Grafikjämförelse - Watch Dogs mot GTA IV

Medlem

Jag ifrågasätter inte det jag såg i videon men jag hade också velat se vad Watch Dogs gör bättre än GTA IV... detta känns lite väl vinklat?

Medlem
Medlem

Roligt men fult spel, eller ett snyggt men tråkigt spel. Lätt att välja om man står inför valet. Nu tror jag iofs inte att Ubicrap misslyckas helt med vare sig spelglädje eller grafik. I morgon "vet" vi.

Testpilot

Haters gonna hate verkar det vara på de som trackar ner på grafiken , verkar vara inne att klaga på Watch Dogs-grafiken.

Jeez!

Mitt ex ligger kvar i sthlm , argh! jag som trodde jag kunde hämta ut det på posten idag.

Medlem

Nyhetsvärdet FZ? Postar ni filmer från spel som tankats ner olagligt? Skriver inte vilken plattform det handlar om? Jagar ni klick, eller vad är det här för skitartikel?

Medlem
Skrivet av Love Dajnamajt Arvidsson:

Var så pass skeptisk över om det skulle bli så bra som "lovat" så jag laddade ned det i fredags för att testa innan eventuellt köp. .. Glad att jag gjorde det för det var ett fruktansvärt mediokert spel där variationen på vad man gör är minimal!

Jag väntar fortfarande på mitt ex av spelet (kommer imorn) men som jag läser din "analys" så är det ganska likt GTA då?
Eftersom GTA är ett mediokert spel där variationen på vad man gör är minimal. Same, same enligt mig isf.

Medlem

Bra jobbat FZ! Det här är kvalitet. Det här gjorde ni bra grabbar, Vilken sprakande nyhet, ja jäklar! Herre min gud..

Usch, vad pinsamt.

Skrivet av Luciphear:

Jag ifrågasätter inte det jag såg i videon men jag hade också velat se vad Watch Dogs gör bättre än GTA IV... detta känns lite väl vinklat?

"Detta känns lite vinklat" - FZ i ett nötskal. De gör precis samma sak mot Xbox. Men den här gången vart jag bara förvånad, faktiskt. Inget som helst värt att bita tag i, i form av nyheter. De hade lika gärna kunnat ta en 14-årings kommentar från YouTube och klistrat in i artikeln istället.

Hade varit minst like informativt och värdigt att läsa.. om inte mer.

Avstängd

När vi ändå håller på att jämföra spel som inte har något att göra med varandra så kan vi väl också ta en jämförelse mellan Crysis 1 och Titanfall eller Crysis 1 och Cod Ghosts. Har inte sett någon sån nyhet på FZ tidigare. Skulle ju passa fint nu när alla har ångan uppe.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

hoppas UBI skippa pirat-pc kidsen nästa gång och fokusera enbart på konsolerna.

Javisst är det lättare att alltid skylla problem på någon annan.

Medlem
Skrivet av Keza:

Bra jobbat FZ! Det här är kvalitet. Det här gjorde ni bra grabbar, Vilken sprakande nyhet, ja jäklar! Herre min gud..

Usch, vad pinsamt.

Hade varit minst like informativt och värdigt att läsa.. om inte mer.

Varför klickade du på nyheten då? Anser du att det är ren dynga eller kassa nyheter för att jaga klick, skicka iväg ett mejl till redaktören med dina åsikter vettja!


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Är det verkligen högsta inställningarna? Har sett andra klipp från folk som kör piratat där jag tycker spelet ser mycket bättre ut, och då sägs det ju ändå att piratversionen har sämre grafik. Om det stämmer eller inte får tiden utvisa.

