Förhandsbeställning! Behöver hjälp snabbt!

Medlem
Förhandsbeställning! Behöver hjälp snabbt!

Jag behöver hjälp akut! Jag har förhandsbeställt watchdogs på gamestop i min pappas namn och han kommer inte kunna vara med och hämta ut spelet imorgon när det släpps! Räcker det om jag har med förhandsbeställningskvitot eller går det att göra på något annat sätt så jag kan hämta ut det utan att han följer med?

Medlem

om du har kvittot och är över den tillåtna åldern för spelet så ska det inte vara några problem, annars är det rätt kört.

Medlem
Skrivet av insilence:

om du har kvittot och är över den tillåtna åldern för spelet så ska det inte vara några problem, annars är det rätt kört.

Är inte åldern en rekommendation och inte en gräns?

Medlem
Skrivet av Johannes-:
Skrivet av insilence:

om du har kvittot och är över den tillåtna åldern för spelet så ska det inte vara några problem, annars är det rätt kört.

Är inte åldern en rekommendation och inte en gräns?

Ja, den ska på något sätt förklara vad spelet innehåller utan att ens säga vad.

Men Gamestop kanske har en egen policy att inte sälja till minderåriga för goodwill även om de lagligen inte är skyldiga till det. Inte enligt PEGI märkningen iaf.
Dock kan sånt lösas genom målsmans tillåtelse. Om de skulle fråga kan du ju alltid säga att du får det och att de kan ringa din pappa/mamma för att kolla.

Medlem

Jag vet bara att jag sett yngre spelare bli nekade på spelbutiker som Gamestop osv pga att de inte var över 16år eller liknande, men jag kan inte svara över hur det är i just den butik du ska till.

KoP
Medlem

Det är väl bara vänta en dag extra? Världen kommer stå kvar.

1
Skriv svar