Totalbiscuit drabbad av svår cancer

Medlem

Krya! Jag hoppas att strålningen och operationen kommer att bita, samt gå bra.


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Inaktiv

Personligen gillar jag TB som spel kritiker, ibland håller jag med honom ibland inte. Tittar även på The Co-Optional Podcast med Jesse Cox och Dodger och många gånger får det mig på bättre humör. Saken är den att det spelar ingen roll vem som får cancer, ingen förtjänar att få cancer för det är ett jävla helvete till sjukdom som inte borde få existera men som tyvärr gör det ändå.

Min far fick cancer för två år sedan ungefär. När han fick det så var han väldigt pigg och alert. Jag minns första gången jag verkligen förstod hur allvarligt det var. Han kom ut i bara kalsongerna och han var bara skin och ben, då fattade jag.

Jag kände knappt igen min far, han var som en skugga av sitt gamla jag, svag, sjuk och mager och det var efter ca tre månader av behandling men då förstod jag vilket jävla monster cancer är. Min historia eller rättare sagt min fars resa genom detta slutade lyckligt, han besegrade monstret och är idag helt återställd. Tyvärr har inte alla den turen och jag kan inte ens tänka mig hur det skulle kännas att kämpa så mycket som min far gjorde och sedan förlora kampen. Tyvärr händer det allt för ofta.

För mig spelar det ingen roll vem det är som får cancer, om det är John Bain eller någon annan ingen förtjänar den och har man sett monstret på nära håll när någon man håller kär har cancer så tror jag och hoppas att man tycker likadant.

Kämpa på TB och alla andra där ute och snälla om ni märker något som är utöver det vanliga, snälla gå och be en doktor att kolla på det gå inte och vänta på att det ska bli bättre, gå inte och skäms för det, gör något åt det.

Ish
Medlem

Cannabis+bikarbonat.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Medlem

Jävligt tråkigt att höra

Medlem
Skrivet av Johnny:

Personligen gillar jag TB som spel kritiker, ibland håller jag med honom ibland inte. Tittar även på The Co-Optional Podcast med Jesse Cox och Dodger och många gånger får det mig på bättre humör. Saken är den att det spelar ingen roll vem som får cancer, ingen förtjänar att få cancer för det är ett jävla helvete till sjukdom som inte borde få existera men som tyvärr gör det ändå.

Min far fick cancer för två år sedan ungefär. När han fick det så var han väldigt pigg och alert. Jag minns första gången jag verkligen förstod hur allvarligt det var. Han kom ut i bara kalsongerna och han var bara skin och ben, då fattade jag.

Jag kände knappt igen min far, han var som en skugga av sitt gamla jag, svag, sjuk och mager och det var efter ca tre månader av behandling men då förstod jag vilket jävla monster cancer är. Min historia eller rättare sagt min fars resa genom detta slutade lyckligt, han besegrade monstret och är idag helt återställd. Tyvärr har inte alla den turen och jag kan inte ens tänka mig hur det skulle kännas att kämpa så mycket som min far gjorde och sedan förlora kampen. Tyvärr händer det allt för ofta.

För mig spelar det ingen roll vem det är som får cancer, om det är John Bain eller någon annan ingen förtjänar den och har man sett monstret på nära håll när någon man håller kär har cancer så tror jag och hoppas att man tycker likadant.

Kämpa på TB och alla andra där ute och snälla om ni märker något som är utöver det vanliga, snälla gå och be en doktor att kolla på det gå inte och vänta på att det ska bli bättre, gå inte och skäms för det, gör något åt det.

Fint skrivet och skönt att din pappa klarade sig.

Medlem

Hoppas att han återhämtar sig, han har gjort väldigt mycket för spelbranschen och för esport. Han äger ett SC2 lag och kör en Starcraft turnering. Det vore en stor förlust om det värst skulle hända.

Skrivet av redruM:

Tråkigt, som tur är så behöver cancer inte vara ett dödsbesked längre utan de flesta kan bli friska.

Beror helt på när den upptäckts, vilken typ av cancer det handlar om och vart den sitter. Sen är det fel att säga att man vinner över cancer och blir "frisk", risken för att cancern kommer tillbaka är något du alltid lever med.

