Battlefield: Hardline – är detta Viscerals nya spel?

Robot
Medlem
Battlefield: Hardline – är detta Viscerals nya spel?

så Battlefield är snart en Cs clone.....väldigt tråkigt vad hände med de epicska slagen med slaggskepp tanks flygplan=(

Medlem

Skulle tro Visceral bara tar "över" BF serien detta året medans Dice kan fokusera på Battlefront, samtidigt som EA kan ge ut ett nytt BFspel 2015.

Medlem

"Battlefield - Weapon cleaning simulator" släpps efter det...

Medlem

För mig, så dog BF-serien efter BFBC2 (eventuellt även tidigare). Efter det så har DICE fokuserat mer och mer på att efterlikna CoD, och göra spelet "snyggare". Själva gameplayn har fått stå i bakgrunden. Spelen är imho, "för snygga" för att man ska kunna fokusera på det väsentliga (dvs hitta, och döda fienden).

BF: Tjuv och Polis, är så långt från den BF jag blev förälskad i (anno BF1942/BF2). Finns noll intresse i att fortsätta skövla ut pengar till dessa utvecklare. Eller EA för den delen.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Hål

Skrivet av darkthunder:

För mig, så dog BF-serien efter BFBC2 (eventuellt även tidigare). Efter det så har DICE fokuserat mer och mer på att efterlikna CoD, och göra spelet "snyggare". Själva gameplayn har fått stå i bakgrunden. Spelen är imho, "för snygga" för att man ska kunna fokusera på det väsentliga (dvs hitta, och döda fienden).

BF: Tjuv och Polis, är så långt från den BF jag blev förälskad i (anno BF1942/BF2). Finns noll intresse i att fortsätta skövla ut pengar till dessa utvecklare. Eller EA för den delen.

Håller med allt du skrev, imo så dog storheten i BF OCH Dice efter Bad Company 2


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Sille:

så Battlefield är snart en Cs clone.....väldigt tråkigt vad hände med de epicska slagen med slaggskepp tanks flygplan=(

Inget har hänt, just nu finns BF4 och äger fortfarande, och BF5 / battlefront kommer ju senare.. så din kommentar är …. -.-

Medlem

EA mjölkar så dom håller på att svimma.

Medlem

Battlefield Tjuv o Polis

Medlem

Hur faen kan ett spel vara för snyggt? Kan det vara dumdum kommentaren för 2014 kanske?

battlefield gameplay är hu bra som helst problemet som dragits med i alla serier är att dom släpper en ooptimerad produkt så det tar 6mån innan det blir spelbart.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Folk lipar innan de ens har sett produkten. Det är ett hårt liv grappar.


signatur

Burn in the light.

Medlem

Skulle vilja ha ett nytt tjuv- och polisspel i samma klass som Rainbow Six 3: Raven Shield.

Ja, drömma kan man ju...

Medlem

Battlefield är vad det är, och det är inte Swat vs banditer.
De kan ju göra en spinoff utan battlefield-varumärket i så fall.

CJ
Medlem

Vore kul med ett spel som liknar Tactical Ops. Riktigt kul på sin tid.

http://www.youtube.com/watch?v=3Jzm0l1_uic

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Hur faen kan ett spel vara för snyggt? Kan det vara dumdum kommentaren för 2014 kanske?

battlefield gameplay är hu bra som helst problemet som dragits med i alla serier är att dom släpper en ooptimerad produkt så det tar 6mån innan det blir spelbart.

Skönt att det finns folk som väljer att förolämpa andra, när dom hittar en kommentar dom inte gillar. Man tackar.

