Robot
Watch Dogs

Assange och Snowden, NSA och Wikileaks – verkligheten har gett hacker-sandlådan Watch Dogs tonvis med gratisreklam. Men iställlet för en rakbladsvass samtidskommentar gör Ubisoft en trygg actionrökare.

#ubisoft, #watch-dogs


Medlem
Watch Dogs

Kommer bli ett köp iallafall..


signatur

Spelrummet säger mera än tusen ord..
Mitt Tv-Spelsrum

Som förväntat. Det tag nog ett tag att komma in i spelet och uppskatta det.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Sitter och väntar på att GMG ska få tummen ur och skicka min kod...

Gen
Medlem

Förbeställde det för ett par veckor sedan. Detta blir kul att köra i väntan på GTA V till PC (om det nu kommer).

FM-guru
F.d. Sisyr

Har fått positiva recensioner med betyg som lägst 7 på alla sidor jag kollat (Gamespot, IGN, Eurogamer, Destructoid m.fl.), så det blir ett köp!

Medlem

Läste nånstans att man ska kunna köra campaign-uppdragen coop, vilket låter otroligt lockande. Sitta o köra igenom singleplay-uppdrag själv är väl sådär kul, men hundra gånger roligare om man kan hjälpas åt.
Om coop-delen är roligare än GTA5 så är det ju värt att prova. GTA5 blir ju otroligt tråkigt i längden eftersom det bara finns runt 10 riktigt bra coop-missions.
Jaja, kan brevbärarn ta och dela ut posten nångång nudå?

Medlem

Gillar inte att spelet försöker bestämma hur du ska spela. I början kan man ju inte göra någonting. Jag ville gå fram och börja slåss lite men nepp, ingen melee. Jag ville skjuta någon med pistolen jag hade på mig men nepp, ingen ammo. När jag spelar ett open-world spel så vill jag spela på mitt eget sett och i min egen takt, inte som någon speldesigner tycker att jag ska spela.

Medlem

Känns som ett väntat betyg. Ett bra spel med vissa brister.

MetaCritics:
"Treated like the Second Coming, Watch Dogs has arrived riding a tidal wave of hype and has turned out not to be a momentous event in gaming, but instead just a great game. In some ways, Ubisoft has done it a disservice by creating expectations it could never live up to, as this is a wholly entertaining experience on its own terms. The campaign is massive and full of enthralling missions, the voice acting and characterization (outside of Aiden) is impeccable and it’s jam packed with enough content to keep gamers satisfied until Grand Theft Auto VI. Ironic, seeing as how Watch Dogs’ biggest shortcomings stem from its inability to distance itself from the series it so clearly was inspired by. When compared to GTAV, the game falls short in most places — notably driving and side-missions. Falling short to one of the games of the generation, however, is still a huge accomplishment and Watch Dogs blazes its own trail by offering the ingenious addition of hacking. With tons of content and a surprising amount of humor, Ubisoft has laid an incredibly solid base with Watch Dogs. It might not be at the top of its class, but it’s a damn fine salutatorian."


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem
Skrivet av Ziljun:

Gillar inte att spelet försöker bestämma hur du ska spela. I början kan man ju inte göra någonting. Jag ville gå fram och börja slåss lite men nepp, ingen melee. Jag ville skjuta någon med pistolen jag hade på mig men nepp, ingen ammo. När jag spelar ett open-world spel så vill jag spela på mitt eget sett och i min egen takt, inte som någon speldesigner tycker att jag ska spela.

Det låter som att det är GTA du är ute efter, inte WD.

Jag fick min kod av G2Play i går på morgonen så jag hann med lite spel igårkväll, jag tyckte det var rätt skoj, det tar nog ett tag att komma igång med det.

3/5 är ett rättvist betyg. Skoj, men lever definitivt inte upp till all Hype, vilket jag var säker på att det inte skulle göra. Klart värt de 280kr jag betalade för det i alla fall.

Medlem

Jävla GMG har fortfarande inte levererat nyckeln. Disappointed!


signatur

I drank what?

Medlem

Halvbakat och ingens förväntningar uppfylls, kommer sälja som smör iaf i brist på annat. Sen upprepas det nästa år, This is why we never get nice things in gaming.

Medlem

Plockar upp ett ex på webhallen tror jag


signatur

Meep!

Medlem

Spelat det ett par dagar nu. Och jag håller helt klart med, 3/5. Inte mer.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Har fått positiva recensioner med betyg som lägst 7 på alla sidor jag kollat (Gamespot, IGN, Eurogamer, Destructoid m.fl.), så det blir ett köp!

Men 7 av 10 på den 7-10 skalan som samtliga sidor använder är väl sämsta betyget som dom kan dela ut till ett stor spel?