Medlem

Riktigt tråkigt att höra. Av någon anledning så tycks snälla människor drabbas oftare av cancer, medan idioterna vandrar på denna jord i 90+ år. Jag hoppas verkligen att behandlingen biter på cancern och åtminstone får några år till. När det rör sig om en allvarlig cancer så brukar det oftast handla om metastaser och återfall inom några år, vilket skulle vara förfärligt då han hör till mina favorit youtubers.

Medlem

Mööörgh, det är horribelt att läsa sådant här när man är hypokondriskt lagd.


signatur

Kvadratich, Praktich , Gut.

Ish
Medlem
Skrivet av SVartstol:

-

Hann inte läsa vad du skrev, men jag förstår din skepticism. Här är lite forskning.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24373545

Just bikarbonat finns det inte solklar forskning färdig på, men du kan ju läsa lite är.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19276390
http://www.canceractive.com/cancer-active-page-link.aspx?n=32...
http://azcc.arizona.edu/node/4187

Jag vet att för den oinvigde kanske det låter som hokus pokus, men tänk också på att vi är ett gäng primater som snurrar runt på ett stort bergklot i 1700 km/h som i sin tur ligger i omloppsbana kring en gigantiskt fusionsreaktor


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Securion:

Sluta ät kolhydrater. Cancer cellers mitokondrie kan inte omsätta ketaminer till energi, och dör därför ut om du slutar äta kolhydrater.

Och nobelpriset i medicin 2015 går till random snubbe på Internet.

Hahaha, det där behövde jag nu. Håller på att somna här på min teori kurs om matlagning.

Medlem
Skrivet av Zpiritual:
Skrivet av redruM:

Tråkigt, som tur är så behöver cancer inte vara ett dödsbesked längre utan de flesta kan bli friska.

Beror helt på när den upptäckts, vilken typ av cancer det handlar om och vart den sitter. Sen är det fel att säga att man vinner över cancer och blir "frisk", risken för att cancern kommer tillbaka är något du alltid lever med.

Vad är din poäng? Jag sa inte att man vinner över cancer och blir frisk. Jag skrev att man KAN bli frisk. Du går väl ändå inte omkring 15 år efter att du hade cancer och säger att du fortfarande har det. Om ditt syfte var att upplysa så är det nog så att varenda människa över 12 år redan har fattat att man kan dö av cancer och att du inte alltid blir frisk. Men för mig lät inlägget mest som ett uppkäftigt försök till uppläxning.


signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av redruM:
Skrivet av Zpiritual:
Skrivet av redruM:

Tråkigt, som tur är så behöver cancer inte vara ett dödsbesked längre utan de flesta kan bli friska.

Beror helt på när den upptäckts, vilken typ av cancer det handlar om och vart den sitter. Sen är det fel att säga att man vinner över cancer och blir "frisk", risken för att cancern kommer tillbaka är något du alltid lever med.

Vad är din poäng? Jag sa inte att man vinner över cancer och blir frisk. Jag skrev att man KAN bli frisk. Du går väl ändå inte omkring 15 år efter att du hade cancer och säger att du fortfarande har det. Om ditt syfte var att upplysa så är det nog så att varenda människa över 12 år redan har fattat att man kan dö av cancer och att du inte alltid blir frisk. Men för mig lät inlägget mest som ett uppkäftigt försök till uppläxning.

Jag tror att det han menar är att cancer ofta kan verka vara försvunnen i många år, men det fanns några celler kvar som över tid lyckades sprida sig ytterligare och sedan är cancern tillbaka. Det är därför som man fortsätter screena de som verkar bli friska eftersom risken finns att det kan komma tillbaka.

Men du har helt rätt; man kan vara en av de som har den oerhörda turen att faktiskt bli av med det helt.

// person som umgås mycket med cancerforskare och vars far verkade vara frisk i sju år innan allt kom tillbaka värre än någonsin.

Medlem
Skrivet av Thane:
Skrivet av carlstolt:

Att det ska drabba en av de bästa youtubarna som finns?

Cancer är lika tråkigt vem det än drabbar.