I övrigt var ju det här en oerhört enögd jämförelse. Den visar ju enbart upp aspekter där GTA IV ses som bättre, vilket gör hela grejen rätt jävla meningslös. Finns säkert spel från typ 2003 som gör vissa saker bättre än både Watch Dogs och GTA IV.

har mina tvivel med då denna video så ser det ut som är dynamiska skuggor ungefär 30 sek in samt en del andra saker. https://www.youtube.com/watch?v=gleMtyrt5YQ


signatur

God is dead

Medlem
Skrivet av Dalthor-san:

Är ju inte jätteförvånad. Dom har ju haft några år på att lära sig hantera LastGen och kan tokoptimera. Hur mycket utvecklingstid har Watch Dogs sen Next Gens specifikationer blev låsta? Tänk då också att det utvecklas till alla plattformar vilket jag kan tänka mig gör att man får prioritera slutproduktens funktioner och mindre tid till optimering.

Sen hur mycket utvecklingstid har inte GTA IV jämfört med Watch Dogs?

Gta 4 2004-2008.
Watch dogs 2008-2014.

Ubisoft har alltså arbetat på sitt spel 50% längre än Rockstar och ändå lyckas de skrota spelet innan release.

Det får en bara att inse hur skickliga Rockstar är.

Medlem
Skrivet av Amilo:

Grafiken är ju onekligen bättre i Watch Dogs, dock kan jag väl tycka att de varit lita lata med physics då.

Håller med.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv
Skrivet av Latram:

Jag tro Watch Dogs kommer bli bra.

Jag tror att det kommer floppa.

Medlem

Det verkar som att väldigt få fortfarande verkar intresserade av Watch Dogs! Det är nästan bara hat nuförtiden mot spelet.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Latram:

Jag tro Watch Dogs kommer bli bra.

Jag tror att det kommer floppa.

Hehe vi få se om det floppa eller inte det märker man.

Medlem
Skrivet av boota:

Vilken detaljinställning var watchdogs på?

Uppskruvat till max enligt swec : p


signatur

Retro.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Virreee:

Det verkar som att väldigt få fortfarande verkar intresserade av Watch Dogs! Det är nästan bara hat nuförtiden mot spelet.

Det är som med all annan opinionsbildning på internet - någon sätter snöbollen i rullning och sedan hoppar alla på tåget. Inte värt att lägga någon större notis vid det. Betyg och försäljningssiffror kommer säga desto mer.

Medlem

Spelets grafik var nog inställd på low.
Jämför man med Ultra så är skillnaden enorm och stämmer inte alls med dessa jämförelser med gta IV
Spelet är mycket snyggare dessutom men vet inte om det är bättre eller roligare än gta serien har spelat alla förutom IV och V
ska börja på IV:an snart tror jag innan V:an släpps på PC vilket jag hoppas att det gör

Medlem
Skrivet av Latram:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Latram:

Jag tro Watch Dogs kommer bli bra.

Jag tror att det kommer floppa.

Hehe vi få se om det floppa eller inte det märker man.

Ubi-soft vill i alla fall undvika recensioner före release och det är aldrig ett gott tecken. Flopp gissar jag.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Den här desperationen över att Watch Dogs står och faller med grafiken är minst sagt banal.

Jag misstänker att problemet ligger i att Ubisoft visade upp en tidig version av spelet med rejält mycket bättre grafiskt godis än vad som verkar komma med den slutliga produkten. Det är en bait and switch som v isserligen måste uppmärksammas, men jag håller med dig om att det går lite väl långt.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av StrongBad:

Den här desperationen över att Watch Dogs står och faller med grafiken är minst sagt banal.

Jag misstänker att problemet ligger i att Ubisoft visade upp en tidig version av spelet med rejält mycket bättre grafiskt godis än vad som verkar komma med den slutliga produkten. Det är en bait and switch som v isserligen måste uppmärksammas, men jag håller med dig om att det går lite väl långt.

Då frågar man ju sig varför dom inte visade upp gameplayet och hur underbart ny tänkande spelet bjudet på ? än grafik som dom vet aldrig kommer levereras?

Är Ubisoft som får skylla sig själva, men mest troligen är det kalkylerat hur dom ska gå tillväga för att sälja mest oavsett.

