöjligt att leva upp till all hype som skapats runt spelet. Varje video som släpps så blir man mindre och mindre sugen på att spela.

Medlem

Den här desperationen över att Watch Dogs står och faller med grafiken är minst sagt banal.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

... Grafik spelar ingen roll...

Medlem

När kommer recensionen? Vill inte bryta mitt ex om det är skit.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Var så pass skeptisk över om det skulle bli så bra som "lovat" så jag laddade ned det i fredags för att testa innan eventuellt köp. .. Glad att jag gjorde det för det var ett fruktansvärt mediokert spel där variationen på vad man gör är minimal!

2/5 skulle jag ge det i betyg.

Medlem
Skrivet av Biggles:

Känns lite som att Internet gaddat ihop sig mot Watch Dogs på senaste tiden....här en jämförelse, där en kritisk analys. Om det sen inte är ett så bra spel, fine, får vad det förtjänar I guess. Tycker bara det är intressant.

För mig är det bara svårt att hålla mina egna åsikter för mig själv när folk reser spel till skyarna, trots att det imo är rätt mediokert. Jag vill se bättre spel i framtiden och därför måste man börja kritisera hårdare, det är iaf vad jag tror. Om alla bara sväljer halvbakade multiplayer-shooters och samma gamla 3dje person konsolspel varje år så kommer vi ju aldrig se något nytt och spännande.

Medlem

Jag antar dom spelar på versionen som finns på piratbukten vilket saknas 8 GB content och har en väldigt nerdummad grafik.
bättre vänta tills release/final versionen släppts, tills dess får man ta detta med en nypa salt.

Dessutom har jag testat spelet och jag diggar det hur mycket som helst. Har inte hunnit speciellt mycket, men lär mig väldigt mycket fort och när man väl kommit in i spelet kan man nog ha riktigt kul i free roam.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Jag antar dom spelar på versionen som finns på piratbukten vilket saknas 8 GB content och har en väldigt nerdummad grafik.
bättre vänta tills release/final versionen släppts, tills dess får man ta detta med en nypa salt.

Dessutom har jag testat spelet och jag diggar det hur mycket som helst. Har inte hunnit speciellt mycket, men lär mig väldigt mycket fort och när man väl kommit in i spelet kan man nog ha riktigt kul i free roam.

Eller ännu bättre, sluta diskutera vilka piratversioner av spel du tycker man ska ladda hem. Läs forumreglerna.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Nu framkommer det inte om denna video är tagen från PC-versionen eller konsolversionen. Men för mig personligen så skulle jag inte kalla det för next gen om man har enkla fysikmissar som man borde haft med i beräkningarna. GTA IV har väl funnits ute sedan 2008 om jag inte minns fel och Watch Dogs ska vara gjort för next gen där vi har kraftfullare hårdvara som ska klara av dessa beräkningnar. Gick det att beräkna på X-box och PS3 som är relativt gamla spelkonsoler hårdvarumässigt så borde det inte vara några problem alls med Xbox One och PS4 eller PC för den delen. Känns som det är något dem behöver fixa till i en patch eller 2.
Eftersom det bygger på x86 arkitekturen som har funnits i evigheter ska det inte vara några problem alls att programmera/koda detta för konsol respektive PC.

Det kan i och för sig varit lägsta grafikinställningen för PC med där dessa funktioner kanske enbart ligger i high/ultra settings för att inte sluka så mycket på datorns resurser gällande beräkningar på skador, reflektioner med mera.


signatur

Profectus est bonus introductionem scitis quoniam coepit usquam

MEG
Medlem

Lite oroväckande men vi får veta imorgon


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av Dalthor-san:

Är ju inte jätteförvånad. Dom har ju haft några år på att lära sig hantera LastGen och kan tokoptimera. Hur mycket utvecklingstid har Watch Dogs sen Next Gens specifikationer blev låsta? Tänk då också att det utvecklas till alla plattformar vilket jag kan tänka mig gör att man får prioritera slutproduktens funktioner och mindre tid till optimering.

Sen hur mycket utvecklingstid har inte GTA IV jämfört med Watch Dogs?

Konstig inställning dock, du står i butiken med två spel i handen. Ett som är jättebra optimerat och ett som är kasst optimerat och du väljer då det dåligt optimerade för att, dom har ju haft mindre utvecklingstid?
Sen förstår jag inte resten du skriver heller, om gta 4 hade det borde Watch dog kunna ha det, Gta är ju trots allt flera år gammal och verkligen nått personerna på Ubisoft borde kunna vare sig du räkna det som next eller last gen.

Slutligen att det utvecklas till alla platformar ? ja men gta 4 var ju bara utvecklat till last gen så det argumentet faller ju bort imho.

Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Rakoon:

Jag antar dom spelar på versionen som finns på piratbukten vilket saknas 8 GB content och har en väldigt nerdummad grafik.
bättre vänta tills release/final versionen släppts, tills dess får man ta detta med en nypa salt.

Dessutom har jag testat spelet och jag diggar det hur mycket som helst. Har inte hunnit speciellt mycket, men lär mig väldigt mycket fort och när man väl kommit in i spelet kan man nog ha riktigt kul i free roam.

Eller ännu bättre, sluta diskutera vilka piratversioner av spel du tycker man ska ladda hem. Läs forumreglerna.

Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Rakoon:

Jag antar dom spelar på versionen som finns på piratbukten vilket saknas 8 GB content och har en väldigt nerdummad grafik.
bättre vänta tills release/final versionen släppts, tills dess får man ta detta med en nypa salt.

Dessutom har jag testat spelet och jag diggar det hur mycket som helst. Har inte hunnit speciellt mycket, men lär mig väldigt mycket fort och när man väl kommit in i spelet kan man nog ha riktigt kul i free roam.

Eller ännu bättre, sluta diskutera vilka piratversioner av spel du tycker man ska ladda hem. Läs forumreglerna.

Han skriver ingenstans att du skall "LADDA NER" final versionen. Han kan likaväl mena att det är bättre och vänta till spelet har släppts. Folk intresserar sig för mycket för "flame" och annan helt meningslös skit.

Medlem
Skrivet av CAP0ne:
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Rakoon:

Jag antar dom spelar på versionen som finns på piratbukten vilket saknas 8 GB content och har en väldigt nerdummad grafik.
bättre vänta tills release/final versionen släppts, tills dess får man ta detta med en nypa salt.

Dessutom har jag testat spelet och jag diggar det hur mycket som helst. Har inte hunnit speciellt mycket, men lär mig väldigt mycket fort och när man väl kommit in i spelet kan man nog ha riktigt kul i free roam.

Eller ännu bättre, sluta diskutera vilka piratversioner av spel du tycker man ska ladda hem. Läs forumreglerna.

Han skriver ingenstans att du skall "LADDA NER" final versionen. Han kan likaväl mena att det är bättre och vänta till spelet har släppts. Folk intresserar sig för mycket för "flame" och annan helt meningslös skit.

Regel 1.4: "Allt prat samt förfrågningar och/eller tips om piratkopior, fildelningsprogram, och/eller försäljning/köp av stöldgods, är förbjudet."

Vad i denna regel är det du inte förstår?


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Grafikjämförelser... -_-
Frågan jag vill ha svar på är: Är spelet roligt?

Medlem

Visar bara vilka genier bröderna Houser är. Jag är sjukt imponerad utav den här jämförelsen. It's all in the details!

Hail to the king!


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Tycker spelet ser riktigt bra ut nödvändigt o jämföra med andra spel tycker inte det.

Sen prio 1 är det kul ,vilket jag får se imorron om man får .hem det via uplay känns som det kommer bli tok segt.

Om inte får jag lira när jag är tillbaka från Budapest:)


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

det enda jag inte fattar är, e det lite som matrix då med ett sub universe där man kan hacka grejer och bli vadsom helst typ?
eller är man bara en hacker med en special telefon eller nått?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av MrBanzaiman:

Grafikjämförelser... -_-
Frågan jag vill ha svar på är: Är spelet roligt?

Det får du veta imorgon bitti, när recensionen släpps.


signatur
Medlem

Jag tro Watch Dogs kommer bli bra.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Den här desperationen över att Watch Dogs står och faller med grafiken är minst sagt banal.

Vad erbjuder spelet förutom det? Om nu Uibosft hade visat upp dom 100 tals otroliga features och fantastiskt gameplay så hade absolut ingen ens gjort någon big deal av det här.

Är Ubisoft själva som sålt spelet enbart på grafiken och någon töntig tråkig gimmick, inte tvärt om.

Medlem

helt sjukt vilket överskattat spel watch dogs är... nextgen my ass... gta4 som är gammalt är ju sjukt mer tekniskt imponerande jag fattar inte hur dom inte kan ha misslyckats totalt me detta skitspel..

Medlem
Skrivet av MrBanzaiman:

Grafikjämförelser... -_-
Frågan jag vill ha svar på är: Är spelet roligt?

Har spelat watch dogs sen lördag men bara 20min igår vart det ca 30min och ja jag tyckte det var kul då man kan göra olika saker när man hackar. Kommer inte köra nå mer först det är release imorgon köpte special edition från uplay. Och jag skiter totalt i grafiken. Aiden har helt klart en intressant story bakom sig

Medlem

Den versionen som finns ute ligger inte mer en bara på 14 gb så det fattas ju 8 gb på den version medans hela spelet ligger väl runt 25 gb.

Medlem
Skrivet av boota:

Vilken detaljinställning var watchdogs på?

Såg ut som medium XD

Skriv svar