Nej, det stämmer inte, jag ser hellre att någon "annan" får det än mig själv eller någon jag känner. Så tänker nog de flesta

Och skulle HItler, Bin Laden o liknade tomtar fått det skulle jag skrattat:P

Många skulle nog glädjas om tomtar som Bin Laden, våldtäktsmän etc får det

Medlem
Skrivet av Ish:
Skrivet av SVartstol:

-

Hann inte läsa vad du skrev, men jag förstår din skepticism. Här är lite forskning.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24373545

Just bikarbonat finns det inte solklar forskning färdig på, men du kan ju läsa lite är.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19276390
http://www.canceractive.com/cancer-active-page-link.aspx?n=32...
http://azcc.arizona.edu/node/4187

Jag vet att för den oinvigde kanske det låter som hokus pokus, men tänk också på att vi är ett gäng primater som snurrar runt på ett stort bergklot i 1700 km/h som i sin tur ligger i omloppsbana kring en gigantiskt fusionsreaktor

Har du läst slutsatsen i det cannabisexperiment (det är bara ett experiment) du hänvisar till och vill du vänligen i så fall förklara vilken skillnad det gör för patienten?

Om cannabis hade en definitiv praktisk användning vid cancerbehandling så hade man inte tvekat att använda det istället för te x. strål- och cellgiftsbehandling.
Cannabinoider är inte helt irrelevanta i cancerforskningen men likväl som den kan ha en positiv aspekt på vissa sorters cancer (Du som är 'invigd' vet naturligtvis att det finns en uppsjö av vitt skilda cancerformer) så har den lika ofta negativ effekt och kan te x. accelerera sjukdomen.

Det sprids alldeles för mycket sån här skit av pårökta 'primater', det är ett hån mot oss som har förlorat närstående till cancer.

Medlem
Skrivet av carlstolt:

Att det ska drabba en av de bästa youtubarna som finns?

"Bästa". Ett rövhål är vad han är. Men ingen förtjänar cancer..

Ish
Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Ish:
Skrivet av SVartstol:

-

Hann inte läsa vad du skrev, men jag förstår din skepticism. Här är lite forskning.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24373545

Just bikarbonat finns det inte solklar forskning färdig på, men du kan ju läsa lite är.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19276390
http://www.canceractive.com/cancer-active-page-link.aspx?n=32...
http://azcc.arizona.edu/node/4187

Jag vet att för den oinvigde kanske det låter som hokus pokus, men tänk också på att vi är ett gäng primater som snurrar runt på ett stort bergklot i 1700 km/h som i sin tur ligger i omloppsbana kring en gigantiskt fusionsreaktor

Har du läst slutsatsen i det cannabisexperiment (det är bara ett experiment) du hänvisar till och vill du vänligen i så fall förklara vilken skillnad det gör för patienten?

Om cannabis hade en definitiv praktisk användning vid cancerbehandling så hade man inte tvekat att använda det istället för te x. strål- och cellgiftsbehandling.
Cannabinoider är inte helt irrelevanta i cancerforskningen men likväl som den kan ha en positiv aspekt på vissa sorters cancer (Du som är 'invigd' vet naturligtvis att det finns en uppsjö av vitt skilda cancerformer) så har den lika ofta negativ effekt och kan te x. accelerera sjukdomen.

Det sprids alldeles för mycket sån här skit av pårökta 'primater', det är ett hån mot oss som har förlorat närstående till cancer.

Du ska inte ta det som ett hån, utan som en ny möjlighet. Strålning är inte så värst nyttigt till att börja med, och definitivt inte med immunosuppressiva läkemedel.

Fettextat: tyvärr så är läkemedelslobbyn så pass stark att de utan problem kan smutskasta alla alternativa behandlingar de inte själva kan ta patent på. Du kan inte patentera en planta. Världen handlar om pengar. Tyvärr. Och alla som jag har sett jämföra cannabis med dess syntetiska motsvarighet säger att det fungerar bättre än de syntetiska versionerna som tagits fram än så länge.

Det är inte helt klart för mig hur du tänker när du skriver, så låt mig vara väldigt tydlig nu. Man kan mer eller mindre helt få bort THC ur cannabisplantan (dess huvudsakliga psykoaktiva molekyl) genom selektiv avel. Det handlar inte om att "bli hög". Och givetvis är det aldrig bra att röka plantmateria, så ett oljeextrakt eller förångning är klart att föredra.

Att proliferation skulle påskyndas av CBD har jag aldrig hört, så du får hemskt gärna ge mig en länk.

Jag är bara öppen för nya idéer. Det suger att folk går bort i cancer, men det är ju precis därför jag skrev vad jag skrev. Jag tror verkligen att forskningen går framåt.

Självklart har jag läst studien, annars skulle jag väl knappast posta den? Vet inte hur pass vass din engelska är, så jag har översatt den åt dig.