Och ja, spel kan bli "för" snyggt. Ett spel med ett snyggt skal, kan fortfarande vara skit.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av MutatedElk:
Skrivet av Sille:

så Battlefield är snart en Cs clone.....väldigt tråkigt vad hände med de epicska slagen med slaggskepp tanks flygplan=(

Inget har hänt, just nu finns BF4 och äger fortfarande, och BF5 / battlefront kommer ju senare.. så din kommentar är …. -.-

Inget har hänt med dom har ju börjat sabba bf serien så otroligt mycket.
Bf4 finns fortfarande ja, men det är långt ifrån att äga vad jag märkte.
Det är bf 3 med nya banor och lite nyare vapen och rasande hus, bf serien var bra under bf 1942, vietnam och bf 2 sedan har det egentligen bara gått utför.

*förbereder mig för shitstorm av fanboys*

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av Notumforce:

Hur faen kan ett spel vara för snyggt? Kan det vara dumdum kommentaren för 2014 kanske?

battlefield gameplay är hu bra som helst problemet som dragits med i alla serier är att dom släpper en ooptimerad produkt så det tar 6mån innan det blir spelbart.

Skönt att det finns folk som väljer att förolämpa andra, när dom hittar en kommentar dom inte gillar. Man tackar.

Och ja, spel kan bli "för" snyggt. Ett spel med ett snyggt skal, kan fortfarande vara skit.

Men snälla någon det är en smiley där av en anledning .

Och det är väl rätt så logiskt att spelet måste ha bra gameplay ,problemet var din formulering.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

ni som säger att BF dog efter BFBC2 har verkligen inte spelat varken BF1942 eller bf2 med tanke på att BFBC2 handlade om mindre banor med få spelare när BF har alltid handlat om stora banor blandningen mellan infantri land och luft fordom så att ens jämföra BF1942 BF2 BF vietnamn, BF3 och BF4 med BFBC och BFBC2 samt säga att BF försöker likna CoD har inte så mycket att tillägga.

Det här känns mer som att de gör som en sido spel så som de gjorde just på BFBC och BFBC2. Och det är just de här spelet som har ingenting med vad de vanliga BF spel handlade om och som försöker efterlikna CoD via de här "minigames"

Å andra sidan kanske blir kul att spela men det är verkligen inte BF

Medlem
Skrivet av Sille:

så Battlefield är snart en Cs clone.....väldigt tråkigt vad hände med de epicska slagen med slaggskepp tanks flygplan=(

Det är så mycket helikoptrar och sånt i cs.

Medlem

Väntar på mer uppgifter innan jag säger vad jag gillar eller ogillar med bara en källa på spelet. Kan lika gärna vara tredje person. En blandning mellan Payday 2, Battlefield(Förstörelse+ljud) & S.W.A.T 4.

Kanske till och med ett Free2Play.

Medlem
Skrivet av Sille:

så Battlefield är snart en Cs clone.....väldigt tråkigt vad hände med de epicska slagen med slaggskepp tanks flygplan=(

Fast det här är ju en annan studio som gör Battlefield. Slår vad med dig om att Dice kommer att fortsätta göra samma typ av Battlefield i fortsättningen. De kanske behöver lite mer tid inför nästa titel.

Medlem

*Buhu* mjölka hit *buhu* värdelöst dit.

Vill ni inte ha det, köp inte, svårare än så är det inte. Ni som tycker att BF1942 fortfarande är det mest episka spelet som släppts, jamen spela det då, herregud..

Jag tror att det här kan bli ganska fränt, har länge pratat med mina gamingpolers om att det skulle vara fränt med ett bra tjuv&polis spel. Payday 2 vart fort fjatigt, hoppas detta blir bättre och lite mer öppet, vilket de borde bli eftersom det verkar vara fordon inblandade.

Kul med något nytt!


signatur

En riktig svensk föds skrikande, lever klagande och dör besviken.

Medlem

Paydayfield?

Alla vapenikoner osv är ju däremot tagna från andra spel...


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

inK
Medlem

Jag är inte lika skeptisk. Jag gillar både Battlefield och S.W.A.T... så varför inte?
Låt det inte bli en serie bara...


signatur

Every trophy counts...