Medlem

värdigt betyg.. enligt mig årets flopp spel och inget annat..

Medlem

Ganska stor kontrast i betyg i jämförelse med gamereactor som gav 9/10, så ska nog vänta in fler recensioner och skapa ett genomsnitt

Medlem
Skrivet av The Puffybear:

Ganska stor kontrast i betyg i jämförelse med gamereactor som gav 9/10, så ska nog vänta in fler recensioner och skapa ett genomsnitt

metacritic?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Skribent

Hmm, nu när hypen svalnat blev spelet lite mer intressant. Kanske får bli ett köp när semestern behagar infinna sig.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Man går ju inte efter betygen som sätts, lockar de? Köp de! : D

Medlem

Jag som trodde det skulle få ett lägre betyg då det har varit ganska mycker reklam för spelet, till och med på TV.

Kul att spelet verkar vara bra, fast synd bara att hacker-grejjen inte blev lika stor som kanske hade hoppats.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Hmm, nu när hypen svalnat blev spelet lite mer intressant. Kanske får bli ett köp när semestern behagar infinna sig.

samma här. Hade egentligen inte tänkt köpa spelet, men så kom jag att tänka på att man är ledig på torsdag och min xone vill ha fler spel...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Mirage:

Jävla GMG har fortfarande inte levererat nyckeln. Disappointed!

Vi köpet en nyckel därifrån, kom på momangen!


signatur
dmn
Medlem

I vanlig ordning dålig recension, som inte nämner de tekniska problemen med spelet; som exempelvis att flerskärmsstödet är trasigt - trots att det basunerats ut att Disrupt-motorn ska ha fullt stöd för det.
Och inte bara flerskärmsstödet, utan widescreen överhuvudtaget. 21:9 finns att välja som aspect ratio i inställningarna, men på en sådan skärm blir allting alldeles för inzoomat så det är ospelbart, eftersom de inte gjort det på rätt sätt (bilden klipps vertikalt när man kör bredare upplösningar än 1920x1080).

Moderator | Testpilot
Skrivet av Klaudia:

Man går ju inte efter betygen som sätts, lockar de? Köp de! : D

Klart man gör. Jag som gamer vill veta vad andra tycker om spelet så att jag sedan kan bestäma mig om spelets brister är få nog så jag skulle vilja spela det (iallafall så jag ser på det).

Går lätt att snappa upp gameplay på Youtube för att se om ett spel är för sig själv men genom recensioner så får man en mer inblick om hur spelet fungerar, vad spelet har för problem och dess styrkor.

Jag läser och tittar/lyssnar på recensioner på flera olika ställen bara för att få höra flera personers åsikt innan jag lägger väntarna på ett spel. Ganska mycket därför jag aldrig riktigt köpt ett spel jag inte tyckt om heller.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Redaktör
Skrivet av dmn:

I vanlig ordning dålig recension, som inte nämner de tekniska problemen med spelet; som exempelvis att flerskärmsstödet är trasigt - trots att det basunerats ut att Disrupt-motorn ska ha fullt stöd för det.
Och inte bara flerskärmsstödet, utan widescreen överhuvudtaget. 21:9 finns att välja som aspect ratio i inställningarna, men på en sådan skärm blir allting alldeles för inzoomat så det är ospelbart, eftersom de inte gjort det på rätt sätt (bilden klipps vertikalt när man kör bredare upplösningar än 1920x1080).

Recensionen bygger på PS4-versionen.

Vi har jagat pc-versionen som hungriga hyenor, men vi fick inte loss någon pc-kod.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Mirage:

Jävla GMG har fortfarande inte levererat nyckeln. Disappointed!

Vi köpet en nyckel därifrån, kom på momangen!

Same here, fick min vid 10 tiden


signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / Xbox Series X

Medlem
Skrivet av dmn:

I vanlig ordning dålig recension, som inte nämner de tekniska problemen med spelet; som exempelvis att flerskärmsstödet är trasigt - trots att det basunerats ut att Disrupt-motorn ska ha fullt stöd för det.
Och inte bara flerskärmsstödet, utan widescreen överhuvudtaget. 21:9 finns att välja som aspect ratio i inställningarna, men på en sådan skärm blir allting alldeles för inzoomat så det är ospelbart, eftersom de inte gjort det på rätt sätt (bilden klipps vertikalt när man kör bredare upplösningar än 1920x1080).

Ja, sen finns det inget stöd för crossfire vilket borde vara självklart att man har i ett spel från 2014. Men men, glad att jag provade det så jag slipper köpa det. Synd att det blev sån besvikelse, hoppades verkligen på detta spelet :/

Medlem

- Jag har bokat GTA5 på cdon sedan flera år!


signatur

autograph

123
Skriv svar