Grafikjämförelse - Watch Dogs på pc och Playstation 4

Robot
Grafikjämförelse - Watch Dogs på pc och Playstation 4

Högsta datorinställningarna tävlar mot Playstation 4 - vilken plattform är snyggast?

#watch-dogs, #grand-theft-auto-iv


Medlem
Grafikjämförelse - Watch Dogs på pc och Playstation 4

Jävligt låg bitrate på videon... Derp.

Medlem

Det är spelet som har låg bitrate.

Medlem

PC-versionen är som alltid skarpare och har bättre svärta.

"PlayStation" Calle, inte "PlaySation"


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Men PS4:an hade ett grått Instagramfilter över sig. Wow. Vilken känsla.

Medlem

"Playsation 4"

?


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av Stilfullast:
Skrivet av ohem:

"Playsation 4"

?

Det är så spelarna kallar det. För att de är 5 år. Allihopa.

Reagerade mer på rubriken på nyheten.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Skillnaden mellan ps3 och ps4 är väl ungefär lika stor som mellan ps4 och en skaplig dator om man jämför i 1080p?

KoP
Medlem

Same same. Samma spel samma nöje då man väl spelar.

Medlem
Moderator | Testpilot

Med alla dina kommentarer i den här nyheten så ser jag ett en PC fanboy hittat sig hit, välkommen.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Stilfullast:
Skrivet av ohem:

"Playsation 4"

?

Det är så spelarna kallar det. För att de är 5 år. Allihopa.

Utifrån din begåvade kommentar antar jag att du är en av dom

Medlem

Det här måste vara det absolut sämsta jämförelsen genom tiderna (överdrift much?). Vid ett jämförelse får man se till att spela upp samma spelsekvens, side-by-side jämförelser och switcha mellan två stillbilder (kom igen, det går till och med att göra det i .gif).
Det man däremot _inte_ ska göra är att spela in lite slumpmässiga sekvenser från sina två jämförelser och sedan spela upp de relativt slumpmässigt i en video... suck.

Medlem
Skrivet av Sanazin:

Det här måste vara det absolut sämsta jämförelsen genom tiderna (överdrift much?). Vid ett jämförelse får man se till att spela upp samma spelsekvens, side-by-side jämförelser och switcha mellan två stillbilder (kom igen, det går till och med att göra det i .gif).
Det man däremot _inte_ ska göra är att spela in lite slumpmässiga sekvenser från sina två jämförelser och sedan spela upp de relativt slumpmässigt i en video... suck.

Du får inte heller någon vettig jämförelse p.g.a. youtubes komprimering av videon.

Medlem
Skrivet av Sanazin:

Det här måste vara det absolut sämsta jämförelsen genom tiderna (överdrift much?). Vid ett jämförelse får man se till att spela upp samma spelsekvens, side-by-side jämförelser och switcha mellan två stillbilder (kom igen, det går till och med att göra det i .gif).
Det man däremot _inte_ ska göra är att spela in lite slumpmässiga sekvenser från sina två jämförelser och sedan spela upp de relativt slumpmässigt i en video... suck.

Har sett värre, fanns någon med Metal Gear Rising som 90% bestod utav förrenderade sekvenser; som för övrigt ser värre ut än ingame.

Medlem
Skrivet av brandter:
Skrivet av Sanazin:

Det här måste vara det absolut sämsta jämförelsen genom tiderna (överdrift much?). Vid ett jämförelse får man se till att spela upp samma spelsekvens, side-by-side jämförelser och switcha mellan två stillbilder (kom igen, det går till och med att göra det i .gif).
Det man däremot _inte_ ska göra är att spela in lite slumpmässiga sekvenser från sina två jämförelser och sedan spela upp de relativt slumpmässigt i en video... suck.

Du får inte heller någon vettig jämförelse p.g.a. youtubes komprimering av videon.

Precis. Det jag såg, i påstådd 1080p, liknar mest en grov mosaiktavla...


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av brandter:

Du får inte heller någon vettig jämförelse p.g.a. youtubes komprimering av videon.

Precis! På toppen av allt jag nämnde så har de lagt upp den på Youtube av alla ställen, inte nog med att youtube komprimerar videon till döds så verkar de redan innan uppladdning komprimerat ihjäl den. D'oh!