Kunde de inte göra Battlefield Göteborg.

KoP
Medlem
Skrivet av darkthunder:

För mig, så dog BF-serien efter BFBC2 (eventuellt även tidigare). Efter det så har DICE fokuserat mer och mer på att efterlikna CoD, och göra spelet "snyggare". Själva gameplayn har fått stå i bakgrunden. Spelen är imho, "för snygga" för att man ska kunna fokusera på det väsentliga (dvs hitta, och döda fienden).

BF: Tjuv och Polis, är så långt från den BF jag blev förälskad i (anno BF1942/BF2). Finns noll intresse i att fortsätta skövla ut pengar till dessa utvecklare. Eller EA för den delen.

Dom försöker ju iaf göra något annorlunda istället för att spotta ut samma spel sedan BF1942. Och hade dom suttit och gjort det så hade folk likförbannat suttit och klagat på att dom inte förnyade sig. Och vill du spela BF1942/BF2 så är det bara slänga in skivan och göra det.

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av darkthunder:

För mig, så dog BF-serien efter BFBC2 (eventuellt även tidigare). Efter det så har DICE fokuserat mer och mer på att efterlikna CoD, och göra spelet "snyggare". Själva gameplayn har fått stå i bakgrunden. Spelen är imho, "för snygga" för att man ska kunna fokusera på det väsentliga (dvs hitta, och döda fienden).

BF: Tjuv och Polis, är så långt från den BF jag blev förälskad i (anno BF1942/BF2). Finns noll intresse i att fortsätta skövla ut pengar till dessa utvecklare. Eller EA för den delen.

Dom försöker ju iaf göra något annorlunda istället för att spotta ut samma spel sedan BF1942. Och hade dom suttit och gjort det så hade folk likförbannat suttit och klagat på att dom inte förnyade sig. Och vill du spela BF1942/BF2 så är det bara slänga in skivan och göra det.

Om jag vill endast spela mot botar i BF1942, så visst. Men mig veterligen, så har dom väl (eller kommer snart) släcka ner master servern för 1942 (och därigenom, multiplayer) pga Gamespy grejen.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

KoP
Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av KoP:
Skrivet av darkthunder:

För mig, så dog BF-serien efter BFBC2 (eventuellt även tidigare). Efter det så har DICE fokuserat mer och mer på att efterlikna CoD, och göra spelet "snyggare". Själva gameplayn har fått stå i bakgrunden. Spelen är imho, "för snygga" för att man ska kunna fokusera på det väsentliga (dvs hitta, och döda fienden).

BF: Tjuv och Polis, är så långt från den BF jag blev förälskad i (anno BF1942/BF2). Finns noll intresse i att fortsätta skövla ut pengar till dessa utvecklare. Eller EA för den delen.

Dom försöker ju iaf göra något annorlunda istället för att spotta ut samma spel sedan BF1942. Och hade dom suttit och gjort det så hade folk likförbannat suttit och klagat på att dom inte förnyade sig. Och vill du spela BF1942/BF2 så är det bara slänga in skivan och göra det.

Om jag vill endast spela mot botar i BF1942, så visst. Men mig veterligen, så har dom väl (eller kommer snart) släcka ner master servern för 1942 (och därigenom, multiplayer) pga Gamespy grejen.

Nu är jag inte så uppdaterat i å med att jag tröttnade på krigsspel någon gång efter BF Vietnam. Finns det ingen möjlighet att hosta egna servrar i å med att dom släcker mastern? Dom borde ju i vilket fall som helst släppa lös den möjligheten.

Medlem

Det här var ju egentligen bara ett räkneexempel

Medlem
Skrivet av monstar:

Det här var ju egentligen bara ett räkneexempel

Åh HERREGUD. Har inte skrattat så mycket på tamigfan flera år. Helt galet.

Tack. Tack för det.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

1
Skriv svar