Grafikjämförelse - Watch Dogs på pc och Playstation 4

Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av WarpGuN:

Mmm med rätt vinkel, ljussättning och filter kan det vara rätt lätt att få saker att se snyggt ut...
http://www.incgamers.com/wp-content/uploads/2012/07/dayz-gall...

Aw maj gawd! Näst-gän gravix! x)

Men, hur ser Infamous Second Son ut när man faktiskt spelar då? Hur ser det ut mitt på dagen när man glor ut över stan? Vad är det man ser... eller snarare inte ser? Vad är det som rör på sig? Är det lika mycket bilar och folk på gatan som Watch Dogs? Är det lika mycket fysik, ai och gamelogic att hantera? Är det lika stor och invecklad stad? Draw Distance? Etc... Varje grej kan ju ställa till en jädra massa problem när man vill få ut jämn prestanda.

Liksom, det finns en anledning till varför spel som GTA V, Infamous Second Son och Watch Dogs inte har sådana här folksamlingar i sin värld...
http://auluftwaffles.files.wordpress.com/2012/11/image84.jpg

Visst estetiskt sett kan Infamous Second Son anses vara rätt imponerande, men inte tekniskt sett. Må vara openworld men det verkar vara rätt livlös och teknisk begränsad värld också, som fortfarande bara körs i 30fps. Så att säga att det här är "next gen" men inte Watch Dogs, känns rätt konstigt enligt mitt tycke.

Men du, det handlar om hur spelmotorn är uppbyggd. Om hitman var ett sandlådespel vet du lika väl som jag att det inte skulle se ut. Hitman banorna är små och kan därför prioritera.


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av bent toe:

Men du, det handlar om hur spelmotorn är uppbyggd. Om hitman var ett sandlådespel vet du lika väl som jag att det inte skulle se ut. Hitman banorna är små och kan därför prioritera.

Det var ju typ hela min poäng... läste du vad jag skrev eller framgick inte det?

Infamous Second Son kan se bättre ut än Watch Dogs gör på PS4, pga att det är en mycket enklare värld med mindre saker som pågår samtidigt på skärmen.

Medlem

http://www.incgamers.com/wp-content/uploads/2012/07/dayz-gall...

LOL, där gick jag ner i vattnet precis och fastnade med en random snubbe. Vi blev bästisar men sen när vi kom loss, sköt vi mot varandra. Oh memories..

Medlem

Min laptop är nextgen.

Medlem
Medlem
Skrivet av brandter:
Skrivet av Sanazin:

Det här måste vara det absolut sämsta jämförelsen genom tiderna (överdrift much?). Vid ett jämförelse får man se till att spela upp samma spelsekvens, side-by-side jämförelser och switcha mellan två stillbilder (kom igen, det går till och med att göra det i .gif).
Det man däremot _inte_ ska göra är att spela in lite slumpmässiga sekvenser från sina två jämförelser och sedan spela upp de relativt slumpmässigt i en video... suck.

Du får inte heller någon vettig jämförelse p.g.a. youtubes komprimering av videon.

Det får du faktiskt. Det blir lika dåligt för båda så att jämföra dem går faktiskt.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av brandter:
Skrivet av Sanazin:

Det här måste vara det absolut sämsta jämförelsen genom tiderna (överdrift much?). Vid ett jämförelse får man se till att spela upp samma spelsekvens, side-by-side jämförelser och switcha mellan två stillbilder (kom igen, det går till och med att göra det i .gif).
Det man däremot _inte_ ska göra är att spela in lite slumpmässiga sekvenser från sina två jämförelser och sedan spela upp de relativt slumpmässigt i en video... suck.

Du får inte heller någon vettig jämförelse p.g.a. youtubes komprimering av videon.

Det får du faktiskt. Det blir lika dåligt för båda så att jämföra dem går faktiskt.

Förstår vad du menar, men jag tror hans poäng är att det blir så pass dåligt att det blir som att jämföra två grötsmet, man ser inte skillnaden oavsett hur pass bra den ena är jämfört med den andra

12
Skriv svar