Medlem

- OK. Nej tack. Inget köp.
Ser ju inte färdigt ut. Verkar inget kul.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Paladia:

Jag tycker främst det var biljämförelser. Man lägger förmodligen mer krut på bilarna i ett bilspel såsom GTA då man sitter i dem 90% av tiden jämfört med Watch Dogs som är en tredjepersonsskjutare.

Man kör MYCKET bil i Watch Dogs! Körkänslan är dessutom katastrofal, alla bilar glider fram som tvålar på ett inoljat parkettgolv. Det kanske funkar bättre med kontroll, vad vet jag?

Det finns inte heller någon inställning för mouse sensitivity, vad jag kan se, och när jag testade med samma inställning jag har i ALLA andra spel så kunde jag inte ens navigera i menyn - minsta förflyttning av musen gjorde att markören flyttade sig två-tre centimeter på skärmen.

Verkar inte direkt vara gjort med PC i åtanke.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Den här desperationen över att Watch Dogs står och faller med grafiken är minst sagt banal.

När folk bygger datorer för 15 - 20 000 kr för att få den bästa spelupplevelsen så kan du väl fatta att de blir besvikna när de kunde köpa en "next-gen"-konsol för 10 - 15 000 kr mindre, och få samma upplevelse?

Det är inte grafiken i sig som är det problematiska, utan att företagen struntar i oss konsumenter.

Medlem

Bryr mig inte speciellt mycket om grafiken, men har spelat Watch Dogs på PC under helgen, på medel-inställningar, och det ser ju betydligt bättre ut än vad GTA IV gör på maxinställningar utan mods, utan tvekan.

Och jag är ganska säker på att snubben i videon har inställningarna ganska jävla lågt.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Ponera att grafiken skulle vara sämre. Det är ju PC! Om grafiken inte är så het vid release så kommer det åtgärdas, i vanlig ordning.

Medlem

Jag gillar spelet på grund av att man kan hacka hela stan. Inte många spel som har den funktionen. Sen skiter jag i om man inte blir blodig, eller att bilar skrapar. Den som inte tycker att spelet är något att ha eller tycker att det inte är värt pengarna behöver inte lägga några pengar på det helt enkelt.

Jag tycker att detta spel verkar mer värt en GTA V, det slösade jag pengar på, kunna lika bra bränt upp pengarna, GTA V va en riktig flopp. De som byggde GTA V uppgraderar nästan bara en gång var 3:e månad, känns det som.

Jag har fått spelet., köpte själv det dyraste watch dog,


signatur

Spela http://www.minmaffia.se/RappareErkeE om ni nu vill spendera pengar så. Jag bygger upp spelet//ErkeE

Medlem

Har tappat all respekt för redaktörerna på FZ. Jag håller med om att spelet är skit, några timmar in i spelet. Men den här "jämförelsen" är en av de mest patetiska artiklarna jag sett på FZ på bra länge.

Så jävla skämmigt.

Medlem
Skrivet av Dalthor-san:

Sen hur mycket utvecklingstid har inte GTA IV jämfört med Watch Dogs?

Hur kan det vara en ursäkt?

Nu har de fått allt de ville. Inget mer gnäll om svår arkitektur på PS3 eller dålig prestanda på XBox samt att skillnaderna är för stora mellan konsollerna och en vanlig dator. De har t o m samma satans grafikkort i de nya konsollerna och likförbannat så misslyckas de.

Så även om jämförelsen kanske är lite krystad i videon ovan så har den sin poäng, de är ena lata jävlar som försöker skinna allt och alla så ofta de kan. De har haft specifikationerna och devkits i flera år nu och tamigfan om de ändå inte bryr sig om att optimera sina spel.

Nextgen och dess produkter är ett skämt och ni som köpt konsollerna och spel har blivit rånade. Jag vet att ni försöker försvara det, men innerst inne så vet ni att de har tagit er i tvåan och ber inte ens om ursäkt.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Skriv svar