Medlem

LoL Next Gen my ass

Medlem

Att ens lägga upp dessa klipp på youtube med deras bitrate är meningslöst.. Man kan inte göra en ordentlig grafik jämförelse på youtube.

Känns rätt meningslöst att jämföra pc och ps4 då alla redan vet att Pc grafiken är överlägsen.. Förstår inte riktigt poängen med jämförelser överlag såvida man inte har alla konsoller samt en pc att välja mellan. Jag spelar glatt vidare Watch dogs på min ps4 och är lika glad för de!

Medlem

Stillbilder i minst 1080p (+ whatever högsta PS4-upplösning) föreställandes liknande, helst identiska, in-game-situationer både i stillsamhet och rörelse med varierande fokus både på detaljer och helhet, samt helst kategoriserade för vedertagna grafiktermer såsom Texture Resolution, Shaders, Dynamic Shadows & Lighting, Post-Processing Effects m.m. tagna av oberoende personer utan någon som helst anknytning till UbiSoft, SONY eller annat relaterat företag.

DET skulle vara en riktigt grafikjämförelse.

Medlem
Skrivet av kingleafanders:

Känns rätt meningslöst att jämföra pc och ps4 då alla redan vet att Pc grafiken är överlägsen.. Förstår inte riktigt poängen med jämförelser överlag såvida man inte har alla konsoller samt en pc att välja mellan. Jag spelar glatt vidare Watch dogs på min ps4 och är lika glad för de!

kan inget annat än att hålla med dig!

Tycker personligen att deras inspelning av PS4 lider av en mycket hög ljusstyrka.. som jag inte har på min PS4 / TV.. och tycker det ser snarlikt ut som på PC.. Den yttersta lilla skillnaden är nog inte stor enligt mig!

Jag är nöjd!


signatur

Don't be a fanboy, if you can't afford more than one console, respect the others and their opinions.

Medlem

Hmm, det är ju för mycket "brightness" på PS4 videon, och det har inte med PS4 att göra, det är personen som spelat in detta som har tummen mitt i handen. För så här dåligt ser det inte ut när man spelar på PS4. Självklart ser alla spel bättre ut på en PC, men kom igen, en rättvis video skulle vara på sin plats.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Nextgen, lol

Lögnerna fortsätter ännu in i en ny generation.
Köp på ni bara, köp.

Medlem

Frågan är om man kan göra ett bra nextgen spel som görs till alla platformar... tror det kommer komma mer och bättre senare! Titlar som bara fokuserar på nya platformar och inte stenålder konsoler som 360 och PS3...

The Division är ett spel jag har stora förhoppningar på ska tysta ner "Not nextgen" pratet som finns idag!


signatur

Don't be a fanboy, if you can't afford more than one console, respect the others and their opinions.

Medlem
Skrivet av RobbinC:

Frågan är om man kan göra ett bra nextgen spel som görs till alla platformar... tror det kommer komma mer och bättre senare! Titlar som bara fokuserar på nya platformar och inte stenålder konsoler som 360 och PS3...

The Division är ett spel jag har stora förhoppningar på ska tysta ner "Not nextgen" pratet som finns idag!

Suck alltså...

Dels tror jag det handlar mer om att folk måste släppa tanken att nextgen konsolerna är några magiska maskiner som snart kommer prestera lika bra som dagens highend maskiner med lite "optimering".

360-ps3 kunde typ mäta sig med dåtidens high-end maskiner. Skillnaden mellan xbox1-ps4 och dagens highend datorer är flerfaldig redan. Det blir lite som att jämföra 360 med en highend dator från 2009 typ...

Sen måste folk också inse att det handlar om en helt ny nivå av prestanda som krävs för vissa av dagens spel. Ska man ha ett stort, öppet spel, med enorm detaljrikedom där allt ska ha högupplösta texturer och skarpa dynamiska skuggor och avancerade shaders och andra DX11 effekter och extra ssao/af, och avancerad ai, och avancerad fysik och allt ska renderas i 1080p 60fps osv... osv... osv... Så krävs det inte bara mer, utan förbannat mycket mer av hårdvaran än innan.

Liksom enbart skillnaden mellan 720p 30fps och 1080p 60fps handlar om 4,5x mer skit som ska generas ut på skärmen. Det är inget man kan hur som helst "optimera" sig ifrån.

