Nytt Hitman presenteras denna vecka

Robot
Nytt Hitman presenteras denna vecka

Den danskättade lönnmördaren lär göra comeback inom kort.

#hitman-absolution, #io-interactive


Medlem
Nytt Hitman presenteras denna vecka

Försöker ingen spara lite krut till E3?

This year's major E3 announcement: We'll actually release a game this year!

Medlem

hoppas dom går tillbaks till rötterna med större kartor och mer valmöjligheter att terminera obejektet ifråga.
lite mer "olyckor" och silent kills. istället för att bara möla på och panga allt på kartan.

Medlem

Jag trodde det stod "Danskätande"

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Jelen:

Försöker ingen spara lite krut till E3?

This year's major E3 announcement: We'll actually release a game this year!

En ökande trend de senaste åren. Många events innan också, med embargo på måndagen då alla presskonferenser hålls.


signatur
Medlem

Absolution hade en helt okej story men spelet var otroligt linjärt, , spelade trean för ett tag sedan, blev chockad hur bra det var i jämförelse med absolution

I kneved det.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag fastnade aldrig för absolution. Tyckte framförallt att checkpoint-systemet var helknasigt. Hoppas att de tar något steg tillbaka i serien vad gäller spelmekaniken. Satsa på valmöjligheter och putsa lite på AI:n istället! Ta också tillbaka Jesper Kyd för att göra musiken, för tusan!

Medlem

Omtyckt bland spelarna är väl inte absolution? Det var många klagomål över hur linjärt det var och med en framtvingande, onödig story jämfört med t.ex Blood Money.

Medlem

Absolution var grymt enligt mig. Hoppas nu på stora kartor, varför inte open-world?? Och större variation av sätt att mörda folk på

Medlem

Hitman 2 är fortfarande bäst


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Hoppas verkligen att de går tillbaka till sitt vinnande koncept i tidigare spel, de kartor i Absolution som faktiskt var öppna var riktigt trevliga, gillade spelkänslan i allmänhet, men det linjära gjorde det verkligen ointressant jämfört med tidigare spel, hoppas att de har insett det själva och skärpt till sig lite.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Jozo:

Omtyckt bland spelarna är väl inte absolution? Det var många klagomål över hur linjärt det var och med en framtvingande, onödig story jämfört med t.ex Blood Money.

Närmare en fyra i genomsnitt på läsarbetyget tolkar jag som omtyckt.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Jozo:

Omtyckt bland spelarna är väl inte absolution? Det var många klagomål över hur linjärt det var och med en framtvingande, onödig story jämfört med t.ex Blood Money.

Närmare en fyra i genomsnitt på läsarbetyget tolkar jag som omtyckt.

Har du inte lärt dig hur betyg fungerar nuförtiden? Allt under 5 är odugligt

Medlem

Nja... lite trött på stealth spel. Vill ha WW2 skjutare!


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Absolution var inte bra, magic pockets och linjära banor. Ett spel mer likt Blood Money eller de tidigare spelen skulle sitta mycket bättre, och detta har dom faktiskt lovat.

Medlem
Skrivet av bent toe:

Nja... lite trött på stealth spel. Vill ha WW2 skjutare!

PANG PANG PANG, PIIIING.....


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av lobotomized:

Jag fastnade aldrig för absolution. Tyckte framförallt att checkpoint-systemet var helknasigt. Hoppas att de tar något steg tillbaka i serien vad gäller spelmekaniken. Satsa på valmöjligheter och putsa lite på AI:n istället! Ta också tillbaka Jesper Kyd för att göra musiken, för tusan!

Ja, jag blev aldrig riktigt klok på det. Gav spelet ett nytt försök här om månaden men störde mig omedelbart på checkpoint-systemet igen. Alla fiender respawnar och man försätts liksom bara mitt inne i smeten så att det är ännu svårare än när man var där första gången. Tror jag har försökt spela spelet två-tre gånger men inte kommit längre än halvvägs som längst. Det är liksom så linjärt att det blir tråkigt, trots att jag har nött alla tidigare spel ett antal gånger.

Medlem

Square enix gjorde många tabbar med absolution, göttar mig lite i tanken över att det är IO som utvecklar detta fullt ut.

Hoppas verkligen på ett hitman spel värt namnet, och jag vill verkligen tro att IO levererar.

Medlem

Har faktiskt inte spelat Absolution än... Mest på grund av allting jag har hört om spelet. Fick det i julklapp på steam av en polare och började precis nerladdningen... Som troligtvis kommer ta flera veckor på min stenåldersanslutning <.>

Har inga större förhoppningar för Absolution så jag kan bara bli possitivt överraskad.

Hoppas att det kommande spelet blir mer som de äldre i serien. Älskade dem starkt, speciellt Blood Money.

Jag köpte det nytt, spelade tre timmar och har ännu inte spelat färdigt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Så länge som checkpoint systemet försvinner så är jag glad.

Medlem
Skrivet av Seraium:

Hitman 2 är fortfarande bäst

Haha, det är det i särklass sämsta spelet enligt mig. Alldeles för många ryssbanor. Men smaken är som baken.

Medlem

Har fortfarande inte lirat Absolution, var för mycket tveksamheter kring det...

En av många uppföljare som jag har hoppat över senaste åren. (Allt förändras till det sämre nuförtiden???)


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Square Enix gick ju ut och sa att Absolution skulle dra en massa nya spelare med gameplay riktat åt massan. De har dock insett hur fel det är

"They implemented a vast amount of ‘elements for the mass’ instead of for the core fans, as a way to try getting as many new players possible. It was a strategy to gain mass appeal," continued Matsuda. "However, what makes the Hitman series good is its appeal to core gamers, and many fans felt the lack of focus in that regard, which ended up making it struggle in sales.”

http://www.gamasutra.com/view/news/214326/Square_Enix_preside...

Medlem

Herregud, är det redan två år sedan


signatur

Nämen!

Medlem

Absolution var en klar besvikelse. Håller tummarna för att nästa spel blir mer som Blood Money.

Medlem
Skrivet av Soulless:
Skrivet av bent toe:

Nja... lite trött på stealth spel. Vill ha WW2 skjutare!

PANG PANG PANG, PIIIING.....

Riktiga vapen låter "ping" när ammon tar slut.

(förövrigt rekommenderar jag Rising Storm till de som vill ha WW2-skjutare, om de vill ha multiplayer och krig i stilla havet det vill säga, det låter "ping" ibland åtminstone)

Medlem
Skrivet av Zero303:

hoppas dom går tillbaks till rötterna med större kartor och mer valmöjligheter att terminera obejektet ifråga.
lite mer "olyckor" och silent kills. istället för att bara möla på och panga allt på kartan.

Och tar tillbaka möjligheten att customiza vapen och välja vad man vill ha med sig på varje bana. Måste säga att jag även saknar tidningen väldigt mycket också.

Medlem
Skrivet av Thomas:
Skrivet av Seraium:

Hitman 2 är fortfarande bäst

Haha, det är det i särklass sämsta spelet enligt mig. Alldeles för många ryssbanor. Men smaken är som baken.

Blood money var bäst tycker jag.

12
Skriv svar