Citat:

CBD BDS dämpar tjocktarmscancer och hämmar kolorektal cancercelltillväxt via CB1 och CB2-receptoraktivering. Resultaten kan ha klinisk relevans för användning av cannabis-baserade läkemedel hos cancerpatienter.

CBD är alltså den molekyl som anses ha positiva hälsoeffekter. BDS innebär att det är ett botaniskt extrakt. Alltså ej syntetiskt.
En annan poäng jag vill lägga fram är att väldigt många djur på den här planeten har receptorer specifikt för dessa ämnen, även du. En recepor är som ett lås om du tänker dig molekylen som nyckeln — den passar perfekt.

Intressant också att du valde att hacka på just cannabis och inte bikarbonat som är långt mer kontroversiellt ur ett medicinskt perspektiv. Visar bara hur pass starkt grepp lobbyn är mot cannabis.

Har du någonsin funderat över varför cannabis ens är olagligt till att börja med?

Professor David Nutt har studerat droger och dess effekter i 40 år.
https://www.youtube.com/watch?v=l_JMO_Ni8jE

Det var drogen i sig. Här har du lite historia bakom varför. Finns massivs att läsa, men jag gissar att du hellre går rakt på sak.
https://www.youtube.com/watch?v=d7fa4gV06pg
https://www.youtube.com/watch?v=s21bbUwKofA
En mer övergripande dokumentär jag rekommenderar att alla verkligen sätter sig ner och ser: https://www.youtube.com/watch?v=MESZh-_uyUQ

Och med allt det sagt. Krya på dig herr Bain


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av bloat:
Skrivet av MEG:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Securion:

Sluta ät kolhydrater. Cancer cellers mitokondrie kan inte omsätta ketaminer till energi, och dör därför ut om du slutar äta kolhydrater.

Och nobelpriset i medicin 2015 går till random snubbe på Internet.

Tror att han är inne på vad en känd föreläsare Nisse Simonson (han är hjärnkirurg) brukar ta upp, att socker kan öka på utvecklingen av cancer.

Allt onyttigt man äter verkar bidra till ökad risk av cancer verkar det som.. hälsosamt diet och lite motion skadar inte.

Även personer som lever hälsosamt kan drabbas av cancer. Min mor berättade en historia om en tant som flyttade ut till landet och bara åt närodlade grönsaker och som slutligen dog av cancer ändå.

Medlem
Skrivet av Davwve:

Tur han bor i England där det är billigare med sjukvård än vad det är för oss till och med! Om detvhadw varit i USA hade John antagilen fått börja koka meth vid detta laget.

Cancer är en jävel..

Sjukvård är gratis både i England och Sverige.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Securion:
Skrivet av Jakobinklubben:
Skrivet av Securion:

Sluta ät kolhydrater. Cancer cellers mitokondrie kan inte omsätta ketaminer till energi, och dör därför ut om du slutar äta kolhydrater.

Dumheter.

"Healthy cells can use other forms of ´food´ like fats, as precursors. Cancer cells cannot. They can only derive energy from glycolysis in the cytoplasm."

http://www.canceractive.com/cancer-active-page-link.aspx?n=30...

Men du och sockerindustrin vet väl bättre än cancerforskarna antar jag?

Det är skillnad på att säga att kolhydrater kan orsaka cancer och att upphäva förtärande av kolhydrater botar cancer.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Red_warning:
Skrivet av Davwve:

Tur han bor i England där det är billigare med sjukvård än vad det är för oss till och med! Om detvhadw varit i USA hade John antagilen fått börja koka meth vid detta laget.

Cancer är en jävel..

Sjukvård är gratis både i England och Sverige.

I Sverige betalar vi för vårdcentalbesök, det gör man inte i England på deras NHS sjukhus. (statliga)
Man betalar även Sverige en dygnsavgift på max 100kr, och i vissa landsting får man även betala för transportsträckors så som ambulans/helikopter/taxi.


signatur
Medlem
Skrivet av Bojkott:

Riktigt tråkigt att höra. Av någon anledning så tycks snälla människor drabbas oftare av cancer, medan idioterna vandrar på denna jord i 90+ år. Jag hoppas verkligen att behandlingen biter på cancern och åtminstone får några år till. När det rör sig om en allvarlig cancer så brukar det oftast handla om metastaser och återfall inom några år, vilket skulle vara förfärligt då han hör till mina favorit youtubers.

TB, snäll? Han är ett arrogant rövhål. Naturligtvis är det tråkigt att han drabbats av cancer, men det förändrar inte att han är ett riktigt praktarsle.