Okej? Fattar ni? Det krävs alltså troligtvis mer än kraften från 3st ps3:or för att enbart kunna lira last-gen spel som tex Uncharted 3 i 1080p och 60fps. Lägg till extremt krävande effekter som tex Ubersampling som ensamkan halverar fps:en, hög detaljerade texturer, högdetaljerade dynamiska skuggor (som är sjukt krävande) osv... OCH dessutom ska nu allt detta utföras i ett openworld spel med 10gånger större drawdistance än något tidigare.

Well herpily fucking derp, va fan tror ni händer då? Tror ni "next-gen" konsoler med knappt 10gånger mer prestanda än last-gen räcker då? ,´D

Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av RobbinC:

Frågan är om man kan göra ett bra nextgen spel som görs till alla platformar... tror det kommer komma mer och bättre senare! Titlar som bara fokuserar på nya platformar och inte stenålder konsoler som 360 och PS3...

The Division är ett spel jag har stora förhoppningar på ska tysta ner "Not nextgen" pratet som finns idag!

Suck alltså...

Dels tror jag det handlar mer om att folk måste släppa tanken att nextgen konsolerna är några magiska maskiner som snart kommer prestera lika bra som dagens highend maskiner med lite "optimering".

360-ps3 kunde typ mäta sig med dåtidens high-end maskiner. Skillnaden mellan xbox1-ps4 och dagens highend datorer är flerfaldig redan. Det blir lite som att jämföra 360 med en highend dator från 2009 typ...

Sen måste folk också inse att det handlar om en helt ny nivå av prestanda som krävs för vissa av dagens spel. Ska man ha ett stort, öppet spel, med enorm detaljrikedom där allt ska ha högupplösta texturer och skarpa dynamiska skuggor och avancerade shaders och andra DX11 effekter och extra ssao/af, och avancerad ai, och avancerad fysik och allt ska renderas i 1080p 60fps osv... osv... osv... Så krävs det inte bara mer, utan förbannat mycket mer av hårdvaran än innan.

Liksom enbart skillnaden mellan 720p 30fps och 1080p 60fps handlar om 4,5x mer skit som ska generas ut på skärmen. Det är inget man kan hur som helst "optimera" sig ifrån.

Okej? Fattar ni? Det krävs alltså troligtvis mer än kraften från 3st ps3:or för att enbart kunna lira last-gen spel som tex Uncharted 3 i 1080p och 60fps. Lägg till extremt krävande effekter som tex Ubersampling som ensamkan halverar fps:en, hög detaljerade texturer, högdetaljerade dynamiska skuggor (som är sjukt krävande) osv... OCH dessutom ska nu allt detta utföras i ett openworld spel med 10gånger större drawdistance än något tidigare.

Well herpily fucking derp, va fan tror ni händer då? Tror ni "next-gen" konsoler med knappt 10gånger mer prestanda än last-gen räcker då? ,´D

detta är nextgen

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=805887


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Med alla dina kommentarer i den här nyheten så ser jag ett en PC fanboy hittat sig hit, välkommen.

Med din kommentar i den här nyheten så ser jag att en PC hater hittat sig hit, välkommen.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

Mmm med rätt vinkel, ljussättning och filter kan det vara rätt lätt att få saker att se snyggt ut...

Aw maj gawd! Näst-gän gravix! x)

Men, hur ser Infamous Second Son ut när man faktiskt spelar då? Hur ser det ut mitt på dagen när man glor ut över stan? Vad är det man ser... eller snarare inte ser? Vad är det som rör på sig? Är det lika mycket bilar och folk på gatan som Watch Dogs? Är det lika mycket fysik, ai och gamelogic att hantera? Är det lika stor och invecklad stad? Draw Distance? Etc... Varje grej kan ju ställa till en jädra massa problem när man vill få ut jämn prestanda.

Liksom, det finns en anledning till varför spel som GTA V, Infamous Second Son och Watch Dogs inte har sådana här folksamlingar i sin värld...

Visst estetiskt sett kan Infamous Second Son anses vara rätt imponerande, men inte tekniskt sett. Må vara openworld men det verkar vara rätt livlös och teknisk begränsad värld också, som fortfarande bara körs i 30fps. Så att säga att det här är "next gen" men inte Watch Dogs, känns rätt konstigt enligt mitt tycke.

12
Skriv svar