Kickstarter på fredag. ARghhh

Medlem
Kickstarter på fredag. ARghhh

Okej. Kickstarter har godkänt min kampanj och det innebär att mitt spel, A Song for Viggo (gjort i papper) kommer gå live där på fredag (17:30 bestämt). Har slitit mina gråa hår för att få allt att gå ivägen med alla krav: Bankkonton, amerikanska skattesatser och gud vet vad. Har i två år velat släppa projektet där, och äntligen, i veckan är det dags.

[ia=955129; large]

Jag ger mig två klapp på ryggen.

#blogg

Kickstarter på fredag. ARghhh

Kul, lägger du upp en länk?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Självfallet!

Medlem

På en lönedag och allt, helt perfa.

Moderator | Testpilot

Ge oss en länk din mupp


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Kommer på fredag. ^^. Jag är så jävla nervös så att jag skiter knäck.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Simon Karlsson:

Kommer på fredag. ^^. Jag är så jävla nervös så att jag skiter knäck.

Hur så?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Hela projektet kan endast gå i land med Kickstarter-donationerna liksom, så man får hoppas att folk är intresserade. Annars får man typ börja sälja hamburgare.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Simon Karlsson:

Hela projektet kan endast gå i land med Kickstarter-donationerna liksom, så man får hoppas att folk är intresserade. Annars får man typ börja sälja hamburgare.

Oj fyfan. Då får man hoppas det går bra!

Men som sagt länka gärna när det kommer upp och jag hoppas du har en sådan där video som förklarar och visar mer ingående om spelet


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Nog inget för mig men lycka till

Moderator | Testpilot
Skrivet av Cane:

Nog inget för mig men lycka till

Hur vet du det när du inte känner till något om spelet annat än att spelet är gjort i papper? Lite optimistisk kan man väl ändå vara


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Absolut länkar på fredag. Givetvis finns där en video också. Filmat av fz's videosnubbe Jimmy Beris. ^^

Medlem

Jag är lite nyfiken på hur du fixade bankkonto och diverse uppgifter i och med du inte vekar vara amerikan eller ha medborgarskap.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Har en medarbetare i projektet som är amerikansk medborgare.

Moderator | Testpilot
Skrivet av ohem:

Jag är lite nyfiken på hur du fixade bankkonto och diverse uppgifter i och med du inte vekar vara amerikan eller ha medborgarskap.

Men hur funkar det där ens? Kung Fury är en film som jag vet är arbetad på i staden jag bor nära och hur har de gjort då? Måste man verkligen vara Amerikansk medborgare för att göra NÅGOT på kickstarter? Hur kommer det sig att så många länder verkar finnas på sidan då?

Verkar vara en allmänt dryg och jobbig process. Indiegogo (som en annan FZ användt sig av) kändes nästan bättre då.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Ja, alltså hela Kickstarter-grejen är rätt knepig. Utan min polare som är delaktig som marknadsförare i projektet hade jag inte kunnat komma någon vart. Han var tvungen att fixa greencard, bankkonto, m.m.

Kickstarter finns ju i Nya Zeeland, Australien, UK, Canada och nyligen Nederländerna (av alla länder.). Så processen är lång, och därför det tar sån galen tid. Verifieringen sker ju inte via Kickstarter heller, utan Amazon Payments.

Indiegogo är ju bättre i det avseende att man får behålla vilka pengar som helst man cashar in och starta från var som helst. Men det är väl det där med internettrafiken, som inte riktigt går att jämföra. =/

1
Skriv svar