Medlem
Skrivet av Red_warning:

Sjukvård är gratis både i England och Sverige.

Å fan, jag trodde det betalades med skattepengar.

hummm aj då. vi säger nu att han klarar sig att dom tar bort en del av colum...då blir det troligen stomipåse:(

stackars sate


signatur

New life, New hope

Skrivet av MMO4Life:
Skrivet av bloat:
Skrivet av MEG:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Securion:

Sluta ät kolhydrater. Cancer cellers mitokondrie kan inte omsätta ketaminer till energi, och dör därför ut om du slutar äta kolhydrater.

Och nobelpriset i medicin 2015 går till random snubbe på Internet.

Tror att han är inne på vad en känd föreläsare Nisse Simonson (han är hjärnkirurg) brukar ta upp, att socker kan öka på utvecklingen av cancer.

Allt onyttigt man äter verkar bidra till ökad risk av cancer verkar det som.. hälsosamt diet och lite motion skadar inte.

Även personer som lever hälsosamt kan drabbas av cancer. Min mor berättade en historia om en tant som flyttade ut till landet och bara åt närodlade grönsaker och som slutligen dog av cancer ändå.

ja happ ? undrade vad hon gödslade med...vart vattnet kom ifrån...vitamin brist kanske rent av om det fanns något som konanimerade llandet runt om...tänk innan du skriver


signatur

New life, New hope

Medlem
Skrivet av kalle.lindestrom:
Skrivet av MMO4Life:
Skrivet av bloat:
Skrivet av MEG:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Securion:

Sluta ät kolhydrater. Cancer cellers mitokondrie kan inte omsätta ketaminer till energi, och dör därför ut om du slutar äta kolhydrater.

Och nobelpriset i medicin 2015 går till random snubbe på Internet.

Tror att han är inne på vad en känd föreläsare Nisse Simonson (han är hjärnkirurg) brukar ta upp, att socker kan öka på utvecklingen av cancer.

Allt onyttigt man äter verkar bidra till ökad risk av cancer verkar det som.. hälsosamt diet och lite motion skadar inte.

Även personer som lever hälsosamt kan drabbas av cancer. Min mor berättade en historia om en tant som flyttade ut till landet och bara åt närodlade grönsaker och som slutligen dog av cancer ändå.

ja happ ? undrade vad hon gödslade med...vart vattnet kom ifrån...vitamin brist kanske rent av om det fanns något som konanimerade llandet runt om...tänk innan du skriver

Jag säger detsamma. Det framkom inte vad hon gödslade med etc men jag gissar på att oavsett vad det än var så är det tio gånger bättre än maten du hittar i livsmedelsbutiken. Cancer är nåt som kan drabba vem som helst i alla åldrar. Du är ignorant om du påstår att jag har fel.

Medlem

Så himla tråkigt att han har cancer, spelar ingen roll VEM det är som får det. Känd eller okänd, ingen förtjänar att få cancer...

Jag hoppas det bästa för John och att han besegrar cancern samt att hans familj är starka i detta.

Medlem

Fean vad tråkigt -.-

Medlem

Jag är inget fan. Han pratar alldeles för mycket och för länge för min smak. Lite segt helt enkelt. Men han är vettig och behövs för branchen. Cancer är otäckt och jag önskar honom all lycka

Inaktiv
Skrivet av Securion:
Skrivet av Jakobinklubben:
Skrivet av Securion:

Sluta ät kolhydrater. Cancer cellers mitokondrie kan inte omsätta ketaminer till energi, och dör därför ut om du slutar äta kolhydrater.

Dumheter.

"Healthy cells can use other forms of ´food´ like fats, as precursors. Cancer cells cannot. They can only derive energy from glycolysis in the cytoplasm."

http://www.canceractive.com/cancer-active-page-link.aspx?n=30...

Men du och sockerindustrin vet väl bättre än cancerforskarna antar jag?

Det går att avfärda kategoriskt. Det finns en uppsjö olika cancrar och ännu fler orsaker. Därtill många olika celltyper. Att göra ett generellt påstående av den typen om metabolismen i alla typer av "cancerceller" är nonsens.

Däremot är det möjligt att maligna tumörceller behöver mer energi än de flesta andra celler och att tillväxten kan bromsas med lägre kolhydratintag, men det bör även gälla med fetter.


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

123
Skriv svar